Σε ένα δίμηνο προβλέπεται να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato (FS) των ιταλικών σιδηροδρόμων επισφραγίζοντας τη συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, που επισημοποίησε η συνάντηση μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Τζόρτζια Μελόνι τη Δευτέρα 12 Μαΐου στη Ρώμη.
Η συμφωνία ανοίγει μια νέα σελίδα στο σιδηροδρομικό δίκτυο που έχει μαυρίσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σε συνδυασμό με τα έργα αποκατάστασης των υποδομών σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα βάζει άμεσα στις ράγες επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ για τον σιδηρόδρομο, συμπεριλαμβανομένων των 360 εκατ. ευρώ που θα βάλουν οι Ιταλοί για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών των τρένων, αλλά και των 450 εκατ. ευρώ που θα επενδύσει η χώρα μας για την αποκατάσταση του δικτύου λόγω των καταστροφικών θεομηνιών «Daniel» και «Elias».
Η συμφωνία όμως από μόνη της δεν είναι αρκετή για να δώσει την πνοή που χρειάζεται ο σιδηρόδρομος. Απαραίτητη και βασική προϋπόθεση είναι η Πολιτεία να ολοκληρώσει έγκαιρα τα έργα της Θεσσαλίας, εξαιτίας των οποίων ένας Γολγοθάς περιμένει τους επιβάτες τούς επόμενους 15 μήνες λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που θα δημιουργήσουν στον κύριο οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.