Καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, κατάργηση των «αιωνίων» φοιτητών, δημιουργία εσωτερικού Εράσμους και θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων στους βασικούς στόχους του
υπουργείου Παιδείας.
Νέα επιστολή έστειλε, συγκεκριμένα, η ηγεσία του υπουργειου Παιδειας, Nίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, στους τομεάρχες κομμάτων προσκαλώντας τους σε διάλογο και συναινετικές αποφάσεις.
Στην επιστολή γίνεται λόγος για: Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων, σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης. καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus, ΣΔΙΤ για την κάλυωη αναγκών των Πανεπιστημίων, ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, eνίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα και καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων) , νέο πλαίσιο αξιολόγησης .
«Πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στόχος μας είναι αυτή να αποτελέσει κεντρικό πλαίσιο συζήτησης, κατά την εκκίνηση του μεταξύ μας διαλόγου», επισημαίνει το υπουργείο.
Στις προτάσεις του υπουργείου συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:
- Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης
- Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).
- Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.
- Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).
- Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων
- Κρατική Χρηματοδότηση
- Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.
- Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.