Στο ΣτΕ και την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης προσέφυγε ο Ο.Α.Σ.Θ. και ο πρώην πρόεδρος του

 Στο ΣτΕ και την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης προσέφυγε ο Ο.Α.Σ.Θ. και ο πρώην πρόεδρος του

Ζητούν να εκδοθεί προσωρινή διαταγή που να «παγώνει» την όλη διαδικασία διάλυσης του Ο.Α.Σ.Θ. και σύστασης νέου φορέα συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη, με επωνυμία  «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε.»

Στην αντεπίθεση πέρασε τόσο  ο   Ο.Α.Σ.Θ., όσο και τρία μέλη του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου και παράλληλα μέτοχοι του υπό εκκαθάριση Οργανισμού. 
Ζητούν από τον προεδρεύοντα του θερινού Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, αντιπρόεδρο Ιωάννη Γράβαρη με προσωρινή διαταγή του να «παγώσει» την όλη διαδικασία εκκαθάρισης   του εν λόγω Οργανισμού και την μεταβίβαση των μετοχών του  στη νέα εταιρεία  που συστάθηκε  και θα λειτουργήσει από τον Δεκέμβριο του 2019.  Επίσης, ζητούν σε δεύτερο στάδιο να ανασταλούν όλες οι σχετικές αποφάσεις για την   εκκαθάριση, κ.λπ. του Οργανισμού και  σε τρίτο στάδιο να ακυρωθούν.

Πέρα από την σφοδρή κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΝΔ και της Κυβέρνησης για το διορισμό του Στέλιου Παππά, πατέρα του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, στη θέση του προέδρου του νέου Ο.Α.Σ.Θ., το όλο ζήτημα έχει προσλάβει και δικαστικές προεκτάσεις, τόσο ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, όσο και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.

Κατ΄  αρχάς, να  επισημανθεί ότι με το νόμο 4482/2017  τέθηκε σε    καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία ο Ο.Α.Σ.Θ., λύθηκε μονομερώς η σύμβαση που είχε συνάψει με το  Ελληνικό Δημόσιο, του αφαιρέθηκε το   προνόμιο το οποίο του είχε παραχωρηθεί για αποκλειστική  εκτέλεση  του αστικού συγκοινωνιακού έργου σταθερής επίγειας τροχιάς στην   συμπρωτεύουσα. Ακόμη,   όλη η κινητή και ακίνητη περιουσία του Ο.Α.Σ.Θ. περιήλθε στο Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα.

Με τον ίδιο νόμο ταυτόχρονα συστάθηκε δημόσια επιχείρηση κοινωφελούς χαρακτήρα με την επωνυμία  «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.), όπως επίσης συστάθηκε  και η θυγατρική  της  εταιρεία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε.). Οι δυο νέες αυτές εταιρείες θα λάβουν νομική οντότητα τον Δεκέμβριο του 2019 μετά την ολοκληρωση της εκκαθάριση του Οργανισμού.
Παράλληλα,  με υπουργική απόφαση  διορίστηκαν τα νέα  μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του    Ο.Α.Σ.Θ. που έχει τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης,  ο γενικός διευθυντής και ο ορκωτός λογιστής-ελεγκτής.
Κατόπιν αυτών,  ο παλαιός Ο.Α.Σ.Θ. ως Ν.Π.Ι.Δ., ο πρώην πρόεδρός του Χρήστος Στεφανίδης, ο  πρώην αντιπρόεδρός του Νικόλαος Πετρογιάννης και ένα πρώην μέλος του  Διοικητικού Συμβουλίου του, η Αγγελική Γρηγοριάδου  (όλοι και μέτοχοι του Ο.Α.Σ.Θ.), με δικηγόρο τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Πάνο Λαζαράτο, προσέφυγαν  στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Ελληνικού Δημοσίου, της εν λόγω υπουργικής απόφασης, αλλά και του  ίδιου του νόμου   4482/2017. 

Στην αίτησή τους ενώπιον του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου τα  στελέχη της  παλαιάς  διοίκησης του Ο.Α.Σ.Θ. υποστηρίζουν ότι τόσο ο επίμαχος νόμος, όσο και η σχετική υπουργική απόφαση είναι αντίθετοι στις συνταγματικές επιταγές και στο ενωσιακό αλλά  και ελληνικό δίκαιο, όπως αντίθετη στους ίδιους νομικούς κανόνες  είναι η μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών του Ο.Α.Σ.Θ. στο Ελληνικό Δημόσιο.  
Αναλυτικότερα, υποστηρίζεται ότι η όλη διαδικασία που τηρήθηκε έως τώρα αλλά και αυτή που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αντιβαίνει στα άρθρα 5 , 17, 25 και 106 του Συντάγματος  που αφορούν την ελευθερία στην προσωπική και οικονομική ζωή της χώρας, την προστασία της ιδιοκτησίας στην  έννοια της οποίας περιέχονται και οι μετοχές, τα δικαιώματα των πολιτών στο κράτος δικαίου και η μέριμνα του κράτους για την προστασία και τον συντονισμό της οικονομικής δραστηριότητας. 

Όμως, παραβιάζεται παράλληλα   το πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) το οποίο προστατεύει κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου την περιουσία, στην οποία εμπεριέχονται οικονομικά στοιχεία, όπως είναι αποδοχές,   μετοχές, κ.ά.
Την  ίδια στιγμή το νομοθετικό πλαίσιο διάλυσης του Ο.Α.Σ.Θ. προσκρούει και στον  κανονισμό    1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου   «για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές».
Πάντως, ο κ. Γράβαρης όρισε την σύμβουλο Επικρατείας Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου εισηγήτρια στην αίτηση αναστολής και τον συνάδελφό της Ηλία Μάζο εισηγητή στην αίτηση ακύρωσης.
Λίγο πριν προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο    πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. Χρήστος Στεφανίδης είχε προσφύγει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και ζήτησε    να του χορηγηθούν αντίγραφα των πάσης φύσεως  εγγράφων που αφορούν τις δραστηριότητες του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου.
Και αυτό, γιατί    ο κ. Στεφανίδης χαρακτηρίζει   παράτυπη την άφιξη των μελών του   Διοικητικού Συμβουλίου του νέου Οργανισμού που ανακοινώθηκε   από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Όπως ισχυρίζεται   δεν είχε κοινοποιηθεί εγκαίρως η υπουργική απόφαση    που όρισε τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Θ., ώστε να μπορέσουν να διευθετηθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες αποχώρησης του απερχόμενου   συμβουλίου. Ακόμα, δεν   συντάχθηκαν τα απαραίτητα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής.
 Βάσει αυτών ο κ. Στεφανίδης θεωρεί ότι η συγκεκριμένη τακτική που ακολούθησε η Κυβέρνηση αφήνει έκθετη και ανυπεράσπιστη την απελθούσα διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ., «σε υπόνοιες ή και κατηγορίες κακοδιαχειρίσεως και οικονομικών ατασθαλιών».
   

  

ΣΧΟΛΙΑ (13)

Λύκος

Τώρα που θα γίνουν όλα δημόσια παλι ..ο λαός θα ειναι κυρίαρχος .. και αν βάλουν παλι το τζάμπα 8 με 9.. η εργατιά θα τους ευλογεί ..ΒΤΕ ΟΥΣΤ ΞΕΦΤΥΛΕΣ ..άκου ., έκαναν παλι δημόσιο τον οασθ ΟΥΣΤ βρε ..

αποκρατικοποίηση

απο την μία υπογράφουν μνημόνια για αποκρατικοποιήσεις και από την άλλη ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ... απλή ερώτηση. Την κρατικοποιούν για να την αποκρατικοποιήσουν λόγω μνημονίου και να την δώσουν για ένα κομμάτι ψωμί????? _____ΜΑΛΛΟΝ______

Ναι αλλα έχουμε ΔΣ ...

Στον πανικό να κάνουν διοικητικά συμβούλια χωρίς κανένα αντικείμενο για να διορίζουν όσους μπορούν περισότερους , "έφτιαξαν " οργανισμό χωρίς λεωφορεία και διόρισαν και πλήρες ΔΣ για να αρμέγουν το κράτος - λάφυρο.. Και σε φουλ αξιοκρατία διόρισαν έναν 85 χρόνο , πατέρα του Παππά με προσόντα τους αγώνες της αριστεράς (!!!!) και κάμποσα "στελέχη" αποτυχημένους πολιτευτές από ΣΥΡΙΖΑ Ανελ (σαν τον φωτογράφο Διαμαντόπουλο που παραιτήθηκε γιατί "προσφέρει" υπηρεσίες σε ΔΣ νοσοκομείου !!!!). Πιο κοπρίτες απο τους τσαρλατάνους λίγδιάρηδες , κηφηνες και λαμόγια του τσίρκου ΣΥΡΙΖΑ Ανελ , δεν πέρασαν απο την χώρα .... Πόσο ακόμα θα τους ανεχόμαστε ;;;

alkinoos

Όσα χρόνια αρμεγατε εσείς το δημόσιο και συγκοινωνίες συμφερόντων.έπρεπε να γίνει ξεκαθάρισμα εδώ και χρονια .φτάνει αλλο

ΟΛΑ ΣΤΟ ΝΟΝΟ

Αφού στο τέλος βρε Συριζoψεκασμένοι στον Σαββίδη θα τα δώσετε τα λεωφορεία με μηδενισμένα όλα τα χρέη και τις υποχρεώσεις, τι το ζορίζετε;

@

Στο τέλος θα μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς λεωφορεία... Και με το μετρό ΑΚΟΜΑ να φτιάχνεται... καλά κρασιά. Λόγω οικονομικής στενότητας για χρήση ταξί, μας βλέπω ποδαράτους. Δεν έχουμε ακόμα τάσεις αυτοκτονίας για να χρησιμοποιήσουμε ποδήλατο με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή αγωγή στους ελληνικούς δρόμους

Λουκας

Αν μενεις στο κεντρο της Θεσσαλονικης, οι αποστασεις γινονται με τα ποδια. Το θεμα ειναι με αυτους που μενουν στα περιχωρα.

Οι Μαδουροι θα τα καταστρέψουν όλα

Κλεβουν τις καλύτερες και φτηνότερες συγκοινωνίες στην Ελλάδα επειδή δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ και θα τις κάνουν κι αυτές σαν τις βρωμιές της Αθήνας. Και ο Μπουτάρης από πίσω γλείφοντας. Ξυπνά λαεεεεεεέ

Νικος

Διαχρονικα ενα απο τα μεγαλυτερα σκανδαλα ο ΟΑΣΘ. Τεραστια εγγυημενα κερδηιαπο το κρατος σε ιδιωτικο μονοπωλειο.

την καλύτερη συγκοινωνία

που την είδες?Ασε η ρύπανση που βγάζουν από πισω τα λεωφορεία.Σύννεφα καυσαερίων,γιαυτό η Θεσσαλονίκη είναι πρωταθλήτρια στα αιωρούμενα σωματίδια

Αχιλλέας

Που είδες ρε μ..νο αθηναίε την ρύπανση? Αντί να βλέπουν τα χαλια της Αθήνας και να γίνουν και εκεί ιδιωτικές συγκοινωνίες, έτρεξε το γαμολαμόγιο που θα λογοδοτήσει για τα χρήματα των μηχανικών να κατάσχει την περιουσία των ιδιωτώω. Και έβαλε το αχρηστο μ..νο συνδικαληστή της ΔΕΗ και πατέρα του μ..κα , να διοικήσει την ξένη περιουσία. Αλλά εχει ο καιρός γυρίσματα.

α

ρε παιδια δεν μπορω να καταλαβω ,γιατι τα εβαλαν με την απερχομενη διοικηση,τι εχει γινει,δεν ηταν δικια τους,ποια ειναι τα αιτια που προκαλεσαν τη ρηξη,.οποιος ξερει ας πει κατι,.

.

Φίλε μου, είναι ενα μαγαζι βιτρινα γεματο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Επηρέαζε όλη τη Θεσσαλονίκη. Έκανε καλά τη δουλειά του όσο έπαιρνε τα συμφωνημένα απο το κράτος αλλά έπρεπε να σβήσει απο το χαρτη για να μπούνε οι συριζαίοι. Ξεκινησαν τη λασπολογία ενώ δεν του πλήρωναν τα συμφωνημένα και ο ΟΑΣΘ κοιμότανε σαν ηλίθιος γιατι είναι μονοπώλιο. Δεν περίμενε να τον αλώσουν παράνομα με φασιστικές διαδικασίες όπως άλωσαν την πόλη. Και τι νοιάζει τον λαουτζίκο που θέλει να πάρει το λεωφορείο να πάει στη δουλειά του; Φτηνό εισιτηριο θέλει και να κλέβει που και που. Τώρα δεν θα πληρώνουν ούτε οι μισοί.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

heli

Ο 30χρονος αυτοτραυματίστηκε στο κεφάλι κατά τη διάρκεια εργασιών που διεξήγαγε στο οπλουργείο της στρατιωτικής μονάδας που υπηρετεί - Σταθερά κρίσιμη η κατάστασή του, υποβάλλεται σε εργαστηριακές εξετάσεις