Στην Ισπανία με τη νέα Mercedes GLB

GLB_Boi_1

Βρεθήκαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Mercedes GLB για να πάρουμε μια γεύση από το νέο SUV μοντέλο της γκάμας της. 

Η τάση της αγοράς έχει φανεί εδώ και αρκετά πλέον χρόνια. Το είδος των μοντέλων που θα «επιβιώσει» από όλες τις εμπορικές αντιξοότητες ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους, είναι αυτό των SUV. Δεν είναι λίγες πλέον και οι εταιρείες που έχουν ολόκληρες γκάμες με αυτοκίνητα του είδους, για να καλύψουν ένα μεγάλο εύρος αναγκών αλλά και… πάχους πορτοφολιού. Ειδικά σε αυτούς τους τελευταίους, σε όσους ζητούν το premium ύφος σε όλο του το μεγαλείο, απευθύνεται η Mercedes με μια σειρά από μοντέλα που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν αδιάφορο. Θέτοντας τον πήχη σε πολλούς τομείς και όχι μόνο σε αυτό της πολυτέλειας, η Mercedes φέρνει στην αγορά την GLB. Ένα μοντέλο που τοποθετείται στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV.

Για το νέο μοντέλο, η Mercedes χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της A-Class (MFA2), σε μια εκδοχή που το μεταξόνιο είναι κατά 10 εκατοστά μεγαλύτερο, στα 2.829 χιλιοστά- και είναι η μακρύτερη εκδοχή του μεταξονίου στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Με τον τρόπο αυτό, το νέο μοντέλο μπορεί και επιδεικνύει μια αρκετά μεγάλη γκάμα επιλογών αναφορικά με τη διάταξη του εσωτερικού του, στο οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες. Πάμε όμως πρώτα στην εξωτερική εμφάνιση. Οι γραμμές είναι «αυστηρές» Mercedes, με μια διαμόρφωση που καταφέρνει και «βγάζει» ένα ιδιαίτερο δυναμισμό. Ενώ στις φωτογραφίες το αυτοκίνητο δείχνει μικρότερο και πιο μαζεμένο, από κοντά είναι μεγαλοπρεπές και επιβλητικό. Το μπροστινό μέρος με τη μεγάλη μάσκα και τους τετράγωνους προβολείς, δίνει ένα πιο off road look στο μοντέλο, κάτι που επιτείνεται και από τα μαύρα πρόσθετα που έχει το αμάξωμα ως προστατευτικά από τις γρατσουνιές στην περίμετρό του. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα δίνουν το στίγμα της απόλυτα σύγχρονης κατασκευής, με μεγάλο πλάτος και χαμηλό ύψος, χάρη στα οποία τονίζεται το πλάτος αλλά όχι ο όγκος του αυτοκινήτου, μιας και είναι περισσότερο κομψά από όσο θα περίμενε κανείς σε μοντέλο της κατηγορίας.

Η καμπίνα της νέας GLB, είναι ένα υπόδειγμα σύγχρονης σχεδίασης και εφαρμοσμένης τεχνολογίας. Το νέο μοντέλο οπτικά, δίνει το στίγμα της συγγένειας με την G-Class χάρη στους αεραγωγούς που –κυριολεκτικά- κοσμούν το ταμπλό. Το σύστημα ΜΒUX δίνει φυσικά και εδώ το παρόν και με τις λειτουργίες του, κάνει το κατά τα άλλα έως και μίνιμαλ εσωτερικό της GLB να φαίνεται ιδανικό για καθημερινή συμβίωση. Πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η εξαιρετική ποιότητα συναρμογής των επιμέρους τμημάτων αλλά και η συνολική εικόνα του, που ταιριάζει σε high end σύνολο, δίνοντας νέα διάσταση στον όρο premium. Από τη θέση του οδηγού, τα πάντα είναι στη σωστή απόσταση για την απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες. Η περιήγηση στο λειτουργικό του MBUX είναι τυπική για σύγχρονη Mercedes- σίγουρα θα απαιτήσει χρόνο εξοικείωσης από τον ιδιοκτήτη της αλλά όπως φαίνεται, από ένα σημείο και μετά, τα πάντα θα έρχονται χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Οι μεγάλες οθόνες 10,25 ιντσών είναι το κυρίαρχο θέμα στο επάνω μέρος του ταμπλό (και αφού το μάτι ξεκολλήσει από τους πολύ όμορφους αεραγωγούς).

Κατά τη σχεδίαση της καμπίνας, στόχος ήταν να συνδυαστεί η απτή ποιότητα, με την οπτική υπεροχή. Σε πρώτο πρόσωπο, θεωρώ πως αυτό το στόχο η Mercedes τον έχει πετύχει. Η καμπίνα δεν έχει να ζηλέψει και πολλά σε ότι αφορά τις έξυπνες λύσεις στη διαμόρφωση και τους διαθέσιμους χώρους για αντικείμενα προς εξυπηρέτηση των επιβατών. Αναφορικά με τη φιλοξενία 5 ενηλίκων, τα πράγματα είναι αρκετά καλά- όπως άλλωστε είναι το αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο με αυτό το μέγεθος του μεταξονίου. Εύκολα στην 5θέσια διαμόρφωση, το αυτοκίνητο μοιάζει πολύ πιο ευρύχωρο, με τους 2 επιπλέον στην 7θέσια έκδοση να περιορίζουν το χώρο των αποσκευών από τα 570 στα 130 λίτρα αλλά και να κάθονται με κάποιες παραχωρήσεις. Όχι μεγάλες πάντως μια και σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις όπου η φιλοξενία ενηλίκων είναι πρακτικά αδύνατη, στην 7θέσια GLB δύο νορμάλ αναστήματος θα κάτσουν αναλογικά αρκετά καλά. 

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους το μοντέλο διατίθεται. Ο βασικός είναι αυτός που εφοδιάζει την GLB200 και είναι το γνωστό turbo σύνολο βενζίνης των 1,33 λίτρων, που αποδίδει 163 ίππους και είναι εφοδιασμένος και με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μεγιστοποίηση της οικονομίας του καυσίμου. Στην πρώτη μας επαφή μαζί του στους δρόμους της Ανδαλουσίας, με τη βοήθεια του αυτόματου διπλού συμπλέκτη κιβωτίου με τις 7 σχέσεις, το «βασικό» μοτέρ είναι επαρκέστατο. Χάρη και στο προαναφερθέν κιβώτιο, δεν αισθάνεσαι ποτέ τη χωρητικότητα του κινητήρα μικρή και έχεις πάντα απόθεμα ισχύος και ροπής στη διάθεσή σου, ανεξάρτητα αν έχεις μπροστά σου έντονη ανωφέρεια- μια και το απόβαρο δεν είναι μικρό (1.555 κιλά). Η GLB είναι ευρύχωρη και άνετη στο δρόμο, με τα βασικά της χαρακτηριστικά εκτός της πολυτέλειας, να είναι και η αρκετά ενδοτική στις ανωμαλίες του δρόμου ανάρτηση. Δεν έχεις την αίσθηση πως κρατάς κάτι χαλαρό στα χέρια- δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει κάτι τέτοιο άλλωστε. Από τις τρεις προτάσεις εκδόσεως του νέου μοντέλου της Mercedes, είναι αυτή που ταιριάζει πολύ με τις ανάγκες των αγοραστών της κατηγορίας, ειδικά στη χώρα μας με τις φορολογικές παραδοξότητες και το ελεεινό οδικό δίκτυο.

Στον αντίποδα βρίσκεται η σημαντικά πιο σφιχτή και σαφώς πιο εστιασμένη στη sport διάθεση, Mercedes- AMG GLB 35 4MATIC. Εδώ τα πράγματα είναι όσο διαφορετικά μπορούν να γίνουν με ένα SUV που θέλει να βάλει τη φορεσιά του sport αυτοκινήτου. Ο δυνατός δίλιτρος βενζινοκινητήρας με τους 306 ίππους, έρχεται να αποτελέσει την «καρδιά» της συγκεκριμένης έκδοσης που πέραν των ικανοτήτων και της εμφάνισης που παραπέμπει σε SUV, παρουσιάζει επιδόσεις που τονώνουν τη sport διάθεση του μοντέλου. Κάποιες ενισχύσεις στο πλαίσιο, η σφιχτότερη ανάρτηση και το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο πρώτη φορά χρησιμοποιείται σε SUV μοντέλο της μάρκας, φροντίζουν για το έντονα sport ύφος –συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Σε αυτό το λίγο χρόνο που διαθέσαμε (και μας διέθεσαν) στην συγκεκριμένη έκδοση, κάποια από τα χαρακτηριστικά που σταχυολογούνται με ευκολία, είναι αυτά που άπτονται της πιο sport διάθεσης. Ήτοι, το βαρύτερο τιμόνι, με τις πιο άμεσες όμως αντιδράσεις ελέω και της σκληρής ανάρτησης που δίνει πόντους στην απόκριση όταν φυσικά το task είναι η γρήγορη οδήγηση. Αναφορικά με την τελευταία, έρχεται να αποτελέσει ιδανικό ζευγάρι με το ενισχυμένο στην έκδοση AMG πλαίσιο. Υπάρχει μια ποδιά κάτω από το μπροστινό του αυτοκινήτου, η οποία πλαισιώνεται από διαγώνιες δοκούς, ολοκληρώνοντας έτσι το «δέσιμο» που εμφανίζεται αυξημένο χάρη και στις μπάρες θόλων.

Η AMG GLB 35 4MATIC δεν είναι το αυτοκίνητο που σε ξεμυαλίζει με την ανταπόκριση στις προσδοκίες που έχεις για sport οδήγηση, δεν είναι το ταχύτερο μοντέλο της Mercedes με αυτό τον κινητήρα αλλά πάλι, δεν παύει να είναι η πλέον sport εκδοχή του νέου SUV της Mercedes και ως τέτοια, έχει ένα ειδικό βάρος. Ειδικά για τους οπαδούς της μάρκας, καθώς και για όσους θέλουν καλά και σώνει, το SUV τους να έχει sport διάθεση. Μέχρι εκεί όμως. Αντίθετα, στο πλαίσιο της παρουσίασης στην Ισπανία, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση και από την έκδοση του μοντέλου με το off road πακέτο. Αυτό πραγματικά, για τα δεδομένα της κατηγορίας που θα έρθει να ενταχθεί –αυτή των premium SUV- είναι μια πραγματικά αξιόλογη πρόταση. Παίρνει τη βασική ιδέα του μοντέλου και την κάνει πραγματικά ικανή για εκτός δρόμου περιηγήσεις, με μια ανάρτηση που δείχνει να είναι πραγματικά ανεξάντλητη χάρη στη ρύθμισή της. Δεν τερματίζει ποτέ αλλά και όταν το κάνει, δεν αποκαλύπτει δραματικούς ήχους και λοιπές παρενέργειες. Είναι ακριβώς ότι περιμένεις από ένα μοντέλο της Mercedes. Περάσαμε από ένα πολύ ιδιαίτερο χωματόδρομο, με μεγάλες και βαθιές ρύσεις για τα νερά της βροχής, έντονες κλίσεις (ανηφόρες και κατηφόρες) και η GLB με τα ασφάλτινα ελαστικά που στόμωναν πολύ γρήγορα από την πολύ  λάσπη της περιοχής (ήμασταν εκεί σε μια από τις 4-5 μέρες του χρόνου που βρέχει καταρρακτωδώς…) και η Merc μας, δεν έδειξε να χλωμιάζει πουθενά. Στο Off Road πρόγραμμα (τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το σύστημα 4MATIC διαθέτουν 4 προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport και Off Road) η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε ποσοστό 50-50 εμπρός- πίσω και είναι τέτοια η κατανομή ανά τροχό, που το πολυτελές SUV καταφέρνει να περάσει από διαδρομές που θα ζορίσουν ακόμα και εξειδικευμένες κατασκευές. Η «δική μας» για την αποστολή εκτός ασφάλτου, ήταν μια GLB 220 d που είναι η δυνατότερη diesel έκδοση, με τους 190 ίππους. Από τη σύντομη επαφή μας με τις διαθέσιμες εκδόσεις του αυτοκινήτου, αυτή που είχε το πακέτο off road και τον diesel κινητήρα, είναι αυτή που αναδεικνύει καλύτερα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Πολύ καλή συνολικά η εικόνα από το νέο μοντέλο της Mercedes, το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είναι το 8ο της μάρκας στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Για περισσότερες εντυπώσεις θα πρέπει να περιμένουμε την εισαγωγή του στη χώρα μας, που έχει προγραμματιστεί για μετά το πρώτο τρίμηνο του 2020 και σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 37.829€ για την δικίνητη GLB 200 με το στάνταρ 7άρι αυτόματο. Η δυνατότερη βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου είναι η GLB 250 4MATIC (με το δίλιτρο κινητήρα των 224 ίππων) και κοστίζει 52.358€. Για τις diesel εκδόσεις, η βασική είναι η GLB 180 d (δίλιτρος κινητήρας με 116 ίππους) με τιμή εκκίνησης τα 42.410€ και κορυφαία είναι η GLB 220 d 4MATIC (δίλιτρος κινητήρας με 190 ίππους) και τιμή 55.932€.




ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

01b

Heritage Jeep, η Go Carpisa συλλογή, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Αμερικάνικη μάρκα αυτοκινήτων Jeep, γιορτάζει το Go Carpisa αθλητικό και περιπετειώδες πνεύμα, αποτείνοντας φόρο τιμής στο κοινό DNA των δύο εμπορικών σημάτων, δηλαδή στην αγάπη για τα ταξίδια και στην λαχτάρα για εξερεύνηση.

Opel-Insignia456765432

Λίγες ημέρες πριν την επίσημη πρώτη του ανανεωμένου Insignia στην έκθεση αυτοκινήτου στις Βρυξέλες η Opel μας δίνει μια πρώτη εικόνα των αλλαγών που θα υπάρχουν.

3