Startuppers γένους θηλυκού

Startuppers γένους θηλυκού

Η Ζωή Γιαβρή, η Αθηνά Πολίνα Ντόβα και η Αθανασία Παναγιωτοπούλου μάς δείχνουν το γυναικείο πρόσωπο της νεανικής επιχειρηματικότητας

Startuppers γένους θηλυκού

Η Ζωή Γιαβρή, η Αθηνά Πολίνα Ντόβα και η Αθανασία Παναγιωτοπούλου μάς δείχνουν το γυναικείο πρόσωπο της νεανικής επιχειρηματικότητας


Το κείμενο που ακολουθεί θα μπορούσε πολύ εύκολα όχι μόνο να αρχίζει, αλλά και να περιστρέφεται γύρω από το ζήτημα της γυναικείας επιχειρηματικότητας - ο χώρος των startups, εξάλλου, είναι χωρίς αμφιβολία ανδροκρατούμενος. Οταν, όμως, απέναντί σου βρίσκονται τρεις συνομιλήτριες που σε κερδίζουν με τη δουλειά τους και αποφεύγουν από μόνες τους οποιαδήποτε συζήτηση περί διακρίσεων, τότε αυτόματα μπορείς να ξεφύγεις από τα τυπικά και να προχωρήσεις την κουβέντα ένα βήμα παρακάτω.

Ακριβώς αυτό συνέβη και στην περίπτωση των Ζωής Γιαβρή, Αθηνάς Πολίνας Ντόβα και Αθανασίας Παναγιωτοπούλου, τις οποίες συνάντησα στο Κέντρο πριν από λίγες ημέρες με αφορμή τη βράβευσή τους στην εκδήλωση the egg - THI Excellence Award. Ακρως δυναμικές και καινοτόμες, κατέλαβαν με τις ομάδες τους τις τρεις πρώτες θέσεις του διαγωνισμού. Βρεθήκαμε, λοιπόν, να κουβεντιάζουμε για περίπου δύο ώρες τόσο για τις εταιρείες τους και τα επιχειρηματικά τους σχέδια όσο και για θέματα λιγότερο σχετικά, αλλά εξίσου ενδιαφέροντα, όπως για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές και τα αγαπημένα μας ποτά. Κοινώς, όλες τους είναι ο τύπος ανθρώπου που θα μπορούσες να βγεις μαζί του για καφέ. Αν έχεις στο μυαλό σου τον χαρακτηρισμό “nerd”, καλύτερα να κοιτάξεις αλλού.

Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πρώτη πήρε τον λόγο η Αθανασία, εξηγώντας μου πώς η ομάδα της, που κατά το ήμισυ δουλεύει από το Ρότερνταμ, αναπτύσσει το VesselBot, μια καινοτόμο διαδικτυακή πλατφόρμα ναύλωσης πλοίων εμπορικής ναυτιλίας. «Εχει τη μορφή υπηρεσίας SaaS (Software as a Service) και παρέχει τόσο στους ναυλωτές όσο και τους ιδιοκτήτες πλοίων στρατηγικά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη αποδοτικότητας, χρησιμοποιώντας ελάχιστους πόρους της εταιρείας τους σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος από αυτό που λειτουργεί σήμερα η αγορά μέσω των παραδοσιακών εταιρειών ναύλωσης».

Στον διαγωνισμό the egg - THI Excellence Award κατέλαβε με τους συνεργάτες της τη δεύτερη θέση, και μαζί το έπαθλο των 35.000 δολαρίων. Το μέγεθος της επιτυχίας τους γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό αν αναλογιστεί κανείς πως κατάφεραν να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε 29 startup εταιρείες από όλους τους κύκλους του προγράμματος egg, αρκετές εκ των οποίων έχουν μια πολύ επιτυχημένη πορεία στην αγορά. «Οσο για το χρηματικό ποσό του βραβείου, θα το αξιοποιήσουμε για να προχωρήσουμε στην περαιτέρω στελέχωση της ομάδας των προγραμματιστών της εταιρείας μας, καθώς και στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας του VesselBot, η οποία θα γίνει στις 8 Ιουνίου, στην έκθεση Ποσειδώνια 2016».

Η Αθηνά Πολίνα Ντόβα, από την πλευρά της, προτού ασχοληθεί με τον χώρο της επιχειρηματικότητας και ιδρύσει την Owiwi, πρόλαβε να σπουδάσει Νομική και Management. Τα τελευταία δύο χρόνια χρησιμοποιεί ως έδρα της την επιχειρηματική θερμοκοιτίδα egg της Eurobank και προωθεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο επιλογής υποψηφίων για εταιρείες, οργανισμούς και πανεπιστήμια, υπό τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού. «Εκμεταλλευόμενοι το γεγονός πως μέχρι το 2020 το 80% του εργατικού δυναμικού θα αποτελείται απο millennials, οι οποίοι έχουν πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχεδόν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους, αποφασίσαμε να προσαρμόσουμε τα ψυχομετρικά εργαλεία στη νέα εποχή και τις επικρατούσες τάσεις».

Ειδικότερα, η εφαρμογή που έχουν αναπτύξει αποτελεί ένα strategy video game, το οποίο πέραν του να είναι διασκεδαστικό για τον υποψήφιο, έχει και ουσιαστικότερη χρήση: καταγράφει όλες τις ενέργειες και επιλογές του παίκτη, τις αναλύει αλγοριθμικά και βγάζει μέσα σε λιγότερο απο τριάντα δευτερόλεπτα το ψυχομετρικό προφίλ του. «Η ανάλυση αυτή έχει στηριχθεί σε επιστημονικά μοντέλα ψυχομετρίας, συνδυαστικά με ιδιαίτερο game design, καθηλωτική πλοκή και έξυπνο σενάριο», τονίζει η Αθηνά Πολίνα. Με αυτή την προσπάθεια κατέλαβε και την τρίτη θέση στον διαγωνισμό και το έπαθλο των 10.000 δολαρίων που, σε συνδυασμό με άλλους πόρους, θα αξιοποιήσει για την πρόσληψη προσωπικού. «Τον Σεπτέμβριο, μάλιστα, θα λανσάρουμε επισήμως την πλατφόρμα, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμο το νέο μας προϊόν, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο του HR».

Οταν λίγο αργότερα πήρε τον λόγο η Ζωή, η κουβέντα μας άρχισε αντίστροφα: πρώτα μου εξήγησε πως σκοπεύει να αξιοποιήσει το έπαθλο των 55.000 δολαρίων για να προσλάβει δύο ικανούς developers - ένα στοιχείο, μάλιστα, που μου έκανε εντύπωση είναι πως και οι τρεις τους δυσκολεύονται αισθητά να βρουν άτομα εξειδικευμένα στον συγκεκριμένο τομέα. Στη συνέχεια, πέρασε στο αντικείμενο της εταιρείας της, της Advantis Medical Imaging.

«Αυτό που προσφέρουμε είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο, web-based και φιλικό προς τον χρήστη λογισμικό με την ονομασία “Brainance”, για την επεξεργασία και τρισδιάστατη απεικόνιση τριών διαφορετικών εξετάσεων μαγνητικής τομογραφίας: Diffusion, Perfusion και Functional MRI», μου αναφέρει και αμέσως αντιλαμβάνομαι πως και εδώ έχουμε να κάνουμε με σοβαρή επιστημονική δουλειά. Το λογισμικό Brainance, λοιπόν, αξιοποιεί καινοτόμους αλγορίθμους, οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί από την επιστημονική ομάδα της Advantis, επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ακρίβειας (90% ακρίβεια έναντι του 65% που επιτυγχάνουν ανταγωνιστικά λογισμικά) κατά την τρισδιάστατη χαρτογράφηση και απεικόνιση των νευρικών ινών του ανθρωπίνου εγκεφάλου.

«Αποτελεί ένα βέλτιστο ιατρικό εργαλείο», προσθέτει η Ζωή, «για την εγκαιρότερη και εγκυρότερη διάγνωση σοβαρών και χρόνιων παθήσεων (όγκοι, σκλήρυνση κατά πλάκας, Alzheimer κά.) στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και ίασης των ασθενών. Ταυτόχρονα, είναι μία ιδιαίτερα φιλική προς τον χρήστη εφαρμογή, με δυνατότητα πρόσβασης από οποιαδήποτε συσκευή μέσω διαδικτύου».

Η συζήτηση κλείνει με μία ερώτηση που γίνεται αυτόματα και προς τις τρεις: πόσο καιρό ακόμα θα μείνετε Ελλάδα; Ευτυχώς η τεχνολογία βοηθάει και σε αυτό το κομμάτι, αφού και στις τρεις περιπτώσεις τούς επιτρέπει να απευθύνονται σε παγκόσμιο ακροατήριο, διατηρώντας τη βάση τους εδώ. «Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι όλα γίνονται από εδώ. Συγκεκριμένα κομμάτια της εταιρείας βρίσκονται σε άλλες χώρες και ταξιδεύουμε και συχνά. Εχουμε, όμως, τη δυνατότητα να παραμείνουμε στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο».
{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης