Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Σμαράγδα Καρύδη: «Στον έρωτα δίνω τη μάχη μέχρι τέλους»
Σμαράγδα Καρύδη: «Στον έρωτα δίνω τη μάχη μέχρι τέλους»
Μία από τις καλύτερες περιόδους της ζωής της περνάει η δημοφιλής ηθοποιός, με χατ τρικ σε τηλεόραση, κινηματογράφο και θέατρο. Ανανεωμένη και αισθαντική καστανή πλέον, επιμένει ότι όσο κι αν αλλάξει τα μαλλιά της κατά βάθος θα παραμείνει μια αμετανόητα ρομαντική ξανθιά Ρωξάνη
Το χρώμα των μαλλιών της -καστανή πλέον- δεν είναι το μόνο που άλλαξε πάνω της η Σμαράγδα Καρύδη - ίσως έχει αλλάξει και η διάθεσή της απέναντι στα πράγματα, ο τρόπος που προσθέτει κατηγορηματικά την τελεία μετά τις προτάσεις. Λιγότερα «δεν ξέρω», περισσότερα «είμαι σίγουρη», μπόλικη αυτοπεποίθηση σε σχέση με το παρελθόν. Τη συναντάμε άνετη και χαλαρή παρά τα φώτα, τους δημοσιογράφους, τον χαμό που γίνεται με αφορμή την παρουσίαση του καινούριου χώρου «Πάνθεον» στην Πειραιώς, στον οποίο σε λίγες μέρες θα βρίσκεται καθημερινά ως πρωταγωνίστρια.
Και αυτή ως γνήσια Ρωξάνη, δηλαδή η ερωτευμένη με τον έρωτα ηρωίδα, θα αψηφήσει τον θόρυβο και θα μπει κατευθείαν στην ουσία. Ειδικά όταν η συζήτηση έρχεται σε θέματα φλέγοντα -αυτά της ψυχής, του έρωτα και της καρδιάς-, η Σμαράγδα είναι αδιαπραγμάτευτη: «Τι θα πει αμφισημία στον έρωτα και τι ανέφικτο; Δεν συμφωνώ καθόλου ότι μας τρέφει το ανέφικτο του έρωτα, αφού για να υπάρξει ο έρωτας πρέπει να δοκιμαστεί στην πράξη. Οφείλει να αντέξει την καθημερινότητα, να υπερβεί τις δυσκολίες και να πάει κόντρα στις συνθήκες. Δεν πιστεύω καθόλου στον θεωρητικό έρωτα, ο έρωτας θέλει πραγματικότητα». Γι’ αυτό και η ίδια δεν αναζητάει την τελειότητα στις σχέσεις και επιμένει παρά τις δυσκολίες. «Δεν εγκαταλείπω εύκολα τη σχέση, σε καμία περίπτωση. Είμαι από τους ανθρώπους που θα επιμείνουν αν πιστεύουν ότι πρόκειται για κάτι αληθινό. Θα δώσω τη μάχη μέχρι τέλους».
Ως εκ τούτου, έχει και άλλη προσέγγιση στην ερμηνεία του ρόλου της ρομαντικής Ρωξάνης που ετοιμάζεται να ερμηνεύσει για δεύτερη χρονιά -μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία του «Συρανό ντε Μπερζεράκ»- στο νεότευκτο θέατρο «Πάνθεον» με το ίδιο καστ. Στο πλευρό της βρίσκεται ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο οποίος ενσαρκώνει τον ήρωα με τη διάσημη μύτη και την απροσμέτρητη ευφυΐα. Οσο για τον αφελή Κριστιάν, τον ερμηνεύει και πάλι ο Ομηρος Πουλάκης, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας. «Η Ρωξάνη είναι κι αυτή μια παρεξηγημένη προσωπικότητα. Δεν είναι η αφελής ρομαντική που οι περισσότεροι νομίζουν.
Εχει τσαγανό, προσωπικότητα, πηγαίνει κόντρα σε όσα την προστάζουν - ακόμη και στα ήθη της εποχής. Δεν συμβιβάζεται. Με ιντρίγκαρε πολύ η προσέγγιση του ρόλου, να δω τι κρύβεται πίσω από την πρώτη εντύπωση. Και είναι εξίσου συγκλονιστικό να βλέπεις τις αντιδράσεις του κόσμου, οι οποίοι ταυτίζονται με ένα τόσο ρομαντικό κείμενο που, παρότι είναι γραμμένο σε 15σύλλαβο, διατηρεί αυτούσια τη μαγεία του». Θεωρεί εξάλλου ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά ανά τους αιώνες, αφού οι άνθρωποι ερωτεύονται με τον ίδιο τρόπο και παθιάζονται ακριβώς το ίδιο. «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι η εποχή μας δεν ευνοεί τους μεγάλους έρωτες. Πάντα θα υπάρχουν τα έντονα συναισθήματα γι’ αυτούς που θέλουν να τα ζήσουν. Οι φοβισμένοι άνθρωποι θα είναι επίσης ίδιοι σε κάθε εποχή».
Και αυτή ως γνήσια Ρωξάνη, δηλαδή η ερωτευμένη με τον έρωτα ηρωίδα, θα αψηφήσει τον θόρυβο και θα μπει κατευθείαν στην ουσία. Ειδικά όταν η συζήτηση έρχεται σε θέματα φλέγοντα -αυτά της ψυχής, του έρωτα και της καρδιάς-, η Σμαράγδα είναι αδιαπραγμάτευτη: «Τι θα πει αμφισημία στον έρωτα και τι ανέφικτο; Δεν συμφωνώ καθόλου ότι μας τρέφει το ανέφικτο του έρωτα, αφού για να υπάρξει ο έρωτας πρέπει να δοκιμαστεί στην πράξη. Οφείλει να αντέξει την καθημερινότητα, να υπερβεί τις δυσκολίες και να πάει κόντρα στις συνθήκες. Δεν πιστεύω καθόλου στον θεωρητικό έρωτα, ο έρωτας θέλει πραγματικότητα». Γι’ αυτό και η ίδια δεν αναζητάει την τελειότητα στις σχέσεις και επιμένει παρά τις δυσκολίες. «Δεν εγκαταλείπω εύκολα τη σχέση, σε καμία περίπτωση. Είμαι από τους ανθρώπους που θα επιμείνουν αν πιστεύουν ότι πρόκειται για κάτι αληθινό. Θα δώσω τη μάχη μέχρι τέλους».
Ως εκ τούτου, έχει και άλλη προσέγγιση στην ερμηνεία του ρόλου της ρομαντικής Ρωξάνης που ετοιμάζεται να ερμηνεύσει για δεύτερη χρονιά -μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία του «Συρανό ντε Μπερζεράκ»- στο νεότευκτο θέατρο «Πάνθεον» με το ίδιο καστ. Στο πλευρό της βρίσκεται ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο οποίος ενσαρκώνει τον ήρωα με τη διάσημη μύτη και την απροσμέτρητη ευφυΐα. Οσο για τον αφελή Κριστιάν, τον ερμηνεύει και πάλι ο Ομηρος Πουλάκης, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας. «Η Ρωξάνη είναι κι αυτή μια παρεξηγημένη προσωπικότητα. Δεν είναι η αφελής ρομαντική που οι περισσότεροι νομίζουν.
Εχει τσαγανό, προσωπικότητα, πηγαίνει κόντρα σε όσα την προστάζουν - ακόμη και στα ήθη της εποχής. Δεν συμβιβάζεται. Με ιντρίγκαρε πολύ η προσέγγιση του ρόλου, να δω τι κρύβεται πίσω από την πρώτη εντύπωση. Και είναι εξίσου συγκλονιστικό να βλέπεις τις αντιδράσεις του κόσμου, οι οποίοι ταυτίζονται με ένα τόσο ρομαντικό κείμενο που, παρότι είναι γραμμένο σε 15σύλλαβο, διατηρεί αυτούσια τη μαγεία του». Θεωρεί εξάλλου ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά ανά τους αιώνες, αφού οι άνθρωποι ερωτεύονται με τον ίδιο τρόπο και παθιάζονται ακριβώς το ίδιο. «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι η εποχή μας δεν ευνοεί τους μεγάλους έρωτες. Πάντα θα υπάρχουν τα έντονα συναισθήματα γι’ αυτούς που θέλουν να τα ζήσουν. Οι φοβισμένοι άνθρωποι θα είναι επίσης ίδιοι σε κάθε εποχή».
«Συρανό Ντε Μπερζεράκ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο θέατρο «Πάνθεον», Πειραιώς 166, τηλ. 210 3471111
Αντίθετα με αυτούς, η Σμαράγδα Καρύδη δηλώνει πάντα αποφασισμένη όσον αφορά τον έρωτα, έτοιμη να βιώσει τα πράγματα μέχρι τέλους, χωρίς μεσαίες λύσεις και προσχήματα. «Στον έρωτα δεν λειτουργεί κανένα σχήμα εκτός από το “όλα ή τιποτα”. Ή είναι έρωτας ή δεν είναι. Απλώς σημασία έχει και το τάιμινγκ, που μπορεί να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα ή πιο δύσκολα». Κάτι τέτοιο μου λέει ότι συμβαίνει στην περίπτωση της ταινίας «Από Ερωτα» του Θοδωρή Αθερίδη, την οποία σκηνοθέτησε ο ίδιος, αλλά και διασκεύασε το σενάριο που είναι βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό του έργο, και θα βγει τον επόμενο μήνα στους κινηματογράφους. «Νομίζω ότι είναι η καλύτερη ταινία που έχει κάνει ο Θοδωρής μέχρι τώρα. Καταπληκτικό σενάριο, υπέροχο καστ, τα πάντα λειτούργησαν ως διά μαγείας στην εντέλεια. Εκτός από εμένα στην ταινία πρωταγωνιστεί ένα εξαιρετικό καστ, όπως η Παναγιώτα Βλαντή, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, η Μάρθα Καραγιάννη και ο Γιάννος Περλέγκας. Πρόκειται για την ιστορία ενός πυροσβέστη τον οποίο, δύο μέρες πριν από τον γάμο του, επισκέπτεται η Αννα, μια δημοσιογράφος την οποία είχε ερωτευτεί παράφορα στο παρελθόν. Αρκεί μια συνάντηση για να καταλάβουμε ότι η ιστορία αυτή δεν έχει κλείσει. Ωστόσο ο Αντώνης δεν ακυρώνει τον γάμο του και τότε είναι που αρχίζει μια πολύπλοκη ιστορία». Επιμένει πως παρότι είναι μια ερωτική ιστορία, κρύβει πολλές εναλλαγές και δημιουργεί πλοκή και συγκρούσεις που σε κρατάνε μέχρι τέλους. Φαίνεται παραπάνω από ενθουσιασμένη με το αποτέλεσμα και δεν μπορώ να μην τη ρωτήσω αν η σχέση της με τον Αθερίδη λειτουργεί επειδή υπάρχουν κώδικες ή εμπιστοσύνη. «Και τα δύο υπάρχουν απόλυτα. Πολλές φορές δεν χρειάζεται καν να μιλήσουμε μεταξύ μας. Αρκεί ένα νεύμα για να καταλάβουμε πώς πρέπει να γίνουν τα πράγματα. Αν δεν είχαμε κοινούς κώδικες, δεν θα λειτουργούσαμε με τον ίδιο τρόπο τόσα χρόνια».
Ωστόσο επιμένει ότι αυτή είναι η καλύτερη δουλειά που έχουν κάνει μαζί - όπως φαίνεται, βρίσκονται στην καλύτερη φάση της συνεργασίας τους.
«Γενικότερα είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη από την παρούσα φάση της καριέρας μου. Κάνω πράγματα που μου αρέσουν και στα οποία πιστεύω απόλυτα, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο και στο θέατρο - και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να πετύχει κανείς κάτι τέτοιο. Είμαι ενθουσιασμένη με το “Celebrity Game Night”, στο οποίο νιώθω σαν το σπίτι μου». Ακόμη και εδώ, όμως, επιμένει ότι δεν μπορεί να λειτουργεί με ανθρώπους που δεν συμπαθεί ή με τους οποίους δεν νιώθει άνετα. «Πρέπει οι άλλοι να σου επιτρέπουν να είσαι ο εαυτός σου. Δεν γίνεται αλλιώς. Σε ένα τηλεπαιχνίδι δεν υπάρχουν ρόλοι πίσω από τους οποίους μπορείς να κρυφτείς. Πρέπει να είσαι μια ειλικρινής και καλή οικοδέσποινα - στον βαθμό που μπορείς». Της λέω ότι ο κόσμος θα χαρεί που είναι τόσο άμεση, αυθόρμητη και με μια υπόγεια μαγκιά - λίγο ανέλπιστη για μια τόσο όμορφη γυναίκα. Κι αν κάτι αναγνωρίζει κανείς στη Σμαράγδα Καρύδη, αυτό είναι η ανδρική σχεδόν αυθορμησία της - ούτε καν υπόνοια για σνομπισμό μιας femme fatale. «Μακάρι να είναι έτσι και έτσι να το βλέπει ο κόσμος. Το εύχομαι - να μη σου πω ότι αυτή είναι και η πρόθεσή μου».
Αντίστοιχα ευτυχής είναι που ξανασυνεργάζεται με τον Γιώργο Καπουτζίδη στο νέο σίριαλ «Εθνική Ελλάδος». Αυτή η συνεργασία εξάλλου είναι που την έκανε να αλλάξει το μαλλί της. «Την προηγούμενη φορά είχα αποκτήσει το χαρακτηριστικό άφρο λουκ. Ετσι και τώρα, έπρεπε να κάνω κάτι εξίσου ριζοσπαστικό. Αποφάσισα να γίνω καστανή και όταν το ανακοίνωσα στον Γιώργο δήλωσε ενθουσιασμένος αφού σκεφτόταν να μου το πει και δίσταζε». Ωστόσο επιμένει ότι το σκουρόχρωμο μαλλί δεν ανταποκρίνεται σε πιο «μαύρες» διαθέσεις, ούτε σε τάση εσωστρέφειας. «Ευτυχώς είμαι σε πολύ καλή διάθεση αυτό τον καιρό. Και η δημιουργική δουλειά με έχει κινητοποιήσει πολύ, μου έχει χαρίσει πολλή ενέργεια. Αν με αφήσεις, είμαι ικανή να μένω μέσα κλεισμένη και να μη βγαίνω καθόλου από το σπίτι. Λατρεύω τις ώρες στον καναπέ, δεν είμαι άνθρωπος των άκρων ή του έξω. Μόνο που εδώ που τα λέμε θα ήθελα να έχω πάει περισσότερα ταξίδια. Κάποια στιγμή θα γίνει κι αυτό. Το παν είναι να μη βιάζεσαι. Τα πράγματα έρχονται κάποια στιγμή από μόνα τους θες δεν θες».
Αντίθετα με αυτούς, η Σμαράγδα Καρύδη δηλώνει πάντα αποφασισμένη όσον αφορά τον έρωτα, έτοιμη να βιώσει τα πράγματα μέχρι τέλους, χωρίς μεσαίες λύσεις και προσχήματα. «Στον έρωτα δεν λειτουργεί κανένα σχήμα εκτός από το “όλα ή τιποτα”. Ή είναι έρωτας ή δεν είναι. Απλώς σημασία έχει και το τάιμινγκ, που μπορεί να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα ή πιο δύσκολα». Κάτι τέτοιο μου λέει ότι συμβαίνει στην περίπτωση της ταινίας «Από Ερωτα» του Θοδωρή Αθερίδη, την οποία σκηνοθέτησε ο ίδιος, αλλά και διασκεύασε το σενάριο που είναι βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό του έργο, και θα βγει τον επόμενο μήνα στους κινηματογράφους. «Νομίζω ότι είναι η καλύτερη ταινία που έχει κάνει ο Θοδωρής μέχρι τώρα. Καταπληκτικό σενάριο, υπέροχο καστ, τα πάντα λειτούργησαν ως διά μαγείας στην εντέλεια. Εκτός από εμένα στην ταινία πρωταγωνιστεί ένα εξαιρετικό καστ, όπως η Παναγιώτα Βλαντή, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, η Μάρθα Καραγιάννη και ο Γιάννος Περλέγκας. Πρόκειται για την ιστορία ενός πυροσβέστη τον οποίο, δύο μέρες πριν από τον γάμο του, επισκέπτεται η Αννα, μια δημοσιογράφος την οποία είχε ερωτευτεί παράφορα στο παρελθόν. Αρκεί μια συνάντηση για να καταλάβουμε ότι η ιστορία αυτή δεν έχει κλείσει. Ωστόσο ο Αντώνης δεν ακυρώνει τον γάμο του και τότε είναι που αρχίζει μια πολύπλοκη ιστορία». Επιμένει πως παρότι είναι μια ερωτική ιστορία, κρύβει πολλές εναλλαγές και δημιουργεί πλοκή και συγκρούσεις που σε κρατάνε μέχρι τέλους. Φαίνεται παραπάνω από ενθουσιασμένη με το αποτέλεσμα και δεν μπορώ να μην τη ρωτήσω αν η σχέση της με τον Αθερίδη λειτουργεί επειδή υπάρχουν κώδικες ή εμπιστοσύνη. «Και τα δύο υπάρχουν απόλυτα. Πολλές φορές δεν χρειάζεται καν να μιλήσουμε μεταξύ μας. Αρκεί ένα νεύμα για να καταλάβουμε πώς πρέπει να γίνουν τα πράγματα. Αν δεν είχαμε κοινούς κώδικες, δεν θα λειτουργούσαμε με τον ίδιο τρόπο τόσα χρόνια».
