Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Οδηγούμε το νέο Skoda Yeti
Επιτέλους, το πρώτο SUV της Skoda! Αφού το έψαξαν, το σκέφτηκαν, το παρουσίασαν σε κάμποσες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων καταγράφοντας τις απόψεις των επισκεπτών και το δοκίμασαν σε εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα...
Επιτέλους, το πρώτο SUV της Skoda! Αφού το έψαξαν, το σκέφτηκαν, το παρουσίασαν σε κάμποσες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων καταγράφοντας τις απόψεις των επισκεπτών και το δοκίμασαν σε εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, οι άνθρωποι της Skoda θα ρίξουν από το φθινόπωρο στην αγορά το Yeti. Σημειώστε εδώ πως προφέρεται «Γιέτι» και είναι το όνομα του μυθικού χιονάνθρωπου με τις λευκές τρίχες και την άγρια… γλυκόφατσα.
Σχεδιαστικά το Yeti κράτησε τη γραμμή του πρωτότυπου μοντέλου που είδαμε ουκ ολίγες φορές στις εκθέσεις. Αυτό βέβαια είναι θετικό, έχει όμως και τα αρνητικά του, γιατί παρότι είναι ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο στα μάτια μας δεν φάνηκε και τόσο φρέσκο. Από την άλλη όμως έγινε σαφώς πιο αποδεκτή η περίεργη ορθογώνια σχεδιαστική γραμμή του, την οποία κάποιοι θα λατρέψουν και κάποιοι θα αντιπαθήσουν. Μέση κατάσταση δεν υπάρχει για τα ρηξικέλευθα σχέδια, και το Yeti, κατά την άποψή μου, είναι τέτοιο. Ναι, το μικρό SUV της Skoda σχεδιαστικά μού άρεσε πολύ και κυρίως το εμπρόσθιο μέρος με τους στρογγυλούς μεγάλους προβολείς, οι οποίοι στη λειτουργία τους χωρίζονται στα δύο (φώτα πορείας στο πάνω μέρος, προβολείς ομίχλης στο κάτω), καθώς και τα έντονα φουσκωμένα φτερά.
Το εσωτερικό του ακολουθεί την τελευταία σχεδιαστική γραμμή του Octavia, όντας πολύ ποιοτικό (καθαρόαιμο Γερμανικό!) και άριστο εργονομικά. Περισσότερο νιώθεις ότι μπήκες σε μια λιμουζίνα παρά σε ένα SUV, και αυτή η αντίθεση μας άρεσε. Από εκεί και πέρα οι εσωτερικοί χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες (ή τρία παιδιά πίσω). Αλλωστε μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα μικρό SUV με μήκος 4,22 μέτρα. Για να έχετε μια εικόνα, το Yeti είναι μικρότερο τόσο από το Nissan Qashqai (4,31 m), που είναι ο άμεσος ανταγωνιστής του, όσο και από το Tiguan (4,42 m). Ο χώρος των αποσκευών είναι καλός, αφού δίνεται η δυνατότητα να μεταβληθεί μεταξύ 405-510 λίτρων, ανάλογα με τη ρύθμιση που επιθυμούμε στα πίσω καθίσματα, τα οποία σύρονται εμπρός πίσω, μπορούν να αφαιρεθούν ή να γίνουν ένα με το πάτωμα, οπότε και αποκαλύπτεται ένα επίπεδος χώρος 1.760 λίτρων.
Forza Turbo!
Το Yeti είναι «χτισμένο» στο πλαίσιο του νέου Octavia (δηλαδή του Golf) με ανάρτηση, γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οι βενζινοκινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται είναι δύο. Ο γνωστός μας turbo 1,8 TSΙ απόδοσης 160 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και τετρακίνηση με Haldex 4ης γενιάς. Η μικρότερη έκδοση θα είναι προσθιοκίνητη και θα διαθέτει τον νέο κινητήρα του Polo, τον υπερτροφοδοτούμενο 1,2 lt απόδοσης 105 ίππων. Σε αυτή την έκδοση (και μόνο σε αυτή) θα είναι διαθέσιμο και το επτά σχέσεων DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά τον πετρελαιοκινητήρα, θα υπάρχει ο 2λιτρος με τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις: 110 (σε δικίνητο και 4x4), 140 και 170 ίππους (μόνο σε 4x4).
On - Off
Εδώ είναι και όλη η ουσία του θέματος. Πώς πάει στην άσφαλτο το μικρό SUV της Skoda και ποιες είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του; Η αλήθεια είναι ότι μας ξάφνιασε ευχάριστα. Στον δρόμο πατάει με σιγουριά, με την ποιότητα κύλισης να είναι στα ύψη. Νομίζεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας όπως το SuperB. Οι… Skodαίοι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανάρτηση. Το κράτημά του είναι μοναδικό, οι κλίσεις στις στροφές μικρές και απόλυτα ελεγχόμενες, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Σε εκτός δρόμου διαδρομές το τετρακίνητο Yeti, με σύμμαχο τους κοντούς προβόλους, δεν κολλάει ακόμα και σε άγριες… ραχούλες, ενώ σε χωματόδρομους είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό με την ταχύτατη τετρακίνηση να κάνει θαύματα. Αυτή είναι εξοπλισμένη με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, κατανέμει το 96% της ροπής στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ όταν η κεντρική μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης μεταφέρεται έως και το 90% της δύναμης πίσω. Παράλληλα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης φροντίζει για την κατανομή της πρόσφυσης μεταξύ των δύο τροχών του ίδιου άξονα. Σημειώστε πως στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει και ένα κουμπί Off Road στην κονσόλα. Με το πάτημα αυτού μεταβάλλεται η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ABS, του EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού) και του ASR (αντισπίν), ενώ το γκάζι γίνεται πιο άμεσο και η ροπή μεταφέρεται προοδευτικά στον συμπλέκτη. Επίσης, μπορεί να γίνει ελεγχόμενη κατάβαση, αφού το σύστημα επεμβαίνει μέσω των φρένων. Ο TSI κινητήρας των 1,8 lt δεν χρήζει ιδιαίτερου σχολιασμού για το πώς κινεί τα 1.520 κιλά του αμαξώματος. Ενα GTI στα χέρια μας, με πολύ καλά ρυθμισμένο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Ναι, μας έλειψε ένα αυτόματο και η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί δεν τοποθέτησαν ένα από τα «διαμάντια» του γερμανικού γκρουπ (πχ S-tronic κ.λπ).
Ακόμα και η δικίνητη έκδοση δεν θα έχει πρόβλημα σε έναν ήπιο χωματόδρομο, με το ύψος του Yeti (18 εκατοστά) να είναι ίδιο με το 4x4, όπως παραμένουν και οι προστατευτικές ποδιές στις βάσεις των δύο προφυλακτήρων. Ο 2λιτρος turbo κινητήρας των 105 ίππων είναι αξιοπρεπέστατος, με τα 17,8 kgm ροπής να προσφέρεται από τις χαμηλές στροφές. Αναμφίβολα στην καλή εικόνα συνέβαλε και το εκπληκτικό ημιαυτόματο επτάρι DSG κιβώτιο, που έχει ρυθμιστεί κατάλληλα γι’ αυτόν τον κινητήρα.
Εν κατακλείδι…
… το Skoda Yeti και στις δύο εκδόσεις του μας άρεσε. Από τη μία είναι ένα ολοκληρωμένο SUV και από την άλλη ένα δυνατό, ευρύχωρο αυτοκίνητο… πόλης με χαμηλή κατανάλωση. Κατά την εκτίμησή μας, εμπορικά θα πάει καλά στη χώρα μας, βλέποντας τις πωλήσεις του Nissan Qashqai, το οποίο αναμφίβολα από τον Οκτώβριο θα έχει έναν πολύ σκληρό ανταγωνιστή. Παράλληλα η διαφορετικότητα των δύο εκδόσεων θα καλύψει μεγάλη γκάμα υποψήφιων αγοραστών. Ολα βέβαια θα εξαρτηθούν από τις τιμές που θα πωλείται, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για 17.500 ευρώ το δικίνητο και 23.000 ευρώ το 4x4.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4223/1793/1696 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 405-510 lt
Βάρος: 1.520 kg (1,8 Tsi)
Κινητήρας (cc): 1.197, 1.798
Ισχύς (PS/rpm): 105/5.000, 160/6.200
Ροπή: (kgm/rpm): 17,8/1.500-3.500, 25,5/1.500-4.500
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων (μόνο το 1,2 TSi )
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (μόνο για το 4X4)
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,4 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,0 lt / 100 km
Εκπομπές CO2: 189 gr/km
Τιμή (εκτίμηση): 17.500 ευρώ, 23.000 ευρω
Σημ.: Η Skoda δεν έδωσε επιδόσεις για την 1,2 Tsi έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr