Η «αλληγορική ιστορία» των ημερών μας
Η «αλληγορική ιστορία» των ημερών μας
«Οι Δούλες», το έργο-μύθος του Ζαν Ζενέ ζωντανεύει και πάλι στη σκηνή του Υπογείου του Θεάτρου Τέχνης, ακριβώς 50 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στο ελληνικό κοινό
Η Μαριάννα Κάλμπαρη -Καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης- μεταφράζει και σκηνοθετεί το έργο του Ζαν Ζενέ «Οι Δούλες», και με τη συμμετοχή της στην ερμηνευτική τριάδα των ρόλων –μαζί με τις Κάτια Γέρου και Κωνσταντίνα Τάκαλου, αναλαμβάνει την ευθύνη να ζωντανέψει και πάλι το έργο-μύθος στη σκηνή του Υπογείου, 50 ακριβώς χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στο ελληνικό κοινό.
«Οι Δούλες είναι οι αντι-ηρωΐδες της τραγωδίας των ημερών μας. Και η Κυρία τους είναι η φτηνή θεά που ορίζει τη μοίρα τους. Που σκηνοθετεί τη ζωή τους. Καμμία μεγαλειώδης κάθαρση σε αυτή τη σύγχρονη τραγι-κωμωδία. Ανθρώπινες στιγμές μόνο. Σκληρές, τρυφερές, αστείες, βίαιες, συγκινητικές. Και πάνω απ΄όλα, μια βαθιά ανάγκη για «παιχνίδι» μέχρι τελικής πτώσης. Αυτή την ανάγκη που κινεί το ίδιο το θέατρο και κρατά ζωντανή την επιθυμία μας να καταφεύγουμε σε αυτό είτε ως δημιουργοί, είτε ως κοινό. Αναζητώντας αυτό το «κάτι» που η ζωή επιμένει να μας κρύβει» διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα της παράστασης σχετικά με το έργο.
Η υπόθεση με λίγα λόγια έχει ως εξής: Δύο υπηρέτριες καταστρώνουν την εξόντωση της λατρεμένης αλλά και απόλυτα μισητής τους Κυρίας. Τα αφελή σχέδια τους αποτυγχάνουν και στρέφονται εναντίον τους.
Ο Ζαν Ζενέ, ένας ιδιότροπος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου, απεικονίζοντας πολλά στοιχεία από την ίδια του τη ζωή μέσα στα έργα του δηλώνει: “Δεν πρόκειται για ένα έργο που θέλει να υπερασπιστεί τη μοίρα της τάξης των υπηρετών. Υπάρχει συνδικάτο που ασχολείται με τα ζητήματα αυτών των ανθρώπων. Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία…»
«Οι Δούλες είναι οι αντι-ηρωΐδες της τραγωδίας των ημερών μας. Και η Κυρία τους είναι η φτηνή θεά που ορίζει τη μοίρα τους. Που σκηνοθετεί τη ζωή τους. Καμμία μεγαλειώδης κάθαρση σε αυτή τη σύγχρονη τραγι-κωμωδία. Ανθρώπινες στιγμές μόνο. Σκληρές, τρυφερές, αστείες, βίαιες, συγκινητικές. Και πάνω απ΄όλα, μια βαθιά ανάγκη για «παιχνίδι» μέχρι τελικής πτώσης. Αυτή την ανάγκη που κινεί το ίδιο το θέατρο και κρατά ζωντανή την επιθυμία μας να καταφεύγουμε σε αυτό είτε ως δημιουργοί, είτε ως κοινό. Αναζητώντας αυτό το «κάτι» που η ζωή επιμένει να μας κρύβει» διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα της παράστασης σχετικά με το έργο.
Η υπόθεση με λίγα λόγια έχει ως εξής: Δύο υπηρέτριες καταστρώνουν την εξόντωση της λατρεμένης αλλά και απόλυτα μισητής τους Κυρίας. Τα αφελή σχέδια τους αποτυγχάνουν και στρέφονται εναντίον τους.
Ο Ζαν Ζενέ, ένας ιδιότροπος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου, απεικονίζοντας πολλά στοιχεία από την ίδια του τη ζωή μέσα στα έργα του δηλώνει: “Δεν πρόκειται για ένα έργο που θέλει να υπερασπιστεί τη μοίρα της τάξης των υπηρετών. Υπάρχει συνδικάτο που ασχολείται με τα ζητήματα αυτών των ανθρώπων. Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία…»
Η πρώτη παρουσίαση του έργου έγινε στις 19 Απριλίου 1947 στο θέατρο Ατενέ, στο Παρίσι. Το πρώτο ανέβασμα στην Ελλάδα ήταν από το Θέατρο Τέχνης στη σεζόν 1967-1968, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη και σκηνοθεσία Δημήτρη Χατζημάρκου με τους ρόλους να ερμήνευαν η Ρένη Πιττακή, η Μαρίνα Γεωργίου και η Εκάλη Σώκου.
Φέτος, 50 χρόνια μετά, το έργο έκανε πρεμιέρα στις 22 Φεβρουαρίου και θα παρουσιάζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μέχρι την 1η Απριλίου.
Info
Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν»
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Τηλ. 2103228706
www.theatro-technis.gr
Φέτος, 50 χρόνια μετά, το έργο έκανε πρεμιέρα στις 22 Φεβρουαρίου και θα παρουσιάζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μέχρι την 1η Απριλίου.
Info
Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν»
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Τηλ. 2103228706
www.theatro-technis.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα