Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Σμαράγδα Καρύδη-Θοδωρής Αθερίδης: Ξανά μαζί «Από έρωτα»
Σμαράγδα Καρύδη-Θοδωρής Αθερίδης: Ξανά μαζί «Από έρωτα»
Το καλοκαίρι του 2003, ο Θοδωρής Αθερίδης έγραψε το πρώτο του θεατρικό έργο, με τίτλο «Από έρωτα». Έντεκα χρόνια μετά, η ιστορία αγάπης, που υπερβαίνει ακόμα και τον θάνατο, γίνεται ταινία
Ήταν Πάσχα του 2004, όταν βγήκα συγκλονισμένος από το θέατρο Εγνατία της Θεσσαλονίκης, έχοντας δει την παράσταση Από Έρωτα, που, μετά τη μεγάλη επιτυχία της στην Αθήνα, είχε μετακομίσει προσωρινά στη συμπρωτεύουσα. Ο Θοδωρής Αθερίδης, η Σμαράγδα Καρύδη και η Αλίνα Κωτσοβούλου πρωταγωνιστούσαν σε μια πολύ δυνατή ιστορία αγάπης που σε έκανε να κλαις και να γελάς.
Στον Πειραιά, σε ένα όμορφο σπίτι που βλέπει θάλασσα, η Θοδωρής, η Σμαράγδα, η Παναγιώτα Βλαντή και ο Γιώργος Χρυσοστόμου κάνουν τα τελευταία γυρίσματα, γιατί το Από Έρωτα γίνεται ταινία, σε παραγωγή του Κώστα Λαμπρόπουλου και διανομή από τη Village.
«Θυμάμαι δύο νεαρά αγοράκια, φιλαράκια, μετά την παράσταση, να έρχονται συγκινημένα στο καμαρίνι μου και απλώνοντας το χέρι να μου λένε: «Δώσε τώρα τα 20 ευρώ για το ουίσκι που θα πάμε να τσακίσουμε». Έχω την αίσθηση ότι ειδικά τις ραγισμένες καρδιές θα τις αγγίξει και θα τις ταξιδέψει η ταινία, καθώς διαχειρίζεται την απώλεια του έρωτα. Από έρωτα αξίζει κανείς να πάθει τα πάντα, γιατί όταν πονάς, οι άλλοι σε ζηλεύουν και λένε ότι εσύ ζεις. Θυμάμαι, ξέρεις, ότι ήμουν με ένα φίλο μου και προσπαθούσα να διαχειριστώ ένα χωρισμό μου. Μου είπε, τότε, ότι με ζηλεύει, γιατί αυτό που ένιωθα δεν το είχε νιώσει ποτέ. Τότε διέγνωσα την αναπηρία του. Αν δεν ερωτευτείς, χάνεις κάτι σημαντικό από τη ζωή σου» λέει ο δημιουργός της ταινίας, Θοδωρής Αθερίδης, στο People. Τον ρωτάω εάν αυτό το έργο του είναι και το πιο αγαπημένο του. «Δεν είναι ότι το αγαπάω πιο πολύ από τα άλλα, αλλά υπάρχει κόσμος που το έχει λατρέψει. Όλα τα υπόλοιπα έργα μου είναι κωμωδίες. Από την αρχή, πάντως, η αδελφή μου μου, Ρένα, επέμενε ότι αυτό πρέπει να γίνει ταινία και μάλιστα από τον Luc Besson, θεωρώντας ότι μπορεί να παίζουμε και σφαλιάρες μαζί του, επειδή γίναμε όλοι αναγνωρίσιμοι. Ο Τζώνυ Καλημέρης, που τότε ήταν με τον Αντώνη Καφετζόπουλο στην Bad Movies, μου είχε προτείνει να το κάνουμε ταινία. Τελικά, προηγήθηκε το Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» συνεχίζει ο Θοδωρής.
Στον Πειραιά, σε ένα όμορφο σπίτι που βλέπει θάλασσα, η Θοδωρής, η Σμαράγδα, η Παναγιώτα Βλαντή και ο Γιώργος Χρυσοστόμου κάνουν τα τελευταία γυρίσματα, γιατί το Από Έρωτα γίνεται ταινία, σε παραγωγή του Κώστα Λαμπρόπουλου και διανομή από τη Village.
«Θυμάμαι δύο νεαρά αγοράκια, φιλαράκια, μετά την παράσταση, να έρχονται συγκινημένα στο καμαρίνι μου και απλώνοντας το χέρι να μου λένε: «Δώσε τώρα τα 20 ευρώ για το ουίσκι που θα πάμε να τσακίσουμε». Έχω την αίσθηση ότι ειδικά τις ραγισμένες καρδιές θα τις αγγίξει και θα τις ταξιδέψει η ταινία, καθώς διαχειρίζεται την απώλεια του έρωτα. Από έρωτα αξίζει κανείς να πάθει τα πάντα, γιατί όταν πονάς, οι άλλοι σε ζηλεύουν και λένε ότι εσύ ζεις. Θυμάμαι, ξέρεις, ότι ήμουν με ένα φίλο μου και προσπαθούσα να διαχειριστώ ένα χωρισμό μου. Μου είπε, τότε, ότι με ζηλεύει, γιατί αυτό που ένιωθα δεν το είχε νιώσει ποτέ. Τότε διέγνωσα την αναπηρία του. Αν δεν ερωτευτείς, χάνεις κάτι σημαντικό από τη ζωή σου» λέει ο δημιουργός της ταινίας, Θοδωρής Αθερίδης, στο People. Τον ρωτάω εάν αυτό το έργο του είναι και το πιο αγαπημένο του. «Δεν είναι ότι το αγαπάω πιο πολύ από τα άλλα, αλλά υπάρχει κόσμος που το έχει λατρέψει. Όλα τα υπόλοιπα έργα μου είναι κωμωδίες. Από την αρχή, πάντως, η αδελφή μου μου, Ρένα, επέμενε ότι αυτό πρέπει να γίνει ταινία και μάλιστα από τον Luc Besson, θεωρώντας ότι μπορεί να παίζουμε και σφαλιάρες μαζί του, επειδή γίναμε όλοι αναγνωρίσιμοι. Ο Τζώνυ Καλημέρης, που τότε ήταν με τον Αντώνη Καφετζόπουλο στην Bad Movies, μου είχε προτείνει να το κάνουμε ταινία. Τελικά, προηγήθηκε το Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» συνεχίζει ο Θοδωρής.
Εκτός από σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Θοδωρής είναι ο Αντώνης Γκαλιμάνης στην ταινία, ο οποίος ετοιμάζεται να παντρευτεί τη Μολδαβή νοσηλεύτρια Νατάσσα (Παναγιώτα Βλαντή), όταν τον επισκέπτεται αιφνιδιαστικά στο σπίτι η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια δημοσιογράφος, με την οποία είχε σχέση στο παρελθόν. Η Παναγιώτα Βλαντή είναι ενθουσιασμένη που επιτέλους ξανακάνει σινεμά και συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Θοδωρή. «Υπήρχε ένα καλλιτεχνικό φλερτ με τον Θοδωρή. Με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι θα κάνει ταινία το πρώτο του θεατρικό έργο. Εγώ στο θέατρο δεν το είχα δει. Μας είχαν προτείνει με τον Θοδωρή μια δουλειά στον ΑΝΤ1 πριν από καιρό, μετά τα Μαύρα Μεσάνυχτα, και είχαμε δεχτεί και οι δύο. Δεν έγινε όμως τελικά, γιατί έπεσε πάνω στην κρίση. Έπειτα μιλήσαμε για το θέατρο, αλλά δεν μας κάθισε πέρσι. Και τώρα ήρθε η ταινία. Το διάβασα, μου είπε ότι θα κάνω τη Μολδαβή νοσηλεύτρια και είπα “ναι”. Το παλεύω τώρα με την προφορά. Ο Θοδωρής είναι παιδική χαρά, πολύ δοτικός άνθρωπος. Δεν υπάρχουν εντάσεις στο γύρισμα. Το πιο πειραχτήρι της ταινίας ήταν ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Με τη Σμαράγδα επικοινωνούμε με το βλέμμα και αγαπώ ό,τι είναι αυτό το κορίτσι: Μαγκάκι και ντόμπρα. Τι μπορεί να πάθει κανείς από έρωτα; Τα πάντα. Λάμπεις, ομορφαίνεις, γελάς. Κι αν είναι απογοήτευση, δεν τρως και αδυνατίζεις» λέει η Παναγιώτα στο People. Η ίδια, πάντως, οφείλω να ομολογήσω πως είναι στα καλύτερά της, μετά από μια μελαγχολική περίοδο που πέρασε στην προσωπική της ζωή. Βρίσκεται σε «πολύ καλή φάση, αναδιοργάνωσης και restart», όπως λέει.
Ο Θοδωρής έγραψε το έργο του το καλοκαίρι του 2003. «Ήθελα να γράψω μια ερωτική ιστορία τόσο δυνατή όσο το Ρωμαίος και Ιουλιέτα, μια ιστορία που να υπερβαίνει ακόμη και το θάνατο. Για τις ιστορίες μου, εγώ δεν κάνω προσχέδιο, με αρχή, μέση και τέλος. Ξεκινάω να γράψω μια σκηνή και από εκεί ανακαλύπτω το παρελθόν των ηρώων. Είναι συναρπαστικό πράγμα για μένα το γράψιμο και λειτουργώ αυτοσχεδιαστικά. Είχα ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2012 το ρεπεράζ για τα γυρίσματα.Το σενάριο γράφτηκε ξανά, προσαρμόστηκε η δράση και αναπτύχθηκαν και άλλοι ρόλοι. Θυμάμαι πως θα κατέβαινα στην Αίγινα και έχασα το πλοίο. Είχα δύο ώρες στη διάθεσή μου. Έφυγα με τη μηχανή προς το Πέραμα. Πέρασα από την Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, από το Ναυτικό Όμιλο. Ανακάλυψα την Πειραϊκή. Πήγα εκεί ξανά και ξανά με τη Σμαράγδα και τη Βίκυ (Βολιώτη) για να τους δείξω το μέρος που ερωτεύτηκα. Εκεί ήθελα να μένει ο ήρωας της ταινίας, ο πυροσβέστης Αντώνης Γκαλιμάνης. Ένα σπίτι το ξεχώρισα από την αρχή και τελικά, από τα οκτώ στα οποία κάναμε κρούση, αυτό επιλέχθηκε για τα γυρίσματα. Μου αρέσει που τα συστατικά της ταινίας παραπέμπουν σε παλιά ελληνική, από εκείνες που είχαν πάθος, σαν τη Στέλλα του Κακογιάννη. Μην παρεξηγηθώ, εννοώ στο χρώμα, στο ύφος. Από κάπου περιμένεις ότι θα ακουστεί το μπουζούκι να παίζει. Σαν να περιέχει η ταινία αυτό το κλασικό ελληνικό τρίπτυχο, έρωτας – θάλασσα – μπουζούκι, αλλά προσαρμοσμένα στο σήμερα, στην εποχή μας. Την Πειραϊκή, πάντως, την καψουρεύτηκαν όλοι, έπαθαν αρρώστια» ξεκαθαρίζει ο Θοδωρής στο People.
Καθόμαστε με τη Σμαράγδα στα σκαλάκια της μονοκατοικίας όπου γίνονται τα γυρίσματα. Απέναντι η θάλασσα. «Αυτό το θεατρικό ήταν η πρώτη μου συνεργασία με τον Θοδωρή. Κάναμε μαζί ένα σίριαλ τότε και μας είχε δώσει ο Λάκης Λαζόπουλος, ως καλλιτεχνικός διευθυντής, το θέατρο Αθηνών για να κάνουμε κάτι. Ο Θοδωρής ήθελε να γράψει. Εγώ παράλληλα διάβαζα έργα. Θυμάμαι, λοιπόν, όταν μου το έστειλε και το διάβασα στην παραλία, γέλασα και έκλαψα και είπα “ναι, θα το κάνουμε”. Σε συγκινεί, σε κινητοποιεί ως έργο. Είναι πολύ πιο ωραίο τώρα. Μπήκαν νέα στοιχεία και όλοι εκείνοι οι θεατρικοί μονόλογοι έγιναν εικόνες. Υπάρχει μια καταιγιστική αλληλουχία εικόνων και δράσης. Στην ταινία είμαι μια δημοσιογράφος που τη σώζει ο Αντώνης από τα γραφεία μιας εφημερίδας που πήραν φωτιά. Έτσι γνωρίζονται και ερωτεύονται. Νιώθει ότι του ανήκει, αφού την έσωσε, και ζει μαζί της ένα μεγάλο έρωτα μέχρι που χωρίζουν. Η ταινία ξεκινάει από εκεί που η Άννα επιστρέφει, δύο ημέρες πριν ο Αντώνης παντρευτεί μια άλλη γυναίκα» λέει η Σμαράγδα. Ο Θοδωρής πώς είναι μετά από μια δεκαετία; Πώς της φαίνεται; «Γίνεται πολύ καλύτερος, και υποκριτικά και σκηνοθετικά. Νομίζω πως σε αυτή την ταινία κάνει εκπληκτικά πράγματα, ξέρει να βγάζει από τον ηθοποιό αυτό που θέλει. Είναι θαυμαστός ο Θοδωρής» προσθέτει. Επιμένω ρωτώντας αν είναι το Από Έρωτα ό,τι καλύτερο έχει γράψει ο Θοδωρής, κατά τη γνώμη της. «Μπορεί και να είναι το καλύτερο έργο που έχει γράψει, βαθύ και συναισθηματικό. Μου έχει τύχει να βουρκώσω και να σταματήσουμε το γύρισμα. Και όταν βλέπουμε το υλικό, επίσης, δακρύζω. Είμαι ειλικρινά πολύ χαρούμενη για αυτή τη δουλειά».
Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα