Οδηγούμε στα Μέγαρα το Honda Civic Type R!

Οδηγούμε στα Μέγαρα το Honda Civic Type R!

Συμπληρώσαμε μερικούς γύρους στο τιμόνι του Civic Type R των 310PS στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο της πανελλήνιας δημοσιογραφικής παρουσίασης.

Οδηγούμε στα Μέγαρα το Honda Civic Type R!
Είναι αξιέπαινη η προσπάθεια της Ελληνικής αντιπροσωπείας (Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε) να φέρει αυτή την εποχή στη χώρα μας ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο. To Civic Type R πλήττεται βάναυσα από τη νέα φορολογική πολιτική στα τέλη ταξινόμησης και στα τέλη κυκλοφορίας. Το Honda Civic Type R που τιμάται 35 χιλιάδες ευρώ στη Γερμανία φτάνει τις 47.000 ευρώ στη χώρα μας (51.000 η πλούσια έκδοση με το GT pack) όντας δίλιτρο και με εκπομπές CO2 στα 170 gr/km. Τιμή εκπομπών ρύπων εξαίρετη για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου με το δίλιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 310PS!

H Honda έχει μακρά παράδοση στην κατασκευή γρήγορων Civic
που ξεκινά από τα VTEC – VTI των 160PS και συνεχίζεται με τα δίλιτρα ατμοσφαιρικά Type R των 200PS. Ελέω προδιαγραφών Euro 6 όμως, ήρθε η στιγμή που ακόμη και οι Ιάπωνες υποχρεώθηκαν ν’ αλλάξουν κατεύθυνση και να δουν τη λύση του turbo. Ούτως ή άλλως η Honda κατασκευάζει για λογαριασμό της McLaren μια υβριδική μηχανή με turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt η οποία αποδίδει 600PS από το θερμικό κινητήρα και άλλα 150PS μέσω ανάκτησης ενέργειας. Την χρησιμοποιούν στους αγώνες της F1 οι Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον.
Κλείσιμο



Φτιαχτικό το εσωτερικό του Civic Type R.

Για πρώτη φορά λοιπόν στην ιστορία υπερτροφοδοτούμενο Civic Type R με την απόδοση ν’ ανεβαίνει κατά 110PS φτάνοντας τα 310PS! Μια τιμή που εντυπωσιάζει για δίλιτρο κινητήρα παρότι ο ανταγωνισμός – Mercedes AMG – φτάνει μέχρι και τα 380PS. Το να περάσει ομαλά όλη αυτή η δύναμη στο δρόμο και επιπλέον η ροπή των 40.8 kgm δεν είναι κάτι απλό. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο όπως το Civic. Η Honda σε συνεργασία με την Continental εξέλιξε ένα ειδικό ελαστικό για το Civic Type R το Sport Contact 6.
 


Τέσσερις εξατμίσεις πλαισιώνουν τον διαχύτη.

Οι Ιάπωνες μηχανικοί εξέλιξαν ένα εμπρός σύστημα ανάρτησης δυο αξόνων (Dual Axis Strut). Στόχος τους να κατανείμουν τα φορτία καθώς σ’ αυτή τη διάταξη το ακραξόνιο και το μπράτσο της ανάρτησης είναι ανεξάρτητα. Έτσι το ακραξόνιο διαχειρίζεται τα φορτία του συστήματος διεύθυνσης και το γόνατο τα φορτία που μεταφέρονται από το οδόστρωμα. Επιπλέον υπάρχει το Adaptive Damper System που περιορίζει τις μετατοπίσεις στους τρεις άξονες στη φάση της επιβράδυνσης/επιτάχυνσης, στροφής και εκτροπής και επιτυγχάνει μια σταθερή συμπεριφορά.  Αυτό γίνεται με το συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού μέσω της οριοθέτησης της διαδρομής των αποσβεστήρων.



Εντυπωσιακοί διάτρητοι δίσκοι φρένων 350mm.

Επιπρόσθετα υπάρχει και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD)
για την βέλτιστη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δυο τροχούς. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διπλού πινιόν  (Dual Pinion Electric Power Steering) βοηθά στην επίτευξη  γραμμικής απόκρισης και εξαιρετικής αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης παρά την αυξημένη ισχύ και ροπή. Τέλος υπάρχει διαθέσιμη και μια χαρτογράφηση ‘+R’ με την οποία η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται, η απόδοση της ροπής στοχεύει περισσότερο στις επιδόσεις, το σύστημα διεύθυνσης λαμβάνει λιγότερη υποβοήθηση και επομένως ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού, ενώ η ανάρτηση σκληραίνει κατά 30%. Το Vehicle Stability Assist προσαρμόζεται με κριτήριο την επιτάχυνση και τις επιδόσεις, αφήνοντας περισσότερα περιθώρια ολίσθησης και περιστροφής του αμαξώματος.




Πάμε για 5 γύρους έκαστος!

Έχοντάς τα όλα αυτά υπόψη καθίσαμε στη θέση του οδηγού και θέσαμε σε λειτουργία τον turbo δίλιτρο κινητήρα. Συνοδηγός μας ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου, μετά από λίγους γύρους αλλάξαμε θέσεις και απολαύσαμε οδήγηση υψηλού επιπέδου από τον Έλληνα πρωταθλητή.
Ο ήχος από τον κινητήρα είναι διακριτικός, δε γεμίζει την καμπίνα των επιβατών. Βρίσκεις εύκολα την σωστή θέση οδήγησης και μετά τον πρώτο αναγνωριστικό γύρο επιλέγουμε το πρόγραμμα +R και πάμε για έναν πιο γρήγορο στην πίστα των Μεγάρων. Πρώτη αριστερή στροφή 180 μοιρών 2α ή 3η;



Με 2α κόβεις πολύ και πατώντας το γκάζι μετά την κορυφή βγάζει πολλά μούτρα
, καλύτερα 3η εκμεταλλευόμενος τη ροπή από τις 2500rpm και την πολύ καλή ισορροπία κρατήματος. Προλαβαίνεις ν’ ανεβάσεις 4η μέχρι τη γρήγορη αριστερή που ακολουθεί, το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι άριστο, ότι καλύτερο υπάρχει στην αγορά. Φρένααααα για τη κλειστή δεξιά, 2α  – σταθερό είναι πατάει ωραία – και υπομονή στην έξοδο βάζουμε 3η και την κρατάμε στην επόμενη δεξιά (φυστικιές). Στην ευθεία που ακολουθεί βλέπουμε τις λυχνίες στην κορυφή του καντράν να κοκκινίζουν γεμίζει και η 4η είδαμε 158km/h πριν τα φρένα για το δεξί πέταλο. Η 3η κρεμάει, με 2α μουριάζει στην έξοδο ακολουθεί γρήγορη αριστερή καβαλάμε το κερμπ και το Adaptive Damper System οριοθετεί αμέσως τη διαδρομή του αμορτισέρ. Η παρατεταμένη δεξιά που ακολουθεί θέλει υπομονή με 2α και στο εσωτερικό της ολοκληρώνεται ένας γύρος στην πίστα των Μεγάρων.



Το Type R έχει έναν κινητήρα που ανεβάζει σαν ατμοσφαιρικός ως τις 7000rpm ενώ ταυτόχρονα αποδίδει σαν υπερτροφοδοτούμενος.

Ο συντελεστής τριβής του οδοστρώματος είναι υψηλός αν μουριάζει σε τέτοια άσφαλτο, τι θα γίνεται στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους;

Βέβαια τα ελαστικά είναι ταλαιπωρημένα και στην πίστα πιέζεις οριακά, στο δρόμο είναι αλλιώς. Με το Στρατισσίνο στο τιμόνι η βόλτα είναι σαφώς πιο γρήγορη. Οι αλλαγές στο όριο των στροφών, γίνονται αστραπιαία, το Civic είναι εντυπωσιακά σταθερό στις δυο γρήγορες αριστερές στροφές, με 2α χαζεύει στην έξοδο από τα δυο πέταλα, στα φρένα από τα 163km/h αποσταθεροποιείται λίγο πίσω στο τέλος της ευθείας, εκεί αν ο οδηγός δεν έχει την εμπειρία μπορεί να αιφνιδιαστεί.



Τελειώνουμε τη δοκιμή και μένουμε για ώρα παρατηρώντας
και τους υπόλοιπους συναδέλφους να οδηγούν στην πίστα. Κύριο χαρακτηριστικό η έντονη υποστροφή στην έξοδο των στροφών.



Ιδιαίτερης μνείας χρήζει ο νέος, άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας
2.0 VTEC TURBO με “κόκκινο” στις 7.000 rpm που συνδυάζει ένα προηγμένο σύστημα turbo με μεταβλητό χρονισμό και ηλεκτρονικό έλεγχο βύθισης βαλβίδων - Variable Timing Electronic Control (VTEC) και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) για αύξηση της απόκρισης στις χαμηλές στροφές σε συνδυασμό με γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών.

Στην πράξη το Type R έχει έναν κινητήρα που στροφάρει σαν ατμοσφαιρικός και αποδίδει σαν υπερτροφοδοτούμενος, είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε κάτι ανάλογο. Ένας συνήθης turbo κινητήρας έχει δώσει ότι είναι να δώσει μέχρι τις 4000 – 5000rpm εδώ γεμίζει όπως τα ατμοσφαιρικά VTEC.



Μπορείς να χρονομετρήσεις τις προσπάθειές σου.

Επιστρέψαμε από τα Μέγαρα με την σκέψη του Type R.
Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο ρυθμισμένο στο απόλυτο όριο που απευθύνεται αποκλειστικά σε βαθιούς γνώστες της οδηγικής τέχνης.

 

Κινητήρας


2.0 VTEC TURBO (βενζίνης)

Τύπος

4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός

1.996

Διάμετρος x διαδρομή

86.0 x 85.9

Λόγος συμπίεσης

9.8

Ισχύς

310 PS at 6,500 rpm

Ροπή

400 Nm from 2,500 to 4,500 rpm

 

Κιβώτιο

Κινητήρας

2.0 litre VTEC TURBO

Μηχανικόσχέσεις

6

 

Σχέσεις μετάδοσης

 

2.0 VTEC TURBO

6-τάχυτο μηχανικό με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD)

1η

3.625

2η

2.115

3η

1.529

4η

1.125

5η

0.911

6η

0.734

Όπισθεν

3.757

Τελική μετάδοση

3.842



Ανάρτηση και απόσβεση

Εμπρός

Dual Axis Strut (Γόνατα δύο αξόνων)

Πϊσω

Ημιάκαμπτος άξονας τύπου H

 

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος

Dual Pinion Electric Power Steering – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση

Στροφές (από τέρμα σε τέρμα)

2,25

Κύκλος στροφής (στους τροχούς)

12,594 m

 Φρένα

Εμπρός

Αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι 350 mm, δαγκάνα

4-εμβόλων

Πίσω

Συμπαγείς δίσκοι 296 mm

 

Τροχοί και ελαστικά

Διάσταση τροχού

Ελαστικά Εμπρός

Ελαστικά - Πίσω

19-ιντσών

235 35 R19

 

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικό

(mm)

Συνολικό μήκος

4.390

Συνολικό πλάτος

1.878

Συνολικό πλάτος

2.065 (συμπερ. Εξωτερικών καθρεπτών)

Συνολικό ύψος

1.466 (χωρίς φορτίο)

Μεταξόνιο

2.594

Μετατρόχιο εμπρός

1.605

Μετατρόχιο πίσω

1.528

Απόσταση από το έδαφος

118 (με οδηγό)

Χωρητικότητες (L)

Χώρος αποσκευών

498 (καθίσματα όρθια, VDA) / 1.214 (καθίσματα αναδιπλωμένα, VDA μέχρι το παράθυρο)

Ρεζερβουάρ καυσίμου

50



Βάρη
(kg)

 

Κινητήρας

2.0 VTEC TURBO

6-τάχυτο μηχανικό

Απόβαρο

1.382 (με καύσιμο 100%)

 

Επιδόσεις και κατανάλωση

Κινητήρας

2.0 litre VTEC TURBO

6-τάχυτο μηχανικό

Τελική ταχύτητα (km/h)

270

0-100 km/h (δευτ.)

5,7

Κατανάλωση στην πόλη l/100 km)

9,4

Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km)

6,1

Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

7,3

Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km)

170

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης