Η περφόρμανς των αστικών

tsatsos_2

Ο 28χρονος Στυλιανός Τσάτσος, περφόρμερ και εικαστικός με σύγχρονη αντίληψη των αστικών συνθηκών, παρουσιάζει ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Ο Στυλιανός Τσάτσος είναι 28 ετών και γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι περφόρμερ και εικαστικός. Οι σπουδές του ξεκίνησαν στην Αγγλία, αρχικά στο Dartington College of Arts όπου διδάχθηκε εικαστικές τέχνες κι έπειτα στο πανεπιστήμιο του Falmouth όπου έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο στην χορογραφία για θέατρο.

Στις 19 Μαΐου παρουσιάζει το «WaterBottleBodyFall», ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Το 60 λεπτών έργο –όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών– «επιχειρεί τη σύνδεση της επιτελεστικής με την εικαστική πρακτική πάνω στον θεματικό άξονα της ανα‑κύκλωσης, όπως αυτός εικονοποιείται συμβολικά και από τις κυλιόμενες σκάλες που χαρακτηρίζουν το νέο κτήριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.

tsatso01_3


Στη διπλή κατεύθυνσή τους (ανοδική – καθοδική) οι σκάλες αυτές συμμετέχουν αποφασιστικά στην οργάνωση του εσωτερικού του κτηρίου, δημιουργώντας μια οδό ροής που κινείται παράλληλα με τη Λεωφόρο Συγγρού ενώ ενώνει διαγώνια τους ισόγειους χώρους υποδοχής με τους υπαίθριους του δώματος του μουσείου.

Ο καλλιτέχνης ενεργοποιεί μια μεταβλητή εικαστική εγκατάσταση προκειμένου να ερευνήσει την έννοια της διαδικασίας πτώσης και αποκατάστασης της χρήσης (ανακύκλωσης) κυριολεκτικά (περιβαλλοντική πραγματικότητα και ευθύνη) και μεταφορικά (κινητική οδηγία, ανθρώπινη φύση και ζωή). Το κύριο υλικό που χρησιμοποιεί στο έργο του είναι το πλαστικό μπουκάλι νερού σε πολλαπλό αριθμό και διάφορα μεγέθη, ‘εμπλουτισμένο’ με νομίσματα που αντιστοιχούν στην εμπορική αξία κάθε συσκευασίας.

Οι κυλιόμενες σκάλες του ΕΜΣΤ (από το ισόγειο προς τον πρώτο όροφο και αντίθετα) πλαισιώνονται εκατέρωθεν από τα μπουκάλια σε μια καταρρακτώδη, θορυβώδη και εύθραυστη συστοιχία, και από τον περφόρμερ καθώς εξερευνά το κινητικό πεδίο αντικειμένων, ανθρώπων και εννοιών, και αναπαριστά τη ρουτίνα που διαμορφώνει για το σώμα και το πνεύμα η αστική συνθήκη..»

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σημείο αναφοράς της δράσης, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για το ΕΜΣΤ, είναι ο ζωγραφικός πίνακας Nude Descending a Staircase, No. 2 (1912) του Marcel Duchamp, έργο αιχμής των κατακτήσεων των καλλιτεχνικών ρευμάτων του Κυβισμού και του Φουτουρισμού και συμπύκνωση της προσπάθειας του Μοντερνισμού να συλλάβει την ενέργεια της κίνησης, τη συνάφεια χώρου και χρόνου, τη μηχανική του σώματος του κόσμου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

sakelariou

Ο αείμνηστος Μιχαήλ Σακελλαρίου συγγραφέας του αξεπέραστου βιβλίου «Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο, καταλύτης για την αποδιοργάνωση της ελληνικής Επανάστασης» αποτυπώνει «τα γεγονότα των τριών αυτών μηνών, μέρα με τη μέρα, μέσα από δημόσια έγγραφα, εκδεδομένα και ανέκδοτα, ημερολόγια και απομνημονεύματα αυτοπτών μαρτύρων»

1
vinilio

Το μεγάλο event για το βινύλιο και τον κόσμο του επιστρέφει τον Απρίλιο στη Τεχνόπολη στο Γκάζι με νέα σοδειά σε συλλογές

1
selfie

Ο Ακύλας Καραζήσης επιλέγει να αναμετρηθεί επί σκηνής με τον κόσμο 3 συγγραφέων της Θεσσαλονίκης – του Βασίλη Βασιλικού, Γιώργου Ιωάννου και Νίκου- Γαβριήλ Πεντζίκη- για να φωτίσει την θέα του παρελθόντος

seferis-th1

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης η σημερινή και τι καλύτερο από την αναφορά στην συνάντηση δύο μεγάλων ποιητών του 20ου αιώνα στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ΄60. Ο Νομπελίστας Σεφέρης συναντά τον Ezra Pound στο σπίτι του, στην οδό Άγρας 20, δίπλα στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Και μια μικρή λεπτομέρεια: Ο Σεφέρης έχει μεταφράσει από τα Cantos του Pound

1
foinikodasos

Ο ταξιδιωτικός οδηγός του The Monocle μας προτείνει την επόμενη φορά που θα πάμε στη ταράτσα του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης για καφέ να μην ξεχάσουμε να δούμε με άλλο μάτι την τοιχογραφία της Khan-Dossos

winston-robert

Ο Robert Winston, ένας καταξιωμένος γιατρός και επίτιμος καθηγητής στο Imperial College London, συγγραφέας του βιβλίου για παιδιά και εφήβους Εντελώς απίθανη επίστημη «ανήκει σε αυτό το σπάνιο είδος επιστημόνων που συνδυάζουν την ακαδημαϊκή αριστεία με το χάρισμα και το πάθος της επικοινωνίας με το ευρύ κοινό»