PROTOTHEMA

Ελλάδα

Στην επιφάνεια η κόντρα

Μαίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών συμβατικών και ταχύπλοων

φωτό αρχείου

φωτό αρχείου

Σκληρή αντιπαράθεση των ακτοπλόων: «Ναυμαχία» για την επιβατική κίνηση της Ραφήνας

Σε κατά μέτωπο σύγκρουση βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν πλοία  εκτελούν δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας. Η αιτία είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ συμβατικών πλοίων και των ταχύπλοων.  

Η κόντρα υποβόσκει εδώ και καιρό  όμως ήρθε στο προσκήνιο στη διάρκεια της παρουσίας της μελέτης της εταιρείας XRTC για την ακτοπλοία η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ναυτιλιακή Λέσχη.

Όταν ήρθε η ώρα των ερωτήσεων και των τοποθετήσεων τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα και άρχισε ένα μπαράζ λεκτικών αντιπαραθέσεων με την ένταση να ανεβαίνει όσο περνούσε η ώρα:

«Απευθύνομαι τόσο στον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη  όσο και στον γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύση Καλαματιανό. Είναι απαραίτητη  η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου  για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα.  Τα συμβατικά είναι οι πυλώνες  των νησιών αφού εξυπηρετούν την ανάπτυξή τους 12 μήνες τον χρόνο, κουβαλώντας τις νταλίκες. Το ταχύπλοο το διέπει ειδικό καθεστώς που προβλέπει την 4μηνη δραστηριοποίησή του.  Τα ταχύπλοα ήρθαν για να βοηθήσουν τα συμβατικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη. Ήρθαν για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά» και συνέχισε λέγοντας ότι δεν ξέρει αν θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων τον χειμώνα:
«Όμως τα ταχύπλοα πέταξαν στην άκρη τα συμβατικά και μαζεύουν την κρέμα του καλοκαιριού απορροφώντας την επιβατική κίνηση του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβρη…άντε γειά. Μην τα είδατε. Δεν ξέρω αν τον χειμώνα  θα κάνω δρομολόγια. Μπαίνω μέσα κάθε ημέρα 50.000 ευρώ. Φθάσαμε να κουβαλάμε μόλις 100 επιβάτες την ημέρα το καλοκαίρι. Θέλω τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και τα  ζητώ ταπεινά. Κάναμε μία επένδυση 32 εκατομμυρίων ευρώ για να φέρω πλοίο-στολίδι. Δεν πήγα ούτε στα ναυπηγεία της Κίνας ούτε της Τουρκίας. Ήρθα στην πατρίδα μου και επένδυσα τα λεφτά αυτά. Δεν ζητάω έλεος αλλά τη νόμιμη υποστήριξη του κράτους. Σταματώ το πρωϊνό δρομολόγιο».




Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση ο γγ του ΥΝΑ, Διονύσης Καλαματιανός: « Αυτό το θέμα θα τα συζητήσουμε την Παρασκευή. Έχουμε συνάντηση με όλους τους επαγγελματίες της Ραφήνας. Τουλάχιστον το υπουργείο ακούει.»

Αμέσως μετά τον λόγο ζήτησε ο Μάριος Ηλιόπουλος, για λογαριασμό της εταιρείας Seajets που έχει δρομολογημένα δύο ταχύπλοα στη Ραφήνα,  το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet.

«Η ακτοπλοία θέλει προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί. Σεβασμό και κοινή λογική. Όταν υπάρχει κοινή λογική  από του 10 συμφωνούν οι εννέα.  Όμως όταν υπάρχει κρίση στους 10 συμφωνούν οι δύο γατί ο καθένας κοιτάζει τα δικά του. Ο κος Στεφάνου πέταξαν μία πέτρα και όποιον πάρει… Πρέπει να υπάρχει όραμα και συνέχεια. Αν τη μία μιλάμε για βοριά και την άλλη για νοτιά θα δημιουργήσουμε πρόβλημα. Επί 27 χρόνια έχουμε προσπαθήσει πολύ. Η ακτοπλοία έχει έρθει σε πολύ καλό επίπεδο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι ήρθε το ταχύπλοο και μας έκανε ζημιά και η εταιρεία του κυρίου Στεφάνου να κάνει μείωση στην τομή του εισιτηρίου κατά 30%. Όλες οι εταιρείες στο πλαίσιο του ανταγωνισμού έχουν δημιουργήσει συνθήκες ειρήνης. Ας μην πυροδοτούμε τα ο κλίμα. Όχι να σπάμε τις τιμές’.




Τότε παρενέβη ο Δημήτρης Στεφάνου απευθυνόμενος στον Μάριο Ηλιόπουλο: «Ποιος σπάει τις τιμές; Εξήγησέ μας». Ο Μ.Ηλιόπουλος απάντησε: «Να μην προκαλούμε. Να κοιτάξουμε το συμφέρον του κοινού.» Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης σηκώθηκε εκείνη την ώρα και προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα: «Θέματα τα οποία έχουν σχέση με τα προβλήματα  της κάθε εταιρείας δεν έπρεπε να συζητιούνται εδώ, κακώς έγινε αυτό». Ακολούθησε σχόλιο του γγ του ΥΝΑ Διονύση Καλαματιανού με νόημα: «Τώρα ζητάτε την παρέμβαση του υπουργείου.»
Ένας από τους παρευρισκόμενους ακτοπλόους που το άκουσε είπε: «Κάναμε αμήν και πώς να πετύχουμε την απελευθέρωση της ακτοπλοίας στις ελεύθερες γραμμές εκτός από εκείνες του δημοσίου συμφέροντος και τώρα πάμε να τα μπλέξουμε.»


Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

-Δύο της εταιρείας Seajets, το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet

-Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry 1»  και το οποίο είναι νεότευκτο   και το «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

-Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος»
Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ». 

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα.  Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις . Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης  επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα,  δεν  θα μπορέσει να εξυπηρετήσει  ούτε τα δρομολόγια γα το 2018.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Εργαζόμενη στον τουρισμό21/07/201709:22

Μπορείτε τώρα να πάτε Τήνο με 15 ευρώ με το τέρας σας, αλλά του χρόνου που μόνο το τέρας θα υπάρχει, θα πάτε Τήνο με 50 ευρώ. Τόσο απλά.

Απάντηση
MARON20/07/201718:16

Δηλαδή ξανά προστατευτισμοί; Πάρε και συ ταχύπλοο στολίδι κύριε εφοπλιστά, δεν είναι ανάγκη να είναι καταμαράν, υπάρχουν και ταχύπλοα που πάνε με όλους τους καιρούς, δηλαδή τι θα γίνει, θα πηγαίνω σε διπλάσιο χρόνο με σχεδόν το ίδιο εισιτήριο; Να είσαι σίγουρος, αν εσύ εξαφανιστείς το χειμώνα θα έρθει άλλος που θα πάρει τη θέση σου, έτσι πρέπει να λειτουργεί η αγορά. Περιμένετε να ανοίξει και η αγορά των υδροπλάνων, θα πέσει πολύ κλάμα, ακόμα είμαστε στην αρχή.

Απάντηση
Να ψοφήσει το καράβι του γείτονα!20/07/201710:17

Κάτι παραπάνω από 3μιση ώρες και 54 ευρώ το άτομο πήγαιν-έλα στην Τήνο με το Αικατερίνη ή το Superferry. 40 ευρώ και μόλις 1:40' με το τεράστιο, πολυτελές κι ολοκαίνουριο Tera Jet. Πραγματικά, τεράστιο το δίλημμα!!!

Απάντηση
nik20/07/201716:10

το δίλημμα φυσικά δεν είναι για τις διακοπούλες σου....Το χειμώνα όμως που τα ταχύπλοα δεν ταξιδεύουν και οι πλοιοκτήτες των συμβατικών θα έχουν αποσύρει τα πλοία τους θα σκούζετε για την κοινωνική πολιτική κλπ Δεν πειράζει έρχεται η ελεύθερη αγορά, το χειμώνα οι ντοπιοι ας μάθουνε κολύμπι.

Απάντηση
Γ.Χ20/07/201713:30

+1 Σωστά τα λες. Επιτέλους άνοιξε στον ανταγωνισμό να δούμε πόσο μας εκμυστηρεύτηκαν τοσα χρόνια.

Απάντηση
Λαμογόπουλος20/07/201712:26

+ 1000 Και πώς γίνεται αυτός που δίνει τη χαμηλότερη τιμή και σου προσφέρει και το πολυτελές ταχύπλοο να μήν "μπαίνει μέσα" και ο άλλος με το συμβατικό πλοίο με υπερδιπλάσιο χρόνο μεταβίβασης και υψηλότερη τιμή να μπαίνει μέσα" ; Ας ρίξει την τιμή στο μισό (αφού κάνει διπλάσιο χρόνο για να ταξιδέψει στον ίδιο προορισμό) , να γεμίσει το πλοίο να τζιράρει τουλάχιστον. Έτσι και αλλιώς θα "πάρει το αίμα του πίσω" το χειμώνα που θα "σουτάρει σε άδειο τέρμα" , αφού δεν θα υπάρχουν ταχύπλοα.

Απάντηση
George20/07/201710:07

Τιμές Ταχύπλοων - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ... Σαντορινη Κρήτη Διάρκεια 1:45 Τιμή 70 ευρώ Σαντορίνη Πειραιάς Διάρκεια 5:15 Τιμή 60 ευρώ Όλα κυλούν ρολόι ... (Μία ακόμη αυτορυθμιζόμενη; ελεύθερη αγορά)

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία