Η περφόρμανς των αστικών
Η περφόρμανς των αστικών
Ο 28χρονος Στυλιανός Τσάτσος, περφόρμερ και εικαστικός με σύγχρονη αντίληψη των αστικών συνθηκών, παρουσιάζει ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων
Ο Στυλιανός Τσάτσος είναι 28 ετών και γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι περφόρμερ και εικαστικός. Οι σπουδές του ξεκίνησαν στην Αγγλία, αρχικά στο Dartington College of Arts όπου διδάχθηκε εικαστικές τέχνες κι έπειτα στο πανεπιστήμιο του Falmouth όπου έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο στην χορογραφία για θέατρο.
Στις 19 Μαΐου παρουσιάζει το «WaterBottleBodyFall», ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Το 60 λεπτών έργο –όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών– «επιχειρεί τη σύνδεση της επιτελεστικής με την εικαστική πρακτική πάνω στον θεματικό άξονα της ανα‑κύκλωσης, όπως αυτός εικονοποιείται συμβολικά και από τις κυλιόμενες σκάλες που χαρακτηρίζουν το νέο κτήριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.
Στη διπλή κατεύθυνσή τους (ανοδική – καθοδική) οι σκάλες αυτές συμμετέχουν αποφασιστικά στην οργάνωση του εσωτερικού του κτηρίου, δημιουργώντας μια οδό ροής που κινείται παράλληλα με τη Λεωφόρο Συγγρού ενώ ενώνει διαγώνια τους ισόγειους χώρους υποδοχής με τους υπαίθριους του δώματος του μουσείου.
Ο καλλιτέχνης ενεργοποιεί μια μεταβλητή εικαστική εγκατάσταση προκειμένου να ερευνήσει την έννοια της διαδικασίας πτώσης και αποκατάστασης της χρήσης (ανακύκλωσης) κυριολεκτικά (περιβαλλοντική πραγματικότητα και ευθύνη) και μεταφορικά (κινητική οδηγία, ανθρώπινη φύση και ζωή). Το κύριο υλικό που χρησιμοποιεί στο έργο του είναι το πλαστικό μπουκάλι νερού σε πολλαπλό αριθμό και διάφορα μεγέθη, ‘εμπλουτισμένο’ με νομίσματα που αντιστοιχούν στην εμπορική αξία κάθε συσκευασίας.
Οι κυλιόμενες σκάλες του ΕΜΣΤ (από το ισόγειο προς τον πρώτο όροφο και αντίθετα) πλαισιώνονται εκατέρωθεν από τα μπουκάλια σε μια καταρρακτώδη, θορυβώδη και εύθραυστη συστοιχία, και από τον περφόρμερ καθώς εξερευνά το κινητικό πεδίο αντικειμένων, ανθρώπων και εννοιών, και αναπαριστά τη ρουτίνα που διαμορφώνει για το σώμα και το πνεύμα η αστική συνθήκη..»
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σημείο αναφοράς της δράσης, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για το ΕΜΣΤ, είναι ο ζωγραφικός πίνακας Nude Descending a Staircase, No. 2 (1912) του Marcel Duchamp, έργο αιχμής των κατακτήσεων των καλλιτεχνικών ρευμάτων του Κυβισμού και του Φουτουρισμού και συμπύκνωση της προσπάθειας του Μοντερνισμού να συλλάβει την ενέργεια της κίνησης, τη συνάφεια χώρου και χρόνου, τη μηχανική του σώματος του κόσμου.
Στις 19 Μαΐου παρουσιάζει το «WaterBottleBodyFall», ένα site-specific έργο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο συμπράττει με το «ΑRC for dance festival» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Το 60 λεπτών έργο –όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών– «επιχειρεί τη σύνδεση της επιτελεστικής με την εικαστική πρακτική πάνω στον θεματικό άξονα της ανα‑κύκλωσης, όπως αυτός εικονοποιείται συμβολικά και από τις κυλιόμενες σκάλες που χαρακτηρίζουν το νέο κτήριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.
Στη διπλή κατεύθυνσή τους (ανοδική – καθοδική) οι σκάλες αυτές συμμετέχουν αποφασιστικά στην οργάνωση του εσωτερικού του κτηρίου, δημιουργώντας μια οδό ροής που κινείται παράλληλα με τη Λεωφόρο Συγγρού ενώ ενώνει διαγώνια τους ισόγειους χώρους υποδοχής με τους υπαίθριους του δώματος του μουσείου.
Ο καλλιτέχνης ενεργοποιεί μια μεταβλητή εικαστική εγκατάσταση προκειμένου να ερευνήσει την έννοια της διαδικασίας πτώσης και αποκατάστασης της χρήσης (ανακύκλωσης) κυριολεκτικά (περιβαλλοντική πραγματικότητα και ευθύνη) και μεταφορικά (κινητική οδηγία, ανθρώπινη φύση και ζωή). Το κύριο υλικό που χρησιμοποιεί στο έργο του είναι το πλαστικό μπουκάλι νερού σε πολλαπλό αριθμό και διάφορα μεγέθη, ‘εμπλουτισμένο’ με νομίσματα που αντιστοιχούν στην εμπορική αξία κάθε συσκευασίας.
Οι κυλιόμενες σκάλες του ΕΜΣΤ (από το ισόγειο προς τον πρώτο όροφο και αντίθετα) πλαισιώνονται εκατέρωθεν από τα μπουκάλια σε μια καταρρακτώδη, θορυβώδη και εύθραυστη συστοιχία, και από τον περφόρμερ καθώς εξερευνά το κινητικό πεδίο αντικειμένων, ανθρώπων και εννοιών, και αναπαριστά τη ρουτίνα που διαμορφώνει για το σώμα και το πνεύμα η αστική συνθήκη..»
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σημείο αναφοράς της δράσης, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για το ΕΜΣΤ, είναι ο ζωγραφικός πίνακας Nude Descending a Staircase, No. 2 (1912) του Marcel Duchamp, έργο αιχμής των κατακτήσεων των καλλιτεχνικών ρευμάτων του Κυβισμού και του Φουτουρισμού και συμπύκνωση της προσπάθειας του Μοντερνισμού να συλλάβει την ενέργεια της κίνησης, τη συνάφεια χώρου και χρόνου, τη μηχανική του σώματος του κόσμου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα