Δοκιμή: SEAT Tarraco 1.5 TSI 150 PS

Δοκιμή: SEAT Tarraco 1.5 TSI 150 PS

Μην ακούτε τι λένε. Φυσικά και μετράει το μέγεθος - και μάλιστα για όλους. Μια βόλτα με το ικανότατο Tarraco, το μεγαλύτερο SUV στην ιστορία της SEAT, και θα δικαιώσετε το κλισέ.

tarraco_anoigma

 Σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων όπου συναντάς κάποιο SEAT θα βρεις ένα μοντέλο που έχει να σου πει κάτι. Εχουν καλή επικοινωνία για τον οδηγό τους, όντας στιβαρά και διαθέτοντας πολύ ικανές επιλογές αναφορικά με τους κινητήρες. Για να συνεχίσουμε επί προσωπικού, θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή το μοντέλο που ξεχωρίζει στη SEAT είναι το Arona. Ενα αυτοκίνητο που μοιάζει κατασκευασμένο σύμφωνα με το brief που δίνει η αγορά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Eνα μικρό SUV που χωράει πέντε ατομα χωρίς να ξεφεύγει σε διαστάσεις και είναι ικανό στον δρόμο όποια έκδοση κινητήρα κι αν επιλέξεις. Αν θα έπρεπε να το προσδιορίσω με δύο λέξεις, θα έλεγα ότι το Arona είναι «τόσο όσο» σε κάθε τομέα.

Του Κωνσταντίνου Μποϊδάνη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Για όσους θέλουν περισσότερους χώρους, η SEAT έχει στην γκάμα της το πολύ ικανό Ateca. Για όσους όμως θέλουν να το τερματίσουν στον τομέα της ευρυχωρίας, η εταιρεία προσφέρει πλέον το Tarraco. Με αρκετές αισθητικές διαφοροποιήσεις, το μεγαλύτερο SUV στην ιστορία της SEAT κάνει αισθητή την παρουσία του από απόσταση, κυρίως χάρη στα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας εμπρός. Ομως και για όσους το κοιτούν από πίσω, το φωτεινό αποτύπωμα που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου κάνει τη διαφορά. Δεν πρέπει να παραλείψω βέβαια και τα «κυλιόμενα» πίσω φλας, που ανάβουν με ροή από μέσα προς τα έξω. Κρατήστε σημειώσεις για να δείτε αν χωράει στο γκαράζ σας. Με μήκος 4.735 mm και πλάτος 1.839, το Tarraco υπόσχεται πλούσιους χώρους για όλους. Δεν αστειεύεται στον συγκεκριμένο τομέα, αφού και το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2,8 m. Κάθομαι πίσω από... εμένα (είμαι 1,87 μ.) σταυροπόδι σε ένα κάθισμα που μετακινείται εμπρός-πίσω, ενώ την ίδια στιγμή ο χώρος των αποσκευών με το πτυσσόμενο κάλυμμα έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 760 lt αποσκευών (ή δύο επιπλέον θέσεις, καθώς το Tarraco διατίθεται και ως 7θέσιο). Το έχετε δει σε πολλά αυτοκίνητα; 760 lt.



Θα δυσκολέψει ακόμα και την πιο απαιτητική σύζυγο να το γεμίσει, οπότε, υπό αυτό το πρίσμα, το «12άρι» μου για τους χώρους το δίνω αβλεπεί στο Tarraco. Στη σύγχρονη εικόνα της καμπίνας, σημαντική συμμετοχή έχουν οι ψηφιακές απεικονίσεις στο ταμπλό. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων έχει τη δυνατότητα να αλλάζει εμφάνιση κατά το δοκούν - έχοντας μάλιστα και μια πολύ ενδιαφέρουσα διαμόρφωση ανάμεσα στις προτεινόμενες, με τα δύο μεγάλα όργανα (στροφόμετρο - ταχύμετρο) να βρίσκονται αντικριστά και να ξακρίζουν τις δύο πλευρές του πίνακα. Η κεντρική οθόνη καλύπτει όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις, προβάλλοντας με καλά γραφικά και καλαίσθητο layout όλες τις εφαρμογές που εξυπηρετεί, με το γνωστό από τα υπόλοιπα μοντέλα της SEAT μενού. Προφανώς το Tarraco διαθέτει και το γνωστό μπουκέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό, που περιλαμβάνει από το Start/Stop για τον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων έως το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και το αυτόματο φρενάρισμα όταν το σύστημα αναγνωρίσει εμπόδιο στην πορεία του αυτοκινήτου.



Το τελευταίο μοιάζει να είναι λίγο πιο ευαίσθητο απ’ ό,τι θα έπρεπε για να ταιριάζει στο περιβάλλον του ελληνικού οδικού δικτύου (αλλά και της οδικής μας παιδείας, με τα δίκυκλα να το ενεργοποιούν σχεδόν σε κάθε φανάρι, «βουτώντας» μπροστά από το αυτοκίνητο για να πάρουν την pole position). Πέρα από αυτό, το συνολικό προφίλ του Tarraco κρίνεται ως ιδιαίτερα κολακευτικό για τον οδηγό του. Καταρχάς είναι σε όλα του εύκολο. Πρόκειται για ένα αθόρυβο και πολιτισμένο μεγάλο SUV, με μία εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στη σκληρότητα της ανάρτησης και τα ελαστικά με το «ψωμωμένο» προφίλ, η οποία λειτουργεί υπέρ της άνεσης των επιβατών, αλλά και των αναλογικά καλών δυναμικών χαρακτηριστικών. Χωρίς υπερβολές στις κλίσεις υπό πίεση, το Tarraco δίνει πάντα το αίσθημα της στιβαρότητας στον οδηγό του, ενώ λάμπουν διά της απουσίας τους τα χτυπήματα στις λακκούβες, το βασικό side effect των ελαστικών χαμηλού προφίλ και των μεγάλης διαμέτρου ζαντών. Στο Tarraco οι 17άρες ζάντες μοιάζουν «ταπεινές» σε διάσταση, με τα 215/65 ελαστικά να συμπληρώνουν την εικόνα. Σε γενικές γραμμές, το μεγάλο SUV της SEAT δίνει στον οδηγό του το γνώριμο αίσθημα του «ζωηρού» πλαισίου (βασίζεται στο MQB A+ ) που μπορεί να υποστηρίξει μέχρι έναν βαθμό τις σπορ διαθέσεις. Η ρύθμιση των κατασταλτικών ηλεκτρονικών, ωστόσο, είναι εξαιρετικά ευαίσθητη, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε απόκλιση από το κανονικό στις γραμμές που ορίζεις πάνω στη διαδρομή να εξαφανίζεται πριν καλά-καλά εκδηλωθεί.



Προφανώς και δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «μείον» το συγκεκριμένο στοιχείο, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα σχεδόν 5μετρο SUV. Απλά το υπογραμμίζω μιας και έχει τη δική του βαρύτητα στη σημειολογία της SEAT, αφού μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση ο 1.5 TSI με τους 150 PS μπορεί να υποστηρίξει τη διάθεση του οδηγού για αυξημένη ταχύτητα κάλυψης αποστάσεων. Με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το ποσό των €28.600 της βασικής έκδοσης κάνει το Tarraco μία αξιοπρόσεκτη περίπτωση. Συγκρίνεται μόνο με μοντέλα που χωροταξικά μπαίνουν στα λημέρια των μεγάλων SUV - με πρώτο και καλύτερο το ομόσταυλο Škoda Kodiaq, με το οποίο έχουν και πολλά κοινά, μεταξύ των οποίων και η τιμή, αφήνοντας το θέμα της τελικής επιλογής στην κρίση του ενδιαφερομένου, αλλά και στο ειδικό βάρος που έχει για τον τελευταίο το «σήμα στο κλειδί» και οι διαφορές του καθενός στην οδική συμπεριφορά.

ΚΕΥ TECH

Με τα Pre-Crash και Rollover Assist, Front Assist και Traffic Jam & Lane Assist, το Tarraco μπορεί να προστατέψει τον οδηγό και τους επιβάτες του από δυσάρεστες καταστάσεις. Με την ενεργοποίηση του πρώτου, οι ζώνες ασφαλείας «σφίγγουν» και τα παράθυρα κλείνουν στην ύστατη προσπάθεια του αυτοκινήτου να αποτρέψει σοβαρούς τραυματισμούς - μια και το σύστημα έχει προβλέψει ατύχημα. Το Front Assist προλαμβάνει τα δυσάρεστα σε αστικό περιβάλλον, φρενάροντας το αυτοκίνητο αυτόματα όταν π.χ. ένας ποδηλάτης πεταχτεί μπροστά στο αυτοκίνητο. Με τα Traffic Jam και Lane Assist το Tarraco προσαρμόζει την ταχύτητά του στη ροή των αυτοκινήτων και μένει μέσα στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, κάνοντας τα πράγματα λίγο πιο εύκολα για τον οδηγό του.

 

ΝΑΙ

 ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

 ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ

ΣΤΗΝ ΑΝΕΣΗ

ΟΧΙ

ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

ΣΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ

CAR : Είναι η φυσική εξέλιξη για κάποιον που θέλει κάτι μεγαλύτερο από το Ateca - ενδεχομένως και 7θέσιο. Εχει χάσει αρκετό από το σπορ ύφος που έχουν τα SEAT στην πλειονότητά τους, αλλά έχει κερδίσει σε χώρους και χρηστικότητα

TECH 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, TURBO, 150 PS @ 5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-3.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ (Π)

0-100 KM/H: 9,7”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,1 lt/100 km

CO2: 147 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.735/1.839/1.658 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.790 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 760 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.599 kg

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €28.300

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης