Ο τουρισμός στην Αθήνα
kasimatis_aleksandros

Αλέξανδρος Κασιμάτης

Ο τουρισμός στην Αθήνα

Δέκα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν χθες που έληξε η σχετική προθεσμία, ενδιαφέρον για την απόκτηση από το ΤΑΙΠΕΔ του 30% της εταιρείας "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ". Το έντονο ενδιαφέρον είναι αποτέλεσμα των σημαντικών αναπτυξιακών δυνατοτήτων που διακρίνουν  οι ξένοι επενδυτές στον ελληνικό τουρισμό. 

Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σε μια περίοδο βαθειάς κρίσης η Fraport, το 2015, ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια πληρώνοντας ένα ποσό που τότε φάνταζε υψηλό και εκτός των μέτρων της αγοράς, επειδή υπολόγισε ότι ο αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα θα φτάσει τα επόμενα χρόνια στα 50 εκατομμύρια. (Οι αφίξεις το 2018 ήταν στα 30,1 εκατ.)

Εκτός όμως από τις υποδομές, έλληνες και ξένοι επιχειρηματίες κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες και σε όλο το φάσμα των τουριστικών δραστηριοτήτων στη χώρα. Η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι ήδη σε άλλο επίπεδο από την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ ο τουρισμός άλλαξε το μέλλον της Μεσσηνίας. Ειδικά στην Αθήνα, ο τουρισμός μεταβάλλει την εικόνα της πόλης. Ερειπωμένα κτίρια γίνονται ξενοδοχεία, το airbnb ανασταίνει την νεκρή αγορά ακινήτων, ανοίγουν νέες επιχειρήσεις κλπ

Για τα γραφειοκρατικά, χωροταξικά και άλλα εμπόδια που συναντούν οι επιχειρηματίες του κλάδου, η κυβέρνηση παίρνει πρωτοβουλίες για να απλοποιήσει και διευκολύνει τις διαδικασίες. Και είναι απολύτως λογικό καθώς ο τουρισμός το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ συμμετείχε με 30,9% στο ΑΕΠ και αντιπροσώπευε το 25,9% της απασχόλησης.

Ειδικά όμως για την Αθήνα δεν φτάνουν μόνον οι πρωτοβουλίες και οι επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα. Για να εδραιωθεί η Αθήνα ως προορισμός όλο τον χρόνο, χρειάζονται συγκεκριμένες πρωτοβουλίες από την πλευρά του Δήμου, όπως πχ μια εκτεταμένη και συστηματική anti-graffiti πολιτική ώστε ολόκληρες περιοχές του κέντρου να ,ην παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης και υποβάθμισης. Επιπλέον χρειάζεται σωστή οργάνωση για τη λειτουργία της πόλης από μηδενική βάση. Να ξαναδούν τις ώρες συλλογής απορριμμάτων και παράδοσης προμηθειών, να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη για συγκεκριμένα προβλήματα και να δοθούν πρακτικές λύσεις σε προβλήματα που ταλαιπωρούν όλους μας. Να συντηρηθούν σωστά τα πεζοδρόμια, να υπάρχει σωστή σήμανση, διαχείριση της επαιτείας, καθαριότητα κλπ. Περισσότερο από όλα όμως χρειάζεται μια διαφορετική κοινωνική αντίληψη. Δεν μπορεί μια τουριστική πόλη να διαλύεται επειδή ψηφίζεται ένα νομοσχέδιο ή έρχεται ένας υψηλός ξένος επισκέπτης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