ΑΒ Βασιλόπουλος: Πανευρωπαϊκή διάκριση και επενδύσεις 105 εκατ. ευρώ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πανευρωπαϊκή διάκριση και επενδύσεις 105 εκατ. ευρώ

Ο διευθύνων σύμβουλος Λεωνίδας Βρεττάκος μιλά στο «Θέμα» για την τιμητική διάκριση  και τις  μέες επενδυτικές επιλογές.- Η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναδείχθηκε Business of the Year with Turnover of €150 million or higher, καθώς ξεχώρισε ανάμεσα σε 33.000 ευρωπαϊκές εταιρείες με συνολικό τζίρο 1 τρισ. που συμμετείχαν φέτος στον διαγωνισμό

 ΑΒ Βασιλόπουλος: Πανευρωπαϊκή διάκριση και επενδύσεις 105 εκατ. ευρώ
Μπορεί η χώρα μας να αποτελεί το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης και τα λουκέτα να έχουν γίνει θεσμός για την Ελλάδα γενικότερα, αλλά και για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ ειδικότερα, όμως η ΑΒ Βασιλόπουλος κατόρθωσε να διακριθεί παρά τις παραπάνω κακουχίες και τη συνολικά αρνητική συγκυρία. Συγκεκριμένα, η λιανεμπορική αλυσίδα έλαβε το βραβείο «The Business of the Year with Turnover of €150 million or higher» στον θεσμό των European Business Awards. Γι’ αυτή την τιμητική διάκριση, αλλά και για τις επενδυτικές επιλογές ύψους 105 εκατ. ευρώ της εταιρείας μιλήσαμε με τον διευθύνοντα σύμβουλο Λεωνίδα Βρεττάκο. 

Ας ξεκινήσουμε με τον ίδιο τον θεσμό των European Business Awards. Τι ακριβώς είναι, για ποιον λόγο πραγματοποιείται και ποια τα κριτήριά του;

Τα European Business Awards αποτελούν τον μεγαλύτερο διαγωνισμό για την επιχειρηματική κοινότητα της Ευρώπης και αναδεικνύουν τις εταιρείες που εφαρμόζουν βέλτιστες πρακτικές και πρωτοπορούν στο πεδίο όπου δραστηριοποιούνται. 

Εμείς συμμετείχαμε στην κατηγορία «The Business of the Year Award with Turnover of €150 million or higher», η οποία βραβεύει τις εταιρείες που ξεχωρίζουν για τις εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις τους και βασίζονται γι’ αυτό τόσο στην καινοτομία και τη δημιουργικότητα των στρατηγικών τους επιλογών όσο και στην υπευθυνότητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία τους. Είναι επίσης σημαντικό ότι η ΑΒ κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση και να ξεχωρίσει ανάμεσα σε 33.000 ευρωπαϊκές εταιρείες με συνολικό τζίρο 1 τρισ. που συμμετείχαν φέτος στον διαγωνισμό. 

Κλείσιμο
- Τι σημαίνει για την ΑΒ Βασιλόπουλος η διάκριση;

Για εμάς σημαίνει πάρα πολλά όχι μόνο γιατί πρόκειται για μια πανευρωπαϊκή διάκριση για την οποία χρειάστηκε να αποδείξουμε ενώπιον της κριτικής επιτροπής τα αποτελέσματά μας, αλλά και γιατί ξεχωρίζουμε. Αποτελεί μια ευρύτερη δικαίωση πέρα από τα στενά όρια του βραβείου. 
Για τη σταθερή ανάπτυξή μας μέσα από:

■ 136 νέα καταστήματα για το διάστημα 2012-2016.

■ Τις επιπλέον 3.285 νέες θέσεις εργασίας που δημιουργήσαμε -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και κοινωνία-, ξεπερνώντας πια τις 14.200 για το ίδιο διάστημα.
■ Τα 356 εκατ. ευρώ που επενδύσαμε την τελευταία 5ετία.

■ Τα 962 εκατ. ευρώ που δώσαμε σε εισφορές και φόρους την περίοδο 2012-16.

■ Φτάνοντας στο 1,24% τη συμμετοχή μας στο ΑΕΠ το 2016.

Αποδεικνύει ότι χωρίς τις στρατηγικές επιλογές που έχουμε κάνει αυτά τα δύσκολα χρόνια και την παρακαταθήκη του ιδρυτή μας Γεράσιμου Βασιλόπουλου σε θέματα προσφοράς δεν θα χαίραμε της αναγνώρισης που χαίρουμε σήμερα όχι μόνο από τους ανθρώπους μας, που 78 χρόνια τώρα μας έχουν φτάσει εδώ που είμαστε, αλλά και από τους πελάτες μας, οι οποίοι καθημερινά μας επιβραβεύουν με την προτίμησή τους. Πιστεύω ότι το κομμάτι της συνεισφοράς δεν τονίζεται αρκετά και πολύ συχνά επικεντρωνόμαστε στα κέρδη και τις επενδύσεις. Υπάρχει δυστυχώς πολύς κόσμος που υποφέρει και είναι αδιανόητο μια υγιής εταιρεία να μη στέκεται στο πλευρό τους. Είμαι περήφανος όχι μόνο για τους ανθρώπους μας που φοράνε την ΑΒητική φανέλα και εξυπηρετούν καθημερινά τους πάνω από 2.000.000 πελάτες μας, αλλά και όταν σκέφτομαι ότι μόνο το 2016 καταφέραμε να μοιράσουμε πάνω από 900.000 γεύματα σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

- Αυτό σας το επιχειρηματικό κατόρθωμα συνοδεύτηκε και από βέλτιστες πρακτικές ως προς τους εργαζόμενους της ΑΒ Βασιλόπουλος ή το turnover story βασίστηκε σε κάποιου είδους πλάνο αναδιάρθρωσης; Ηθική και αποτέλεσμα συμβαδίζουν τελικά; 

Για όλους εμάς στην AB Βασιλόπουλος, οι διακρίσεις αυτές αποτελούν δικαίωση για τη συνολική προσπάθειά μας, αλλά και απόδειξη ενός πραγματικού success story. Αποτελούν βέβαια και ένα καλό κίνητρο για να συνεχίσουμε. Η επιχειρηματική μας επιτυχία, λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι προέκυψε από ομαδική δουλειά και συνέπεια στην υλοποίηση ενός επενδυτικού στρατηγικού πλάνου που περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές κινήσεις. Ασφαλώς οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο επίκεντρο. Ετσι και το 2017, ξεκινώντας από τους δικούς μας ανθρώπους, θα συνεχίσουμε τη στήριξη των εργαζομένων μας με έξτρα παροχές που μόνο το 2016 ξεπέρασαν τα 17 εκατ. ευρώ, αλλά και την υλοποίηση προγραμμάτων όπως το «Υγεία και Ευεξία», που έχει ως στόχο τη βελτίωση της ευεξίας και της συναισθηματικής υγείας των εργαζομένων μας. Παράλληλα επενδύουμε στους ανθρώπους μας και με εκπαιδευτικά προγράμματα, που μόνο το 2016 έφτασαν στις 19.000 ώρες συνολικά. Επιπλέον, στην ΑΒ εδώ και χρόνια υλοποιούμε προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τα οποία εντάσσονται πια κάτω από τη νέα πλατφόρμα μας «Αβητάρι της Αγάπης» και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να το κάνουμε ακόμα πιο δυναμικά. Προγράμματα που έχουν ουσία και πραγματικό αποτέλεσμα για την ενίσχυση κοινωνικών ομάδων που υποφέρουν, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Συνειδητά δεν θα τα διαφημίσω - άλλωστε οι πράξεις μιλάνε πολύ καλύτερα.

- Πώς σκοπεύει η ΑΒ Βασιλόπουλος να συνεχίσει εντός του 2017;
Επενδυτικά τι σχεδιάζετε και σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων ποια η αίσθηση που έχετε μέχρι στιγμής; 

Στρατηγική μας επιλογή είναι, αξιοποιώντας τις ισχυρές βάσεις των καλών οικονομικών αποτελεσμάτων της περασμένης χρονιάς, να συνεχίσουμε στην ίδια τροχιά και το 2017 υλοποιώντας το επενδυτικό μας πλάνο. Με ίδια κεφάλαια, ύψους 105 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμε νέες επενδύσεις που έχουν ως άξονα την καινοτομία και εστιάζουν στην αναβάθμιση των λειτουργικών και των παραγωγικών δομών μας. Παράλληλα προχωρούμε με την ίδια συνέπεια και ένταση το πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που για όλους μας στην ΑΒ αποτελεί επίσης επένδυση.

Το 2017 γνωρίζουμε ότι θα έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την αναδιάταξη του κλάδου με την παράλληλη ενίσχυση του ανταγωνισμού. Οι συσχετισμοί ανάμεσα στις εταιρείες που απαρτίζουν τον κλάδο του εγχώριου λιανεμπορίου αλλάζουν καθημερινά. Και όπως είναι φυσικό, επηρεάζονται από τις κοινωνικές και οικονομικές συγκυρίες. Είναι αλήθεια ότι ενώ, με βάση τις έρευνες, το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε για τα σούπερ μάρκετ με υποχώρηση των πωλήσεων κατά 4%, εμείς καταφέραμε μια αύξηση της τάξης του 2%. Γενικά, όμως, είναι νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα. Μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα μπορεί να υπάρξει για όλους μας με το κλείσιμο του πρώτου 6μήνου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης