Η Παναγία των Δελφών, το 1751

panagia-ton-delfon

Τμήμα σκηνής της Κοίμησης Θεοτόκου, από τοιχογραφίες που βρίσκονταν στον δυτικό τοίχο του καθολικού της ομώνυμης Μονής στους Δελφούς, -είναι το έκθεμα του μήνα- και παρουσιάζεται στην μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

Χαρακτηριστικό τμήμα σκηνής από την Κοίμηση της Θεοτόκου, την μετάσταση και παράδοση της Αγίας Ζώνης στον απόστολο Θωμά, ο Άγγελος της Κοίμησης και οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ, αποτελούν τις σωζόμενες παραστάσεις στις τοιχογραφίες που βρίσκονταν στον δυτικό τοίχο του καθολικού της Μονής της Κοίμησης της Θεοτόκου στους Δελφούς, και τώρα εκθέτονται στη μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου.

«Η Mονή της Kοίμησης της Θεοτόκου στους Δελφούς είχε χτιστεί στη θέση πολύ μεγαλύτερης βασιλικής του 6ου αι. μ.Χ., στα ερείπια του αρχαίου δελφικού γυμνασίου, σε θέση όπου υπήρχε επίσης ναός αφιερωμένος στη Δήμητρα, το Δαμάτριον» διαβάζουμε στην ιστοσελίδα ebyzantinemuseum.gr του ΒΧΜ.

Η τοιχογράφησή των τμημάτων που βρίσκονται στην έκθεση του μουσείου, χρονολογείται το 1751, -σύμφωνα με επιγραφή στο νότιο τμήμα του δυτικού τοίχου του ναού- ενώ το καθολικό της Μονής ιδρύθηκε το 1743, σύμφωνα με μια άλλη επιγραφή -πάνω από τη δυτική είσοδο της Μονής, όπως καταγράφεται σχετικά.

«Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο μεταφέρθηκαν τμήματα του διακόσμου του καθολικού. Το Μουσείο εκθέτει τα τμήματα αυτών των τοιχογραφιών αφενός για να παρουσιάσει την ζωγραφική παραγωγή του 18ου αιώνα και την πολυμορφία που την χαρακτηρίζει, αφετέρου για να μιλήσει για την «πρακτική της «αποκάθαρσης» αρχαιολογικών χώρων από τα βυζαντινά και νεότερα μνημεία, για να αναδειχθούν μνημεία της κλασικής εποχής, που ήταν πολύ συνηθισμένη έως τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα» σημειώνεται χαρακτηριστικά για το προβαλλόμενο τμήμα.

Επιπλέον, «Το 1898, τόσο το καθολικό όσο και τα γύρω κτίσματα της Mονής καθαιρέθηκαν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ανασκαφή του χώρου από τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Σύμφωνα με τον τότε διευθυντή της Γαλλικής Σχολής, Th. Homolle, ο ναός διατηρούσε σχεδόν ανέπαφο τον τοιχογραφικό του διάκοσμο».

ΣΧΟΛΙΑ (16)

χαχαχαχαχα

To αστείο με τους ορθόδοξους είναι οτι το παίζουν Έλληνες πατριώτες ενώ ταυτόχρονα πιστεύουν σε ένα θεό με το όνομα Γιαχβέ!!!

μυγοχάφτης

και σιών και αβρααμ και αραρατ και μπέλυ ντανς

Χαμός στο πάτερο

Γιεσουά ή Ιησούς = δόξα του γιαχβε, Χριστός = χρισμένος ή μεσσίας, ο ραβίνος.... αλιλουγια=δόξα στο γιαχβε (τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορές την εβδομάδα) και δεν γνωρίζανε ούτε μια λέξη ΕΛΛΗΝΙΚΑ,.... ιλι ιλι λάμά σαβαχθανί...

Σήμερα δεν γνωρίζεις εσύ ελληνικά...

... ενώ η όρθόδοξη Εκκλησία διατήρησε και διατηρεί την αρχαία Ελληνική ατόφια. Γι αυτό και δεν καταλαβαίνεις λέξη, στραβάδι.

Χάξής και ξερός

"Γελά δ’ ο μωρός καν τι μη γελοίον ει". Και δυό ακόμα πιό βλάκες - πιο κάτω - συμφωνούν μαζί του και γελάνε κι αυτοί...

ορθοδοξία=ούγκαμπούγκα

Δεν είναι κόμικς β΄κατηγορίας. Είναι η λεγόμενη βυζαντινή τέχνη. Αυτές οι αηδίες αποκαλούνται τέχνη!, Αν σκεφτείς τί φτιαχνόταν το 1751 στη Ευρώπη σου έρχεται ταμπλάς. Εκεί κατάντησε την ελληνική τέχνη και τον ελληνικό λαό η εισαγώμενη εβραϊκή αίρεση που λέγεται χριστιανισμός. Μερικούς αιώνες πριν, επι πατρώας θρησκείας, οι αντίστοιχοι Έλληνες καλλιτέχνες ,έφτιαχναν την υψηλότερη τέχνη που γνώρισε ο πλανήτης και όταν ήρθε η εβραιοθρησκεία, κατάντησαν να φτιάχνουν αυτά τα ξεράσματα

Αμόρφωτε άθεε

Αφησε την τέχνη στους ειδικούςκαι τράβα να βοσκήσεις τα γίδια του μπαμπά σου. Μέχρι και οι Τουρκοι λαθρέμποροι γνωρίζουν τόσο καλά την σξία της Βυζαντινής Τέχνης ωστε μετά την εισβολή του 74 στην Κύπρο θησαύρησαν πουλώντας κλεμμένες εικόνες και φηφιδωτά απο τους συλημένους Ναούς σε Ευρωπαιους και άλλους. Ενώ το γίδι ο νεοέλληνας βλέπει 'κόμικς'. Αλλά μην στεναχωριέσαι... όταν κατεβει ο Τουρκος στην Αθήνα (εξ αιτίας σας άθεοι ανθέλληνες) θα σας διδάξει την αξία τους..

ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !

Σαλομ

Χρόνια πολλά εβραίοχριστιανική Ελλαδα μας!!!!! .... Πάνω στα ελληνικά αριστουργήματα/Ναούς....

@Σαλόμ

Χώνεψε το επιτέλους άθεε. Η Ελλάδα έκανε την επιλογή της 2000 χρόνια πρίν. Και συνέχισε να δημιουργεί αριστουργήματα από τότε μέχρι σήμερα. Αν δεν γουστάρεις, τα σύνορα είναι ανοικτά....

Αντιπροδοτης

Για ποια «επιλογή» μιλάς μωρή μυριαμ-λούλα;;;; Για τον εξαφανισμό του πολιτισμού μας με τη ΒΙΑ, τους σκοτωμούς και τα βασανιστήρια επί 1200χρονια, άντε στη χαβρα σου τώρα... που είναι χτισμένη πάνω στους καταπληκτικούς ΝΑΟΥΣ μας;;;; Σκουλικαντερα...

@αντιπροδότης

Η γλώσσα σου είναι δείγμα του πολιτισμού σου (που καμμιά σχέση δεν έχει με τον αρχαιοελληνικό). Οσο για τους Εβραίους, είσαστε τόσο συγγενείς ώστε τρέφετε το ίδιο μίσος για το Χριστιανισμό και τον ίδιο φανατισμό. Ξυδάκι και σε σένα λοιπον και στην υγειά σου. Σούργελο!!!

@

Καταρχήν ο χριστιανισμός έγινε θρησκεία των Ελλήνων με τη βία, με την καταστροφή και την πυρπόληση των ναών και των αγαλμάτων των Θεών των Ελλήνων. Αυτά μας λέει η Ιστορία. Δεύτερον αριστουργήματα εννοείς αυτές τις αρλούμπες; Μάλλον δεν έχεις πάει ποτέ σου σε αρχαιολογικό μουσείο για να κάνεις τη σύγκριση... Το Ισραήλ είναι μιάμιση ώρα με το αεροπλάνο. Τί περιμένεις καλό εβραιόπουλο; Πήγαινε να δείς τον επιούσιο λαό του θεού σου. Εμείς δεν έχουμε να πάμε πουθενά διότι οι Θεοί μας είναι γηγενείς. Ο Δίας ήτανε βοσκός πάνω στον Ψηλορείτη. Ούστ

@@

Τα ίδια αστεία σχόλια απο ανιστόρητους και αγράμματους φανατισμενους άθεους. Στην Ελλάδα δεν εγινε εισβολή απο αλλλοφυλους και αλλόθρησκους για να επιβληθεί ο Χριστιανισμός. Το Βυζάντιο (επειδή ξέρω ότι είναι το αγαπημένο σας θέμα) ήταν ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αρχαίας και νεότερης Ελλάδας - σύμφωνα με τους εγκυρότερους ιστορικούς και βυζαντινολόγους. Για την τέχνη... και μόνο ο Ναός της Αγίας του Θεού Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη - μοναδικό παγκόσμιο σύμβολο - θα έπρεπε να ήταν αρκετό να σου κλείσει το στόμα. Άλλα δείγματα (εικόνων κλπ) είναι περιζήτητα ανα τον κόσμο. Αν εσύ δεν μπορείς να εκτμήαεις την αξία τους, το πρόβλημα είναι αποκλειστικα δικό σου. Πολύ επιγραμματικά σου τα γραφω πρώτον επειδή δεν σε εχω και πολυ ικανό να τα κατανοήσεις και δευτερόν δεν θέλω να χάνω το χρόνο μου μαζί σου. Η Ελλάδα είναι Χριστιανική και έτσι θα μείνει, αλλιώς θα παψει να υπάρχει. Είτε σου αρέσει, είτε όχι.

Η αλήθεια είναι ότι...

Κανένα Βυζάντιο δεν ήταν Ελληνικό όπως και καμιά οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν τουρκική.

...

Εντάξει μεγάλε ιστορικέ του καφενείου της γειτονιας σου. Μας έπεισες με τα αδιάσειστα επιχειρήματα σου. Πάω να κάψω τα βιβλία των αχρήστων ειδικών στο θέμα (δεν πειράζει που πέρασαν μια ζωή μελετώντας και είναι αναγνωρισμένοι παγκοσμίως), και να τα αντικαταστήσω με τα δικά σου. Πες μου το ονοματάκι σου και τους τίτλους των βιβλίων που έχεις συγγράψει.

@Μαριος Παναγιωτίδης

Χρόνια Πολλά και σε σένα αδελφέ!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dymani-prosfigias

Την ιστορία της Κλειώς Χατζηαλέξη -εργάτριας στην κλωστοϋφαντουργία Μουταλάσκη εξιστορεί η θεατρική παράσταση-ντοκουμέντο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς εστιάζοντας στην εργατική προσφυγιά της Ελευθερούπολης Αττικής

leonardo-da-vinci

75 μοντέλα εφευρέσεων, διαδραστικές μηχανές, αντίγραφα των περίφημων κωδικών του και περισσότερα από 200 εκθέματα του Μουσείου «Leonardo da Vinci» της Ρώμης, θα βρίσκονται στην ομώνυμη έκθεση στο χώρο του παλιού αμαξοστασίου του ΟΣΥ στο Γκάζι

1
beer-chios

Μια νέα γυναίκα, η Στέλλα Δημητριάδου, που βρέθηκε να πραγματοποιεί την πρακτική της άσκηση στο μικροζυθοποιείο στο Κάμπο της Χίου είναι πίσω από την συνταγή της νέας ξεχωριστής μπύρας με το κυρίαρχο το τοπικό ιδίωμα