kaili

Προστατεύουμε οδηγούς και ξενοδόχους απο την αυθαιρεσία και τις καταχρηστικές πρακτικές των μεγάλων πλατφορμών

Εύα Καϊλή

Επανάσταση του διαδικτύου μέρος 2ο και θετικές ανατροπές

Η ψηφιακή επανάσταση της τελευταίας δεκαπενταετίας έχει φέρει μια σειρά από ανακατατάξεις στην οικονομία, στις μεθόδους εργασίας αλλά και στις υπηρεσίες που όλοι μας χρησιμοποιούμε. Στο επίκεντρο τη αλλαγής βρίσκονται οι διαδικτυακές πλατφόρμες.

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες (π.χ. μηχανές αναζήτησης, κοινωνικά μέσα, πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, καταστήματα εφαρμογών και ιστότοποι σύγκρισης τιμών) διαδραματίζουν όλο και περισσότερο κεντρικό ρόλο στην κοινωνική και οικονομική ζωή. Παρέχουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να βρίσκουν ηλεκτρονικές πληροφορίες και οι επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο, εγείρουν και νέες προκλήσεις πολιτικής και νομοθεσίας. Ένα από τα θέματα που έχει προσελκύσει πρόσφατα μεγάλη προσοχή είναι ο ενδιάμεσος ρόλος μεταξύ των επιχειρήσεων που πωλούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους και τους πελάτες τους.

Πάνω σε αυτή την σχέση μεταξύ επιχειρήσεων και πλατφορμών είχα τη χαρά να δουλέψω ως εισηγήτρια στην επιτροπή Βιομηχανίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, καταφέραμε να δημιουργήσουμε το πρώτο νομικό πλαίσιο στην Ευρώπη για την προστασία των Ευρωπαίων μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών που χρησιμοποιούν πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, όπως διαδικτυακούς πωλητές, προγραμματιστές εφαρμογών, αλλά και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αποτελούν την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας.

Η προτεραιότητα μας ήταν να ενισχύσουμε την διαφάνεια μεταξύ επιχειρήσεων και πλατφορμών διασφαλίζοντας ότι οι όροι και προϋποθέσεις χρήσης των υπηρεσιών που συχνά επιβάλλουν οι πλατφόρμες θα είναι δίκαιοι και κατανοητοί στις επιχειρήσεις. Είναι πολύ σημαντικό για μια οικογένεια που έχει κάποια ενοικιαζόμενα δωμάτια να λαμβάνει δίκαιη μεταχείριση από εταιρείας όπως το Booking.com και η Google. Επιπλέον, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε ότι σε περιπτώσεις αποκλεισμού ή όποιας άλλης ποινής κάποιας επιχείρησης από μια πλατφορμα θα υπάρχει μια σαφής δικαιολόγηση και έγκαιρη ειδοποίηση, παρέχοντας παράλληλα την δυνατότητα διόρθωσης. Ο στόχος μας ήταν να διασφαλίζουμε ότι οι μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες, θα είναι ασφαλείς απέναντι στις τεράστιες πολυεθνικές.

Μια άλλη προτεραιότητα μας ήταν η διαφάνεια στις διαδικασίες που καθορίζουν τη σειρά κατάταξης, δεδομένου του ότι μπορούν να καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία μιας επιχείρησης. Για έναν επιχειρηματία που συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Amazon, είναι σημαντικό να βρίσκεται στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει για έναν ξενοδόχο που χρησιμοποιεί το Trivago ή το Booking. Έτσι μετά από προσπάθεια μας καταφέραμε να δεσμεύσουμε τις πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης να αναφέρουν τις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν την σειρά κατάταξης στους όρους και προϋποθέσεις, βοηθώντας έτσι του επιχειρηματίες να καταλάβουν πως μπορούν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα και να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Ένας ακόμα στόχος μας που επετεύχθη στον συγκεκριμένο φάκελο είναι ο εκδημοκρατισμός της χρήσης των δεδομένων που συλλέγουν οι πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης. Μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις καταφέραμε να δώσουμε πρόσβαση στα δεδομένα που συλλέγουν οι πλατφόρμες από τις επαγγελματικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων που τις χρησιμοποιούν.

Τέλος, καταφέραμε να συμπεριλάβουμε στο κείμενο διατάξεις που αναγκάζουν τις πλατφόρμες να διαχειρίζονται και να λύνουν τυχόν προβλήματα που προκύπτουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα με σκοπό την μείωση πιθανών διαφυγόντων κερδών λόγω της καθυστερημένης αντίδρασης τους. Παλιότερα, ένα πρόβλημα με το Booking.com κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα σήμαινε μεγάλες απώλειες για έναν ξενοδόχο με διαδικασίες που ήταν πολύ χρονοβόρες. Με τις παρεμβάσεις μας, το πρόβλημα οφείλει να λύνεται άμεσα από την πλατφόρμα, λύνοντας τα χέρια των επιχειρήσεων που τις χρησιμοποιούν.

Τα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι εδώ. Αν θες να γίνεις “influencer” λοιπόν, μπορείς να πληρώσεις στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι για τις πωλήσεις ενός προϊόντος, έργου ή υπηρεσίας που διαφημίζεις στο instagram. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Οι νέες τεχνολογίες και οι καινοτομία φέρνουν μια σειρά από ευκαιρίες αλλά χρειάζεται να συνοδεύονται από έξυπνη νομοθεσία που δημιουργεί ένα δίχτυ προστασίας. Αυτός ήταν και ο στόχος μου την πενταετία που πέρασε. Να προωθήσω την χρήση των νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ενώ προσπαθούμε να τις κάνουμε όσο πιο δίκαιες και ασφαλείς γίνεται, προστατεύοντας τους πολίτες και δημιουργώντας νέες οικονομικές ευκαιρίες.

ΣΧΟΛΙΑ (18)

Είσαι ....

Ότι να ‘ναι !!!!!!!

ΕΛΛΗΝΑΣ_ΣΚΕΤΟ

1ον. Βλέποντας τη φωτογραφια.. θυμηθηκα ότι το επαγγελμα του παρελθόντος.. και του μέλλοντος ..είναι να εισαι ξανθια πολιτικος , να μην εχεις να πεις σχεδον τιποτα ..να παιρνεις ενα καρο χιλιαρικα ..και να σε εχουν σα 'γλαστρα' για να σε ψηφιζουν μετα από 3 μνημονια καποιοι (που είναι ..για μνημονια ως να σβησει ο ηλιος). Ειναι του μελλοντος γιατι θα πας σε παγκοσμιες κυβερνησεις (με την παγκοσμια τραπεζα που ηδη υπαρχει ) και θελουν να βαλουν γυναικες πολιτικους ..χωρις να σου λενε οτι με το να αλλαξουν τους προδοτες απο αντρες ..σε γυναικες δεν αλλαζει τιποτα . 2ον. Οσο για τα σχολια από κατω δεν περιμενα να βρω καποιο να εχει να πει κατι.. γιατι ολο μπουρδες σχολιαζουν εδώ μεσα , είναι αυτοι που είναι για τα μνημονια και για τις ξανθιες (Ερχεται ο Μνημονιο_Κουλης για μερικους τέτοιους) . 3ον. Όταν θα βγουν τα ψεματα που λενε για τη γη και γενικα για το ηλιοκεντρικο συστημα ..με τους (ψεύτικους) εξωγήινους που πιθανότατα θα φερουν ..και το ονομασαν η Θεωρια της ''Μεγαλης Σιωπης '' ..θα αλλαξουν πολλα στα επαγγελματα και στα παντα ..αλλα σιγα μη στο ελεγε το κειμενο η ..οι διαφοροι ασχετοι (με τη γη που ζουν).. που σχολιαζουν από κατω και συνηθως πιανουν χωρο ..από καποια σχολια που εχουν να πουν κατι ..γράφοντας κάθε μερα μπουρδες

εξακολουθουμε να ΄χουμε το ΙΔΙΟ πολιτικο προσωπικο !! καλά να παθουμε

τα ιδια και τα ιδια, με τους ίδιους ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΜΑΣ!!! ΜΑΥΡΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ !! ΜΑΥΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΜΑΣ, ΔΗΛ. ΣΤΟΥΣ ΣΥΡΙΖΑΙΟΥΣ !!!!!

ΟΥΣΤ

Τρολάκι ΟΥΣΤ

Μαύρο στον Μαυρογιαλούρο

πέφτω απ τα σύννεφα. Αυτή μας εκπροσωπούσε και θέλει να συνεχίσει ?? Ικανούς μας έχω...

Ερώτηση

ΠΟΣΑ χρόνια έχετε εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα αγαπητή , πριν κάνετε μάθημα σε άλλους ; Κάπου υπάρχει ένα όριο .

Ο μάϊν Γκότ

Αντί να επενδύσουμε στην τεχνολογική εξέλιξη, στις δεξιότητες και στη δια βίου μάθηση και βελτίωση του εργατικού δυναμικού να προωθήσουμε την κατανάλωση στις πλατφόρμες και τα επαγγέλματα λομπίστες των πλατφορμών. Ωχ θεέ μου ωχ παναγία μου, τι χώρα είναι τούτη εδώ, εκπρόσωπους να τους πεις αυτούς τώρα, σκέτη απελπισία.

Αγρινώτης

Αυτή νομίζει ότι έγραψε κάτι έξυπνο; Σε πέντε το πολύ χρόνια θα γελάμε με αυτά που γράφει. Εππίσης θεωρώ επικίνδυνο τέτοιο άτομο στην Ευρωβουλή γιατί με αυτά που γράφει δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει τι έχει ψηφίσει στις σχετικές ντιρεκτίβες ούτε καν επιφανεικά.

Αχαχαχχααχ

Ούτε τι είναι ο influencer δεν ξέρειςαλλά θέλεις να το παίξεις και ειδήμονας. Αν τελικά κοπούν τα likes όπως έχει διαρρεύσει να δεις που θα βρεθούν οι «influencers» ένα μάτσο άχρηστοι είναι ομαδικως όπωςς η Μαιρούλα. Άσε μας κυρα μου λες και δεν ξέρουμε πως βρέθηκες εκεί που βρέθηκες και μέσω ποιανού, που θες να το παίξεις και ειδικός σε θέματα Διαδικτύου και ηλεκτρονικού εμπορίου.

S

Πλασιέ-πωλητής δηλαδή. Αυτό το επάγγελμα υπήρχε από πάντα, αλλά τώρα του αλλάξαμε όνομα...

Ρε πού πάμε.

Αν είναι δυνατόν .Ρε πού πάμε, με ύφος Αβλωνιτη .Εδώ αλλάζει ο κόσμος. Και θα μπορεί ο καθένας να έχει την δική του δουλειά και επιχείρηση, οπότε πάει ο Στάλιν, ο Λένιν και οι υπόλοιπες ακαθαρσίες τής ιστοριας.Δηλαδη δεν θα έχουμε πατερούλη, να μάς πληρώνει για να τρώμε και να καθόμαστε. Και ο τόσος κόπος των κομμάτων τής Βουλής, τόσα χρόνια προσπάθειας,τόση πλύση εγκεφάλου, τόσα ρουσφέτια για να καθιερωθεί ο πελατειακός φασισμός, να γίνει η τεμπελιά δεύτερη φύση στον Έλληνα. Ώστε να μην έχει δικαιώματα να μην ψηφίζει ότι θέλει, να αναγκάζεται να περνει τις επιδοτήσεις και τα επιδόματα από την δικτατορία τού κοινοβουλίου. Και μια ευκαιρία είναι να μάθουμε πόσα είναι τα γιουσουφάκια σήμερα, αυξήθηκαν ή όχι. Στο δημοψήφισμα παντος ,το 62% ήσαν υπέρ ενός πατερούλη, να μάς πληρώνει και να μην δουλεύουμε. Ή να δουλεύουν μόνο τού ιδιωτικού τομέα και τού δημόσιου να κάθεται. Και να αμείβονται τρείς φορές και πάνω από τού ιδιωτικού τομέα. Και να πάτε να ψηφίσετε ,μία εκλογή προσυμφωνημενη απο τού κρατιστές, των κομμάτων τής Βουλής, τούς πληρωμένους ψηφοφόρους, από τον προϋπολογισμό βέβαια. Όλα αυτά τα ωραία τού Έλληνα, αλλά μην τα λέτε, να τα κρατάτε μυστικά, περισσότερο από τούς κουτόφραγκους τούς εταίρους μας, πού μόνο να αγοράζουν τσάμπα επιχειρήσεις θέλουν.

Καλήν αντάμωση στα γουναράδικα

Αν νομίζετε οτι ιστορικές φυσιογνωμίες όπως ο Λένιν και ο Στάλιν δεν είχαν ως πρώτιστο μέλημά τους τη μέγιση κινητοποίηση της εργασίας,πλανάστε πλάνην οικτρά.Μια από τις βασικές λενινιστικές αρχές είναι ''όποιος δεν δουλεύει,δεν τρώει''(έχει γράψει και σχετικό βιβλιαράκι).Βέβαια η πλέρια εφαρμογή μιας τετοιας αρχής θα άφηνε νηστική την κατεξοχήν παρασιτική κοινωνική τάξη,τους καπιταλιστές,όμως αυτό ουδόλως απασχόλησε ποτέ την Αριστερά.Το δημοψήφισμα του 2015 ήταν μια στιγμή λαικής διαμαρτυρίας,απέναντι στις δυνάμεις που του μάυρισαν τη ζωή.Η τελική φράση σας είναι και η μόνη ακριβης,οτι οι ''εταίροι μας θέλουν να αγοράσουν τσάμπα ελληνικές επιχειρήσεις.Είναι μαθημένοι στο τσάμπα εξάλλου,71 χρόνια τώρα.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία