Με την καταδίκη αλλά όχι τη φυλάκιση μόνο του Έλληνα καπετάνιου του Prestige το οποίο ναυγάησε το 2002 προκαλώντας μια από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές ολοκληρώθηκε την Τετάρτη η δίκη για την υπόθεση.
Ο 78χρονος σήμερα, Απόστολος Μαγκούρας καταδικάστηκε για την «αδικαιολόγητη καθυστέρηση» όσον αφορά τη ρυμούλκηση του πλοίου.
Αντίθετα αθώος κρίθηκε ο πρώτος μηχανικός, Νίκος Αργυρόπουλος, καθώς και ο τότε γενικός διευθυντής της ισπανικής διεύθυνσης εμπορικού ναυτικού.
Κλείσιμο
Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου το ναυάγιο προκλήθηκε λόγω της «κακής συντήρησης» του ηλικίας 26 ετών σκάφους αλλά την ίδια ώρα συμπέρανε ότι δεν αποδείχθηκε ότι οι δύο έλληνες, ο πλοίαρχος Απόστολος Μαγκούρας και ο πρώτος μηχανικός, Νίκος Αργυρόπουλος, γνώριζαν για την κατάσταση αυτή, καθώς σε αυτή την περίπτωση «θα έβαζαν σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα».
Εκτός από τους δύο Έλληνες ναυτικούς, στο σκαμνί του δικαστηρίου έκατσε και ο τότε γενικός διευθυντής της ισπανικής διεύθυνσης εμπορικού ναυτικού.
Ο εισαγγελέας είχε ζητήσει ποινή 12ετούς κάθειρξης για τον 78χρονο έλληνα πλοίαρχο, 9 χρόνια για τον πρώτο μηχανικό Νικόλαο Αργυρόπουλο και πέντε χρόνια για τον τότε διευθυντή του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.
Ένας τέταρτος κατηγορούμενος, ο φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου διαφεύγει τις σύλληψης.
Την καταδίκη του Μαγκούρα είχε ζητήσει ο εισαγγελέας ώστε η ιδιοκτήτρια εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.
Ο διακεκριμένος επιστήμονας φωτίζει τα κρυμμένα μυστικά του διαστήματος, εξηγεί γιατί είναι απίθανο να είμαστε μόνοι στο σύμπαν, θεωρεί ότι η εποίκηση του Αρη δεν είναι ένα βιώσιμο πρότζεκτ και επισημαίνει την αποστολή που έχουμε ως ανθρωπότητα στον πλανήτη Γη.
Με απόλυτη επιτυχία και με μετρήσιμα αποτελέσματα, που αποδεικνύουν ότι η συνεργασία ιδιωτικού - δημόσιου τομέα μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά, ολοκληρώθηκαν τα έργα βιώσιμης διαχείρισης νερού στο Δήμο Τανάγρας, κατά τη δεύτερη φάση του προγράμματος Zero Drop Mornos.