Ναυτιλία: Οι τράπεζες σταμάτησαν και τα letters of credit

Έμεινε στα λόγια η ενίσχυση του στόλου

Το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει οφείλεται και στο γεγονός ότι οι τράπεζες πλέον δεν χρηματοδοτούν εύκολα εφοπλιστές ούτε για αγορές ούτε για ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ δεν δίνουν πιστώσεις τα λεγόμενα letters of credit.

Ενδεικτικές Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκου Ευθυμίου,  μόλις πριν από μία εβδομάδα στο τριήμερο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας: «Η κρίση θα περάσει.

Το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει οφείλεται και στο γεγονός ότι οι τράπεζες πλέον δεν χρηματοδοτούν εύκολα εφοπλιστές ούτε για αγορές ούτε για ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ δεν δίνουν πιστώσεις τα λεγόμενα letters of credit.

Ενδεικτικές Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκου Ευθυμίου,  μόλις πριν από μία εβδομάδα στο τριήμερο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας: «Η κρίση θα περάσει. Υπάρχει ζήτηση εμπορευμάτων. Αυτό που δεν υπάρχει είναι η δυνατότητα να των τραπεζών να παρέχουν πίστωση, το λεγόμενο letter of credit.

Για τον λόγο αυτό παρουσιάζεται  επιβράδυνση στο παγκόσμιο εμπόριο άρα  και μειωμένη δραστηριότητα  στη ναυτιλία. Η Κίνα έχει να εξάγει  και η δυτική Αφρική για παράδειγμα θέλει να εισάγει.» 

«Οι μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών νέων πλοίων είναι ένα θέμα – καλό για τους ναύλους, ολέθριο για τα ναυπηγεία και τους προμηθευτές τους - , η άρνηση έκδοσης Πιστωτικών Επιστολών για αγοραπωλησίες φορτίων είναι ένα διαφορετικό ζήτημα, και φυσικά με πολύ ευρύτερες επιπτώσεις» επισημαίνει ο Άλκης Κορρές Πρόεδρος της Ενωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος.

Ο ίδιος εξηγεί ότι η ολιγωρία του τομέα της διεθνούς οικονομίας να διεκπεραιώσει το έργο που του έχει κατ’ αποκλειστικότητα ανατεθεί, του τραπεζικού, σε όλες τις χώρες του κόσμου – πολύ κακώς όπως αποδεικνύεται – συνεπάγεται τα εξής φοβερά:

  • Οι παραγωγοί και οι τρειντερς δεν μπορούν να πουλήσουν.
  • Οι εισαγωγείς δεν μπορούν να αγοράσουν και να αναπληρώσουν αποθέματα.
  • Οι μεταφορείς δεν έχουν τι να μεταφέρουν καταδικαζόμενοι σε μια απρόσμενη κατάρρευση της ναυλαγοράς.
  • Οι καταναλωτές είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσουν απίστευτα προβλήματα με την έλλειψη αγαθών.
  • Πολλά κράτη, και πολλές τράπεζες που θα βιαστούν να «χειριστούν» την τεχνική αδυναμία των πελατών τους, θα καταρρεύσουν οικονομικώς.
  • Η οικονομική κρίση θα σαρώσει εταιρείες σε στεριά και θάλασσα δημιουργώντας στρατιές άνεργων και πολυεπίπεδη δυστυχία».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fosun

Tα σενάρια «διάσωσης» της Folli Follie από τον κινεζικό κολοσσό κυκλοφορούσαν πριν την αποκάλυψη για την «τρύπα» ενός δισ. δολαρίων στα έσοδα της ελληνικής εταιρείας από Ασία, ωστόσο τις τελευταίες ώρες οι φήμες έχουν αναζοπυρωθεί

a71445b6f34fd72445f7bc39b9b58f92_XL

«Ένας ακόμα σταθμός σε μια εκατονταετή πορεία ανάπτυξης, που αντανακλά το διεθνή προσανατολισμό του Ομίλου ΤΙΤΑΝ - Η δέσμευση του Ομίλου ΤΙΤΑΝ στην Ελλάδα παραμένει σταθερή και η λειτουργία του αμετάβλητη» σχολιάζει ο Όμιλος