Ανακαλύφθηκε νέο αστέρι: «Γίγαντας» λιθίου, μιάμιση φορά όσο ο ήλιος «φωτίζει» την εξέλιξη του σύμπαντος

Planet

Βρίσκεται στην κατεύθυνση του Οφιούχου, στη βόρεια πλευρά του γαλαξιακού δίσκου, με απόσταση 4.500 έτη φωτός από τη Γη - Το λίθιο θεωρείται ένα από τα τρία στοιχεία που δημιουργήθηκαν από το Big Bang μαζί με το υδρογόνο και το ήλιο

Kινέζοι επιστήμονες ανακάλυψαν το πλουσιότερο σε λίθιο αστέρι, που έχει ανακαλυφθεί ποτέ -με αφθονία λίθιο 3.000 φορές υψηλότερα από το φυσιολογικό- που θα μπορούσε να ρίξει νέο φως στην εξέλιξη του σύμπαντος. Το αστέρι βρίσκεται στην κατεύθυνση του Οφιούχου, στη βόρεια πλευρά του γαλαξιακού δίσκου, με απόσταση 4.500 έτη φωτός από τη Γη, σύμφωνα με τους ερευνητές του National Astronomical Observatories of China (NAOC) και της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών.

Το νεοανακαλυμμένο αστέρι έχει μάζα σχεδόν 1,5 φορές τον ήλιο μας.

«Η ανακάλυψη αυτού του αστέρα έχει αυξήσει σε μεγάλο βαθμό το ανώτατο όριο της παρατηρούμενης αφθονίας του λιθίου και παρέχει μια πιθανή εξήγηση για την εξαιρετικά περίπλοκη περίπτωση του λιθίου», δήλωσε ο καθηγητής Zhao Gang.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το άφθονο λίθιο μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας ειδικής διαδικασίας ανταλλαγής υλικών στο εσωτερικό του αστέρα.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Astronomy, πραγματοποιήθηκαν με τη βοήθεια του Large Sky Area Multi-Object Fiber Spectroscopic Telescope (LAMOST) που βρίσκεται στη βόρεια Κίνα.

Γιατί είναι σημαντική αυτή η ανακάλυψη

Το λίθιο θεωρείται ένα από τα τρία στοιχεία που δημιουργήθηκαν από το Big Bang μαζί με το υδρογόνο και το ήλιο. Η αφθονία των τριών στοιχείων θεωρήθηκε ως η ισχυρότερη απόδειξη της Μεγάλης Έκρηξης, η οποία περιγράφει πώς το σύμπαν επεκτάθηκε από μια κατάσταση υψηλής πυκνότητας και υψηλής θερμοκρασίας.

Η εξέλιξη του λιθίου έχει μελετηθεί ευρέως στη σύγχρονη αστροφυσική, ωστόσο, λίγοι γίγαντες βρέθηκαν να είναι πλούσιοι σε λίθιο τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Αυτό κάνει τη μελέτη λιθίου εξαιρετικά δύσκολη, σύμφωνα με τους ερευνητές. Λεπτομερείς πληροφορίες για το αστέρι αποκτήθηκαν από μια παρακολούθηση από το τηλεσκόπιο APF (Automated Planet Finder) στο Lick Observatory.

Lithium alien powerbank

Ωρε μάγκες, είδατε τι power bank λιθίου έχουν οι εξωγηίνοι για να επαναφορτίζουν τα οχήματα τους? Και εμείς έχουμε κάτι βλακείες το πολύ μέχρι 20 αμπέρ. Όσοι ηλίθιοι αποφασίσουν να απαντήσουν για να προσβάλουν, σας απαντώ εγώ αυτήν την στιγμή εκ των προτέρων, οτι είναι ποιο ηλιθίοι απο όλο το λίθιο που περιέχει αυτός ο γίγαντας. ;-)

Debaser

Ναι ερχεται και ακουγεται πως θα βαλει υποψηφιοτητα στην Ελλαδα..

Γατάκια

Εμείς στην Ελλάδα έχουμε Αστέρι-Γίγαντα Ηλιθίου

ΠΛΑΝΗΤΗΣ

...ως σπινθήρός εστι θεωρήσαι. (Σοφία Σειράχ κφ. μβ' 22)

Χμμ...

...Πολλές ανακαλύψεις τελευταία δεν νομίζετε;;; Κλιματικές αλλαγές, σεισμοί, καταποντισμοι, φωτιές, χιόνια στη Σαχάρα, καύσωνας στις βόρειες περιοχές, μετεωρίτες, κομήτες, κοκκινα φεγγάρια, εκλείψεις, αστεροειδείς, νέοι πλανήτες κοντά μας, νερό σε πλανήτες, μικρόβιακη ζωή σε πλανήτες, εξωγήινα σήματα, οικονομική κρίση, τρομοκρατικές, αεροπορικά δυστυχήματα, αυτοκτονίες, τρελες υπόθεσεις με οικογενειακη βια, φτωχια, πορνεία, βία, σαδισμός, ψυχοφαρμακα, αρρωστιες, καρκίνοι, νευρολογικά αυτοάνοσες αρρωστιες, ανωμαλία, σκοτωμοί, ναρκωτικά, περίεργοι θάνατοι, μαύρες άσπρες μαγείες, θυσίες, κακία, ανθρώπινο μίσος, εκδίκηση, απληστία, κενότητα και άλλα πολλα στον πλανήτη της ΝΤΠ! Το τελευταίο χαρτί της παίζει η ΝΤΠ, κλιματική αλλαγή και καταστροφή, διαστημική απειλή και εξωγήινοι στο τραπέζι τούς για την πλήρη σκλαβιά!! Ο παγκόσμιος ηγέτης είναι κοντά!!! Ο πόλεμος των ψυχών και η σύγκρουση του καλού και του κακού είναι κοντά!

Ναι

Κοίτα, όπως τα λές είναι, αλλά κράτα κ μια πισινή, υπάρχει μια στις εκατό η πιθανότητα να σαι άλλος ένας ψεκασμένος παντογνώστης ελληναράς. Λέμε τώρα, μη το πάρεις κατάκαρδα.

ΧΑαχαχχαχαχα

Εκλαψα απο τα γελια αδερφε να σε καλα! Ειδικα αυτο που ανεφερες τα «κοκκινα φεγγαρια» με πεθανε χαχαχχαχ

Τζικος

πονηροί οι Κινέζοι, βρήκαν άστρο με Λίθιο για να φτιάχνουν τις μπαταρίες λιθίου τους

George

Μπα! Μέχρι να το φέρουν θα έχει αλλάξει η τεχνολογία.

arctic