Η απόσυρση μιας σημαντικής επένδυσης που είχε προγραμματίσει η Stellantis για τη Maserati αποτυπώνει τον προβληματισμό που υπάρχει σχετικά με το μέλλον της ιταλικής εταιρίας.
Τα στελέχη του Ομίλου Stellantis φαίνεται να προβληματίζονται με τις στρατηγικές επιλογές που πρέπει να γίνουν για τη Maserati η οποία διανύει μια περίοδο πολύ χαμηλών εμπορικών επιδόσεων. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του 2024, ο Νταγκ Όστερμαν, Οικονομικός Διευθυντής της Stellantis, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος αποσύρει την επένδυση ύψους 1,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) που είχε προγραμματίσει για τη Maserati. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν τα προγράμματα εξέλιξης των καινούργιων μοντέλων της, κάποια από τα οποία ήταν κοντά στην ολοκλήρωσή τους. Για παράδειγμα, οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της MC20, της Quattroporte και της Levante δεν θα υπάρξουν.
Ο Όστερμαν δεν έδωσε λεπτομέρειες για την απόφαση, αλλά έκανε ειδική μνεία στο επιθετικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Maserati. Συγκεκριμένα, είπε: «Αναγνωρίζουμε πως η δυναμική της επιχείρησης, ειδικά στην κινεζική αγορά, διαμορφώνεται διαφορετικά από ό,τι αναμέναμε, όσον αφορά στην ταχύτητα με την οποία η πολυτελής κατηγορία θα μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Προσαρμόσαμε, λοιπόν, τα οικονομικά δεδομένα σύμφωνα με αυτή την πραγματικότητα».
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται έπειτα από μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, το 2024, για τη Maserati. Πέρυσι, οι πωλήσεις της ήταν περίπου 11.300, όταν το 2023 είχαν φτάσει τις περίπου 26.600 μονάδες. Αυτό σημαίνει πτώση κατά 58%, συγκριτικά.
Με δεδομένο ότι πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν πλήρως τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση και εξετάζουν το ενδεχόμενο να διατηρήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο διάστημα, μια απόφαση της Maserati να μην επιταχύνει υπερβολικά τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά ίσως αποδειχθεί σωστή.
Στη Maserati φαίνεται να αποδέχονται αυτή την πραγματικότητα, καθώς η διοίκησή της βλέπει το 2025 ως έτος αναδιοργάνωσης, ενώ δεν αναμένει ουσιαστική αύξηση των πωλήσεων πριν από το 2026.
Στο θέμα επενέβησαν και τα στελέχη του ιταλικού συνδικάτου FIM, ενός από τα πιο ισχυρά στη γειτονική μας χώρα, τα οποία ζήτησαν σαφείς απαντήσεις από τη Stellantis σχετικά με το μέλλον της Maserati. Το ζήτημα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος σε προγραμματισμένη συνάντηση που θα γίνει στις 11 Μαρτίου. Ο Φερντινάντο Ουλιάνο, ο Γενικός Γραμματέας του FIM, δήλωσε: «Η Maserati αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις. Παρά την ποιότητα και τα υψηλών επιδόσεων μοντέλα της, η μάρκα υποφέρει από σφάλματα και παραλείψεις στον τομέα του μάρκετινγκ. Δεν μπορούμε να χάνουμε χρόνο, πλέον».
Υπάρχουν στιγμές που η πόλη, παρά τον θόρυβο, την κίνηση και το ασταμάτητο τρέξιμο, μοιάζει να επιβραδύνει για λίγο σαν να σου λέει «έλα, πάρε μια ανάσα». Αυτή την αίσθηση προσφέρει και η νέα πρωτοβουλία της Uber, μια μικρή επιστροφή χρόνου μέσα στο χάος της πόλης.
Με απόλυτη επιτυχία και με μετρήσιμα αποτελέσματα, που αποδεικνύουν ότι η συνεργασία ιδιωτικού - δημόσιου τομέα μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά, ολοκληρώθηκαν τα έργα βιώσιμης διαχείρισης νερού στο Δήμο Τανάγρας, κατά τη δεύτερη φάση του προγράμματος Zero Drop Mornos.