Μουσείο της Ύδρας: Άνοιξε τις πύλες της η έκθεση του Didier Guillon

Μουσείο της Ύδρας: Άνοιξε τις πύλες της η έκθεση του Didier Guillon

Με τη σκηνογραφία του να επικεντρώνεται σε μια σειρά από λευκές μάσκες, ο καλλιτέχνης εξερευνά τις έννοιες για νέες αρχές και καταλήξεις, επιλογές και περάσματα

Ydra_-_ekthesi
Την εικαστική έκθεση σύγχρονης τέχνης «JANUS» του Didier Guillon, παρουσιάζει το Ίδρυμα VALMONT (Fondation VALMONT) στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας μέχρι τις 31 Αυγούστου.
 
Η μάσκα, μία από τις τρεις εικόνες του καλλιτέχνη  Didier Guillon. Με τη σκηνογραφία του να επικεντρώνεται σε μια σειρά από λευκές μάσκες, ο Didier Guillon εξερευνά τις έννοιες για νέες αρχές και καταλήξεις, επιλογές και περάσματα. Βαπτίστηκε Janus ως αφιέρωμα στο Ρωμαίο θεό και οι μάσκες με δύο όψεις ενσωματώνουν ευκαιρίες στο παρελθόν και στο μέλλον, αντανακλώντας μία τέλεια αισθητική.

Ο Janus Bifronsis είναι μια από τις πρώτες θεότητες των αρχαίων Λατίνων και Ρωμαίων, ο οποίος υπάρχει απο την γέννηση της πόλης της Ρώμης. Απεικονίζεται με δύο πρόσωπα, το ένα αντικατοπτρίζει το άλλο, ο Janus είναι ο θεός των αρχών, των θυρών και των περασμάτων.

Μετά από μια έκθεση στη Βενετία, κατά τη διάρκεια της συλλογικής έκθεσης στο Palazzo Bonvicini στη Βενετία, και μίας παρουσίασης στο πολυτελές πολυκατάστημα Fondaco dei Tedeschi στο Serenissima, Valmont Fondation επενδύει στον δεύτερο όροφο του Ιστορικού Αρχείου – Μουσείου της Ύδρας.

Ο Didier Guillon εξηγεί: «Στην ελληνική μυθολογία, ο Janus ήταν ο θεός των άκρων, αλλά το σημαντικότερο, των αρχών. Γιατί αλήθεια να τον απεικονίσει με τεράστιες λευκές μάσκες με δύο όψεις; Απλά επειδή δεν κοιτάζουν προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτές οι μάσκες είναι μια μεταφορά της ίδιας της Βενετίας, μία θαυμάσια πόλη με δύο πρόσωπα: αυτής της κοσμοπολίτικης και διεθνούς πόλης που βλέπει προς το μέλλον, αλλά και ένα λίκνο του πολιτισμού και της τέχνης με το βλέμμα στο παρελθόν. Ο Janus εκπροσωπεί επίσης την ευθραυστότητα του ανθρώπου. Αυτά τα δύο αινιγματικά πρόσωπα αντιπροσωπεύουν δύο προσωπικότητες. Νομίζω ότι όλοι έχουμε δύο πρόσωπα: ένα δημόσιο πρόσωπο και ένα πιο κρυφό πρόσωπο. Αυτή η δυαδικότητα λάμπει στις μάσκες μου, οι οποίες δεν είναι τέλειες, αλλά παραμορφωμένες, σαν να αποτυπώνονται οι ανθρώπινες αδυναμίες στις εκφράσεις τους».
 
Το Ίδρυμα VALMONT και το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας.
Κλείσιμο
 
Η ιστορία αγάπης ξεκίνησε πριν από σχεδόν 10 χρόνια, όταν ο Didier Guillon, ήρθε «να ρίξει τις τσάντες του» και να παρουσιάσει τις εικαστικές συλλογές του ομίλου Valmont κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, σε μια άψογη συνεργασία με την Ντίνα Αδαμοπούλου, Διευθύντρια του Μουσείου.
Αυτό το καλοκαίρι είναι ο καλλιτέχνης που προσκλήθηκε να συν-υπάρξει στους χώρους του Μουσείου το οποίο φιλοξενεί εκθέσεις που δίνουν στην Ελλάδα μια εικόνα της Ιστορίας του νησιού της Ύδρας και το ρόλο που έπαιξε το νησί στην Ελληνική Επανάσταση.
 
 Ο Didier Guillon
 
Ο Didier κατάγεται από μια μεγάλη οικογένεια ανθρώπων που υπηρέτησαν την  ευρύτερη Τέχνη: έμποροι όπως ο Charles Sedelmeyer, γλύπτες και ιστορικοί τέχνης όπως ο Stanislas Lami. Υπερηφανεύεται για τη συνεργασία με τον εμβληματικό γλύπτη και Αιγυπτιολόγο Alphonse Lami, του οποίου ο πατέρας ο François ήταν ο γιος του Francesco Borghese…
Καλλιτέχνης ο ίδιος ο Didier Guillon, αντλεί από αυτή την εκπληκτική οικογένεια το πάθος του για τις τέχνες, ως δικό του βαθύ δεσμό με την Ιταλία…  και πιο συγκεκριμένα με την Βενετία. Πιστός στη φύση του, ο Didier Guillon ενθουσιάζεται καθώς εργάζεται αδιάκοπα για να τελειοποιήσει τις ιδέες του. Σχεδίασε πολλά έργα με διάφορα μέσα, διάφορες διαστάσεις, συνδυάζοντας επιδέξια μια μεγάλη ποικιλία υλικών. Του αρέσει να σκέφτεται νέους τρόπους προσέγγισης, συζήτησης και εκτίμησης της σύγχρονης τέχνης.
 
Το Ίδρυμα VALMONT: μία Οικογενειακή Ιστορία
 
Παθιασμένος με την τέχνη, ο Maxence Guillon θα αναλάβει στο μέλλον το τιμόνι του Ιδρύματος Valmont ακολουθώντας τα δημιουργικά και καλλιτεχνικά βήματα του πατέρα του. Ένα “νήμα καθοδήγησης” που συνεχίζεται στην οικογένεια Guillon. Μια συμβολική παράδοση στο όνομα της αφοσίωσης στην τέχνη.
«Το 2021, μετακομίζω στη Βενετία για να ζήσω στο Palazzo Bonvicini και να αφιερωθώ αποκλειστικά στην τέχνη», λέει ο Didier Guillon. «Ενώ ο γιος μου, μέσω του Ιδρύματος Valmont, θα εργαστεί για να εξαπλωθεί και να αναπτύξει το πάθος μας για την ομορφιά. Η Βενετία είναι ένα σύμβολο της ευθραυστότητας του κόσμου και πρέπει να διατηρηθεί. Μέσω της τέχνης, μπορούμε να στείλουμε σημαντικά μηνύματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της ομορφιάς και της νέας αναγέννησης, που θα θέλαμε να την απεικονίσουμε με την αισθητική του JANUS».
Το κοινό νήμα που συνδέει το Ίδρυμα Valmont και την οικογένεια Guillon είναι συνεπώς ο σύνδεσμος μεταξύ της Τέχνης και της Ομορφιάς: Ομορφιά που συμβολίζεται από την καλλυντική αριστεία που παρουσιάζεται στους μαγευτικούς χώρους της Villa Valentine στην Ύδρα, και της μαγευτικής και μυστηριώδους ομορφιάς των μασκών του JANUS.
Ενετικές μάσκες, μάσκες με δύο όψεις που παρακολουθούν το παρελθόν ενώ ταυτόχρονα κοιτάζουν προς το το μέλλον. Η προοπτική μιας νέας έναρξης, μιας νέας αναγέννησης, που δεν ήταν ποτέ περισσότερο κατάλληλη από αυτήν τη συγκεκριμένη στιγμή. Οι μάσκες του καθενός από εμάς…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης