Νεοπτολέμου μύησις

neoptelemos

Ολοκληρώνεται μέσα στο Μάιο το πρόγραμμα «Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο» -κοινή διοργάνωση του Μουσείου Μπενάκη με το Εθνικό Θέατρο- με την παράσταση που σχολιάζει τη σκηνή που κοσμεί ένα αττικό ερυθρόμορφο αγγείο του 5ου αιώνα π.Χ. και φθάνει στην ιστορία του Φιλοκτήτη

Το πρόγραμμα «Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο» που διοργανώνεται από κοινού από το Μουσείο Μπενάκη και το Εθνικό Θέατρο (στα κτήρια του πρώτου) συνεχίζεται μέχρι και τα τέλη Μαΐου.

Πιο συγκεκριμένα, στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού (Κουμπάρη 1) στις 25 Απριλίου αλλά και στις 2, 9, 16, 23 Μαΐου 2018 (με ώρα έναρξης: 20:30) παρουσιάζεται η παράσταση Νεοπτολέμου μύησις.

Στο site
του Μουσείου διαβάζουμε: «Στο Φιλοκτήτη του Σοφοκλή παρακολουθούμε τη διαδικασία της εφηβικής μύησης του Νεοπτόλεμου.

Ο Οδυσσέας, ως δάσκαλος των νεοφύτων, καθοδηγεί στον πρώτο του άθλο τον νεαρό, ο οποίος θα ενηλικιωθεί, αφού πρώτα κυνηγήσει με δόλιους τρόπους το αγρίμι που ονομάζεται Φιλοκτήτης.

Η παράσταση σχολιάζει τη σκηνή που κοσμεί ένα αττικό ερυθρόμορφο αγγείο του 5ου αιώνα π.Χ. Εδώ εικονίζεται o έφηβος τη στιγμή που αναχωρεί για τον πόλεμο. Πρόκειται άραγε για τη ρεαλιστική απόδοση ενός καθημερινού στιγμιότυπου; Ή μήπως για υπαινικτική αναφορά στο θεσμό της εφηβείας, μυητικής διαδικασίας με καθοριστική σημασία πριν από την ενηλικίωση των Αθηναίων πολιτών;»

Την σκηνοθετική επιμέλεια της παράστασης έχει ο Στρατής Πανούριος, ενώ την ενδυματολογική επιμέλεια η Μάιρα Βαζαίου. Παίζουν: Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Έλενα Μαρσίδου, Στρατής Πανούριος.

Το αντικείμενο του Μουσείου θα παρουσιάσει η Ειρήνη Παπαγεωργίου, Eπιμελήτρια Προϊστορικής, Αρχαίας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Συλλογής.

Η κοινή πρωτοβουλία του Μουσείου Μπενάκη με το Εθνικό Θέατρο βρήκε ανταπόκριση στο κοινό. Η πρωτοβουλία τους είχε ως βάση το εξής: «Κείμενα, δραματοποιημένα από ηθοποιούς, φωτίζουν πτυχές της ιστορίας που τα ίδια τα αντικείμενα αφηγούνται, έτσι ώστε συντελεστές και θεατές να συμμετέχουν σε μια εντελώς διαφορετική μουσειακή περιήγηση.

Αποσπασμένα από την αρχική τους συνάφεια, τα μουσειακά εκθέματα χρειάζονται συνήθως πρόσθετα βοηθητικά μέσα προκειμένου να μεταδώσουν στον επισκέπτη το σύνθετο πλέγμα των πληροφοριών που μεταφέρουν. Κάθε εικόνα εμπεριέχει μια αφήγηση με πολλά επίπεδα ανάγνωσης. Κείμενα, όχι κατ’ ανάγκη θεατρικά, γραμμένα κοντά στον χρονολογικό ορίζοντα των αντικειμένων, αναδεικνύουν όψεις που δεν γίνονται αμέσως αντιληπτές και αποκαλύπτουν το συναισθηματικό φορτίο που θα συνόδευε τη χρήση τους, ή και την ίδια τη δημιουργία τους».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

vrekos

Τρία αδέρφια από το Καρπενήσι, ο Γιάννης, ο Δημήτρης και ο Βασίλης Βρέκος, έχουν δημιουργήσει μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα κρέατος και μέσα από την προϊοντική τους γκάμα έχουν κατοχυρώσει την πατέντα ενός είδους λουκάνικου, γεμιστού με τραχανά και φέτα

o-kosmos-tis-evripidou

Για 34 χρόνια, από το 1977 έως το 2011η φιλόλογος-λαογράφος κα Ζωή Ε. Ρωπαϊτου εργάσθηκε στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών ως ερευνήτρια, ενώ έχει προλάβει να «γράψει» 4 βιβλία για πρόσωπα, επαγγέλματα, γειτονιές της πρωτεύουσας.Στις αρχές Οκτωβρίου θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία το νέο της βιβλίο για την Ευριπίδου

karteraki

Η απαίτηση ενός θαμώνα παραδοσιακού καφενείου στην Κρήτη για το βοτανικό μείγμα του ζεστού ροφήματος του έγινε στις μέρες μας premium προϊόν