«Κύμα» φυγής εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία εν μέσω σχολικής χρονιάς για να διοριστούν στο δημόσιο

ypourgeio-paideias-ena

Παραιτούνται «αυτοδικαίως» στη μέση της σχολικής χρονιάς δημιουργώντας προβλήματα στην λειτουργία της ιδωτικής εκπαίδευσης

Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που μέχρι σήμερα απασχολούνταν σε ιδιωτικά σχολεία της Αττικής κυρίως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, παραιτήθηκε αυτοδικαίως, λόγω διορισμού τους στη δημόσια εκπαίδευση, με υποχρέωση μάλιστα αμεσότατης ανάληψης των νέων καθηκόντων τους (εντός ελάχιστων ημερών) και όχι από την αρχή του επόμενου διδακτικού έτους.

Αυτό αναφέρει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων σε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και σημειώνει τα εξής: «Και αυτό έχει επισυμβεί "αυτοδικαίως", χωρίς δηλαδή καμία δυνατότητα από πλευράς του εκάστοτε Σχολείου να ακουσθεί ή έστω να αιτηθεί τη μετάθεση της ανάληψης των καθηκόντων των εν λόγω εκπαιδευτικών στο Δημόσιο για το επόμενο διδακτικό έτος και παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί (ως άλλωστε και οι λοιποί), έχουν συμβληθεί με το εκάστοτε ιδιωτικό Σχολείο με συμβάσεις εργασίας (ορισμένου ή αορίστου χρόνου κατά περίπτωση) και δυνάμει αυτών τους έχουν εμπιστευθεί (τα Σχολεία και οι γονείς των μαθητών τους) τη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών για τη δεδομένη χρονική περίοδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ.10 του άρθρου 30 του Ν. 682/1977, αν επρόκειτο για οποιονδήποτε άλλο λόγο παραίτησης εκπαιδευτικού (πλην του διορισμού στο Δημόσιο) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, θα απαιτείτο κατά νόμο η συναίνεση του ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου, άλλως ελλείψει τέτοιας, το σχετικό αίτημα του εκάστοτε εκπαιδευτικού θα κρινόταν ως προς τη συνδρομή του «αποχρώντος λόγου» από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αντίθετα, στην υπό κρίση περίπτωση της εξαίρεσης από τον εν λόγω κανόνα λόγω "αυτοδίκαιης" παραίτησης συνεπεία του διορισμού στη δημόσιο, δεν προβλέπεται καμία διαδικασία συναίνεσης του ιδιοκτήτη, ή έστω εξέτασης του αιτήματος από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ή τήρησης οποιασδήποτε διαδικασίας με προφανή βλάβη των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων κατ’ αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση προς αυτούς των δημοσίων του αντίστοιχου μάλιστα τμήματος».

Στην επιστολή υπογραμμίζεται επίσης: «Καθίσταται προφανές από τα ανωτέρω ότι το γεγονός αυτό όχι μόνο έχει διαταράξει τον προγραμματισμό και την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων εν μέσω του σχολικού έτους (ενδεικτικά: ανακατανομή ωρών διδασκαλίας μεταξύ εκπαιδευτικών, εύρεση αναπληρωτών και έναρξη απασχόλησής τους, εγκλιματισμός και επιμόρφωση αυτών, γνωριμία τους με το νέο σχολείο, τους συναδέλφους και τις οικογένειες των μαθητών), αλλά έχει συγχρόνως αναστατώσει λόγω των συνεχών αλλαγών τους γονείς και μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.Και αυτό διότι ως γνωστόν η διαδικασία της διδασκαλίας, της μάθησης και της διαπαιδαγώγησης δεν είναι μία απλή και άψυχη τυπική διαδικασία διεκπεραίωσης, αλλά μία διαρκής δημιουργική διαδικασία που προϋποθέτει την βαθμιαία σφυρηλάτηση σχέσης εμπιστοσύνης, αλληλοεκτίμησης, και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και διδασκόντων ειδικά στις μικρές και ευαίσθητες ηλικίες των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Πράγματι είναι λοιπόν άξιο απορίας πώς θα δύναται ο νεοδιορισθησόμενος εκπαιδευτικός να παρακολουθήσει και να εκτιμήσει την πρόοδο των μαθητών, όταν αγνοεί την προγενέστερη πορεία τους (όπως άλλωστε και τους ίδιους τους μαθητές) και πλησιάζει το διδακτικό έτος στη λήξη του;

Επειδή για τους λόγους αυτούς δεν μπορούμε να δεχθούμε την ερήμην των σχολείων "αυτοδίκαιη παραίτηση" που καθιστά ανήμπορα τα ιδιωτικά σχολεία -για λόγους που κείνται πέραν των ιδίων- να υπηρετήσουν τους σκοπούς της παιδείας, όπως τους έχουν οραματιστεί και τους ενυλώνουν από την αρχή της λειτουργίας τους και εμποδίζουν τη διατήρηση του υψηλότατου επιπέδου των υπηρεσιών τους, που κατά κύριο λόγο στηρίζεται στην επιλογή του έμψυχου δυναμικού, του διδακτικού τους προσωπικού. Και για την αποκατάσταση της ομαλότητας στον τόσο κρίσιμο για το μέλλον της χώρας μας κλάδο της εκπαίδευσης, σας καλούμε να μεριμνήσετε, προωθώντας την παρούσα επιστολή και σε κάθε αρμόδια Υποδιεύθυνση ή Υπηρεσία, ώστε τυχόν γενόμενοι διορισμοί "της τελευταίας στιγμής" εν ενεργεία εκπαιδευτικών του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο να μετατίθενται για το επόμενο σχολικό έτος για την προστασία των συμφερόντων των μαθητών».

ΣΧΟΛΙΑ (16)

ντροπη

ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ 4ο ΚΑΙ 5ο ΚΑΙ 6ο....ΜΝΗΜΟΝΙΟ......

Θλιψη

..οχι για τους ιδιοκτητες, να προσφερουν κινητρα , αλλα για τους εκπαιδευτικους που επιλεγουν εναν δρομο χωρις καμια προοπτικη, το δημοσιο, οπου με τον διορισμο τους στην ουσια, τελειωνει και η καριερα τους.

Αντώνης

Ερώτημα: Τα δημόσια σχολεία στα οποία θα διοριστούν οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, με ποιον τρόπο έκαναν έως τώρα τα μαθήματα; Αν υποθέσουμε ότι δεν είχαν ελλείψεις και το πρόγραμμα ήταν πλήρες (λογικό, διότι έχουμε Φεβρουάριο), τη στιγμή αυτή οι επιπλέον διορισμένοι είναι περιττοί, διότι δεν θα κάνουν μάθημα αυτή τη στιγμή. Δεν βλέπω ποιος είναι ο λόγος (πλην της άγρας ψήφων) να διοριστούν τώρα και όχι την 1η Σεπτεμβρίου. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τους διορισμούς νέων μελών Δ.Ε.Π. (Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό) στα πανεπιστήμια. Από τη δημοσίευση του ΦΕΚ ο διορισθείς έχει περιθώριο 3 μηνών να αποδεχθεί το διορισμό, εκτός και αν δουλεύει αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό οπότε διαθέτει 6 μήνες. Συνήθως επιλέγουν να διοριστούν στα μέσα του εξαμήνου, οπότε τους πρώτους μήνες δεν έχουν διδακτικές υποχρεώσεις. Αν ο νόμος προέβλεπε οι διορισμοί των νέων μελών ΔΕΠ να γίνονται είτε 1η Σεπτεμβρίου είτε 1η Φεβρουαρίου (αρχή εαρινού εξαμήνου) αυτό το πρόβλημα δεν θα υπήρχε.

Καλομελετα κι έρχεται..

Το επόμενο βήμα στο δημόσιο τομέα και στον ευρύτερο δημόσιο είναι να κόψουν κι άλλο τους μισθούς θα περνούν περίπου 600-670 ευρώ οπότε τους βλέπω να ξανατρεχουν πίσω στα ιδιωτικά..σε κανα χρόνο 1,5 το πολύ , ρε τα νούμερα δεν βγαίνουν πότε θα το πάρετε χαμπάρι το χρέος αυξήθηκε ξανά και συνεχίζει .. αρε κοροϊδα της τράπουλας

Ε, ε, έρχεται τοοο καμάρι της Ελλάααδος

Ρεεεε πού πάτε ρεεεεε , καθίστε εκεί που είστε ρε γιατί έρχεται ο σωτήρας μας όπου να ναι, ο Κούλης μας και θα δείτε μισθάρες και προνόμια και σταθερόητες στον ιδιωτικό τομέα, ούτε Νέα Υόρκη τέτοια ιδιωτική ανάπτυξη και ζήτηση εργασίας. Μη ξεχνάτε τον συλογικό καπιταλισμό που ονειρεύεται ο Βασιλάκης ο Γκειτς όπου οι ιδιώτες επιχειρηματίες θα μας έχουν σαν παιδιά τους και θα μας μοιράζουν τις μετοχές τους ή τα κέρδη τους. ειδικά στην ελλάδα του Κούλη αυτο το φιλελεύθερο σύστημα σίγουρα θα δουλέψει

@Ε, ε, έφυγε ο Τσυριζοθίασοοοος

Πιό φιλελεύθερος από τον κωλωτούμπα Γερμανοτσολιά Τσίπρα σου ΔΕΝ γίνεται..... Ο Κούλης μπροστά του θα είναι σοσιαλιστής......

Απορια

Πως διορίστηκαν αυτοι;Δεν εχω καταλαβει.Ειναι απο τους 450 που ελεγε η κυβερνηση;Αναπληρωτες;τι;πως;

Η ελληνική σοβιετία

Προσφέρει ασφάλεια.Τι δε καταλαβαινεται? Οποιος μπορεί βουρ στο δημόσιο

οι τεμπεληδες της εύφορης κοιλάδας

πατε καλα ρε?...στο ιδιωτικο αξιολογησε καθε μερα απο τους παντες...δημοσιο και αγιος ο αλλαχ, μασαλαα κλτ κτλ

λαμογια ιδιωτικα

δηλωνουν δασκαλους υπαλληλους γραφειου

Ελεύθερη αγορά

Αν ήθελαν οι διοικήσεις των ιδιωτικών σχολείων, ας πρόσφεραν αντικίνητρα στους καθηγητές. Αλλά με μισθούς πείνας εννοείται ο άλλος θα φύγει να πάει κάπου καλύτερα. Το ίδιο ισχύει για κάθε ιδιωτική επιχείρηση. Δηλαδή θέλουν κομμουνισμό και παρεμβάσεις από το κράτος οι ιδιωτικές επιχειρήσεις;

Ορίστε;;;;;

Τώρα εσύ αυτό κατάλαβες; Το βόλεμα του δημοσιοθεσίτη που έταξε στους κατεξοχήν σανοφάγους, δηλαδή ψηφοφόρους, εκπαιδευτικούς ειναι στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων;;;; Ρε πλάκα μας κάνετε εδώ μέσα; Άντε ανοίξτε κανα βιβλίο γιατί πολλά διαβαζετε αλλά πολύ λίγα καταλαβαίνετε....

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης