Τα graphic novels της Επανάστασης

Τα graphic novels της Επανάστασης

Τα ελληνικά κόμικς του ΄50 και του΄60 των εκδόσεων Ατλαντίς της οικογένειας Πεχλιβανίδη αφιερωμένα σε πρόσωπα και σε γεγονότα του 1821

Τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα» , τα ελληνικά κόμικς των εκδόσεων Ατλαντίς της οικογένειας Πεχλιβανίδη – μια σειρά που δέσποζε με τη παρουσία αλλά και την κυκλοφορία της τις δεκαετίες του ‘50 και του ’60- περιλαμβάνουν και τεύχη αφιερωμένα στην Ελληνική Επανάσταση. Κείμενο και εικόνα με μια μικρή εισαγωγή, στη δεύτερη σελίδα του τεύχους, για το πρόσωπο ή το γεγονός που «ιστορείται» συνυπάρχουν και διαμορφώνουν την ελληνική εκδοχή των graphic novel.

Στην όλη υπόθεση το πιο ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με το γεγονός ότι την ευθύνη για τη σειρά έχει ο συγγραφέας Βασίλης Ρώτας , στρατευμένος στην παράταξη της Αριστεράς και με ενεργό ρόλο ήδη από τον καιρό της Εθνικής Αντίστασης. Ο Ρώτας για όλους όσοι δεν γνωρίζουν το έργο του είναι ο μεταφραστής της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Όρνιθες» που ανεβάζει ο Κάρολος Κουν το 1959 στην μια και μοναδική (λόγω της επέμβασης της λογοκρισίας) ιστορική παράσταση του Ηρωδείου. Εκείνος υπογράφει και την ελεύθερη απόδοση των στίχων του τραγουδιού Το γελαστό παιδί από το θεατρικό του Brendan Behan Ενας Ομηρος, ενώ είναι και ο πρώτος συστηματικός μεταφραστής του έργου του Σαίξπηρ. Το 1927 ο Βασίλης Ρώτας ξεκίνησε να μεταφράζει τα άπαντα του Σαίξπηρ με πρώτο έργο το Όνειρο Μεσοκαλοκαιριάτικης Νύχτας, με τη μετάφραση του να εκδίδεται σε βιβλίο το επόμενο έτος. 

Αλλά, ας επιστρέψουμε στα «Κλασσικά Εικονογραφημένα» όπου δίπλα του στέκονται συμπαραστάτες στη συγγραφή των κειμένων και άλλοι γνωστοί λογοτέχνες της Αριστεράς όπως η ποιήτρια Σοφία Μαυροειδή – Παπαδάκη ( έγραψε τους στίχους του Ύμνου του ΕΛΑΣ), η Γεωργία Δεληγιάννη- Αναστασιάδη.

Στη σειρά για την Επανάσταση του 1821 τα τεύχη που φέρουν την υπογραφή του Βασίλη Ρώτα στα κείμενα είναι 8. 

Πρόκειται για τα τεύχη με τους παρακάτω τίτλους: Κανάρης ο πυρπολητής, Καραϊσκάκης, Κολοκοτρώνης, Λόρδος Βύρων, Μάρκος Μπότσαρης ,Μπουμπουλίνα, Ρήγας Φεραίος , Το χάνι της Γραβιάς. 

Στην ίδια σειρά χωρίς συγκεκριμένη ταυτότητα κειμενογράφου περιλαμβάνονται και τα τεύχη με τους εξής τίτλους: Αθανάσιος Διάκος, Αρματωλοί και Κλέφτες (2 τεύχη), Λάμπρος Κατσώνης, Μιαούλης, Ολοκαύτωμα στο Αρκάδι, Παπαφλέσσας, Σουλιώτες, Χορός του Ζαλόγγου. Πάντως, με την υπογραφή της Σοφίας Μαυροειδή- Παπαδάκη κυκλοφόρησαν στην ίδια σειρά τα τεύχη με τους εξής τίτλους: Αλής Πασάς και Αρτας το Γεφύρι.

Για την ιστορία των «Κλασσικών Εικονογραφημένων» διαβάστε εδώ.

Δείτε τεύχη των «Κλασσικών Εικονογραφημένων» όπως Το Χάνι της Γραβιάς εδώ.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

Χρήστος

Κάποτε....

Νίκαια

Τότε που υπήρχαν ΕΘΝΙΚΕΣ κυβερνήσεις, υπουργείο ΕΘΝΙΚΗΣ παιδείας, και κυρίως δάσκαλοι με εθνική, και όχι εθνομηδενιστική, συνείδηση! Εύγε για το άρθρο!

Κλασσικά Εικονογραφημένα

Θα έπρεπε να είναι σε κάθε βιβλιοθήκη. Ιστορία, τέχνη, σκέψη. Συνοπτικά και ουσιαστικά. Όταν γραπτά έργα έχουν αξία, η εκονογράφηση προσθέτει μια σειρά εντυπώσεων που έχει διάρκεια.

pantelis

Ευτυχώς που το 50 και το 60 υπήρχαν και κάποιοι σοβαροί άνθρωποι που ήταν Ελληνες. Γιατί σήμερα, τους ψάχνουμε. Ειδικά με τους κυβερνώντες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

myandros-instagram

116 φωτογράφοι καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργική ματιά για το νησί της Άνδρου μέσα από το project "#My_Andros"

festival-thess

Ταινίες, πρόσωπα, ιστορίες, αίθουσες και χώροι αλλά και η ίδια η πόλη με τους δρόμους και τους ανθρώπους της συγκροτούν ένα σημειωματάριο ακριβών στιγμών για την διοργάνωση του φεστιβάλ που μόλις τελείωσε…

chair

Στο κέντρο της σημερινής κουβέντας μας – που καταγράφεται εδώ- είναι το εμβληματικό σύμβολο ενός παραδοσιακού κουρείου, η δερμάτινη πολυθρόνα και ο μύθος που την συνοδεύει…

monopati-iros

Ανάβαση «ψυχής» από εκατοντάδες πεζοπόρους και ορειβάτες κάθε Νοέμβριο στην Εύβοια

2