Η Παναγία των Δελφών, το 1751

Η Παναγία των Δελφών, το 1751

Τμήμα σκηνής της Κοίμησης Θεοτόκου, από τοιχογραφίες που βρίσκονταν στον δυτικό τοίχο του καθολικού της ομώνυμης Μονής στους Δελφούς, -είναι το έκθεμα του μήνα- και παρουσιάζεται στην μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

panagia-ton-delfon
Χαρακτηριστικό τμήμα σκηνής από την Κοίμηση της Θεοτόκου, την μετάσταση και παράδοση της Αγίας Ζώνης στον απόστολο Θωμά, ο Άγγελος της Κοίμησης και οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ, αποτελούν τις σωζόμενες παραστάσεις στις τοιχογραφίες που βρίσκονταν στον δυτικό τοίχο του καθολικού της Μονής της Κοίμησης της Θεοτόκου στους Δελφούς, και τώρα εκθέτονται στη μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου.

«Η Mονή της Kοίμησης της Θεοτόκου στους Δελφούς είχε χτιστεί στη θέση πολύ μεγαλύτερης βασιλικής του 6ου αι. μ.Χ., στα ερείπια του αρχαίου δελφικού γυμνασίου, σε θέση όπου υπήρχε επίσης ναός αφιερωμένος στη Δήμητρα, το Δαμάτριον» διαβάζουμε στην ιστοσελίδα ebyzantinemuseum.gr του ΒΧΜ.

Η τοιχογράφησή των τμημάτων που βρίσκονται στην έκθεση του μουσείου, χρονολογείται το 1751, -σύμφωνα με επιγραφή στο νότιο τμήμα του δυτικού τοίχου του ναού- ενώ το καθολικό της Μονής ιδρύθηκε το 1743, σύμφωνα με μια άλλη επιγραφή -πάνω από τη δυτική είσοδο της Μονής, όπως καταγράφεται σχετικά.

«Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο μεταφέρθηκαν τμήματα του διακόσμου του καθολικού. Το Μουσείο εκθέτει τα τμήματα αυτών των τοιχογραφιών αφενός για να παρουσιάσει την ζωγραφική παραγωγή του 18ου αιώνα και την πολυμορφία που την χαρακτηρίζει, αφετέρου για να μιλήσει για την «πρακτική της «αποκάθαρσης» αρχαιολογικών χώρων από τα βυζαντινά και νεότερα μνημεία, για να αναδειχθούν μνημεία της κλασικής εποχής, που ήταν πολύ συνηθισμένη έως τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα» σημειώνεται χαρακτηριστικά για το προβαλλόμενο τμήμα.

Επιπλέον, «Το 1898, τόσο το καθολικό όσο και τα γύρω κτίσματα της Mονής καθαιρέθηκαν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ανασκαφή του χώρου από τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Σύμφωνα με τον τότε διευθυντή της Γαλλικής Σχολής, Th. Homolle, ο ναός διατηρούσε σχεδόν ανέπαφο τον τοιχογραφικό του διάκοσμο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης