To «Game of Thrones» κλέβει... τους «Δαίμονες»

To «Game of Thrones» κλέβει... τους «Δαίμονες»

Αυτό που συμβαίνει στις τελευταίες συλλεκτικές παραστάσεις των «Δαιμόνων» στη σκηνή του «Παλλάς» κάπου το ’χεις ξαναδεί. Μη στύβεις το μυαλό σου να θυμηθείς. Βάλε το «Game of Thrones» να παίζει και ξεσκόνισε τα ντοθρακικά σου

Απολογήθηκε ο Γκοβού
To «Game of Thrones» κλέβει... τους «Δαίμονες»
«Awazat» (σ.σ.: κραυγή ενθουσιασμού) θα εξανίστατο ο Καλ Ντρόγκο, ο αρχηγός των Ντοθράκι, στην ακατάληπτη γλώσσα του, αν ταξιδεύοντας στον χωροχρόνο μπορούσε να βρεθεί -συνοδευόμενος από την Καλίσι- καθισμένος αναπαυτικά στην πλατεία του «Παλλάς». Ισως μάλιστα άστραφτε το μάτι του (αυτό δεν το λες και δύσκολο) και κατσάρωνε το ολόισιο σαν τα αγροκτήματα των Κάτω Χωρών μαλλί του από εκείνο που θα έβλεπε επί σκηνής: Η Αννα των «Δαιμόνων» του Νίκου Καρβέλα είναι φτυστή, ολόιδια, ίδια κι απαράλλαχτη με τη Σέρσεϊ Λάνιστερ του «Game of Thrones» του Τζορτζ Ρέιμοντ Ρίτσαρντ Μάρτιν. «Donat», που θα ’λεγε κι ο Ντρόγκο. Ποιες μεταφυσικές συμπτώσεις συνδέουν την επική σειρά φαντασίας του HBO με το οπερατικό magnum opus του Νίκου Καρβέλα; Είναι άραγε θέμα «κάρματος»; Πώς η δημιουργική αδεία της ενδυματολόγου των «Δαιμόνων» Ντένης Βαχλιώτη συνομιλεί με τις μεταμορφώσεις της αμερικανικής τηλεοπτικής υπερπαραγωγής; Και τελικά -και κυρίως- μπορεί η Αννα να ντουμπλάρει τη Σέρσεϊ, αν και εφόσον παραστεί ανάγκη; Η απάντηση -στην τελευταία ερώτηση- είναι νομοτελειακά καταφατική. «Sek», που λένε κι οι νομάδες Ντοθράκι.

Εν αρχή ην το τριχωτό της κεφαλής. Οχι, δεν γίνεται, δεν είναι δυνατόν η Αννα η Βίσση και η Λένα η Χίντεϊ (η ηθοποιός που ενσαρκώνει την -επιεικώς πανούργα- βασίλισσα του Γουέστερος) να μοιράζονται τον ίδιο κομμωτή. Ακόμη και τούτος άλλωστε με δυσκολία θα κατάφερνε να βγάζει ως άλλη φάμπρικα παραγωγής προψημένων καπ κέικ τις ίδιες, πανομοιότυπες κούτρες. Ούτε βεβαίως πρόκειται για κάποιο ξεδιάντροπο κοπιάρισμα από την πλευρά της αποκαλούμενης Απόλυτης Ελληνίδας Σταρ. Η βασίλισσα των «Δαιμόνων» απλώς έχει το ίδιο υπόξανθο, με πινελιές κυματισμού του Μυρτώου Πελάγους, αψεγάδιαστο, σχεδόν εξωπραγματικής κοπής, μακρύ σαν το ταξίδι του Οδυσσέα για την Ιθάκη, μαλλί με τη βασίλισσα του Γουέστερος. Εκείνο που θα μπορούσε να κάνει κάθε σπουδαστή της σχολής κομμωτικής «Αμάραντος» να νιώσει πολλαπλούς οργασμούς στο σημείο G του λουτήρα του.

Οι ομοιότητες
Τρίχες, θα σκεφτεί ο καχύποπτος νους... Ισως και να ’χει δίκιο. Ομως τα στοιχεία που θέλουν τη Βίσση των «Δαιμόνων» να είναι η χαμένη αδελφή των διδύμων Λάνιστερ (σκεφτείτε μόνον την ανατροπή που θα συμβεί στη σειρά και αναρριγήστε υπεύθυνα, χώρια που η Αννα θα κάνει επιτέλους διεθνές buzz) μοιάζουν ακράδαντα. Φτάνει να δεις το πράο ύφος της επί σκηνής όταν ξυπνά έντρομη στον ύπνο της κατατρεγμένη από τους δαίμονες και προστρέχει στην παραμυθία της γκουβερνάντας της, για να θυμηθείς πως είναι ίδιο με το προσωπείο της Σέρσεϊ όταν υποδέχεται το μισητό της Χέρι του Βασιλιά στο Κινγκς Λάντινγκ. Μοιάζουν και οι δυο τους σαν να ξεπήδησαν από κάποιον προραφαηλιτικό πίνακα ζωγραφικής: ήρεμες, κραταιές, αβάσταχτα μόνες μέσα στην παντοδυναμία τους, μα με νευρικό σύστημα που μοιάζει με παιχνίδι Jenga (βγάζεις ένα τουβλάκι, καταρρέει το οικοδόμημα, μπουμ!). Και εμφανίζονται και οι δύο τους, η Σέρσεϊ και η βασίλισσα των «Δαιμόνων», αδίστακτες, πιο σκύλες κι απ’ τον Κέρβερο για να γλιτώσουν - η πρώτη από οτιδήποτε δεν είναι το διδυμάκι της και η δεύτερη από την πανούργα Μάγισσα.
Κλείσιμο


Η «δίδυμη δημιουργία»
Αν το κείμενο για την εκλεκτική συγγένεια Αννας και Σέρσεϊ μπορούσε να συνοδευτεί από ηχητικά εφέ, σε αυτό ακριβώς το σημείο θα ηχούσε ένα γκονγκ. Και στον παφλασμό των ηχητικών κυμάτων θα μαθαίνατε πως το «Τραγούδι του Πάγου και της Φωτιάς», μέρος του οποίου είναι το «Game of Thrones», ξεκίνησε να γράφεται από τον Τζορτζ Μάρτιν το σωτήριον έτος 1991. Τότε δηλαδή που η θεία έμπνευση χτύπησε το κατώφλι του Νίκου Καρβέλα και του Σταύρου Σιδερά, οι οποίοι δημιούργησαν τους «Δαίμονες». Σκεφτείτε το. Δύο άνθρωποι, σε δύο διαφορετικά σημεία του πλανήτη εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν την ίδια στιγμή δύο χαρακτήρες οι οποίοι στην ενσάρκωσή τους 20 χρόνια μετά μοιάζουν χωρισμένοι στη γέννα, πιο ίδιοι και απ’ τους δίδυμους γιους της Καλομοίρας. Αν υπήρχε Θεός, θα έπρεπε να στείλει τον casting director του HBO -το δίκτυο που δημιούργησε την περιλάλητη τηλεοπτική σειρά- στο «Παλλάς». Κι αυτός αν είχε τον θεό του, θα έπρεπε να φύγει με τρόπαιο τη Βίσση, την οποία θα έριχνε κατόπιν στην αρένα του Γουέστερος. Κι αν αυτό -φευ!- δεν γίνει, τότε η Αννα θα πρέπει να σκεφτεί να καθιερώσει τους πορφυρούς χρυσοποίκιλτους μανδύες, τα βαριά μενταγιόν, το ύφος που ρέπει μεταξύ τάσης για εμετό και ηδονής, και φυσικά την τρυφηλή κόμη, ως απόλυτη στολή εργασίας.





Λένα Χίντεϊ

Η επιεικώς πανούργα βασίλισσα του Γουέστερος μοιράζεται με την απόλυτη Ελληνίδα σταρ την ίδια μοίρα. Και οι δύο μοιάζουν σαν να ξεπήδησαν από κάποιον προραφαηλητικό πίνακα ζωγραφικής: ήρεμες, κραταιές, αβάσταχτα μόνες μέσα στην παντοδυναμία τους



Αννα Βίσση

Η βασίλισσα των «Δαιμόνων» απλώς έχει το ίδιο υπόξανθο, με πινελιές κυματισμού του Μυρτώου Πελάγους, αψεγάδιαστο, σχεδόν εξωπραγματικής κοπής, μακρύ σαντο ταξίδι του Οδυσσέα για την Ιθάκη, μαλλί με τη βασίλισσα του Γουέστερος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης