Peugeot e-2008: Οδηγούμε το Ελληνικό Car of The Year στην ηλεκτρική έκδοση!

Στιγμιοτυπο_2021-05-24__10_13_37_πμ

Με 320 χιλιόμετρα αυτονομίας το ηλεκτρικό 2008 αφαιρεί το μειονέκτημα ή καλύτερα τον φόβο, πως θα «μείνετε» από… ενέργεια, πριν φτάσετε στον προορισμό σας. Παράλληλα διατηρεί το πλεονέκτημα των χώρων και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του συμβατικού SUV 2008.

Το e-2008 είναι το πρώτο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV. Με αυτό το μοντέλο η Peugeot σας παροτρύνει, να έχετε ένα αυτοκίνητο και να είναι ηλεκτρικό.

Όπως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή τη στιγμή, η Peugeot προωθεί τα ηλεκτρικά μοντέλα της, αλλά ο Γάλλος κατασκευαστής, θέλει να δείξει πως το μοντέλο του είναι οικείο και όχι ένα όχημα από τον… «Πόλεμο των Άστρων». Η φιλοσοφία της Peugeot εκφράζεται με το σύνθημα : «Επιλέξτε το αυτοκίνητό σας, επιλέξτε τον κινητήρα του» (Choose your car, choose your powertrain) και αυτό φαίνεται στο νέο compact SUV e-2008.


Υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ, αλλά το γράμμα «e» στην αρχή του ονόματος αυτού του μοντέλου υποδηλώνει την πηγή κίνησής του, που είναι  Ένας ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων και μια μπαταρία 50kWh. Εάν αυτά τα στοιχεία φαίνονται οικεία, είναι γιατί τα έχουμε συναντήσει και στο e-208.

Πως είναι το ηλεκτρικό 2008;

Ο ηλεκτρονικός ήχος (ή καλύτερα βόμβος), που σημαίνει πως το Peugeot e-2008 λειτουργεί είναι ο μόνος θόρυβος που ακούτε όταν ξεκινάτε την οδήγηση του ηλεκτρικού Sport Utility Vehicle 2008. Ο ηλεκτρονικός ήχος εκκίνησης (ίδιος με αυτόν των smartphone μαζί με την ένδειξη «ready» (έτοιμο) στο i-Cockpit είναι αυτό που ακούτε και βλέπετε. Κανένας ήχος κινητήρα (ενοχλητικός ή ευχάριστος) δεν ζωντανεύει εδώ. Γιατί; Επειδή αυτό το Peugeot είναι ηλεκτρικό και όχι δεν μπορείτε να το πείτε με την πρώτη ματιά…

Παραδεχτείτε το: Χρειάζεστε βοήθεια

Εκτός από τα διακριτικά «e», αν θέλετε να μάθετε πώς διαφέρει το ηλεκτρικό 2008 από την έκδοση βενζίνης ή ντίζελ, πρέπει να παρατηρήσετε την «μάσκα». Εκεί που υπάρχουν οι εισαγωγές αέρα και τα μαύρα πλαστικά τμήματα τους, θα δείτε τις χρωματικά κωδικοποιημένες ψηφίδες. Τώρα, που φτάσατε αρκετά κοντά, παρατηρήστε το σήμα της Peugeot, που μοιάζει «δίχρωμο». Μάλιστα τα μπλε στοιχεία δημιουργούν ένα εφέ 3D. Η ομοιότητα του ηλεκτρικού με τα άλλα (με θερμικούς κινητήρες) 2008 της γκάμας είναι ένα από τα προτερήματά του, μαζί με την εμφάνισή του. Το σχέδιο (δημιουργία του Gilles Vidal) παραμένει ξεχωριστό και μοντέρνο ενώ έχει δημιουργήσει και την σύγχρονη ταυτότητα Peugeot. Αυτό που δεν βλέπετε είναι το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες (290 επιπλέον κιλά 1740 για το 1,2 με 130 ίππους και το κιβώτιο EAT 8), το οποίο βρίσκεται χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου και δεν κλέβει χώρο από τους επιβάτες.

Εσωτερικά τι άλλαξε;

Τίποτα είναι η απάντηση. Δεν άλλαξε κάτι ούτε στις διαστάσεις, ούτε στους χώρους. Αφού μιλάμε για χώρους το πορτ μπαγκάζ έχει χάσει λίγη από την χωρητικότητά του (405, από τα 434 λίτρα ή 1015 από τα 1044 με τα καθίσματα πεσμένα) όμως οι διαστάσεις για τους χώρους των επιβατών είναι αμετάβλητες, όπως και το εσωτερικό. Το i-Cockpit έχει πάλι τον πρώτο ρόλο, απλά έχει διαφορετικές απεικονίσεις/ ενδείξεις. Αυτές αφορούν την αυτονομία και την κίνηση (Power, Eco και Charge). Όσο για τον ψηφιακό πίνακα με την τρισδιάστατη απεικόνιση, διαθέτει πολύ καλά γραφικά και δίνει την  πληροφόρηση, που χρειάζεστε.


Η απεικόνιση με τη ροή της ενέργειας από και προς την μπαταρία και τα εναπομείναντα χιλιόμετρα αυτονομίας είναι κατατοπιστική.
 Στην κεντρική κονσόλα, η μεγάλη οθόνη αφής είναι το κέντρο ενώ κάτω από αυτήν υπάρχουν τα πλήκτρα (στυλ πιάνου ή αεροπορικά) με την μεταλλική αίσθηση δίνουν έναν αέρα ποιότητας και ενισχύουν την τεχνολογική εικόνα. Τα κουμπιά αυτά απαιτούν μία προσαρμογή (μία δύο ημερών) για να μην τα μπερδέψετε με τα πλήκτρα αφής που ελέγχουν το σύστημα πολυμέσων που βρίσκονται ακριβώς από πάνω.


Η τεχνολογία προσθέτει πρακτικότητα, με αξιοπρεπή γραφικά και γρήγορες αντιδράσεις από την μία σελίδα στην άλλη ενώ το σύστημα υποστηρίζει όλες τις εφαρμογές:
 Sat-nav, Apple CarPlay και Android Auto , ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, είναι οι μπροστινοί και οι πίσω αισθητήρες στάθμευσης, τα θερμαινόμενα καθίσματα, ο κλιματισμός, οι προβολείς LED με υποβοήθηση μεγάλης δέσμης και πολλές τεχνολογίες ασφαλείας – σημαντικές για ένα οικογενειακό όχημα, που έχουν εφαρμογή.


Συνολικά η εικόνα παραμένει premium και είναι (ακόμα) μπροστά σχεδιαστικά.
 Τα καθίσματα (ιδιαίτερα της έκδοσης GT) είναι άνετα, όμορφα και συμβάλουν όχι μόνο στην άνεση αλλά και στην γενική εικόνα. Επίσης δεν κουράζουν στα πολλά χιλιόμετρα. Η  επένδυση αλκαντάρα (ιδιαίτερα η ανοιχτόχρωμη), δίνει ποιότητα και στυλ αλλά θέλει προσοχή γιατί μπορεί να λεκιαστεί εύκολα και να καθαριστεί δύσκολα.

Αθόρυβη κίνηση  

Το γεγονός ότι το ηλεκτρικό 2008 είναι σχεδόν το ίδιο αυτοκίνητο με τα μοντέλα της γκάμας, με θερμικό κινητήρα, μας δημιούργησε κάποιες απορίες : Οι 136 ίπποι του ηλεκτρικού μοτέρ είναι αρκετοί; Μήπως το επιπλέον βάρος (λόγω μπαταρίας) επηρεάζει τα «sportive» του χαρακτηριστικά και καταναλώνει ενέργεια μειώνοντας δραστικά την αυτονομία; Παραμένει άνετο;

Εδώ η ροπή των 260Nm και η μία ταχύτητα, στο κιβώτιο έχουν τον πρώτο ρόλο. Πατάτε το κουμπί εκκίνησης επιλέγετε το D (Drive) ή το B (Brake για μεγαλύτερη ανάκτηση δύναμης) και ξεκινάτε. Το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση. Δεν απαιτεί προσαρμογή (στην επιλογή D) ενώ θέλει μία συνήθεια στην έντονη επιβράδυνση (στην επιλογή B).


Το e-2008 είναι γρήγορο με περιορισμένη την εκρηκτικότητα άλλων ηλεκτρικών μοντέλων.
 Βέβαια, αυτή δεν λείπει και θα την νοιώσετε, όταν πιέσετε δυνατά το πεντάλ της δύναμης. Μάλιστα θα ξαφνιάσετε οδηγούς… γρήγορων hatchback, από φανάρι σε φανάρι, οι οποίοι δεν ακούν κάτι να τους απειλεί. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν αφού το e-2008 είναι ταχύτερο από τη βενζινοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (8,5” για το 0-100 σε σχέση με το 9,1”). Μάλιστα επειδή η δύναμη των 136 ίππων αποδίδεται ομαλότερα, έχετε την αίσθηση της αδιάλειπτης αλλά χωρίς ξεσπάσματα δύναμης, που δεν τρομάζει τον οδηγό και τους επιβάτες.

Με την αυτονομία τι γίνεται;

Περιμέναμε πως τα… παιχνίδια επιτάχυνσης θα έφερναν ένα έξτρα άγχος για την αυτονομία αλλά αυτό δεν ισχύει. Τα 320 χλμ, επάρκειας στην ενέργεια που προσφέρει η μπαταρία των 50 kWh με μία φόρτιση είναι μια πολύ καλή τιμή. Το πείραμα του Σαββατοκύριακου με γεμάτη μπαταρία (από Παρασκευή απόγευμα) με την μέγιστη αυτονομία στα 300 χλμ, (το trip computer είχε τα δεδομένα της κίνησης από προηγούμενο οδηγό) έγινε η δική μας απόδειξη. Πολλές βόλτες εντός και εκτός Αττικής, χωρίς να οδηγούμε  οικονομικά/συντηρητικά με ποδήλατα και εξοπλισμό απέδειξε πως τα ηλεκτρικά αξίζουν την εμπιστοσύνη μας. Στην θέση «D» του επιλογέα, το e-2008 κάνει cruising, μόλις αφήνετε το «γκάζι». Με τον επιλογέα του κιβωτίου στη θέση «Β» η ανάκτηση ενέργειας φρενάρει αρκετά το αυτοκίνητο, αλλά δεν σας επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ, αφού η επιβράδυνση δεν είναι τόσο έντονη όσο σε άλλα αυτοκίνητα. Έτσι επιστρέφουμε στην αναφορά της φιλοσοφίας της Peugeot για μία αίσθηση, που είναι πιο κοντά σε αυτή, που έχει συνηθίσει ο μέσος οδηγός.



Εντός ή εκτός πόλης;

Μέσα στην πόλη το e-2008 είναι στην comfort zone του (στο στοιχείο του, αν θέλετε). Αθόρυβο, ευέλικτο, χαλαρό, με άμεσα διαθέσιμη δύναμη πολύ καλή ηχομόνωση, αποδεικνύει γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταιριάζουν στο αστικό περιβάλλον. Ίσως η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης (είναι έτσι για να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος) να είναι μειονέκτημα στις κακοτεχνίες (τα μπαλώματα της ασφάλτου σε όλους τους δρόμους της πόλης και τα εγκάρσια χαντάκια). Όμως, δεν χαλά η γενική εικόνα της άνεσης.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, το e-2008 είναι εύκολο να σας παρασύρει σε επιθετική οδήγηση. Η ανάρτηση ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να τις αφήνει να γίνουν έντονες  παρά το επιπλέον βάρος. Η μάζα είναι συγκεντρωμένη πιο κοντά στο έδαφος, αφού η μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του αμαξώματος. Εδώ το ελαφρύ τιμόνι δεν θα σας συναρπάσει, παρά το ότι ταιριάζει στο αυτοκίνητο. Ακολουθεί τις κινήσεις σας με ακρίβεια, αλλά δεν θα σας βοηθήσει στην γρήγορη οδήγηση.

Στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρικό e-2008 είναι ακόμη καλύτερο: Είναι απαλλαγμένο από το θόρυβο του κινητήρα, ενώ η πολύ καλή ηχομόνωση αφήνει να φτάσει στην καμπίνα μόνο ο ήχος από την κύλιση των ελαστικών και λιγότερο ο αεροδυναμικός θόρυβος. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να απολαύσετε άνετα και οικονομικά ταξίδια μέσα σε ένα ήσυχο περιβάλλον. Μοναδικό μειονέκτημα στο ταξίδι η έλλειψη ταχυφορτιστών για την οποία δεν ευθύνεται το Peugeot αλλά οι υποδομές. Βέβαια μπορείτε να το λύσετε κάνοντας ένα προγραμματισμό. Αυτό που καλείστε να αντιμετωπίσετε είναι η υψηλήτιμή αγοράς, που ακόμα και με την επιδότηση υπερβαίνει αρκετά τις 30.000 ευρώ.


Βέβαια αν είστε ανάμεσα στους πρωτοπόρους, που αγαπούν την τεχνολογία, τολμούν και θέλουν να έχουν περιβαλλοντικά θετικό αποτύπωμα, τότε θα προχωρήσετε στην αγορά του e-2008
 χωρίς να σας «κρατήσουν» μερικές χιλιάδες ευρώ (τα οποία θα πάρετε πίσω σε βάθος χρόνου με την οικονομία καυσίμου τα αναλώσιμα και την συντήρηση).

Πως φορτίζει

Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου: Χρόνος οικιακής φόρτισης (Mode 2) από απλή πρίζα τύπου Schuko 1,8 kW/ 8 Α με εναλλασσόμενο μονοφασικό ρεύμα (AC) 230V και χρήση του standard καλωδίου φόρτισης σε ένα βράδυ (9 ώρες 20’) 100 χλμ. αυτονομίας ή +30% φόρτισης, 15 ώρες και 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω απλής παροχής, 7 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω WallBox (μονοφασικό ισχύος 7,4 kW). Σε ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW χρειάζονται 30 λεπτά για φόρτιση στο 80% της μπαταρίας.

Μέσω της οθόνης πλοήγησης του αυτοκινήτου ή μέσω της εφαρμογής «MyPeugeot» στο smartphone είναι δυνατός και ο προγραμματισμός συγκεκριμένης ώρας φόρτισης. Με αυτή τη λειτουργία μπορείτε να ξεκινήσετε ή να σταματήσετε από απόσταση τη διαδικασία. Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.

Το συμπέρασμα είναι:

Το μικρό e-2008 Sport Utility Vehicle της Peugeot, παραμένει μοντέρνο σε εμφάνιση μέσα και έξω. Στην ηλεκτρική εκδοχή του η φουτουριστική εμφάνιση ταιριάζει απόλυτα με την τεχνολογία κίνησης ενώ διατηρεί την άνεση και την πρακτικότητα. Αν είναι το μοναδικό σας αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τις καθημερινές σας μετακινήσεις (ιδιαίτερα αν έχετε φορτιστή στο σπίτι ή την εργασία σας). Αν πάλι χρειαστεί να κάνετε ένα μεγάλο ταξίδι θα πρέπει να κάνετε ένα προγραμματισμό.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Peugeot e-2008 GT

Κινητήρας: Μονός ηλεκτρικός

Ισχύς: 136 PS από 3.600 έως 10.000 σ.α.λ.

Ροπή: 260 Nm από 300 έως 3.600 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,5 sec

Τελική ταχύτητα: 150 km/h (στην ρύθμιση sport)

Μέση κατανάλωση (/100 km): –

Εκπομπές CO2: –

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.300 x 1.815 x 1.530 mm

Βάρος: 2030 kg

Χώρος αποσκευών:405 lt

Αυτονομία 320 χλμ

Τιμή: από 36.900 ευρώ




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης