Ο οργασμός… της Λούλας
Ο οργασμός… της Λούλας
Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη γνωριμία μας με τη «Λούλα» οι Elephas tiliensis μεταφέρουν το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στο θέατρο
Ένα μυθιστόρημα-σταθμός της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας; Μία πολιτική πορνογραφία; Ένα best seller της δεκαετίας του ’90 που σόκαρε, δίχασε, λατρεύτηκε και κατακρίθηκε; Ένα βιβλίο που δεν κατατάσσεται σε κάποιο είδος; Μήπως όλα αυτά μαζί; Μία ολόκληρη μυθολογία ακολουθεί το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου
«H ‘’Λούλα’’ είναι ένα βήμα στη θολή περιοχή όπου κανένας από τους “φτασμένους” μας λογοτέχνες δεν έχει πατήσει», έγραψε για το βιβλίο του Ραπτόπουλου ο σπουδαίος Μένης Κουμανταρέας. «Mε βιβλία σαν τη ‘’Λούλα’’ μια γενιά μπορεί να δείξει τα δόντια της», επεσήμανε ο Κωστής Παπαγιώργης.
Η Λούλα ως το σύμβολο μίας ολόκληρης γενιάς. Η Λούλα και η εφιαλτική όψη της λαγνείας. Η Λούλα και ο οργασμός, που μαζί του θα έρθει και η απελευθέρωση. Η Λούλα και η κρίση. Η Λούλα τότε και σήμερα.
«Λούλα», που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1997 από τις εκδόσεις Κέδρος και επανεκδόθηκε το 2013 από τις εκδόσεις Καστανιώτη.«H ‘’Λούλα’’ είναι ένα βήμα στη θολή περιοχή όπου κανένας από τους “φτασμένους” μας λογοτέχνες δεν έχει πατήσει», έγραψε για το βιβλίο του Ραπτόπουλου ο σπουδαίος Μένης Κουμανταρέας. «Mε βιβλία σαν τη ‘’Λούλα’’ μια γενιά μπορεί να δείξει τα δόντια της», επεσήμανε ο Κωστής Παπαγιώργης.
Η Λούλα ως το σύμβολο μίας ολόκληρης γενιάς. Η Λούλα και η εφιαλτική όψη της λαγνείας. Η Λούλα και ο οργασμός, που μαζί του θα έρθει και η απελευθέρωση. Η Λούλα και η κρίση. Η Λούλα τότε και σήμερα.
«Αν κάτι παραμένει διαχρονικό στη ‘’Λούλα’’, 19 ολόκληρα χρόνια μετά τη δημοσίευσή της, θα έλεγα ότι είναι η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας, ειδικά της γυναικείας», μου λέει ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος. «Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο μυθιστόρημά μου αποτελεί μια κιβωτό πράξεων, σκέψεων και συναισθημάτων της δεκαετίας του ’90. Εάν κανείς θέλει να πραγματοποιήσει μια επίσκεψη στα ήθη της εν λόγω εποχής, η ‘’Λούλα’’ ενδείκνυται απολύτως. Μια ηρωίδα που αδυνατεί να φτάσει σε οργασμό, όπως ακριβώς αδυνατεί να απολαύσει τη ζωή και η κοινωνία γύρω της, έχοντας υποδουλωθεί ολοκληρωτικά στην εξουσία του χρήματος. Το βιβλίο μου ζωντανεύει αυτόν τον ατομικισμό-σε-παροξυσμό που άνθισε μες στην καρδιά της φούσκας και μας οδήγησε στην τωρινή κρίση».
Η «Λούλα» στη σκηνή. Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη γνωριμία μας με τη «Λούλα» οι Elephas tiliensis – μία από τις πιο ενδιαφέρουσες θεατρικές ομάδες της πόλης, που έστρεψαν τα βλέμματα πάνω τους πέρυσι με τη θεατρική διασκευή της «Περσινής αρραβωνιαστικιάς» της Ζατέλη – μεταφέρουν το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στο θέατρο.
Η Ανθή Ευστρατιάδου και η Βίκυ Κατσίκα υποδύονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος) τη Λούλα και την Εύη, τη συγκάτοικο και το alter ego της Λούλας, που κάνει τους άντρες να τρέχουν από πίσω της. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης και η Δέσποινα Αναστάσογλου υπογράφουν τη σκηνοθεσία της παράστασης και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου.
«Το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου διεισδύει στον κόσμο και το μυαλό μιας νέας γυναίκας που ενηλικιώνεται στην δεκαετία του 90'. Η μεταφορά του μυθιστορήματος ήταν μια συνεχής διαδικασία που διαμορφωνόταν πάνω στην πρόβα. Λόγω της ιδιαιτερότητας του κειμένου που λειτουργεί προκλητικά και είναι βασισμένο σε διαφορετικά μεταξύ τους λογοτεχνικά είδη, της τολμηρής και τραχιάς γλώσσας που δεν θέλαμε να λειανθεί, καθώς και της ευαισθησίας των θεμάτων που θίγονται σε αντιδιαστολή με το ιστορικό υλικό, που αποτελεί βασικό μέρος της παράστασης απαιτούσαν από όλους τους συντελεστές εγρήγορση και ανοιχτότητα σε όλη τη διάρκεια της πρόβας. Δεδομένου ότι ο κόσμος της Λούλας υπήρξε το δικό μας περιβάλλον ενηλικίωσης, προσπαθήσαμε να αφομοιώσουμε την κοινή μας εμπειρία εκθέτοντας στην παράσταση τα κοινά μας ερωτηματικά», μου εξηγούν ο Δημήτρης και η Δέσποινα.
Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος από την πλευρά του μοιάζει να τους έδωσε ελευθέρας σε όλα. «Νιώθω μεγάλη χαρά και ευγνωμοσύνη. Κατ’ αρχάς, επειδή είχα την ευκαιρία να δω την προηγούμενη δουλειά των παιδιών (‘’Περσινή αρραβωνιαστικιά’’) και ειλικρινά με εντυπωσίασε βαθύτατα. Η δουλειά του Δημήτρη Αγαρτζίδη και της Δέσποινας Αναστάσογλου μού φάνηκε άκρως κομψή και μαζί καίρια, υπερβολικά λεπταίσθητη, χωρίς αυτό να γίνεται σε βάρος της ουσίας. Εύχομαι οι εν λόγω ποιότητες να υπάρχουν και στην παράσταση της ‘’Λούλας’’», σχολιάζει και καταλήγει: «Και μόνο το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά, ενώ ανήκουν στην επόμενη γενιά από τη δική μου, θεώρησαν ότι το μυθιστόρημά μου εκφράζει και τη δική τους γενιά, αποτελεί μεγάλη ανταμοιβή για μένα, και μια απόδειξη της αντοχής της ‘’Λούλας’’ στο χρόνο. Τι άλλο να ζητήσει ένας συγγραφέας;».
Ετοιμαστείτε να βυθιστείτε στο αυτιστικό σύμπαν της Λούλας μέσα από μία παράσταση που η ινδική κάνναβη, οι σεξουαλικές διαστροφές, η λαγνεία, οι βρικόλακες, ο γυναικείος οργασμός, το lifestyle και η Καίτη Γαρμπή συναντιούνται σε έναν μεταφυσικό περίπατο στα Εξάρχεια. Τα υπόλοιπα επί σκηνής…
Παρακολουθήστε το αφιέρωμα του Citylifε στη «Λούλα» (03.26)!
Η «Λούλα» στη σκηνή. Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη γνωριμία μας με τη «Λούλα» οι Elephas tiliensis – μία από τις πιο ενδιαφέρουσες θεατρικές ομάδες της πόλης, που έστρεψαν τα βλέμματα πάνω τους πέρυσι με τη θεατρική διασκευή της «Περσινής αρραβωνιαστικιάς» της Ζατέλη – μεταφέρουν το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στο θέατρο.
Η Ανθή Ευστρατιάδου και η Βίκυ Κατσίκα υποδύονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος) τη Λούλα και την Εύη, τη συγκάτοικο και το alter ego της Λούλας, που κάνει τους άντρες να τρέχουν από πίσω της. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης και η Δέσποινα Αναστάσογλου υπογράφουν τη σκηνοθεσία της παράστασης και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου.
«Το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου διεισδύει στον κόσμο και το μυαλό μιας νέας γυναίκας που ενηλικιώνεται στην δεκαετία του 90'. Η μεταφορά του μυθιστορήματος ήταν μια συνεχής διαδικασία που διαμορφωνόταν πάνω στην πρόβα. Λόγω της ιδιαιτερότητας του κειμένου που λειτουργεί προκλητικά και είναι βασισμένο σε διαφορετικά μεταξύ τους λογοτεχνικά είδη, της τολμηρής και τραχιάς γλώσσας που δεν θέλαμε να λειανθεί, καθώς και της ευαισθησίας των θεμάτων που θίγονται σε αντιδιαστολή με το ιστορικό υλικό, που αποτελεί βασικό μέρος της παράστασης απαιτούσαν από όλους τους συντελεστές εγρήγορση και ανοιχτότητα σε όλη τη διάρκεια της πρόβας. Δεδομένου ότι ο κόσμος της Λούλας υπήρξε το δικό μας περιβάλλον ενηλικίωσης, προσπαθήσαμε να αφομοιώσουμε την κοινή μας εμπειρία εκθέτοντας στην παράσταση τα κοινά μας ερωτηματικά», μου εξηγούν ο Δημήτρης και η Δέσποινα.
Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος από την πλευρά του μοιάζει να τους έδωσε ελευθέρας σε όλα. «Νιώθω μεγάλη χαρά και ευγνωμοσύνη. Κατ’ αρχάς, επειδή είχα την ευκαιρία να δω την προηγούμενη δουλειά των παιδιών (‘’Περσινή αρραβωνιαστικιά’’) και ειλικρινά με εντυπωσίασε βαθύτατα. Η δουλειά του Δημήτρη Αγαρτζίδη και της Δέσποινας Αναστάσογλου μού φάνηκε άκρως κομψή και μαζί καίρια, υπερβολικά λεπταίσθητη, χωρίς αυτό να γίνεται σε βάρος της ουσίας. Εύχομαι οι εν λόγω ποιότητες να υπάρχουν και στην παράσταση της ‘’Λούλας’’», σχολιάζει και καταλήγει: «Και μόνο το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά, ενώ ανήκουν στην επόμενη γενιά από τη δική μου, θεώρησαν ότι το μυθιστόρημά μου εκφράζει και τη δική τους γενιά, αποτελεί μεγάλη ανταμοιβή για μένα, και μια απόδειξη της αντοχής της ‘’Λούλας’’ στο χρόνο. Τι άλλο να ζητήσει ένας συγγραφέας;».
Ετοιμαστείτε να βυθιστείτε στο αυτιστικό σύμπαν της Λούλας μέσα από μία παράσταση που η ινδική κάνναβη, οι σεξουαλικές διαστροφές, η λαγνεία, οι βρικόλακες, ο γυναικείος οργασμός, το lifestyle και η Καίτη Γαρμπή συναντιούνται σε έναν μεταφυσικό περίπατο στα Εξάρχεια. Τα υπόλοιπα επί σκηνής…
Παρακολουθήστε το αφιέρωμα του Citylifε στη «Λούλα» (03.26)!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα