Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Το Marketing στις μέρες του κορωνοϊού: στροφή στο Digital
Το Marketing στις μέρες του κορωνοϊού: στροφή στο Digital
Οι επιχειρήσεις πιέζονται, ο ψηφιακός μετασχηματισμός επισπεύστηκε από τις καταστάσεις και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες χρειάζονται μια λύση σήμερα, για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ελλείψει κονδυλίων για δαπάνες, η λύση αυτή θα πρέπει να συνδυάζει αποτελεσματικότητα και χαμηλό κόστος. Υπάρχει, όμως, κάτι τέτοιο;
UPD:
Sponsored Content
Η απάντηση μπορεί να βρεθεί στη… χώρα του ψηφιακού Marketing. Εκεί, όπου δεν υπάρχουν πανδημίες και όπου ο πιο ισχυρός είναι αυτός που καταφέρνει να κερδίσει περισσότερη προσοχή. Με έναν αρκετά ανατρεπτικό τρόπο, το Digital marketing επιβάλλει μια νέου τύπου δικαιοσύνη, δίνοντας χώρο σε μικρές εταιρείες ή, ακόμη και, σε μεμονωμένα άτομα να αναδειχτούν και να επιτύχουν. Ταυτόχρονα, κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς, που δεν καταφέρνουν να ακολουθήσουν την αλλαγή παραδείγματος που συντελείται αυτή τη στιγμή στο χώρο του marketing, βρίσκονται ουραγοί στον αγώνα της προσοχής στο πεδίο του Digital Marketing.
Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, τη διάχυτη ανασφάλεια να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά και τις περισσότερες ώρες που περνάμε στο σπίτι και στα social media, είναι ασφαλές να πει κανείς ότι η ώρα για τη στροφή στο digital περιβάλλον είναι τώρα. Αυτό δε σημαίνει, φυσικά, ότι σε μια βραδιά οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμάσουν δομές και να αλλάξουν τις διαδικασίες τους, ώστε να μεταβούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σημαίνει, σίγουρα, όμως, ότι τα social media μπορούν να συντηρήσουν τη σχέση ανάμεσα στην εταιρεία και τους καταναλωτές, μέχρις ότου περάσει η αναταραχή κι επιστρέψει η ζωή μας στους κανονικούς ρυθμούς. Αυτοί που τώρα θα καταφέρουν να διατηρήσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές τους ζωντανή και ενεργή, είναι αυτοί που θα κερδίσουν την επαύριο του lockdown. Μάλιστα, αυτή η ιδιόμορφη και πιεστική για όλους περίοδος, ενδείκνυται κατά ένα τρόπο, ώστε να προβάλλουν τα brands την «προσωπικότητά» τους, να δείξουν δηλαδή ένα ανθρώπινο πρόσωπο, μέσα από ενέργειες που θα δείξουν υποστήριξη, κατανόηση κλπ.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop;
Να ανοίξουν λογαριασμούς στα social media που ταιριάζουν στο ακροατήριό τους και να μεταφέρουν την επαφή τους εκεί. Σε γενικές γραμμές, καταστήματα που απευθύνονται σε νεαρά άτομα θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο στο Tik Tok και το Instagram, ενόσω οι Millennials και οι μεγαλύτερες γενιές εντοπίζονται στο Facebook και το Instagram. Προσοχή στο κενό μεταξύ παραδοσιακών μέσων και social media. Πλατφόρμες σαν το Facebook, το Instagram, κλπ, παρακολουθούν τι αρέσει στους χρήστες και τι όχι και μόνο αυτό τους δείχνουν, άρα αυτά που επιλέγουμε να δημοσιεύσουμε είναι αυτά που όντως θα έχουν κάποια αξία για το κοινό, στο οποίο απευθύνεται η κάθε επιχείρηση τώρα. Πιο απλά:
Ένα κατάστημα με ρούχα, αν επικεντρώσει τις δημοσιεύσεις σε προϊόντα και παραλαβές, θα δυσκολευτεί να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών, που τώρα βιώνουν μια μεγάλη ψυχολογική ανατροπή και, πιθανότατα, δεν έχουν διάθεση για shopping. Αντίθετα, αναρτήσεις που παραμένουν σχετικές με το αντικείμενο (την ένδυση), αλλά αφορούν την οργάνωση της ντουλάπας, τώρα που αλλάζει η σεζόν, τα trends του Χειμώνα που δεν προλάβαμε να δούμε στις βιτρίνες, συμβουλές περιποίησης για τα διάφορα υφάσματα κλπ., είναι μακράν πιο σχετικές με τη διάθεση του ακροατηρίου. Αυτό το περιεχόμενο, παράλληλα, δείχνει στους καταναλωτές ότι η επιχείρηση κατανοεί και αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες και δεν υπερβαίνει τα εμπορικά της ενδιαφέροντα, για να φανεί χρήσιμη και ουσιαστική.
Εφόσον το «νόμισμα» στη χώρα του Ψηφιακού Marketing είναι η προσοχή, οι ενέργειες αξιολογούνται σε αυτή τη βάση. Δηλαδή, μέσα στην πανδημία, δεν περιμένουμε από τα social media να μας φέρουν πωλήσεις, τόσο, όσο να συντηρήσουν την προσοχή του κοινού, ώστε μόλις ανοίξουμε ξανά, η προσοχή αυτή να μετατραπεί σε εισπράξεις. Η διαδρομή από το like στα social media στην αγορά, στο ταμείο έχει χαρτογραφηθεί και τα βήματα είναι πολύ συγκεκριμένα, αλλά είναι περισσότερο αντικείμενο ενός μεταπτυχιακού, όπως το MSc Digital Marketing Management του UNICERT College, πάρα ενός άρθρου. Είναι, όμως, προφανές, ότι ως καταναλωτές επιλέγουμε αυτό που γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε και σε αυτό το σημείο μπορούμε να φτάσουμε εύκολα μέσα από την αλληλεπίδραση στα social media.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις που έχουν e-shop;
Για τις επιχειρήσεις που έχουν e-shop η συγκυρία είναι σίγουρα πιο ευνοϊκή, απαιτεί, όμως και, πάλι κάποιες τακτικές αποφάσεις, με στόχο να διευκολυνθούν ή να παρακινηθούν οι καταναλωτές- κυρίως όταν αναφερόμαστε σε εμπόριο ειδών που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Το βασικό στοιχείο τώρα είναι η κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και ψυχολογίας: το αντίθετο στην αβεβαιότητα είναι ο περιορισμός του ρίσκου, άρα πρακτικές, όπως οι δωρεάν επιστροφές προϊόντων αποκτούν μεγάλη αξία. Εμπόδια προς την αγορά, τύπου κόστος μεταφορικών κλπ, είναι χρήσιμο να αφαιρεθούν τώρα, καθώς θα λειτουργήσουν ως κίνητρο για την αγοραστική απόφαση. Κάθε αγορά σήμερα, είναι φορτισμένη με συμβολισμούς και ψυχολογικά αίτια, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Η ομάδα διαχείρισης κάθε e-shop θα πρέπει τώρα να αναλύσει προηγούμενα στοιχεία, ώστε να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα (για παράδειγμα για το μέσο ποσοστό επιστροφών) και, σύμφωνα με αυτά, να διαμορφώσει νέα σχέδια, πιο ελκυστικά και προσαρμοσμένα σε αυτό που συμβαίνει τώρα. Η λύση των εκπτώσεων και των προσφορών είναι η πιο εύκολη, όχι όμως απαραίτητα και η πιο αποτελεσματική: οι προσφορές είναι εύστοχες για τους καταναλωτές που έχουν αποφασίσει να κάνουν μια αγορά και είναι στο στάδιο της επιλογής. Όταν, όμως, το ζητούμενο είναι να καθησυχάσουμε τους καταναλωτές, ώστε να αποφασίσουν να μπουν στη διαδικασία της αγοράς, τότε τα μέσα που θα πρέπει να επιστρατευτούν είναι διαφορετικής φύσης. Και αυτά, εξηγούνται και αναλύονται εξαιρετικά στο αντίστοιχο μάθημα (Digital Consumer Behavior & Experience) του MSc Digital Marketing Management του UNICERT College , το οποίο φαίνεται να είναι η ασφαλέστερη επένδυση απέναντι στο γεμάτο προκλήσεις μέλλον.
Η απάντηση μπορεί να βρεθεί στη… χώρα του ψηφιακού Marketing. Εκεί, όπου δεν υπάρχουν πανδημίες και όπου ο πιο ισχυρός είναι αυτός που καταφέρνει να κερδίσει περισσότερη προσοχή. Με έναν αρκετά ανατρεπτικό τρόπο, το Digital marketing επιβάλλει μια νέου τύπου δικαιοσύνη, δίνοντας χώρο σε μικρές εταιρείες ή, ακόμη και, σε μεμονωμένα άτομα να αναδειχτούν και να επιτύχουν. Ταυτόχρονα, κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς, που δεν καταφέρνουν να ακολουθήσουν την αλλαγή παραδείγματος που συντελείται αυτή τη στιγμή στο χώρο του marketing, βρίσκονται ουραγοί στον αγώνα της προσοχής στο πεδίο του Digital Marketing.
Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, τη διάχυτη ανασφάλεια να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά και τις περισσότερες ώρες που περνάμε στο σπίτι και στα social media, είναι ασφαλές να πει κανείς ότι η ώρα για τη στροφή στο digital περιβάλλον είναι τώρα. Αυτό δε σημαίνει, φυσικά, ότι σε μια βραδιά οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμάσουν δομές και να αλλάξουν τις διαδικασίες τους, ώστε να μεταβούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σημαίνει, σίγουρα, όμως, ότι τα social media μπορούν να συντηρήσουν τη σχέση ανάμεσα στην εταιρεία και τους καταναλωτές, μέχρις ότου περάσει η αναταραχή κι επιστρέψει η ζωή μας στους κανονικούς ρυθμούς. Αυτοί που τώρα θα καταφέρουν να διατηρήσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές τους ζωντανή και ενεργή, είναι αυτοί που θα κερδίσουν την επαύριο του lockdown. Μάλιστα, αυτή η ιδιόμορφη και πιεστική για όλους περίοδος, ενδείκνυται κατά ένα τρόπο, ώστε να προβάλλουν τα brands την «προσωπικότητά» τους, να δείξουν δηλαδή ένα ανθρώπινο πρόσωπο, μέσα από ενέργειες που θα δείξουν υποστήριξη, κατανόηση κλπ.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop;
Να ανοίξουν λογαριασμούς στα social media που ταιριάζουν στο ακροατήριό τους και να μεταφέρουν την επαφή τους εκεί. Σε γενικές γραμμές, καταστήματα που απευθύνονται σε νεαρά άτομα θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο στο Tik Tok και το Instagram, ενόσω οι Millennials και οι μεγαλύτερες γενιές εντοπίζονται στο Facebook και το Instagram. Προσοχή στο κενό μεταξύ παραδοσιακών μέσων και social media. Πλατφόρμες σαν το Facebook, το Instagram, κλπ, παρακολουθούν τι αρέσει στους χρήστες και τι όχι και μόνο αυτό τους δείχνουν, άρα αυτά που επιλέγουμε να δημοσιεύσουμε είναι αυτά που όντως θα έχουν κάποια αξία για το κοινό, στο οποίο απευθύνεται η κάθε επιχείρηση τώρα. Πιο απλά:
Ένα κατάστημα με ρούχα, αν επικεντρώσει τις δημοσιεύσεις σε προϊόντα και παραλαβές, θα δυσκολευτεί να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών, που τώρα βιώνουν μια μεγάλη ψυχολογική ανατροπή και, πιθανότατα, δεν έχουν διάθεση για shopping. Αντίθετα, αναρτήσεις που παραμένουν σχετικές με το αντικείμενο (την ένδυση), αλλά αφορούν την οργάνωση της ντουλάπας, τώρα που αλλάζει η σεζόν, τα trends του Χειμώνα που δεν προλάβαμε να δούμε στις βιτρίνες, συμβουλές περιποίησης για τα διάφορα υφάσματα κλπ., είναι μακράν πιο σχετικές με τη διάθεση του ακροατηρίου. Αυτό το περιεχόμενο, παράλληλα, δείχνει στους καταναλωτές ότι η επιχείρηση κατανοεί και αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες και δεν υπερβαίνει τα εμπορικά της ενδιαφέροντα, για να φανεί χρήσιμη και ουσιαστική.
Εφόσον το «νόμισμα» στη χώρα του Ψηφιακού Marketing είναι η προσοχή, οι ενέργειες αξιολογούνται σε αυτή τη βάση. Δηλαδή, μέσα στην πανδημία, δεν περιμένουμε από τα social media να μας φέρουν πωλήσεις, τόσο, όσο να συντηρήσουν την προσοχή του κοινού, ώστε μόλις ανοίξουμε ξανά, η προσοχή αυτή να μετατραπεί σε εισπράξεις. Η διαδρομή από το like στα social media στην αγορά, στο ταμείο έχει χαρτογραφηθεί και τα βήματα είναι πολύ συγκεκριμένα, αλλά είναι περισσότερο αντικείμενο ενός μεταπτυχιακού, όπως το MSc Digital Marketing Management του UNICERT College, πάρα ενός άρθρου. Είναι, όμως, προφανές, ότι ως καταναλωτές επιλέγουμε αυτό που γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε και σε αυτό το σημείο μπορούμε να φτάσουμε εύκολα μέσα από την αλληλεπίδραση στα social media.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις που έχουν e-shop;
Για τις επιχειρήσεις που έχουν e-shop η συγκυρία είναι σίγουρα πιο ευνοϊκή, απαιτεί, όμως και, πάλι κάποιες τακτικές αποφάσεις, με στόχο να διευκολυνθούν ή να παρακινηθούν οι καταναλωτές- κυρίως όταν αναφερόμαστε σε εμπόριο ειδών που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Το βασικό στοιχείο τώρα είναι η κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και ψυχολογίας: το αντίθετο στην αβεβαιότητα είναι ο περιορισμός του ρίσκου, άρα πρακτικές, όπως οι δωρεάν επιστροφές προϊόντων αποκτούν μεγάλη αξία. Εμπόδια προς την αγορά, τύπου κόστος μεταφορικών κλπ, είναι χρήσιμο να αφαιρεθούν τώρα, καθώς θα λειτουργήσουν ως κίνητρο για την αγοραστική απόφαση. Κάθε αγορά σήμερα, είναι φορτισμένη με συμβολισμούς και ψυχολογικά αίτια, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Η ομάδα διαχείρισης κάθε e-shop θα πρέπει τώρα να αναλύσει προηγούμενα στοιχεία, ώστε να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα (για παράδειγμα για το μέσο ποσοστό επιστροφών) και, σύμφωνα με αυτά, να διαμορφώσει νέα σχέδια, πιο ελκυστικά και προσαρμοσμένα σε αυτό που συμβαίνει τώρα. Η λύση των εκπτώσεων και των προσφορών είναι η πιο εύκολη, όχι όμως απαραίτητα και η πιο αποτελεσματική: οι προσφορές είναι εύστοχες για τους καταναλωτές που έχουν αποφασίσει να κάνουν μια αγορά και είναι στο στάδιο της επιλογής. Όταν, όμως, το ζητούμενο είναι να καθησυχάσουμε τους καταναλωτές, ώστε να αποφασίσουν να μπουν στη διαδικασία της αγοράς, τότε τα μέσα που θα πρέπει να επιστρατευτούν είναι διαφορετικής φύσης. Και αυτά, εξηγούνται και αναλύονται εξαιρετικά στο αντίστοιχο μάθημα (Digital Consumer Behavior & Experience) του MSc Digital Marketing Management του UNICERT College , το οποίο φαίνεται να είναι η ασφαλέστερη επένδυση απέναντι στο γεμάτο προκλήσεις μέλλον.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα