Τη χαριστική βολή έρχεται να δώσει στην Παιδεία η έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η οποία τοποθετεί την Ελλάδα στην 42η θέση (από την 25η που είχε το 2009) όσον αφορά την «αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος».
Ειδικότερα, στην έρευνα της Pisa, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών μελών του ΟΟΣΑ στον τομέα του εκπαιδευτικού συστήματος, εξετάζοντας το επίπεδο των 15χρονων μαθητών σε τρεις τομείς : Μαθηματικά, Ανάγνωση- κατανόηση, και Επιστήμες. Να σημειωθεί πως σε κάθε μέτρηση (ξεκίνησαν το 2000) δίνεται ιδιαίτερη σημασία σ' έναν τομέα ώστε με το πέρασμα των χρόνων να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης για την εξέλιξη. Αυτή τη χρονιά έμφαση δόθηκε στα μαθηματικά. H έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα, έγινε το 2012, με προέχοντα τομέα τα μαθηματικά όπως το 2003.
Με μέσον όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 στην Ανάγνωση-Κατανόηση και 467 στις Επιστήμες. Στις τρεις προηγούμενες μετρήσεις -2003, 2006 και 2009- με τον ίδιο μέσο όρο των 500 μονάδων, τα αντίστοιχα νούμερα της Ελλάδας ήταν :
Για τα μαθηματικά ήταν: 445, 459, 466.
Για την Ανάγνωση-κατανόηση: 472, 460, 483.
Για τις επιστήμες οι μετρήσεις για το 2006 ήταν 473 και 470 για το 2009.
Η Ελλάδα δεν κατόρθωσε να φθάσει τουλάχιστον τον μέσο όρο, σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού συστήματος.