Σπίρτζης: Πολλαπλά οφέλη στην οικονομία δίνει η Ιόνια Οδός

Σπίρτζης: Πολλαπλά οφέλη στην οικονομία δίνει η Ιόνια Οδός

Αναφερόμενος στο θέμα των διοδίων τόνισε - μεταξύ άλλων - ότι «τα διόδια είναι ένα από τα μελανά σημεία των συμβάσεων αυτών». Και, συμπλήρωσε, «το λέω αυτό γιατί έγινε ένας σχεδιασμός που δεν έλαβε καθόλου υπόψη του την κοινωνία, την οικονομική κρίση, το πώς μπορεί να συμβάλλει θετικά η χρήση του αυτοκινητοδρόμου στο ξεπέρασμα της κρίσης»

Σπίρτζης: Πολλαπλά οφέλη στην οικονομία δίνει η Ιόνια Οδός
Τεράστιο έργο με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο των παραγωγικών δραστηριοτήτων και κατ΄επέκταση για την οικονομία χαρακτήρισε το έργο της Ιόνιας Οδού ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης,
μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Το συγκεκριμένο έργο, που ουσιαστικά συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, αλλάζει τον κυκλοφοριακό χάρτη σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς, όπως είπε ο υπουργός, «αν κάποιος θέλει να μετακινηθεί από το λιμάνι της Πάτρας προς τη Θεσσαλονίκη, πλέον, όσον αφορά τον χρόνο και το δίκτυο, η διαδρομή είναι πολύ πιο εύκολη και λιγότερος ο χρόνος (που απαιτείται)». Αυτό -σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη- σημαίνει ότι αλλάζουν πολλά σε σχέση με τις παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας, γιατί οι οδικοί άξονες δεν αφορούν μόνο τη μετακίνηση των πολιτών με ασφάλεια, αλλά έχουν πολλαπλά οφέλη στην παραγωγική δραστηριότητα.

Κλείσιμο
Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το τμήμα Αντίρριο - Κλόκοβας δεν έμεινε καθόλου πίσω (σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής), λέγοντας χαρακτηριστικά πως αυτό το τμήμα έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017 και παραδίδεται τώρα, μήνες νωρίτερα.

«Είναι ένα έργο στο οποίο έγιναν οι σήραγγες σε χρόνο ρεκόρ, είναι μάλιστα υποψήφιος ο χρόνος της κατασκευής των σηράγγων αυτών για να γραφτεί στο βιβλίο Γκίνες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός σημείωσε επίσης ότι το μικρό τμήμα που απομένει για την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού θα είναι έτοιμο πριν τον Αύγουστο για να παραδοθεί για πλήρη χρήση.

Αναφερόμενος στο θέμα των διοδίων τόνισε - μεταξύ άλλων - ότι «τα διόδια είναι ένα από τα μελανά σημεία των συμβάσεων αυτών». Και, συμπλήρωσε, «το λέω αυτό γιατί έγινε ένας σχεδιασμός που δεν έλαβε καθόλου υπόψη του την κοινωνία, την οικονομική κρίση, το πώς μπορεί να συμβάλλει θετικά η χρήση του αυτοκινητοδρόμου στο ξεπέρασμα της κρίσης».

Οπως υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, «το δικό μας μέλημα είναι να πάμε σε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, ήδη ετοιμαζόμαστε γι' αυτό». Και, πρόσθεσε, «δεύτερον, θα επιχειρήσουμε να πάμε σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους προκειμένου να μπορεί ο χρόνος να είναι ένα μεταβλητό μέγεθος για την παραχώρηση, άρα να μπορούμε να έχουμε μείωση των τιμών των διοδίων».

Για το πόρισμα σχετικά με τον ΟΟΣΑ

Σε ό,τι αφορά το πόρισμα των ελεγκτών για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, από το οποίο προέκυψε ότι το Δημόσιο έχασε 3,5 εκατομμύρια ευρώ (την περίοδο 2011-2015- το πόρισμα αναφέρεται σε κλοπές που γινόντουσαν στα κανονικά εισιτήρια και τις κάρτες), ο υπουργός είπε πως «οι απώλειες για τις αστικές συγκοινωνίες, αν μπορούσαμε να υπολογίσουμε τη διακίνηση των πλαστών εισιτηρίων και των καρτών, είναι πολλά εκατομμύρια παραπάνω. Και αυτό θα φανεί με την εφαρμογή και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

«Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία πολύ κακή λειτουργία, δομές, διαδικασίες στη ΣΤΑΣΥ και στον χώρο των αστικών μεταφορών, μία λειτουργία που επέτρεπε - αν θέλετε- τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες ευθύνες, θα αναληφθούν», ανέφερε χαρακτηριστικά. Υπογράμμισε δε, ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σταματήσει αυτή η διαδικασία διερεύνησης και απόδοσης ευθυνών. Μάλιστα, ο υπουργός είπε πως έχουν ασκηθεί διώξεις για το 2015 και συμπλήρωσε πως συγκεκριμένοι υπάλληλοι που κατέστρεψαν τα στοιχεία και έχουν εντοπιστεί.

Η σχετική έρευνα που διενεργήθηκε, επιβεβαιώνει και το πόρισμα του 2015, αλλά «αναδεικνύει και τα ελλείμματα (...) και άλλα σημεία που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης» πρόσθεσε.

«Τα στοιχεία αυτά σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες τα έχουμε αναδείξει πολλές φορές. Αντ' αυτού οι απαντήσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης που έχουν ευθύνη για τα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας ήταν ότι τα ελλείμματα αυτά έχουν προκληθεί τον 1,5 χρόνο που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση γιατί είχαμε άλλου είδους αντιμετώπιση, μια διευρυμένη κοινωνική πολιτική, για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων ή τη μετακίνηση των συμπολιτών μας στην Αθήνα τις ημέρες των των capital controls», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Η ερώτηση λοιπόν που τίθεται, είναι τί και πώς τοποθετείται η ΝΔ γύρω από αυτά τα θέματα τώρα που επιβεβαιώνονται, όταν μάλιστα ο (πρώην) πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, είναι ο τωρινός γενικός διευθυντής της ΝΔ. Δεν έχει δικαίωμα να σιωπά η ΝΔ, πρέπει αν μη τι άλλο, να τοποθετηθεί γύρω από αυτά τα φαινόμενα».

Για το χρέος και τη διάσταση απόψεων Γερμανίας-ΔΝΤ

Αναφερόμενος στο θέμα του χρέους, ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε πως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες για την «έξοδο από τον 'εφιάλτη' που μας έχουν βάλει εδώ και επτά χρόνια».

Για τη «διάσταση» απόψεων μεταξύ Γερμανίας - ΔΝΤ, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως είναι αναγνωρισμένο απ' όλες τις πλευρές ότι η χώρα μας, ο λαός μας και η κυβέρνηση σ' αυτά που έχουν δεσμευθεί τα έχουν ολοκληρώσει, άρα δεν έχουν κανένα απολύτως άλλοθι, από εδώ και πέρα να καθυστερούν [...]».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης