Συνεχίζονται τα προβλήματα για τη Maserati

Συνεχίζονται τα προβλήματα για τη Maserati

Η απόσυρση μιας σημαντικής επένδυσης που είχε προγραμματίσει η Stellantis για τη Maserati αποτυπώνει τον προβληματισμό που υπάρχει σχετικά με το μέλλον της ιταλικής εταιρίας.

Συνεχίζονται τα προβλήματα για τη Maserati
Τα στελέχη του Ομίλου Stellantis φαίνεται να προβληματίζονται με τις στρατηγικές επιλογές που πρέπει να γίνουν για τη Maserati η οποία διανύει μια περίοδο πολύ χαμηλών εμπορικών επιδόσεων. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του 2024, ο Νταγκ Όστερμαν, Οικονομικός Διευθυντής της Stellantis, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος αποσύρει την επένδυση ύψους 1,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) που είχε προγραμματίσει για τη Maserati. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν τα προγράμματα εξέλιξης των καινούργιων μοντέλων της, κάποια από τα οποία ήταν κοντά στην ολοκλήρωσή τους. Για παράδειγμα, οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της MC20, της Quattroporte και της Levante δεν θα υπάρξουν.
Συνεχίζονται τα προβλήματα για τη Maserati
Ο Όστερμαν δεν έδωσε λεπτομέρειες για την απόφαση, αλλά έκανε ειδική μνεία στο επιθετικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Maserati. Συγκεκριμένα, είπε: «Αναγνωρίζουμε πως η δυναμική της επιχείρησης, ειδικά στην κινεζική αγορά, διαμορφώνεται διαφορετικά από ό,τι αναμέναμε, όσον αφορά στην ταχύτητα με την οποία η πολυτελής κατηγορία θα μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Προσαρμόσαμε, λοιπόν, τα οικονομικά δεδομένα σύμφωνα με αυτή την πραγματικότητα».
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται έπειτα από μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, το 2024, για τη Maserati. Πέρυσι, οι πωλήσεις της ήταν περίπου 11.300, όταν το 2023 είχαν φτάσει τις περίπου 26.600 μονάδες. Αυτό σημαίνει πτώση κατά 58%, συγκριτικά.
Με δεδομένο ότι πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν πλήρως τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση και εξετάζουν το ενδεχόμενο να διατηρήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο διάστημα, μια απόφαση της Maserati να μην επιταχύνει υπερβολικά τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά ίσως αποδειχθεί σωστή.
Στη Maserati φαίνεται να αποδέχονται αυτή την πραγματικότητα, καθώς η διοίκησή της βλέπει το 2025 ως έτος αναδιοργάνωσης, ενώ δεν αναμένει ουσιαστική αύξηση των πωλήσεων πριν από το 2026.
Στο θέμα επενέβησαν και τα στελέχη του ιταλικού συνδικάτου FIM, ενός από τα πιο ισχυρά στη γειτονική μας χώρα, τα οποία ζήτησαν σαφείς απαντήσεις από τη Stellantis σχετικά με το μέλλον της Maserati. Το ζήτημα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος σε προγραμματισμένη συνάντηση που θα γίνει στις 11 Μαρτίου. Ο Φερντινάντο Ουλιάνο, ο Γενικός Γραμματέας του FIM, δήλωσε: «Η Maserati αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις. Παρά την ποιότητα και τα υψηλών επιδόσεων μοντέλα της, η μάρκα υποφέρει από σφάλματα και παραλείψεις στον τομέα του μάρκετινγκ. Δεν μπορούμε να χάνουμε χρόνο, πλέον».
Συνεχίζονται τα προβλήματα για τη Maserati
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης