Η πιθανότητα επανεμφάνισης ενός μοντέλου στο μέγεθος του 108 επανέρχεται καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας
νέας κατηγορίας «E-car», για μικρά αυτοκίνητα με ειδικό πλαίσιο προδιαγραφών που θα καθιστούν βιώσιμη την παραγωγή και την εμπορική τους πορεία.
CEO της Peugeot, Alain Favey, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής — υπό την προϋπόθεση ότι το νέο κανονιστικό πλαίσιο θα επιτρέψει την κερδοφόρα παραγωγή μικρών αυτοκινήτων. «Υπήρχε το 108, υπήρχε το 107 και υπήρχε το 106 στο παρελθόν. Έχουμε πουλήσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στην κατηγορία A όχι πολύ καιρό πριν.
"Εφόσον υπάρξει αυτή η νέα κατηγορία που θα μας επιτρέπει να παράγουμε μικρότερα αυτοκίνητα με κέρδος, τότε προφανώς θα υπάρξει χώρος για την Peugeot σε αυτή την περιοχή, όπως υπήρχε και στο παρελθόν.»
Η υπό διαμόρφωση κατηγορία «E-car»
στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής περιορίζοντας τον αριθμό των υποχρεωτικών τεχνολογιών και απαιτήσεων, ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν ξανά να προσφέρουν φθηνά αυτοκίνητα.
Ο Favey, ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι η Peugeot δεν πρόκειται να επανέλθει στην κατηγορία A χωρίς αλλαγή των δεδομένων. «Σήμερα δεν υπάρχει χώρος για ένα αυτοκίνητο κατηγορίας A. Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει ένα τέτοιο αυτοκίνητο κερδοφόρο σε χαμηλή τιμή, όταν είναι υποχρεωτικό να τοποθετείται υπερβολικός εξοπλισμός.
Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης φυσικά έχουν νόημα, αλλά πρέπει να καταστεί σαφές ότι ο καταναλωτής καλείται να τα πληρώσει. Θα πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως υπάρχει και ένας άλλος δρόμος όπου για ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, όπως τα μικρά προσιτά αυτοκίνητα, υπάρχει χώρος για λιγότερες απαιτήσεις που θα δώσουν την ευκαιρία δημιουργίας καλύτερων προϊόντων».