Επαναστατική ανακάλυψη: Οι επιστήμονες κατάφεραν να «γυρίσουν πίσω» το χρόνο!

time-machine_main01

Με τη χρήση ενός κβαντικού υπολογιστή και ηλεκτρονίων κατάφεραν να... αψηφήσουν τον Δεύτερο Νόμο της Θερμοδυναμικής για το  «βέλος του χρόνου»

Είναι το κεντρικό θέμα των περισσότερων blockbuster επιστημονικής φαντασίας. Όμως, σήμερα το ταξίδι στο χρόνο φαίνεται πως ετοιμάζεται να γίνει πραγματικότητα.

Ρώσοι ερευνητές δημιούργησαν κάτι που μπορεί να περιγραφεί ως μηχανή του χρόνου.

Σε ένα πείραμα αλά «Doctor Who» επιστήμονες του Ινστιτούτου Φυσικής και Τεχνολογίας της Μόσχας με τη χρήση ενός κβαντικού υπολογιστή αντέστρεψαν τον Δεύτερο Θερμοδυναμικό Νόμο που διέπει την κατεύθυνση του χρόνου από το παρελθόν στο μέλλον.

Η επαναστατική αυτή μελέτη φαίνεται ότι έρχεται σε αντίθεση με τους νόμους της φυσικής και μπορεί να ανατρέψει την αντίληψή μας για τις διαδικασίες που διέπουν το σύμπαν, ενώ  μπορεί να αλλάξει εντελώς το τοπίο στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών.

Με ένα ειδικό πρόγραμμα λογισμικού τροποποίησαν την κατάσταση του κβαντικού υπολογιστή, έτσι ώστε αυτή να εξελίσσεται προς τα πίσω, δηλαδή από το χάος προς την τάξη (το αντίθετο του δεύτερου νόμου της θερμοδυναμικής).

Όποιος παρακολουθήσει τον υπολογιστή αυτόν βλέπει ένα γεγονός, σαν flash back, αντίθετα από τη ροή του χρόνου.

Οι Ρώσοι ερευνητές με τη βοήθεια Ελβετών και Αμερικανών συναδέλφων τους, αναμένουν να βελτιωθεί με το χρόνο η τεχνική και να γίνει περισσότερο αξιόπιστη και ακριβέστερη.

«Έχουμε τεχνητά δημιουργήσει μια κατάσταση που εξελίσσεται σε ροή αντίθετη από αυτή του θερμοδυναμικού βέλους του χρόνου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας δρ. Γκόρντεϊ Λέσοβικ, του τμήματος Κβαντικής Φυσικής του Ινστιτούτου της Μόσχας.

«Ο αλγόριθμός μας μπορεί να αναβαθμιστεί και να χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές προγραμμάτων για κβαντικούς υπολογιστές και να μειώσει τα σφάλματα», πρόσθεσε ο Λέσοβικ.

Το νέο πείραμα είναι σαν να έχεις ένα μπιλιάρδο και οι μπάλες με ένα τέλεια υπολογισμένο χτύπημα διασκορπίζονται και επιστρέφουν ξανά σε τέλεια πυραμίδα. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι με δύο κβαντικά bit (qubit - η στοιχειώδης μονάδα κβαντικής πληροφορίας) η «αναστροφή του χρόνου» επιτυγχάνεται σε ποσοστό 85%. Με τρία qubits, λόγω περισσότερων σφαλμάτων, το ποσοστό επιτυχίας μειώνεται στο 50%.

Το ποσοστό σφάλματος αναμένεται να μειωθεί, εάν οι επιστήμονες βελτιώσουν τις συσκευές που χρησιμοποιούνται, ώστε να είναι περισσότερο εξελιγμένες, σημειώνουν οι ερευνητές.

Anonymous

Ο χρονος δεν γυρνα πισω γιατι απλως δεν υφισταται ως εννοια . Η εννοια του χρονου ειναι ιση ως προς την αναγκη για την υπαρξη μαθηματικων , να υπαρχει δηλαδη μια "επαναληψημη"( η μη ...) συστοιχια απο γεγονοτα που μπορουν να καταμετρηθουν απο εναν παρατηρητη . Μετα το 1 ειναι το 2 και μετα το 3 κτλ . Το ιδιο και ο χρονος . Στα παλαια χρονια καταμετραγαν τον χρονο για παραδειγμα με 30 μερες τον μηνα για ολους τους μηνες . Αλλαξε τιποτα απο την θεση του παρατηρητη ; Οχι , απλως ευρεθησαν νεα δεδομενα που μας αναγκασαν να "διορθωσουμε" καποια πραγματα . Μην χολοσκατε και πολυ λοιπον , μην τα περνετε στα σοβαρα ολα αυτα ...

Τομ

Καλά, η γνωρίζετε κάτι που η ανθρωπότητα δεν γνωρίζει, η απλά δεν γνωρίζετε τι λέτε. Ο χρόνος υφίσταται σαν έννοια και προβλέπεται από την θεωρία της σχετικότητας. Αν δεν υφίσταται ο χρόνος, τότε όλα τα γεγονότα συμβαίνουν/έχουν συμβεί ταυτόχρονα, αν εννοείτε αυτό τότε ναι, υπάρχει μια πιθανότητα αλλά θα χρειαστεί ένα καλό μαθηματικό μοντέλο να προσκομίσετε.

Γεωργιος Τσεκούρας

Το ότι δεν ισχύει ο 2ος θερμοδυναμικός νόμος στον κβαντικό κόσμο δεν είναι απολύτως σωστό. Βασικά έχουν γίνει ήδη (από την δεκατία του 90) πειράματα σε θερμοκρασίες πολύ κοντά στο απόλυτο μηδέν (Einstein-Bose condensate) και έχουν βρει τα υποατομικά σωματίδια συμπεριφέρονται περίεργα και ΦΑΙΝΕΤΑΙ να αψηφούν τον 2ο θερμοδυναμικό νόμο. Επίσης σε ένα οποιοδήποτε ντοκυμαντέρ για την κβαντική φυσική στο youtube όταν αναλύουν το double split experiment λένε καθαρά οι επιστήμονες ότι έχουν ανιχνευθεί φαινόμενα που καταδεικνύουν ότι κάποια πληροφορία από την τωρινή στιγμή πάει με κάποιο τρόπο στο παρελθόν. Όμως δεν υπάρχει θεωρία πίσω από όλα αυτά ούτε οι παρατηρήσεις αυτές είναι 100% αξιόπιστες. Οποιαδήποτε μετάβαση πληροφορίας από ή προς το παρελθόν ή/και το μέλλον θα ήταν αντίθετη με την θεωρία σχετικότητας αν δεν τεθεί υπό το πλαίσιο μιας συμβατής θωρίας. Αυτό που κάνανε οι επιστήμονες του εν λόγω άρθρου (το οποίο δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος του NATURE https://www.nature.com/articles/s41598-019-40765-6?fbclid=IwAR3054aBdcGQhonZGjQd_tTLO-K61gQ2cogGDcP-IgmfeGXvEmCeTDdCvB4) είναι και παραμένει σε αλγοριθμικό επίπεδο. Ο υπολογιστής που χρησιμοποιήθηκε για την προσομοίωση (και όχι για real life πείραμα) είναι ο κβαντικός υπολογιστής της IBM, ο οποιος στην ουσία ΔΕΝ είναι καθόλου κβαντικός. Συνεπώς είναι μία παρατήρηση που έλαβε χώρα σε μία προσομοίωση, η οποία όμως αναπαριστούσε με πολύ μεγάλη ακρίβεια της καταστάσεις ενός κβαντικού συστήματος σωματιδίων. Από μόνο του αυτό είναι πολύ μεγάλη ανακάλυψη γιατί στην ουσία, μας λέει ότι η θεωρία που έχουμε για την κβαντική φυσική μέσω της προσομοίωσης αυτής καταδεικνύει αλληλεπιδράσεις του παρόντος με το παρελθόν, στηρίζοντας τις μέχρι τωρα real life παρατηρήσεις που προαναφερθηκαν. Ίσως λοιπόν αποτελεί την απαρχή της ανάπτυξης καινούργιας θεωρίας στην κβαντική μηχανική.

Λευτέρης

Σε ευχαριστούμε για το χρονο σου:)

100%

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ , ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΡΩΣΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ( ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ) ΟΙ ΑΕΡΙΚΑΝΟΙ ΟΥΤΕ.... TV ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ

GO BACK

TIME!

ΜΠΑΡΜΠΑΜΠΙΛΗΣ

Κατάλαβα το νόημα του σχολίου σου γιατί το είδα να εφαρμόζεται στην πράξη. Το ΠΑΣΟΚ εξαυλώθηκε δανειζόμενο και δημιουργήθηκε το ΚΙΝΑΛ χωρίς να επιστρέψει τα δανεικά οπότε το βέλος του χρόνου κινούμενο αντίθετα μας ήρθε από πίσω. Το είπε ο Μπαρμπαμπίλης το Μάρτιο του ΄19.

Chris

Σιγά μην έστειλαν και τον Barry Allen να βρει τον Αντρέα. Ουδεμία σχέση έχει με ταξίδι στο παρελθόν, οι αρθρογράφοι ας διαβάσουν λίγο προσεκτικά πριν βάλουν τον πιασαρικο τίτλο.

Αρης δηλωσιας

δηλαδη μπορουμε να γυρισουμε στις εποχες πασοκ??να κλεισω τραπεζι?

Σιγά,

κάτι σαν το undo δηλαδή...lol.

dimitri

Μπορείτε να με κάνετε 19 - 20 χρόνων, να παίξω Μπαρτσελόνα - Ολυμπιακό;

Tarifas

Όχι εσένα άμα γυρίσουμε το χρόνο πίσω, μονο γαύρο μπορούμε να σε κάνουμε

Ο Τσίπρας το ανακοίνωσε;

Εδώ μερικοί μερικοί προσπαθούν να μας πείσουν ότι βγήκαμε απ'την κρίση και σκίσαμε τα μνημόνια έχοντας και πλεονάσματα.... και το χρόνο πίσω θα λένε ότι γυρίζουν και τον κύκλο θα λένε ότι τετραγώνιζουν και οι ελληναράδες θα το πιστεύουν και θα τους ψηφίζουν... μια χαρά είδηση τι βρίσκω.

Jorge

Τι μου θύμισες με τον κύκλο ......... -Θα σας λύσω όλα τα προβλήματα! -Θα τετραγωνίσετε και τον κύκλο; -Μπορεί να μη μπορώ να τετραγωνίσω τον κύκλο, αλλά μπορώ να περικυκλώσω το τετράγωνο!!! Διάλογος μεταξύ του Παπαδόπουλου και ενός φοιτητή στην μεταπραξικοματική του ομιλία στην Ακαδημία.

advouk7

Το αρθρο αναφέρεται στο κβαντικο κοσμο (σε υποατομικο επιπεδο δηλαδή). Εκει, πραγματι, σωματιδια εξαυλωνονται (δανειζόμενα ενεργεια) και μετα δημιουργούνται (επιστρεφοντας τα δανεικα), οποτε κινουνται αντίθετα με το βελος του χρονου. Τα ειχε πρωτοπει ο Feynman το 60...

.

Το σχόλιό σου όαση σε έρημο ανεγκέφαλων ηλιθίων.

Bamboo

Ετσι

Fortnite_ar

Μείζον θέμα παγκοσμίως η αιφνίδια διακοπή του δημοφιλέστερου διαδικτυακού παιχνιδιού δράσης - Γονείς μηνύουν τους δημιουργούς του επειδή το Fortnite προκαλεί εξάρτηση, λειτουργεί σαν κοκαΐνη

Noct_small

Σήμερα η Nikon παρουσιάζει έναν εμβληματικό φακό για τις φωτογραφικές μηχανές mirrorless: τον NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct. Με τον κλασσικό σχεδιασμό του θρυλικού Nikon Noct μοντούρας F και μια επαναστατική οπτική σχεδίαση, το εξαιρετικά ευρύ διάφραγμα και η κορυφαία ευκρίνεια προσφέρουν μοναδικές νέες δυνατότητες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.