Η περφόρμανς των αστικών

tsatsos_2

Ο 28χρονος Στυλιανός Τσάτσος, περφόρμερ και εικαστικός με σύγχρονη αντίληψη των αστικών συνθηκών, παρουσιάζει ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Ο Στυλιανός Τσάτσος είναι 28 ετών και γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι περφόρμερ και εικαστικός. Οι σπουδές του ξεκίνησαν στην Αγγλία, αρχικά στο Dartington College of Arts όπου διδάχθηκε εικαστικές τέχνες κι έπειτα στο πανεπιστήμιο του Falmouth όπου έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο στην χορογραφία για θέατρο.

Στις 19 Μαΐου παρουσιάζει το «WaterBottleBodyFall», ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Το 60 λεπτών έργο –όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών– «επιχειρεί τη σύνδεση της επιτελεστικής με την εικαστική πρακτική πάνω στον θεματικό άξονα της ανα‑κύκλωσης, όπως αυτός εικονοποιείται συμβολικά και από τις κυλιόμενες σκάλες που χαρακτηρίζουν το νέο κτήριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.

tsatso01_3


Στη διπλή κατεύθυνσή τους (ανοδική – καθοδική) οι σκάλες αυτές συμμετέχουν αποφασιστικά στην οργάνωση του εσωτερικού του κτηρίου, δημιουργώντας μια οδό ροής που κινείται παράλληλα με τη Λεωφόρο Συγγρού ενώ ενώνει διαγώνια τους ισόγειους χώρους υποδοχής με τους υπαίθριους του δώματος του μουσείου.

Ο καλλιτέχνης ενεργοποιεί μια μεταβλητή εικαστική εγκατάσταση προκειμένου να ερευνήσει την έννοια της διαδικασίας πτώσης και αποκατάστασης της χρήσης (ανακύκλωσης) κυριολεκτικά (περιβαλλοντική πραγματικότητα και ευθύνη) και μεταφορικά (κινητική οδηγία, ανθρώπινη φύση και ζωή). Το κύριο υλικό που χρησιμοποιεί στο έργο του είναι το πλαστικό μπουκάλι νερού σε πολλαπλό αριθμό και διάφορα μεγέθη, ‘εμπλουτισμένο’ με νομίσματα που αντιστοιχούν στην εμπορική αξία κάθε συσκευασίας.

Οι κυλιόμενες σκάλες του ΕΜΣΤ (από το ισόγειο προς τον πρώτο όροφο και αντίθετα) πλαισιώνονται εκατέρωθεν από τα μπουκάλια σε μια καταρρακτώδη, θορυβώδη και εύθραυστη συστοιχία, και από τον περφόρμερ καθώς εξερευνά το κινητικό πεδίο αντικειμένων, ανθρώπων και εννοιών, και αναπαριστά τη ρουτίνα που διαμορφώνει για το σώμα και το πνεύμα η αστική συνθήκη..»

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σημείο αναφοράς της δράσης, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για το ΕΜΣΤ, είναι ο ζωγραφικός πίνακας Nude Descending a Staircase, No. 2 (1912) του Marcel Duchamp, έργο αιχμής των κατακτήσεων των καλλιτεχνικών ρευμάτων του Κυβισμού και του Φουτουρισμού και συμπύκνωση της προσπάθειας του Μοντερνισμού να συλλάβει την ενέργεια της κίνησης, τη συνάφεια χώρου και χρόνου, τη μηχανική του σώματος του κόσμου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων

fonea-ton-giganton

Μαρτυρίες, λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά στοιχεία και τεκμήρια για την περιοχή του Ταύρου, παρουσιάζονται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σε δύο συναντήσεις πολιτιστικών περιπάτων

sete

Γιατί φέτος το συνέδριο του ΣΕΤΕ μιλάει για τεχνολογία, startups και ψηφιακό μετασχηματισμό;

fintech

Το πρόγραμμα be finnovative, μετά από δύο κύκλους επιχειρηματικής επιτάχυνσης νεοφυών επιχειρήσεων (startups) στον αναπτυσσόμενο κλάδο των χρηματοτοοικονομικών τεχνολογιών (Fintech) και με 15 ομάδες να το έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς, εισέρχεται στην τρίτη χρονιά

iotpeiraios

Ένα ξεχωριστό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών με τίτλο, «Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πολεις, IoT (Διαδίκτυο των Πραγμάτων) και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες» (Digital Culture, Smart Cities, IoT and Advanced Digital Technologies) οργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πειραιώς