Ωστόσο επιμένει ότι αυτή είναι η καλύτερη δουλειά που έχουν κάνει μαζί - όπως φαίνεται, βρίσκονται στην καλύτερη φάση της συνεργασίας τους.
«Γενικότερα είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη από την παρούσα φάση της καριέρας μου. Κάνω πράγματα που μου αρέσουν και στα οποία πιστεύω απόλυτα, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο και στο θέατρο - και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να πετύχει κανείς κάτι τέτοιο. Είμαι ενθουσιασμένη με το “Celebrity Game Night”, στο οποίο νιώθω σαν το σπίτι μου». Ακόμη και εδώ, όμως, επιμένει ότι δεν μπορεί να λειτουργεί με ανθρώπους που δεν συμπαθεί ή με τους οποίους δεν νιώθει άνετα. «Πρέπει οι άλλοι να σου επιτρέπουν να είσαι ο εαυτός σου. Δεν γίνεται αλλιώς. Σε ένα τηλεπαιχνίδι δεν υπάρχουν ρόλοι πίσω από τους οποίους μπορείς να κρυφτείς. Πρέπει να είσαι μια ειλικρινής και καλή οικοδέσποινα - στον βαθμό που μπορείς». Της λέω ότι ο κόσμος θα χαρεί που είναι τόσο άμεση, αυθόρμητη και με μια υπόγεια μαγκιά - λίγο ανέλπιστη για μια τόσο όμορφη γυναίκα. Κι αν κάτι αναγνωρίζει κανείς στη Σμαράγδα Καρύδη, αυτό είναι η ανδρική σχεδόν αυθορμησία της - ούτε καν υπόνοια για σνομπισμό μιας femme fatale. «Μακάρι να είναι έτσι και έτσι να το βλέπει ο κόσμος. Το εύχομαι - να μη σου πω ότι αυτή είναι και η πρόθεσή μου».
Αντίστοιχα ευτυχής είναι που ξανασυνεργάζεται με τον Γιώργο Καπουτζίδη στο νέο σίριαλ «Εθνική Ελλάδος». Αυτή η συνεργασία εξάλλου είναι που την έκανε να αλλάξει το μαλλί της. «Την προηγούμενη φορά είχα αποκτήσει το χαρακτηριστικό άφρο λουκ. Ετσι και τώρα, έπρεπε να κάνω κάτι εξίσου ριζοσπαστικό. Αποφάσισα να γίνω καστανή και όταν το ανακοίνωσα στον Γιώργο δήλωσε ενθουσιασμένος αφού σκεφτόταν να μου το πει και δίσταζε». Ωστόσο επιμένει ότι το σκουρόχρωμο μαλλί δεν ανταποκρίνεται σε πιο «μαύρες» διαθέσεις, ούτε σε τάση εσωστρέφειας. «Ευτυχώς είμαι σε πολύ καλή διάθεση αυτό τον καιρό. Και η δημιουργική δουλειά με έχει κινητοποιήσει πολύ, μου έχει χαρίσει πολλή ενέργεια. Αν με αφήσεις, είμαι ικανή να μένω μέσα κλεισμένη και να μη βγαίνω καθόλου από το σπίτι. Λατρεύω τις ώρες στον καναπέ, δεν είμαι άνθρωπος των άκρων ή του έξω. Μόνο που εδώ που τα λέμε θα ήθελα να έχω πάει περισσότερα ταξίδια. Κάποια στιγμή θα γίνει κι αυτό. Το παν είναι να μη βιάζεσαι. Τα πράγματα έρχονται κάποια στιγμή από μόνα τους θες δεν θες».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα