PROTOTHEMA

Ελλάδα

Μετά και τις αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων

«Φρένο» στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ.

«Φρένο» στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ.

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι αποσύρει τη σχετική πρόβλεψη και διατηρεί το όριο στα 130χλμ./ώρα

Στην απόσυρση του σχεδίου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους προχώρησε το υπουργείου Μεταφορών μετά και τις έντονες αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων.


Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

Η πρόβλεψη για αύξηση του ορίου ταχύτητας είχε προέλθει από μελέτη, η οποία, όμως, επέβαλε την εξέταση της γεωμετρίας των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να διαπιστωθεί αν μπορεί να αυξηθεί το σχετικό όριο.

Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.

Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Konstantinos14/11/201722:56

Καλησπέρα σε όλους.. το όριο ταχύτητας τους πειράζει τώρα και όχι οι ανεγκέφαλοι που μιλάνε ώρες στο κινητό τούς και προκαλούν ατυχήματα και κυκλοφοριακο χαος.. ελεος.....

Απάντηση
Makis14/11/201719:11

75 Χρόνη με κια πικαντο πάει με 120 στην εθνική. 40 χρονος (επαγγελματιας οδηγος) με Λεόν κούπρα πάει με 160 στην εθνική. Ποιος είναι πιο επικίνδυνος; Μην αναφέρω σαραβαλα και ασυντηρητα.Πιστευω πως τα όρια πρέπει ΑΝ γίνεται να προσαρμόζονται στον παραβάτη.Η γριά πρέπει να τρώει πρόστιμο στα 101 και ο Σαραντάρης στα 161.μετα τα 70-73 να απαγορεύεται να οδηγας.

Απάντηση
Κρόνος14/11/201712:08

Εδώ σκοτώνονται με 20 χμ/ω, με 150 θα εξαφανίζονται

Απάντηση
@@@14/11/201711:49

Μα, σύμφωνα με την πλειοψηφία των Ελληναράδων οδηγών, και πολλών "ειδικών" που γράφουν σε "ειδικά" έντυπα, δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει... Τι θα γίνει τώρα με όλους αυτούς;;; Πώς θα ζήσουν από εδώ και πέρα;;;

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία