Οδηγική απόλαυση για τον δυναμικό άντρα!

Οδηγική απόλαυση για τον δυναμικό άντρα!

Τί ζητάει ο σύγχρονος άντρας από ένα αυτοκίνητο;
Δυναμισμό, πολυτέλεια, ασφάλεια, τεχνολογία και οδηγική απόλαυση.

Οδηγική απόλαυση για τον δυναμικό άντρα!
Με παρακαταθήκη την πρωτιά σε πωλήσεις στη κατηγορία του το 2012 αλλά και το πρώτο εξάμηνο του έτους που διανύουμε, το μεσαίο πολυτελές SUV της Σουηδικής μάρκας έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, με φρέσκια εμφάνιση, νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, χαμηλή κατανάλωση, άφθονες διαδραστικές δυνατότητες μέσω του Sensus Connected Touch και τιμή εκκίνησης τα 33.900 € (με όφελος απόσυρσης και προωθητικό πρόγραμμα). Ας τα δούμε όμως όλα αναλυτικά…

Το νέο
Volvo XC60 έχει διατηρήσει τη σιλουέτα της προηγούμενης γενιάς, με επεμβάσεις ουσίας όπως οι οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα στο πρόσθιο και το πλαϊνό μέρος του, οι οριζόντιες χρωμιωμένες γραμμές στη γρίλια αλλά και τα νέα, ενιαία φωτιστικά σώματα, με όλα τα παραπάνω να δημιουργούν την εντύπωση αυξημένου πλάτους για το όχημα.

Κλείσιμο
Όλες οι μαύρες λεπτομέρειες που υπήρχαν στο προηγούμενο XC60 έχουν αντικατασταθεί από υλικό στο χρώμα του αμαξώματος, το σήμα είναι μεγαλύτερο ενώ το κάλυμμα του ραντάρ (για τα μοντέλα που διαθέτουν το Driver Support Pack) έχει μαύρη γυαλιστερή βαφή που το κάνει σχεδόν… αόρατο.

Στο εσωτερικό, συναντάμε νέες διακοσμητικές επενδύσεις από φυσικό ξύλο, νέα υλικά και χρώματα για την οροφή, την υφασμάτινη επένδυση στις μεσαίες κολόνες και μεταλλικά πλαίσια στους αεραγωγούς και τους διακόπτες.



Όπως λένε οι Σουηδοί, έχουν σχεδιάσει το νέο  XC60 «με στόχο την άψογη οδική συμπεριφορά που να μην θυμίζει ένα τυπικό SUV». Έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 23 εκατοστά, πράγμα που του δίνει εκτός δρόμου δυνατότητες. Αρωγός σε αυτές και το σύστημα Corner Traction Control που ανήκει πλέον στο βασικό εξοπλισμό, συμβάλλοντας στην εξάλειψη της υποστροφής, καθώς ελέγχει τη ροπή στους εσωτερικούς τροχούς.

Ειδικά στην έκδοση R-Design, το Volvo XC60 διαθέτει πιο άκαμπτο σασί, με πιο έντονη σπορ συμπεριφορά, χωρίς όμως να επηρεάζονται αρνητικά τα άνεσης. Τα ελατήρια της ανάρτησης και οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν ρυθμιστεί ώστε να προδιαθέτουν για πιο γρήγορη οδήγηση, ενώ το ζύγισμα του οχήματος εξασφαλίζει ακριβέστερη πληροφόρηση του οδηγού και καλύτερο έλεγχο.

Εν αναμονή των νέων τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων με την ονομασία DRIVE-E, στα 2.000 κ.εκ., που είναι διαθέσιμοι για παραγγελία, το νέο XC60 κινούν οι γνωστοί υπέρ-τροφοδοτούμενοι κινητήρες της μάρκας. Διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία κυβισμού, αριθμού κυλίνδρων και ιπποδυνάμεων, τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά στις Diesel επιλογές, διαθέσιμοι είναι δύο κινητήρες, αμφότεροι πεντακύλινδροι, σε τρία επίπεδα ισχύος, από τους 136 έως τους 215 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων, τόσο στη χειροκίνητη, όσο και στην αυτόματη έκδοση, όπου έχουμε Geartronic, 2ης γενιάς. Ο κινητήρας των 2,4 lt είναι αυτός που κινεί και την τετρακίνητη έκδοση.  Συνοπτικά, οι diesel κινητήρες παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΙΣΧΥΣ

ΡΟΠΗ(χλγμ.)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
(λίτρ./100χλμ.)

ΡΥΠΟΙ C02(γρμ./χλμ.)

D3

1.984cc

FWD

MAN

136

35,7

5,3

139

D3

1.984cc

FWD

AUTO

136

35,7

6,0

159

D4

1.984cc

FWD

MAN

163

40,8

5,3

139

D4

1.984cc

FWD

AUTO

163

40,8

6,0

159

D4

2.400cc

AWD

MAN

163

42,8

5,3

139

D4

2.400cc

AWD

AUTO

163

42,8

6,4

169

D5

2.400cc

FWD

MAN

215

42,8

5,3

139

D5

2.400cc

AWD

AUTO

215

44,9

6,4

169


Διαθέσιμοι είναι και δύο βενζινοκινητήρες, ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος και ένας τρίλιτρος εξακύλινδρος, με τον τελευταίο να συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση, με τις ιπποδυνάμεις στους 240 και 304 ίππους αντίστοιχα. Το κιβώτιο ταχυτήτων και για τους δύο είναι αυτόματο έξι σχέσεων, στη μεν Τ5 έκδοση διπλού συμπλέκτη – Powershift, στη δε Τ6, Geartronic, 2ης γενιάς. Συνοπτικά, οι βενζινοκινητήρες παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΙΣΧΥΣ

ΡΟΠΗ(χλγμ.)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

(λίτρ./100χλμ.)

ΡΥΠΟΙ C02 (γρμ./χλμ.)

Τ5

1.999cc

FWD

AUTO

240

32,6

8,5

198

Τ6

2.953cc

AWD

AUTO

304

44,9

10,7

249


Όλα τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, χωρίς εξαίρεση, τόσο για τους βενζινοκινητήρες όσο και τους πετρελαιοκινητήρες, συνδυάζονται με σύστημα Start/Stop, που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Για πρώτη φορά στο vέο Volvo XC60, προσφέρονται και χειριστήρια του κιβωτίου ταχυτήτων στο τιμόνι (“paddle shifters”). Αυτά είναι διαθέσιμα προαιρετικά στις τετρακίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο. Παρέχεται έτσι στον οδηγό η δυνατότητα να χειρίζεται το κιβώτιο ταχυτήτων ως χειροκίνητο και να επιτυγχάνει πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς να αφήνει το τιμόνι από τα χέρια του.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για πολλές από τις εκδόσεις υπάρχει διαθέσιμο και το πακέτο αναβάθμισης της Polestar. Χαρακτηριστικά, το νέο XC60 Τ6 με το πακέτο αναβάθμισης Polestar αυξάνει την ιπποδύναμή του κατά 25 ίππους, φτάνοντας συνολικά στους 329, χωρίς αύξηση στην τυποποιημένη  κατανάλωση καυσίμου και χωρίς μεταβολή στις πιστοποιημένες εκπομπές ρύπων του μοντέλου ενώ φυσικά και η εγγύηση του αυτοκινήτου παραμένει αμετάβλητη.

Το μεσαίο πολυτελές SUV της Σκανδιναβικής μάρκας, εφοδιάζεται με τα σπορ καθίσματα που πρωτοσυναντήσαμε στο νέο S60. Ειδικά για τον οδηγό, το νέο σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα από τους μηρούς έως τους ώμους.



 Περνώντας στα… καλούδια στον τεχνολογικό τομέα που πάντα προσφέρει απλόχερα η Volvo, το XC60 φέρει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που είδαμε πρώτη φορά στο V40. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα:
- Το Elegance, που έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα.
- Το Eco, που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη  όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων.

- Το Performance, με κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος – το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό για το πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.

Ο standard πίνακας οργάνων έχει μεν το ίδιο εξωτερικό σχήμα με τον ψηφιακό πίνακα αλλά διαθέτει κλασσικούς αναλογικούς δείκτες. Οι ενδείξεις εδώ είναι ηλεκτρομηχανικές. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της πιο πλούσιας έκδοσης, Summum.

Και περνάμε στον τομέα της ασφάλειας, εκεί που η Volvo ξεχωρίζει:
Το νέο Volvo XC60 εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων που σήμερα, στη 2η γενιά της,  είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων!

Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί.



Η Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων για να μην ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται και το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι κατασκευαστές είτε προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά είτε προσφέρουν συστήματα που λειτουργούν έως τα 30 χλμ/ώρα, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ/ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.



Το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο S60 της προηγούμενης γενιάς. Πλέον, στο νέο Volvo XC60, η χρήση νέου, προηγμένου λογισμικού καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών, με αντίστοιχα σωτήρια αποτελέσματα για την ακεραιότητά τους. Βασίζεται στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας με έναν προηγμένο αισθητήρα και μπορεί να ανιχνεύσει τόσο πεζούς όσο και ποδηλάτες εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει ηχητικά αν κάποιος πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι όποιες συνέπειες. Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη σημασία για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Η χαμηλότερη ταχύτητα του οχήματος σημαίνει πως ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται σημαντικά.

Το ανανεωμένο SUV των Σουηδών προσφέρει και την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System – BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Αυτή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Εξακολουθεί βέβαια να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Συνέχεια με το Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας (Cross Traffic Alert) που χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων. Η λειτουργία προειδοποιεί για κίνηση αυτοκινήτου έως και 30 μέτρα από το όχημα. Η ειδοποίηση παραμένει ενεργή όσο υπάρχει αντικείμενο στη ζώνη ελέγχου του συστήματος και επικοινωνείται στον οδηγό τόσο με ένα ηχητικό σήμα όσο και ένα οπτικό στην κεντρική οθόνη.

Το Σύστημα Πληροφόρησης Οδικών Σημάτων (Road Sign Information) ενημερώνει τον οδηγό με τα οδικά σήματα εμφανίζοντάς τα στην οθόνη του πίνακα των οργάνων. Η κάμερα του συστήματος ανιχνεύει πινακίδες ορίου ταχύτητας, καθώς και πινακίδες που απαγορεύουν την προσπέραση και τις αναπαράγει στη σχετική οθόνη μέχρι να ανιχνευτεί η επόμενη πινακίδα στο δρόμο. Το Road Sign Information μπορεί να συνδυαστεί με λειτουργία προειδοποίησης ταχύτητας, βάσει της οποίας παρέχεται στον οδηγό μία οπτική προειδοποίηση στο ταχύμετρο, αν εντοπιστεί υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Αυτά σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας, πάμε και στο infotainment. Στο νέο XC60 θα διατίθεται, αρχικά ως αξεσουάρ και το σύστημα Sensus Connected Touch. Αυτό ουσιαστικά μετατρέπει την 7-ιντσών οθόνη του ηχοσυστήματος σε μία οθόνη αφής η οποία επιτρέπει τον χειρισμό ακόμα και όταν ο χρήστης φορά γάντια. Παρέχεται εκτός άλλων και λειτουργία συστήματος πλοήγησης, η χρήση του οποίου γίνεται φυσικά μέσα από την οθόνη αφής.
Το σύστημα όχι μόνο προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο internet μέσω 3G/4G αλλά και αυξάνει σφαιρικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας οδηγού και επιβατών με πληθώρα εφαρμογών.

Ανάμεσά τους και η πολύ δημοφιλής εφαρμογή Spotify, η οποία προσφέρει μουσικά κομμάτια online, διαθέσιμα από μία βάση εκατομμυρίων τίτλων. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι ο έλεγχος ορισμένων λειτουργιών του Sensus Connected Touch θα είναι εφικτός ακόμα και με φωνητικές εντολές! Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι το Sensus Connected Touch είναι διαθέσιμο και σε προηγούμενα μοντέλα της Volvo, με μόνη προϋπόθεση αυτά να είναι εφοδιασμένα με την οθόνη Sensus σε μέγεθος 7 ιντσών.



Σε ότι αφορά τις τιμές και ξεκινώντας με τους κινητήρες βενζίνες, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης και προωθητικού προγράμματος, η έκδοση 2.0lt T5 TGDI FWD Auto Kinetic των 240 ίππων αρχίζει από τα 35.900€ ευρώ ενώ η 3.0lt T6 AWD Auto Momentum με τα 304 άλογα από τα 48.900€.

Στους πετρελαιοκινητήρες έχουμε και τη χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, στην έκδοση 2.0lt D3 St/St FWD Manual Optimum που μπορεί να γίνει δική σας με 33.900€. Η 2.0lt FWD Auto Optimum με 35.900€, η 2.0lt D3 St/St FWD Manual R-Design με 38.900€ και η 2.0lt FWD Auto R-Design με 40.900€. Και οι τέσσερις προαναφερθείσες εκδόσεις, αποδίδουν 136 άλογα.

Περνάμε στους D4 diesel κινητήρες απόδοσης 163 αλόγων. Στην έκδοση 2.0lt D4 St/St FWD Manual Optimum το κόστος απόκτησης είναι στα 35.900€, δύο χιλιάδες ευρώ ψηλότερα ορίζεται της 2.0lt D4 FWD Auto Kinetic, στα 40.900€ της 2.0lt D4 St/St FWD Manual R-Design και στα 42.900€ της 2.0lt D4 FWD Auto R-Design.

Ίδια ιπποδύναμη, μεγαλύτερη χωρητικότητα στους D4 κινητήρες 2.4 lt όπου το κόστος απόκτησης κυμαίνεται από τα 39.900€ έως τα 46.900€. Τέλος, στις εκδόσεις 2.4 lt D5 απόδοσης 215 ίππων, οι τιμές συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης και προωθητικής ενέργειας ξεκινούν από τα 44.900€ και φτάνουν στα 54.900€.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης