Τι απαντά ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για τη φοροδιαφυγή των 600 εκατ. ευρώ
Τι απαντά ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για τη φοροδιαφυγή των 600 εκατ. ευρώ
Πώς σχολιάζει την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) έχει αποδώσει στο ελληνικό Δημόσιο διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΔΑΑ έπειτα από την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαιώνει το Ελληνικό Δημόσιο στην πολύχρονη δικαστική διαμάχη του με τη γερμανική Hochtief για την παρακράτηση ΦΠΑ.
Οπως σημειώνει, το ποσό αυτό πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του αερολιμένα (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
«Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή», επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση.
«Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα “πολλαπλασιάζεται” με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες», τονίζεται, ενώ -μεταξύ άλλων- υπογραμμίζεται ότι «ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του “μεγαλύτερου φοροφυγά”, καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου “εν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις”, επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για πολλοστή φορά και προς αποκατάσταση της αλήθειας τονίζει τα ακόλουθα :
Ο ΔΑΑ είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΔ) συμμετέχει σε ποσοστό 55%.
O ΔΑΑ έχει τηρήσει και τηρεί όλες τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ως εκ τούτου δεν οφείλει στο ΕΔ ληξιπρόθεσμες οφειλές ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και δημοτικά τέλη.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ΔΑΑ επιβάλλει σύννομα τον αναλογούντα ΦΠΑ επί όλων των υποκείμενων σε ΦΠΑ πωλήσεών του και τον αποδίδει πάντα εμπρόθεσμα προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, από 2001 έως 2013 έχει αποδοθεί ΦΠΑ ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1.038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Επί της συγκεκριμένης νομικής διαφοράς, η οποία δεν αφορά στην κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIEF ή οποιαδήποτε θυγατρική της, ο ΔΑΑ, αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 46 εκατ. ευρώ που βεβαιώθηκαν από την αρμόδια ΔΟΥ για την περίοδο 1998-2012, ποσό το οποίο, λόγω των προσαυξήσεων, ανήλθε εν τέλει σε 167 εκατ. ευρώ συνολικά, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν, τον οποίο δεν αποδέχεται ως σύννομο, στα ελληνικά Διοικητικά Δικαστήρια και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, ασκώντας όλα τα σχετικά δικαιώματά του. Ο ΔΑΑ θα ασκήσει όλα τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου και το νόμο, εφαρμόζοντας κάθε προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.
Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή.
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα «πολλαπλασιάζεται» με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες.
Ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του «μεγαλύτερου φοροφυγά», καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου «δεν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις», επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Οπως σημειώνει, το ποσό αυτό πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του αερολιμένα (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
«Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή», επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση.
«Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα “πολλαπλασιάζεται” με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες», τονίζεται, ενώ -μεταξύ άλλων- υπογραμμίζεται ότι «ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του “μεγαλύτερου φοροφυγά”, καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου “εν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις”, επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για πολλοστή φορά και προς αποκατάσταση της αλήθειας τονίζει τα ακόλουθα :
Ο ΔΑΑ είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΔ) συμμετέχει σε ποσοστό 55%.
O ΔΑΑ έχει τηρήσει και τηρεί όλες τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ως εκ τούτου δεν οφείλει στο ΕΔ ληξιπρόθεσμες οφειλές ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και δημοτικά τέλη.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ΔΑΑ επιβάλλει σύννομα τον αναλογούντα ΦΠΑ επί όλων των υποκείμενων σε ΦΠΑ πωλήσεών του και τον αποδίδει πάντα εμπρόθεσμα προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, από 2001 έως 2013 έχει αποδοθεί ΦΠΑ ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1.038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Επί της συγκεκριμένης νομικής διαφοράς, η οποία δεν αφορά στην κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIEF ή οποιαδήποτε θυγατρική της, ο ΔΑΑ, αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 46 εκατ. ευρώ που βεβαιώθηκαν από την αρμόδια ΔΟΥ για την περίοδο 1998-2012, ποσό το οποίο, λόγω των προσαυξήσεων, ανήλθε εν τέλει σε 167 εκατ. ευρώ συνολικά, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν, τον οποίο δεν αποδέχεται ως σύννομο, στα ελληνικά Διοικητικά Δικαστήρια και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, ασκώντας όλα τα σχετικά δικαιώματά του. Ο ΔΑΑ θα ασκήσει όλα τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου και το νόμο, εφαρμόζοντας κάθε προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.
Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή.
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα «πολλαπλασιάζεται» με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες.
Ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του «μεγαλύτερου φοροφυγά», καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου «δεν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις», επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα