Flash Back: 50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις

Flash Back: 50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις

Το 14ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις ξύπνησε μοναδικές αναμνήσεις για τη Volvo! Ήταν 23 Μαΐου 1965, λίγο περισσότερο από μισός αιώνας πίσω, όταν η εργοστασιακή ομάδα κατακτούσε με εντυπωσιακό τρόπο το 13ο Ράλι Ακρόπολις...

Flash Back: 50 χρόνια από τη νίκη της Volvo στο Ακρόπολις
Οι Σουηδοί Carl-Magnus Skogh (οδηγός) και Lennart Berggren (συνοδηγός) οδήγησαν το λευκό Volvo Amazon 122S πρώτο στη ράμπα του τερματισμού, μετά από ένα πολύ σκληρό τριήμερο αγώνα!

Το Ράλι Ακρόπολις είχε ήδη εδραιώσει τη φήμη του έχοντας κερδίσει τη θέση του στο παγκόσμιο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και, κατά γενική παραδοχή, συγκαταλεγόταν από τότε στους πιο επίπονους και θεαματικούς αγώνες παγκοσμίως.

Τα Ράλι Ακρόπολις εκείνης της εποχής ήταν διαφορετικά σε σχέση με τη σύγχρονη. Η άγρια ομορφιά του «παλιού» Ακρόπολις – πριν από την ένταξή του στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος – βρισκόταν ακριβώς στην εξουθενωτική δοκιμασία που αντιμετώπιζαν πληρώματα κι αυτοκίνητα. Ήταν ένας αγώνας 2.500 χιλιομέτρων χωρίς ανάπαυλα για ξεκούραση, που έφερνε στα όριά τους ανθρώπους και μηχανές. Σε αυτή τη «μάχη επιβίωσης», το να καταφέρει μια συμμετοχή να περάσει τη γραμμή του τερματισμού φάνταζε ήδη με νίκη. Και, βέβαια, αν μόνο το να τερματίσει κανείς ήταν νίκη, η πρωτιά αποτελούσε την πιο πειστική απόδειξη ότι πλήρωμα και αυτοκίνητο ήταν φτιαγμένα από εξαιρετικά υλικά.

Στο Ακρόπολις του 1965, από τα 87 αυτοκίνητα που πήραν θέση στην εκκίνηση (ανάμεσά τους πολλές κορυφαίες συμμετοχές) μόνο τα 15 πέτυχαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Ανάμεσα στους άτυχους, ο εκ των «Ιπτάμενων Φινλανδών», Timo Makkinen, που αντιμετώπισε πολλαπλά προβλήματα με το αυτοκίνητό του και, τελικά, εγκατέλειψε λίγο πριν φθάσει στο τέλος. Ανάλογη τύχη είχαν και άλλα ανταγωνιστικά πληρώματα, ενώ στην έκβαση του αγώνα έπαιξαν ρόλο και τα λάθη, όπως αυτό του Dieter Glemser.

Ο Γερμανός οδηγός έστριψε λάθος σε κάποιο σημείο της διαδρομής, έχασε 20 λεπτά και δέχθηκε πολλούς βαθμούς ποινής, βγαίνοντας εκτός μάχης. Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τέλος, η διεκδίκηση της νίκης εξελίχθηκε σε σουηδική μονομαχία ανάμεσα σε δύο έμπειρους οδηγούς, τον Erik Carlsson, ένα από τα μεγάλα ονόματα της εποχής στο τιμόνι ενός Saab Sport και τον Skogh, που οδηγούσε το Volvo Amazon 122S.
Κλείσιμο
Τελικά ο Skogh, με ελάχιστη διαφορά, κατάφερε να γράψει το όνομά του στην επίζηλη λίστα των τροπαιούχων του Ακρόπολις. Επιβραβεύθηκε έτσι, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, ο συνδυασμός ενός οδηγού που «αισθανόταν» πολύ καλά το αυτοκίνητό του (δεν είναι τυχαίο ότι η Volvo αρχικά τον είχε προσλάβει ως δοκιμαστή) κι ενός μοντέλου με παροιμιώδη αντοχή και αξιοπιστία, τυπικά χαρακτηριστικά έως και σήμερα σε όλη την γκάμα της Volvo.

Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι, ακόμη και στις μέρες μας, παραμένουν σε κυκλοφορία χιλιάδες Volvo 122 ή απλώς Amazon, όπως τα γνωρίζει όλος ο κόσμος, έστω κι αν η επίσημη χρήση αυτού του ονόματος περιορίστηκε στις σκανδιναβικές χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο αυτοκίνητο που νίκησε σε εκείνο το Ακρόπολις κατέκτησε την επόμενη χρονιά το Ράλι Σουηδίας, προσθέτοντας ένα ακόμη παράσημο στη μυθική αξιοπιστία των Volvo!

Ο Skogh, στα 90 του πια, ζει στη Σουηδία, λίγο έξω από το Γκέτεμποργκ. Ο μεγάλος του αντίπαλος, Carlsson, έφυγε από τη ζωή μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, σε ηλικία 86 ετών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης