ΔΟΚΙΜΗ: AUDI A1 SPORTBACK 35 TFSI S TRONIC

ΔΟΚΙΜΗ: AUDI A1 SPORTBACK 35 TFSI S TRONIC

Το Α1 βάζει στον Προκρούστη τις ευρέως διαδεδομένες αρετές των μεγαλύτερων premium αδελφών του σερβίροντας τες με τον βενζινοκινητήρα-πασπαρτού του ομίλου. Το χάσμα μεταξύ του ενός και των δύο λίτρων γεφυρώθηκε

AUDIa1_00001

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μικρό Audi που ονομαζόταν A1 και ονειρευόταν ολημερίς και ολονυχτίς να μοιάσει στα μεγαλύτερα αδέλφια του, όταν με το καλό ενηλικιωθεί. Να διαθέτει δηλαδή στάνταρ συστήματα ασφάλειας που διατηρούν σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αναγνωρίζοντας οχήματα, διερχόμενους πεζούς ή ποδηλάτες εμπρός, φρενάρουν αυτόματα αν και όποτε χρειαστεί, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους, τον διευκολύνουν να παραμένει στη σωστή λωρίδα ακόμη και όταν είναι αφηρημένος, ή ακόμη και να παρκάρει μόνο του.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ε λοιπόν, όλα αυτά συμβαίνουν σήμερα, το παραμύθι όχι μόνο δεν διαθέτει δράκο, αλλά πολύ περισσότερο δεν είναι παραμύθι. Το εγνωσμένης αξίας Α1 μας έκανε πριν από λίγους μήνες να αναθεωρήσουμε πολλά γύρω από το πώς μπορεί να δείχνει, πώς μπορεί να συμπεριφέρεται και, κυρίως, τι μπορεί να φιλοξενήσει από πλευράς τεχνολογιών ένα μικρό αυτοκίνητο εν έτει 2019. Σε ένα σύντομο συνοδευτικό, το νέο A1 είναι εκείνο το μικρό που αλλάζει τον ρου της ιστορίας τον μικρών αυτοκινήτων (Β), πολύ περισσότερο τον τρόπο σκέψης μας όταν αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο segment. Ξεχωριστό αισθητικά, λες και μίκρυνες τη μελλοντική μορφή του Α3, ποιοτικό όσο επιβάλλουν οι τέσσερις κύκλοι του, χρηστικό και ασφαλές όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες. Επιπρόσθετα και με πληρέστατο εξοπλισμό προερχόμενο από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.


 

Ο «καλός» από κάθε άποψη 1.5 TFSI κινητήρας βενζίνης κάτω από το σμιλεμένο καπό υπερτονίζει τα προαναφερθέντα, αφού αποκαθιστώνται και οι όποιες ανισορροπίες που πήγαζαν όχι τόσο από τις δυνατότητες του 3κύλινδρου μοτέρ του λίτρου όσο από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Γιατί, όπως να το κάνουμε, στη ραφιναρισμένη εξίσωση του Α1 επιθυμείς και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του μεγαλύτερου (4κύλινδρου) συνόλου εκτός από τις αδιαμφισβήτητα καλύτερες επιδόσεις του. Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 8,5-9 lt/100 km αποτελούν το μέτρο, τιμή που παραπέμπει στο μικρότερης χωρητικότητας σύνολο (9,3 lt/100 km είχαμε μετρήσει στο 1.0 TFSI) και δεν αυξάνεται θεαματικά αν θελήσεις να αξιοποιήσεις την ισχύ του κινητήρα στο έπακρο.

 

Κατά τα άλλα, το Α1 χρησιμοποιεί τη γνωστή πλατφόρμα του ομίλου MQB με χάλυβα υψηλής αντοχής και πολύ καλή ακαμψία, η οποία αποτελεί το καλύτερο εχέγγυο για την καλή οδική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης αποτελεί ακόμη ένα στοιχείο που παραπέμπει στα μεγαλύτερα και ακριβότερα αδέλφια του. Μόνο η θορυβώδης αντίδραση της ανάρτησης στο ελληνικό οδικό ανάγλυφο θα σου υπενθυμίσει τους περιορισμούς που φυσιολογικά θέτει το κοντό δάπεδο. Η προαιρετική επιλογή του Dynamic Performance στην έκδοση S Line με τη σπορ ανάρτηση περιλαμβάνει, εκτός από τα προγράμματα οδήγησης, και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Το στήσιμο, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς, «βιδώνει» κυριολεκτικά το Α1 στην άσφαλτο, με ορθολογικούς ή μη χειρισμούς εκ μέρους σου. Το φειδωλό όμως σε πληροφορίες τιμόνι (παρότι γρήγορο και ακριβές) σε αποκόπτει κάπως από τα δρώμενα. Σημαδεύεις τη γραμμή σου και το μικρό Audi ακολουθεί με σίγουρο πάτημα και αποτελεσματικότητα, ενώ, αν το προκαλέσεις σε λείο οδόστρωμα, θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του πίσω μέρους για να βοηθήσει στην τοποθέτηση πριν από τη στροφή. Η ανάρτηση υιοθετεί σαφέστατα σφιχτή ρύθμιση (κυρίως στην S line έκδοση με το χαμηλότερο ύψος), αν και δεν διαμαρτύρεται έντονα στις ανωμαλίες - μόνο στις μεγάλες και αυτό λόγω και των μεγάλων τροχών.

Εξ ορισμού όμως το Α1 ποντάρει συνειδητά σε αυτή την άτρωτη ομοιογένεια η οποία αποτρέπει αυτόματα οποιοδήποτε σχόλιο αμφισβήτησης. Το Α1 παίζει με επιτυχία τον ρόλο ενός Audi τσέπης. Με τον 1.5 κάτω από το καπό αυτός ο ρόλος ενισχύεται δικαιολογημένα περαιτέρω. Σε αντιδιαστολή, αυτός που αποδυναμώνεται είναι ο τραπεζικός σας λογαριασμός, αλλά πώς το λέει εκείνο το σοφό ελληνικό ρητό «τα ακριβά αρώματα περιέχονται σε μικρά μπουκάλια»...

  

ΚΕΥ ΤECH

Από τεχνικής σκοπιάς, ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI των 150 PS προσφέρει εκτός από κορυφαίες επιδόσεις, τη δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (COD), όταν λειτουργεί υπό μερικό φορτίο. Αυτό έχει ως συνέπεια να δουλεύει ενίοτε ως 2κύλινδρος 750 cc, κάτι που συνεπάγεται μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών CO2. To σύνολο έχει υποτετράγωνη αρχιτεκτονική και επιτυγχάνει υψηλό βαθμό θερμικής απόδοσης.

 

 ΝΑΙ

ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ

ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

 

ΟΧΙ

ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

 

CAR

ΤΟ Α1 35 TFSI ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ AUDI, ΠΕΡΙΚΛΕΙΟΝΤΑΣ ΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΨΟ COMPACT ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΠΡΟΣΗΜΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

 

 TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 150 PS @ 5.000 - 6.000 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-3.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)

0-100 KM/H:7,7”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 222 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,6 (5,0 εργοστασιακή) lt/100 km

CO2: 115 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.029/1.740/1.433 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.563 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 335 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.165 kg

ΤΙΜΗ:ΑΠΟ €26.680 (27.970 S Line)

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης