Αναρωτήθηκα αρκετές φορές για τους λόγους που ο σουλτάνος αποφάσισε ξαφνικά να αλλάξει ρότα στο θέμα της διαχείρισης του θέματος των δύο Ελλήνων αξιωματικών. Είναι άραγε οι ιδιαίτερες διπλωματικές ικανότητες του κυβερνητικού επιτελείου; Είναι οι πιέσεις των Αμερικανών; Είναι μήπως οι 8;
Στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, η χώρα μας καταδικάστηκε από τα ευρωπαϊκά Δικαστήρια, για μία ακόμα φορά, για την υποχρεωτικότητα του ιερού μουσουλμανικού νόμου, της λεγόμενης «Σαρία». Μια μουσουλμάνα της Δυτικής Θράκης απώλεσε μέρος της οικογενειακής περιουσίας, μετά το θάνατο του συζύγου της, λόγω της εφαρμογής του θρησκευτικού νόμου, που επί της ουσίας ακύρωσε την διαθήκη του θανόντος. Προσέφυγε στα ευρωπαϊκά δικαιοδοτικά όργανα κι εκείνα απεφάνθησαν υπέρ της καταδίκης της χώρας μας. Έτσι, η κυβέρνηση, τον Ιανουάριο του 2018, τροποποίησε τον Νόμο και εισήγαγε την προαιρετικότητα της εφαρμογής της σαρία. Την περίοδο εκείνη, ελέω της λογικής που εμπεριείχαν οι διατάξεις του νομοσχεδίου, συνηγόρησαν άπασες οι πολιτικές δυνάμεις, με μόνη «διαφοροποίηση» εκείνη των ΑΝΕΛ, που απλά ξιφουλκούσαν για μπαϊράκι αντίστασης, σε περίπτωση που μελλοντικά ετίθετο το θέμα της εκλογής του μουφτή.
Λίγες μόνο ημέρες μετά από αυτή τη συνάντηση, σε ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, περνάει μία άσχετη τροπολογία για το θέμα των μουφτήδων.
Ο μουφτής είναι πράγματι ένας θεσμός, ο οποίος έχει αποτελέσει διαχρονικά έναν σταθεροποιητικό παράγοντα στην περιοχή. Ακόμα και η ύπαρξη του παράλληλου ψευδομουφτή, που εκλέγεται (παρατύπως) με ανάταση χειρός από τη μουσουλμανική κοινότητα, «καταπραϋνόταν» από την ύπαρξη του διορισμένου και αναγνωρισμένου από το ελληνικό κράτος θρησκευτικού λειτουργού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr