Οδηγούμε το νέο Seat Leon

Οδηγούμε το νέο Seat Leon

Το Car+Speed ταξίδεψε στην Ισπανία για να πάρει μία πρώτη γεύση από το νέο Leon. Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς στη χώρα μας μοντέλου είναι άκρως αναβαθμισμένη και εκμοντερνισμένη σχεδιαστικά...

Δυόμιση μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια του στο Σαλόνι Αυτοκίνητου του Παρισιού, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο στους ιβηρικούς δρόμους, δοκιμάζοντας το υπό ήπιες συνθήκες πόλης και αυτοκινητόδρομου αλλά και υπό πίεση σε φιδίσιους, επαρχιακούς δρόμους, με κλίσεις και προκλήσεις.

Άλλωστε στο μυαλό του Έλληνα οδηγού, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει μάλλον εδραιωθεί (και) ως μία συμφέρουσα λύση για ένα γρήγορο αυτοκίνητο, που συνδυάζει το σχετικά χαμηλό κόστος, με τις επιδόσεις. Οδηγήσαμε λοιπόν πρώτα την έκδοση του TSI κινητήρα χωρητικότητας 1.4 λίτρων, απόδοσης 122 PS που τοποθετείται εντός του προαναφερθέντος πλαισίου.

Δικαιώνοντας τη φήμη που έχτισαν οι προκάτοχοι του, το νέο Leon μας κάλυψε πλήρως, απολύτως ισορροπημένο, ανταποκρινόταν άκοπα στα θέλω μας, ρόπιαζε από χαμηλά καθώς σκαρφαλώναμε σε πιο ορεινούς δρόμους, κρατούσε όταν ήσουν εντός ορίων, σε πρόσεχε με την άμεση επέμβαση των ηλεκτρονικών όταν έβγαινες εκτός αυτών. Το τιμόνι είναι άμεσο και με σωστή πληροφορία, ο επιλογέας σχέσεων σαφής και γενικά το αυτοκίνητο πατούσε με αυτοπεποίθηση στο δρόμο. Κι όλα αυτά, με σχετικά χαμηλή κατανάλωση που παρότι πιέζαμε, δεν τόλμησε να φλερτάρει με διψήφιο νούμερο.

Οδηγήσαμε και τη diesel έκδοση με τον 1600άρη TDI των 105 ίππων εφοδιασμένο με το σύστημα start/stop που με τα σημερινά δεδομένα στη χώρα μας, πιστεύουμε ότι θα «φορεθεί» πολύ.

Πριν πιάσουμε αναλυτικά τα των έσω, ας μελετήσουμε λίγο την εξωτερική εμφάνιση. Το νέο Leon είναι αρκετά δυναμικό, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Με το νέο λογότυπο της Seat να κοσμεί τη γρίλια του και τα Full LED φωτιστικά σώματα να κλέβουν τη παράσταση, δηλώνοντας ξεκάθαρα τη παρουσία του στους καθρέφτες του προπορευόμενου οχήματος. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που χρησιμοποιούνται τέτοιου τύπου προβολείς σε compact sedan μοντέλο.

Ο σχεδιασμός τους είναι τριγωνικός, θυμίζει εν μέρει ότι είχαμε ήδη δει στο Ibiza, με τις γωνίες να παίζουν κυρίαρχο ρόλο σε ότι έχει να κάνει με το σχεδιασμό του εμπρός μέρους αφού αντίστοιχο μοτίβο συναντάμε και στους προβολείς ομίχλης και στον προφυλακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους Ισπανούς χρησιμοποιήθηκε ο χαρακτηρισμός «Arrow Face», πρόσωπο σαν βέλος δηλαδή.

Εξίσου δυναμικό είναι και στο πλάι, με τους ανθρώπους της SEAT να χρησιμοποιούν τη λέξη «ένταση» στο πλαίσιο της πρωτότυπης παρουσίασης του καινούριου τους τέκνου. Ένταση, που υποδηλώνεται με τα δύο «νεύρα» στο πλάι -  το ένα κατά μήκους της πόρτας και το δεύτερο αρκετά ψηλά πάνω από το θόλο τον τροχών που μάλιστα συνεχίζεται μέχρι να δέσει αρμονικά με τα πίσω φωτιστικά σώματα. Αυτά έχουν λεπτύνει αισθητά σε σχέση με το Leon της προηγούμενης γενιάς, δίνοντας και από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία ένα δυναμισμό. Όλα τα παραπάνω, όσο υποκειμενική κι αν είναι αυτή η κρίση, κάνουν το νέο Leon αρκετά ελκυστικό – τόσο ώστε να το επιλέξουν όσοι έχουν ως ξεκάθαρο κριτήριο αγοράς το να τους αρέσει το αυτοκίνητο τους, όσες φορές κι αν το κοιτάξουν.

Στημένο κι αυτό στη πλατφόρμα MQB που ο όμιλος VW την έχει ήδη χρησιμοποιήσει σε πολλά μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχει υπό την ομπρέλα του (όπως το νέο Golf), παρότι έχει μειωμένο μήκος κατά 52mm (είναι πλέον 4.26m), διαθέτει αυξημένο κατά 58mm μεταξόνιο χάρη στη μετατόπιση προς τα εμπρός του πρόσθιου άξονα, πράγμα που χαρίζει μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό. Αυξημένος κατά 39 lt είναι ο χώρος αποσκευών που φτάνει πλέον τα 380 lt ενώ μειωμένο είναι τα συνολικό βάρος του οχήματος. Η SEAT έχει εξοικονομήσει 90 κιλά σε σχέση με το Leon δεύτερης γενιάς, βελτιώνοντας την ακαμψία κατά 15%. [nggallery id=1248]
Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο μοντέλο είναι σαφώς οδηγοκεντρικό, με τη κεντρική κονσόλα ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Παρότι μας έμοιαζε ελαφρώς… άδεια, η εργονομία των διακοπτών είναι αξιοσημείωτη και δεν προβληματίζει στην εν κινήσει χρήση – κάθε άλλο. Ακόμα και ο διακόπτης των αλάρμ είναι πλέον σε άμεσα και εύκολα προσβάσιμο σημείο, στο κέντρο της κονσόλας κι όχι πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου. Η ποιότητα συναρμογής αλλά και των υλικών είναι ικανοποιητική ενώ τα όργανα του καντράν ευανάγνωστα και οι διακόπτες στο τιμόνι εύχρηστοι. Γενικά, παρότι διατηρούνται οι τραπεζοειδείς σχεδιασμοί, το εσωτερικό δεν υιοθετεί την επιθετικότητα του εξωτερικού, χωρίς αυτό να κρίνεται απαραίτητα αρνητικά. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν ενώ παρατηρείται σαφής βελτίωση στην άνεση για τους επιβάτες.

Ένας τομέας στον οποίο η SEAT έχει πετύχει σημαντική βελτίωση στο νέο Leon, αφορά στη τεχνολογία που το συνοδεύει αφού φοράει πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα του VW Group. Ενδεικτικά αναφέρουμε το «Drownsiness detection» που αναλύει τις κινήσεις του οδηγού προειδοποιώντας τον όταν κρίνει πως είναι κουρασμένος και πρέπει να σταματήσει, το «Full Beam Assist» που ρυθμίζει ηλεκτρονικά τη δέσμη των φωτών όταν το όχημα υπερβεί τα 60 χλμ/ώρα, αναγνωρίζοντας επερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, κατεβάζοντας έτσι τη δέσμη για να μη τους τυφλώνει, το «Lane Keeping Assistant» κ.α.

Παράλληλα, το SEAT Driver Profile σας επιτρέπει να επιλέξετε ρύθμιση «eco», «comfort» ή «sport», ώστε ανάλογα με τις… ορέξεις σας, να επέμβει αλλάζοντας ρυθμίσεις σε ότι αφορά στην υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού  και ειδικά στις εκδόσεις FR, αλλάζοντας τον ήχο του κινητήρα και τον εσωτερικό φωτισμό!

Ας δούμε αναλυτικά και τη γκάμα των κινητήρων (όλοι άμεσου ψεκασμού, υπέρ-τροφοδοτούμενοι) που καλύπτουν όλα τα γούστα! Σε ότι αφορά στις μονάδες βενζίνης, ο TSI 1.2 lt αποδίδει 86 και 105 PS, με τη δεύτερη έκδοση μπορεί να εφοδιαστεί τόσο με σύστημα start/stop όσο και με DSG κιβώτιο. Ο 1400άρης βγάζει 122 PS με το σύστημα start/stop και 140 PS στην έκδοση χωρίς αυτό, με τις δύο εκδόσεις να βγάζουν 200 και 250 Nm ροπής αντίστοιχα. Ο δεύτερος θα είναι διαθέσιμος σε μερικούς μήνες, όπως άλλωστε και η κορυφαία έκδοση βενζίνης, με τον 1800άρη κινητήρα που θα αποδίδει 180 PS!

Στις diesel επιλογές, η γκάμα ξεκινά με το TDI 1.6 lt που αποδίδει 90 ή 105 άλογα, με τη δεύτερη έκδοση να διατίθεται ακόμα με start/stop καθώς και με start/stop συν DSG κιβώτιο.

Αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν και στο δίλιτρο TDI των 150 ίππων ενώ προσεχώς θα ενσωματωθεί στη γκάμα και η ισχυρότερη έκδοση της συγκεκριμένης μονάδας, που θα βγάζει 184 PS και 380 Nm ροπής!


Σε όλες τις εκδόσεις με ιπποδύναμη μέχρι 150 PS, η ανάρτηση έχει γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις γόνατα McPherson μπροστά και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στα… προσεχώς, θα έχουμε 3θυρη έκδοση αλλά και station wagon!

Κλείνοντας, ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τη παθητική ασφάλεια του νέου Leon αφού όπως θα έχετε διαβάσει σε προηγούμενο άρθρο μας, έλαβε πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, ενώ οι Ισπανοί το εφοδιάζουν με επτά αερόσακους από τη βασική του κιόλας έκδοση.


Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά για τις τιμές και τους εξοπλισμούς!


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΜΕ)
Κινητήρας (cc): 1.395, 1.598 (diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 122/5.000, 105/3.000
Ροπή (kgm/rpm):  20,3/1.400, 25,5/1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό, DSG 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h, 191 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,3 sec, 10,7 sec
Μικτή κατανάλωση(/100 km): 5,2 lt, 3,9 lt
Εκπομπές CO2 (gr/km): 120 - 102
Βάρος (kg):  1224 - 1301
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.263/1.816/1.459 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας (€): 108, 91.8
Τιμή: Διαβάστε ΕΔΩ




ΣΧΟΛΙΑ (8)

λεονακιας

σχεδιαστικά το προηγούμενό μου άρεσε πιο πολύ.δεν είμαι και πολύ φαν στις κοφτές γραμμες,η καμπύλες μου αρέσουν περισσότερο. τώρα οσον αφορά μηχανικά δεν το έψαξα.

SD

Ξεφτιλα τα 2 χρονια,νομιζω κ η ford απο 5 που εδινε τα εκανε 2.

@SD

 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ 1 ΧΡΟΝΟ ΒΑΦΗΣ

SD

Kαλα ολα αυτα,αλλα χωρις την απαραιτητη αξιοπιστια δεν γινεται τιποτα,τι εγγυηση δινουν αραγε στη SEAT,πανω απο 2 χρονια? Τουλαχιστον για τον 122ps ΤSI δεν εχουν ακουστει τιποτε σοβαρα προβληματα,εν αντιθεσει με τους αλλους κινητηρες που καιγανε λαδια,πολλαπλασιαστες και σπαγανε πιστονια.

Γιάννης

@ Kίτσεμπεργκ: Όταν όλα τα παράγωγα του Golf φορούσαν πολλαπλούς συνδέσμους, οι Γερμανοί σίγουρα προσπαθούσαν περισσότερο,.. Εξάλλου οι καλές εκδόσεις των Golf VII, Leon III και A3 III που φοράνε πολλαπλούς πίσω, έχουν ακριβώς τα ίδια part numbers στην πίσω ανάρτηση με τα αυτοκίνητα της προηγούμενης γενιάς που βασίζονται στο Golf V του 2003. Τη μείωση κόστους ας μην την πλασάρουμε ως τεχνολογική πρωτοπορία... Όλοι (Γερμανοί, Γάλλοι, Ιάπωνες, Κορεάτες κλπ) αυτή τη στιγμή περισσότερο προσπαθούν να μας εντυπωσιάσουν με χαζά πράγματα όπως τα GPS με οθόνη αφής, τα φώτα LED και τα start-stop (τεχνολογίες αγορασμένες από προμηθευτές) παρά με ουσιαστικές αλλαγές στα αυτοκίνητά τους. Και σε αυτό μπροστάρης είναι το VAG...

tt

 Τι πρωτότυπο ταμπλώ! Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει...Στα ράφια της Audi πάλι ψάξανε.

5

Από την πολύ προσπάθεια οι Γερμανοί φτάσανε στο απόλυτο τίποτα. Ματαιότητα, όλα μια ματαιότητα. (Δεν φτιάχνουνε κανένα Trabant να γελάσουμε και λιγάκι;).

Κίτσεμπεργκ

  Αν μη τι άλλο, έγραψαν οι Γερμανοί. Σε μία πλατφόρμα να μπορούν να προσαρμοστούν 2 διαφορετικές αναρτήσεις! Ημιάκαμπτος και πολλαπλών συνδέσμων! Εντάξει, Αυτό είναι εξέλιξη! H Peugeot έχει αποκλειστικά και μόνο ημιάκπαμπτο, η Honda επίσης, η RENAULT επίσης... Κάποιος προσπαθεί περισσότερο... Νομίζω;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Volkswagen-e-Golf-2017-640

Τα ηλεκτρικά μοντέλα μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ζωή μας, έχοντας το πλεονέκτημα να προσφέρουν μηδενικούς ρύπους και πολύ χαμηλό κόστος κίνησης στον ιδιοκτήτη τους. Ας δούμε ποια προσφέρονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας και πόσο κοστίζουν.

RAV4-new-1000

Toyota αποκάλυψε τη νέα, 5η γενιά του RAV4, η οποία έρχεται με εντελώς νέο design, βασισμένη σε νέα πλατφόρμα και με νέους κινητήρες, για να αποτελέσει και πάλι το πιο σημαντικό SUV της ιαπωνικής φίρμας.

Δείτε την απίστευτη "οικογενειακή" Mercedes - AMG GT

Η Mercedes αποκάλυψε τη νέα AMG GT 4-Door Coupe, την 4πορτη κουπέ έκδοση της κορυφαία Mercedes-AMG GT, η οποία έρχεται για να ανταγωνιστεί τα πιο ακριβά και γρήγορα μοντέλα του είδους παγκοσμίως.