Στο άρθρο 99 η NEOSET
Στο άρθρο 99 η NEOSET
Η εταιρεία κατέθσε αίτηση υπαγωγής στο πτωχευτικό άρθρο 99 επιζητώντας προστασία από τους πιστωτές της. Το αίτημα έχει πάρει ημερομηνία πρώτης συζήτησης την Πέμπτη στις 12:00 το μεσημέρι
UPD:
40
ΣΧΟΛΙΑ
Ενάμιση χρόνο πριν, το «ΘΕΜΑ» έγραφε για τα δυσεπίλυτα προβλήματα που η κρίση είχε δημιουργήσει στην γνωστή αλυσίδα επίπλου του Κώστα Αλεξανδράκη Neoset. Ο επιχειρηματίας σήμερα λοιπόν υπό το βάρος της κάμψης έως και κατά 60% των πωλήσεων αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση υπαγωγής της επιχείρησης του στο πτωχευτικό άρθρο 99 επιζητώντας προστασία από τους πιστωτές του. Το αίτημα έχει πάρει ημερομηνία πρώτης συζήτησης την Πέμπτη στις 12:00 το μεσημέρι όμως όλα δείχνουν πως η πάλαι ποτέ ισχυρή αλυσίδα επίπλου περνά σε νέα φάση.
Η εταιρεία τα τελευταία τρία χρόνια αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Σημαντικό επίσης ήταν το πρόβλημα που η εταιρεία είχε με τα εργασιακά της ζητήματα καθώς είχε προκληθεί κύμα απολύσεων αλλά και μεγάλες αργοπορίες πληρωμών με αποτέλεσμα να υπάρξει ερώτηση του ΚΚΕ για το εν λόγω ζήτημα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο που προειδοποιούσε για τις εξελίξεις από το «ΘΕΜΑ» τον Φεβρουάριο του 2010:
Η Neoset σε σταυροδρόμι:
Η άλλοτε κραταιά επιχείρηση στον κλάδο επίπλου, μετρά πληγές/ Οι μάχες που επίκεινται, η αναγκαστική συρρίκνωση δικτύου, η επέλαση της ΙΚΕΑ και η σύγκρουση με το ΚΚΕ
Υπάρχει ένα ιδιότυπο βαρόμετρο, ενδεικτικό πολλές φορές της κατάστασης που μια επιχείρηση βιώνει. Ο λόγος για τις ερωτήσεις του ΚΚΕ στη Βουλή. Όσο κι αν πολλοί θεωρούν πως το αριστερό κόμμα διακατέχεται από μια σειρά ιδεολογικών αγκυλώσεων και «συνδρόμων» που άπτονται της παλαιολιθικής πολιτικής του θεώρησης, είναι αλήθεια πως πρόκειται για το κόμμα εκείνο που παρακολουθεί πιο στενά από τον καθένα τις εργασιακές εξελίξεις. Άρα έχει μια ξεκάθαρη εικόνα των επιχειρήσεων εκείνων στις οποίες «κάτι δεν πάει καλά». Ακολουθώντας λοιπόν το βαρόμετρο αυτό αλλά και την παράλληλη πληροφόρηση της αγοράς, σαφώς οι εξελίξεις αναφορικά με την τύχη της γνωστής αλυσίδας επίπλου Neoset δεν είναι και οι καλύτερες.
Η εταιρεία τα τελευταία τρία χρόνια αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Σημαντικό επίσης ήταν το πρόβλημα που η εταιρεία είχε με τα εργασιακά της ζητήματα καθώς είχε προκληθεί κύμα απολύσεων αλλά και μεγάλες αργοπορίες πληρωμών με αποτέλεσμα να υπάρξει ερώτηση του ΚΚΕ για το εν λόγω ζήτημα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο που προειδοποιούσε για τις εξελίξεις από το «ΘΕΜΑ» τον Φεβρουάριο του 2010:
Η Neoset σε σταυροδρόμι:
Η άλλοτε κραταιά επιχείρηση στον κλάδο επίπλου, μετρά πληγές/ Οι μάχες που επίκεινται, η αναγκαστική συρρίκνωση δικτύου, η επέλαση της ΙΚΕΑ και η σύγκρουση με το ΚΚΕ
Υπάρχει ένα ιδιότυπο βαρόμετρο, ενδεικτικό πολλές φορές της κατάστασης που μια επιχείρηση βιώνει. Ο λόγος για τις ερωτήσεις του ΚΚΕ στη Βουλή. Όσο κι αν πολλοί θεωρούν πως το αριστερό κόμμα διακατέχεται από μια σειρά ιδεολογικών αγκυλώσεων και «συνδρόμων» που άπτονται της παλαιολιθικής πολιτικής του θεώρησης, είναι αλήθεια πως πρόκειται για το κόμμα εκείνο που παρακολουθεί πιο στενά από τον καθένα τις εργασιακές εξελίξεις. Άρα έχει μια ξεκάθαρη εικόνα των επιχειρήσεων εκείνων στις οποίες «κάτι δεν πάει καλά». Ακολουθώντας λοιπόν το βαρόμετρο αυτό αλλά και την παράλληλη πληροφόρηση της αγοράς, σαφώς οι εξελίξεις αναφορικά με την τύχη της γνωστής αλυσίδας επίπλου Neoset δεν είναι και οι καλύτερες.
Μόλις πριν από λίγους μήνες και πιο συγκεκριμένα στις 11/11/2009, τρεις βουλευτές του ΚΚΕ σε ερώτησή τους προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Ανδρέα Λοβέρδο, ζητούσαν εξηγήσεις για τις πάνω από 70 απολύσεις στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βασιλικό Εύβοιας. Ανάλογες βέβαια αιχμές είχαν υπάρξει και στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όταν η εταιρεία μετά την εξαγορά της εταιρείας Πίττας είχε προβεί σε παράλληλο κύμα απολύσεων. Παρά ταύτα τότε δεν είχε υπάρξει πρόβλημα στη βιωσιμότητά της. Σήμερα όμως, μια σειρά αρνητικών πληροφοριών δημιουργούν ερωτηματικά. Πρόκειται για μια σειρά από προβλήματα που υπάρχουν στην τροφοδοσία των καταστημάτων καθώς και στην εξυπηρέτηση παραγγελιών. Ταυτόχρονες είναι οι πληροφορίες που αναφέρονται σε σχέδια συρρίκνωσης του δικτύου των 60 μαγαζιών της επιχείρησης, λόγω της δραματικής μείωσης των πωλήσεων εξαιτίας της κρίσης. Μια συρρίκνωση όμως που στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί θα κοστίσει πολλές θέσεις εργασίας και φυσικά θα δώσει δουλειά στο ΚΚΕ! Όπως και να έχει η Neoset περνά μια περίεργη συγκυρία. Ο πρόεδρος της Κωνσταντίνος Αλεξανδράκης, ένας άνθρωπος που άφησε το στίγμα του στον κλάδο επίπλου, θα χρειαστεί πλέον να βγάλει πολλούς λαγούς από το καπέλο του. Και φυσικά θα πρέπει να αποδείξει πως δεν έχει στερέψει από εμπνεύσεις, καθώς εκείνος ήταν που ήδη από τη δεκαετία του ’90 εισήγαγε για πρώτη φορά, και πριν καν έλθει η ΙΚΕΑ στην πατρίδα μας την έννοια του μοντέρνου μα και συνάμα φθηνού σχετικά επίπλου. Τώρα καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Θα τα καταφέρει; Το πιθανότερο είναι πως ναι.
Το ράλι της επιτυχίας
Η εταιρεία Neoset δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και 28 χρόνια. Μέχρι την έλευση της ΙΚΕΑ θεωρούνταν ως η μεγαλύτερη αλυσίδα επίπλου, αν και η πρωτιά παραμένει ως προς το δίκτυο των καταστημάτων της. Δεν είναι τυχαίο πως η αλυσίδα διαθέτει περί τα 60 σημεία πώλησης, αν και ελάχιστοι γνωρίζουν αν αυτός ο αριθμός θα εξακολουθήσει να υπάρχει λόγω της σαφούς διάθεσης αναδιάρθρωσης που υπάρχει από τη διοίκηση. Στη μεγάλη γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνονται έπιπλα οικιακά, γραφείου, κουζίνας καθώς και ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Το 1984 η εταιρεία πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις με σκοπό την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, καθώς και την εισαγωγή στην αγορά νέων πρωτοποριακών προϊόντων. Δύο χρόνια αργότερα ιδρύεται η Neoset με την σημερινή της μορφή και έδρα τον Δήμο Αθηναίων. Με τις παραγωγικές εγκαταστάσεις στο Βασιλικό Χαλκίδας, η εταιρεία συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία, βασιζόμενη στην φιλοσοφία των συναρμολογούμενων στοιχείων για την δημιουργία ολοκληρωμένων επιπλοσυνθέσεων. Παράλληλα, ξεκινάει την δημιουργία δικτύου καταστημάτων με την μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising). Τα βραβεία διαδέχονται το ένα, το άλλο και η εταιρεία βρίσκεται στην κορυφή της επιτυχίας. Πάντοτε στο τιμόνι της είναι ο αφανής κ. Αλεξανδρίδης, ένας άνθρωπος για τον οποίο η αγορά αναφέρεται θετικά, ενώ πολλοί είναι αυτοί που επικεντρώνονται και στο αριστερό του παρελθόν. Βέβαια όταν πρόκειται για χρήμα, πολλά αλλάζουν. Ακόμα και οι εργασιακές σχέσεις. Με τη διαρκή ανάπτυξή της, οι σύγχρονες βιομηχανικές εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα ανέρχονται στα 65.000 τμ. στεγασμένων χώρων. Μετά από ένα πρωτόγνωρο ράλι εξαγορών, οι εταιρείες του κ. Αλεξανδράκη και του ομίλου είναι οι Neoset, Neoset Κουζίνα, Νεοκατοικείν, Σκουρόπουλος, Πρόθεση Α.Ε., Neoset Hotel furniture, Neowood. Παράλληλα ο όμιλος διατηρεί και διεθνή παρουσία που ξεκίνησε το 1990 από τον Καναδά. Η δραστηριοποίηση του ομίλου στο εξωτερικό ξεκίνησε το 1990 στον Καναδά. Σήμερα ο όμιλος εξάγει προϊόντα στις χώρες, Αιθιοπία, Βουλγαρία, Καναδά, Κύπρο, Ρουμανία, Εκουαδόρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Ρωσία.
Το ράλι των εξαγορών
Από τις πρώτες που εισήγαγαν το φθηνό χρηστικό και μοντέρνο έπιπλο στην Ελλάδα η Neoset στις αρχές του 2000 εξαγόρασε τη βιομηχανία «Έπιπλα Πίττας», του συζύγου της δημοσιογράφου Μπήλιως Τσουκαλά. Αμέσως βέβαια μετά την εξαγορά, η εταιρεία του κ. Αλεξανδρίδη προχώρησε σε ριζικές αλλαγές, με απολύσεις 40 περίπου ατόμων. Κάπου εκεί ξεκίνησε η σχέση της επιχείρησης με το ΚΚΕ και τις απανωτές ερωτήσεις στη Βουλή εις βάρος της. Η επιχείρηση εκτός από τη συγκεκριμένη επιχείρηση, αγόρασε επίσης τις εταιρίες «ΣΙΜΚΟ», «Γουλανδρή» και «Σκουρόπολο». Αντίστοιχα, η διάθεση των προϊόντων στο εξωτερικό γίνεται μέσω ενός δικτύου 47 καταστημάτων, εκ των οποίων τα περισσότερα (20) βρίσκονταν στη Ρουμανία, 8 στον Καναδά, 8 στη Ρωσία, 5 στη Βουλγαρία κ.ά. Παρουσία έφθασε ο όμιλος να έχει μέχρι και στη Νιγηρία! Ταυτόχρονα, η διάθεση των προϊόντων Νέο Κατοικείν πραγματοποιείται μέσω ενός δικτύου 15 καταστημάτων (7 καταστήματα εντός Αττικής και 8 καταστήματα στην επαρχία).Η διάθεση των προϊόντων Neoset Κουζίνα γίνεται μέσω ενός δικτύου 11 καταστημάτων (5 καταστήματα εντός Αττικής και 6 στην επαρχία).Η Skouropoulos διαθέτει 2 ιδιόκτητα καταστήματα στην Αττική. Επίσης λειτουργούν καταστήματα στην Θεσσαλονίκη και στα Χανιά και σύντομα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Οι δυσκολίες που ξεκίνησαν το 2007
Πάντως οι δυσκολίες για τον όμιλο είχαν αρχίσει να γίνονται ορατές ήδη από τα μέσα του 2007. Οι πωλήσεις από τότε άρχισαν να παγώνουν παρά την προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας του ομίλου. Ο λόγος φαίνεται να βρίσκεται στην προτίμηση των καταναλωτών στα έπιπλα της ΙΚΕΑ η οποία εισήλθε δυναμικά στην αγορά. Τα προβλήματα που από τότε αντιμετωπίζει η διοίκηση του ομίλου είναι αρκετά. Κάποιες από τις επενδύσεις δεν έχουν προς το παρόν αποδώσει τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα να υπάρχει έστω μια πρόσκαιρη αιμορραγία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της παραγωγής ειδών από συνθετικό ξύλο deck, Neowood. Η εν λόγω επένδυση απέφερε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο μόλις 1 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Προβλήματα επίσης υπήρξαν και με την απορρόφηση της εταιρείας με έπιπλα κουζίνας Biente.
Όσοι πάντως γνωρίζουν την επιχείρηση, αναφέρονται σε μια εταιρεία που διαθέτει ισχυρό brand name και η οποία δύσκολα θα χάσει τις επόμενες, πολύ σημαντικές ομολογουμένως, μάχες που έχει να δώσει. Κι αυτό διότι ανέκαθεν ο κ. Αλεξανδράκης γνώριζε τον τρόπο να βάζει το μαχαίρι στο κόκαλο. Ακόμα κι όταν αυτό προϋπέθετε τη συρρίκνωση σε μέγεθος αλλά και εργασιακό πληθυσμό του ομίλου.
UPD:
40
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα