Ο οργασμός… της Λούλας

Ο οργασμός… της Λούλας

Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη γνωριμία μας με τη «Λούλα» οι Elephas tiliensis μεταφέρουν το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στο θέατρο

Ένα μυθιστόρημα-σταθμός της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας; Μία πολιτική πορνογραφία; Ένα best seller της δεκαετίας του ’90 που σόκαρε, δίχασε, λατρεύτηκε και κατακρίθηκε; Ένα βιβλίο που δεν κατατάσσεται σε κάποιο είδος; Μήπως όλα αυτά μαζί; Μία ολόκληρη μυθολογία ακολουθεί το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου
«Λούλα», που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1997 από τις εκδόσεις Κέδρος και επανεκδόθηκε το 2013 από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

«H ‘’Λούλα’’ είναι ένα βήμα στη θολή περιοχή όπου κανένας από τους “φτασμένους” μας λογοτέχνες δεν έχει πατήσει», έγραψε για το βιβλίο του Ραπτόπουλου ο σπουδαίος Μένης Κουμανταρέας. «Mε βιβλία σαν τη ‘’Λούλα’’ μια γενιά μπορεί να δείξει τα δόντια της», επεσήμανε ο Κωστής Παπαγιώργης.

Η Λούλα ως το σύμβολο μίας ολόκληρης γενιάς. Η Λούλα και η εφιαλτική όψη της λαγνείας. Η Λούλα και ο οργασμός, που μαζί του θα έρθει και η απελευθέρωση. Η Λούλα και η κρίση. Η Λούλα τότε και σήμερα.



«Αν κάτι παραμένει διαχρονικό στη ‘’Λούλα’’, 19 ολόκληρα χρόνια μετά τη δημοσίευσή της, θα έλεγα ότι είναι η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας, ειδικά της γυναικείας», μου λέει ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος. «Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο μυθιστόρημά μου αποτελεί μια κιβωτό πράξεων, σκέψεων και συναισθημάτων της δεκαετίας του ’90. Εάν κανείς θέλει να πραγματοποιήσει μια επίσκεψη στα ήθη της εν λόγω εποχής, η ‘’Λούλα’’ ενδείκνυται απολύτως. Μια ηρωίδα που αδυνατεί να φτάσει σε οργασμό, όπως ακριβώς αδυνατεί να απολαύσει τη ζωή και η κοινωνία γύρω της, έχοντας υποδουλωθεί ολοκληρωτικά στην εξουσία του χρήματος. Το βιβλίο μου ζωντανεύει αυτόν τον ατομικισμό-σε-παροξυσμό που άνθισε μες στην καρδιά της φούσκας και μας οδήγησε στην τωρινή κρίση».

Η «Λούλα» στη σκηνή. Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη γνωριμία μας με τη «Λούλα» οι Elephas tiliensis – μία από τις πιο ενδιαφέρουσες θεατρικές ομάδες της πόλης, που έστρεψαν τα βλέμματα πάνω τους πέρυσι με τη θεατρική διασκευή της «Περσινής αρραβωνιαστικιάς» της Ζατέλη – μεταφέρουν το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου στο θέατρο.
Η Ανθή Ευστρατιάδου και η Βίκυ Κατσίκα υποδύονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος) τη Λούλα και την Εύη, τη συγκάτοικο και το alter ego της Λούλας, που κάνει τους άντρες να τρέχουν από πίσω της. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης και η Δέσποινα Αναστάσογλου υπογράφουν τη σκηνοθεσία της παράστασης και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου.



«Το μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου διεισδύει στον κόσμο και το μυαλό μιας νέας γυναίκας που ενηλικιώνεται στην δεκαετία του 90'. Η μεταφορά του μυθιστορήματος ήταν μια συνεχής διαδικασία που διαμορφωνόταν πάνω στην πρόβα. Λόγω της ιδιαιτερότητας του κειμένου που λειτουργεί προκλητικά και είναι βασισμένο σε διαφορετικά μεταξύ τους λογοτεχνικά είδη, της τολμηρής και τραχιάς γλώσσας που δεν θέλαμε να λειανθεί, καθώς και της ευαισθησίας των θεμάτων που θίγονται σε αντιδιαστολή με το ιστορικό υλικό, που αποτελεί βασικό μέρος της παράστασης απαιτούσαν από όλους τους συντελεστές εγρήγορση και ανοιχτότητα σε όλη τη διάρκεια της πρόβας. Δεδομένου ότι ο κόσμος της Λούλας υπήρξε το δικό μας περιβάλλον ενηλικίωσης, προσπαθήσαμε να αφομοιώσουμε την κοινή μας εμπειρία εκθέτοντας στην παράσταση τα κοινά μας ερωτηματικά», μου εξηγούν ο Δημήτρης και η Δέσποινα.



Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος από την πλευρά του μοιάζει να τους έδωσε ελευθέρας σε όλα. «Νιώθω μεγάλη χαρά και ευγνωμοσύνη. Κατ’ αρχάς, επειδή είχα την ευκαιρία να δω την προηγούμενη δουλειά των παιδιών (‘’Περσινή αρραβωνιαστικιά’’) και ειλικρινά με εντυπωσίασε βαθύτατα. Η δουλειά του Δημήτρη Αγαρτζίδη και της Δέσποινας Αναστάσογλου μού φάνηκε άκρως κομψή και μαζί καίρια, υπερβολικά λεπταίσθητη, χωρίς αυτό να γίνεται σε βάρος της ουσίας. Εύχομαι οι εν λόγω ποιότητες να υπάρχουν και στην παράσταση της ‘’Λούλας’’», σχολιάζει και καταλήγει: «Και μόνο το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά, ενώ ανήκουν στην επόμενη γενιά από τη δική μου, θεώρησαν ότι το μυθιστόρημά μου εκφράζει και τη δική τους γενιά, αποτελεί μεγάλη ανταμοιβή για μένα, και μια απόδειξη της αντοχής της ‘’Λούλας’’ στο χρόνο. Τι άλλο να ζητήσει ένας συγγραφέας;».

Ετοιμαστείτε να βυθιστείτε στο αυτιστικό σύμπαν της Λούλας μέσα από μία παράσταση που η ινδική κάνναβη, οι σεξουαλικές διαστροφές, η λαγνεία, οι βρικόλακες, ο γυναικείος οργασμός, το lifestyle και η Καίτη Γαρμπή συναντιούνται σε έναν μεταφυσικό περίπατο στα Εξάρχεια. Τα υπόλοιπα επί σκηνής…

Παρακολουθήστε το αφιέρωμα του Citylifε στη «Λούλα» (03.26)!

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Αγύριγο κεφάλι

Γιά στάσου! Τι γίνεται ... εδώ, ρε; (Της ... Λούλας;).

Μπιχτης

Λουλα που σαι;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

jinandjazz

Μια σαββατιάτικη βραδιά με gin & jazz σε ένα all day στέκι στο κέντρο της Χαλκίδας όπου μεταξύ των μουσικών της μπάντας υπάρχει και μια ιδιαίτερα ξεχωριστή παρουσία

vincent-river

Ένα έργο – Vincent του Philip Ridley- που έχει στο πυρήνα του το φαινόμενο της ομοφοβίας παίζεται στο Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ με τη Μαρία Σκουλά και τον Δημήτρη Φουρλή

babounis

«Το Σάββατο του Παραγωγού», μια πρωτοβουλία με στόχο την ανάδειξη των τοπικών αγροτικών προϊόντων, την ενημέρωση για τις ιδιαιτερότητες της γεωργικής παραγωγής και την προβολή της Μεσογειακής ∆ιατροφής ως σύγχρονου τρόπου υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, συνεχίζεται και το 2019, για 4η χρονιά στο φιλόξενο σπίτι της Ελληνικής Εταιρείας στη Πλάκα!

kalyma

Οι διοργανωτές παρουσίασαν τα poster του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα οποία σχεδίασε η Ιφιγένεια Βασιλείου με τους συνεργάτες της Αφροδίτη Σπυροπούλου και Ευτυχία Βλάχου

maltezos

Επανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Εστίας το εξαντλημένο βιβλίο του Πέτρου Στ. Mακρή-Στάϊκου για τη στυγερή δολοφονία του Κίτσου Μαλτέζου από τους πρώην συντρόφους του στην κατοχική Αθήνα

cocoowa

Ο φωτογράφος & Chocolatier Γιώργος Ζαρζώνης με την Cocoowa Wild Chocolate από την Θεσσαλονίκη φτιάχνει με τα χειροποίητα προϊόντα του εξ αρχής μια δική του καινούργια αγορά αποκλειστικά και μόνο για συλλέκτες σοκολατένιας ηδονής