Άρης: Ο «κόκκινος» πλανήτης διέθετε ποτάμια με διπλάσιο πλάτος από αυτά της Γης

planitis-aris-800x500_c

Σύμφωνα με νέες επιστημονικές εκτιμήσεις,  τα εκατοντάδες αυτά ποτάμια πιθανώς κυλούσαν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, πριν από 3,6 έως ένα δισεκατομμύριο χρόνια

Ο Άρης διέθετε ποτάμια πολύ μεγαλύτερα σε πλάτος από αυτά του δικού μας πλανήτη και, μάλιστα, είναι πιθανό ότι είχαν νερό έως πριν από ένα δισεκατομμύριο χρόνια, δηλαδή, σχετικά πρόσφατα, σύμφωνα με νέες επιστημονικές εκτιμήσεις.

Οι επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Βρετανία, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Έντγουιν Κάιτ του Πανεπιστημίου του Σικάγο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science Advances», ανέλυσαν τα έως τώρα δορυφορικά και άλλα δεδομένα για τη γεωμορφολογία του Άρη και κατέληξαν ότι ο «κόκκινος» πλανήτης διέθετε ποτάμια με πλάτος έως περίπου διπλάσιο από αυτά της Γης.

Τα αρειανά ποτάμια ήταν εξαπλωμένα σε όλο τον πλανήτη και δεν ήσαν ούτε βραχύβια, ούτε τοπικό φαινόμενο. Τα εκατοντάδες αυτά ποτάμια πιθανώς κυλούσαν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, πριν από 3,6 έως ένα δισεκατομμύριο χρόνια, ίσως, και πιο πρόσφατα. Μάλιστα, εκτιμάται ότι υπήρχε σημαντική και συνεχής απορροή στα αρειανά ποτάμια, που έφθανε τα τρία έως 20 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο καθημερινά.

Οι επιστήμονες εικάζουν ότι λόγω του υγρού κλίματος του Άρη κάποτε, έπεφταν έντονες βροχές ακόμη και στη διάρκεια της εποχής που ο γειτονικός πλανήτης σταδιακά έχανε την ατμόσφαιρά του και ξεραινόταν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων, τα αρειανά ποτάμια είχαν ισχυρή απορροή σχεδόν έως την τελευταία (γεωλογική) στιγμή, προτού το υγρό κλίμα του Άρη γίνει ξηρό. Απλώς, αντί να έχουν μήκος χιλιάδων χιλιομέτρων όπως πριν, είχαν πια μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Η νέα μελέτη δημιουργεί, πάντως, ακόμη περισσότερα ερωτηματικά για το αρχαίο κλίμα του Άρη, για το οποίο οι επιστήμονες δεν έχουν σαφή εικόνα μέχρι στιγμής.

ek9

δεν υπαρχει αλλου ζωη στο συμπαν εκτος της γης...ουτε και θα βρουνε ποτε μπουφοι...τα δισεκατομυρρια ας τα δωσουν καλυτερα στους λαους που πεινανε...

Β.

Ισα ισα πιθανον να υπαρχει παντου ζωη στο συμπαν και μια μερα θα την ανακαλυψουμε προς μεγαλη απαγοητευση σου!

Κωστασ Ιωαννου

Ποσο ασχετοσ εισε και μικρομυαλοσ! Πιστευεισ μονο οτι βλεπεισ ετσι? Κουνα λιγο το μυαλο σου και κοιτα παλι λιγο ψηλα.

Rivers of life

Και τα ποτάμια αυτά τι περιείχαν? Μόνο νερό η και μικροοργανισμούς και λοιπά ψάρια??? Γλυκό η αλμυρό νερό??? Γίνετε να περιείχαν μόνο νερό χωρίς καθόλου μικροοργανισμούς? Διαφορετικά τι έχουμε? Έχουμε ότι το σύμπαν είναι πλούσιο σε νερό και ζωή! Η ζωή σε κάποιους πλανήτες που βρίσκονται στην κατοικήσιμη ζώνη-goldilocks zone του αστέρα τους ξεκινά, όπως ξεκίνησε από τον πλανήτη που έγινε η πρώτη αρχή, όπου και εάν βρίσκετε αυτός και σε κάποιους άλλους πλανήτες όπως η Γη, η ζωή κινδυνεύει να εκλείψει από την απερισκεψία των κατοίκων της και κάποτε στο μακρινό μέλλον κάποιοι θα λένε. ότι και η Γη στο παρελθόν της προτού ξεραθεί σαν τον Άρη, είχε και αυτή ποτάμια και ωκεανούς!

zagori