Η μετάβαση στην νέα εποχή!

Η μετάβαση στην νέα εποχή!

Για τους επόμενους τρεις μήνες, όταν και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταφοράς, οι πολύτιμοι θησαυροί θα μεταφέρονται από τα μεταλλικά βιβλιοστάσια που σχεδίασε ο Έρνστ Τσίλερ, στα ράφια του Πύργου Βιβλίων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και από το συγκεντρωτικό κτήριο με το κεντρικό αναγνωστήριο στο νέο, πολυώροφο οικοδόμημα των οκτώ αναγνωστηρίων και όλων των άλλων ψηφιακών υπηρεσιών

"Θα είναι μία Βιβλιοθήκη νέας γενιάς. Μια νέα Βιβλιοθήκη του σήμερα που μπορεί να μοιράζεται πληροφορίες με όλον τον υπόλοιπο κόσμο. Θα συνδέσουμε αυτήν τη Βιβλιοθήκη με τις μεγαλύτερες και διασημότερες του κόσμου: από του Χάρβαρντ και του Κέιμπριτζ έως του Κολούμπια. Θα είναι μια Βιβλιοθήκη μοντέρνας αντίληψης, που θα παρέχει βιβλία, αλλά συγχρόνως και τη δυνατότητα στον επισκέπτη να τυπώνει τα βιβλία του. Η Βιβλιοθήκη θα είναι τόπος συνάντησης. Θα λειτουργεί σαν κινητήρια δύναμη στην εκπαιδευτική λειτουργία"

Αυτά ήταν τα λόγια του Ρέτσο Πιάνο τον Ιούνιο του 2008 κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του σχεδίου του που σηματοδοτούσε και τη νέα σελίδα για την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. Αλλά, για να γίνει το σχέδιο, όμως, πραγματικότητα και να ολοκληρωθεί η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή χρειαζόταν να μεσολαβήσει η μεταστέγαση της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος από το Βαλλιάνειο Μέγαρο, το εμβληματικό κτήριο της οδού Πανεπιστημίου στην καινούργια της στέγη, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. 



Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που τρέχει από τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν και ξεκίνησε η διαδικασία εντοπισμού και καταγραφής των παλαιών και σπάνιων βιβλίων στη συλλογή της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, πέρασε από το στάδιο του καθαρισμού όπου το αρμόδιο προσωπικό αφαίρεσε τη σκόνη με το ειδικό ηλεκτρικό σκουπάκι από όλα τα βιβλία, τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τους χάρτες που βρέθηκαν, για να πάρει σειρά η τιτάνια προσπάθεια της επεξεργασίας των συλλογών. Ένα στάδιο του προγράμματος που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και προβλέπει την ταυτοποίηση και καταχώρηση των τεκμηρίων στον κατάλογο της βιβλιοθήκης, την επικόλληση των ετικετών ραδιοσήμανσης (RFID), την ψηφιοποίηση των εξωφύλλων αλλά και τη συντήρηση των βιβλίων όπου αυτό ήταν και είναι απαραίτητο.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως μέχρι σήμερα έχει συντελεστεί μία τιτάνια προσπάθεια προκειμένου να «κυλήσει» ομαλά η διαδικασία της μεταφοράς των βιβλίων, που ξεκίνησε στις 8 Ιανουαρίου και σηματοδότησε την τελευταία φάση του κολοσσιαίου έργου της μετεγκατάστασης.



Στοιβαγμένα γραφεία που δίνουν τη θέση τους στα ξύλινα κιβώτια, παραμερισμένες καρέκλες, δελτία διακίνησης και ταινίες αποτελούν την εικόνα που αντικρίζει κανείς σήμερα στο κεντρικό αναγνωστήριο του Βαλλιάνειου.

Στα βιβλιοστάσια όλοι είναι σε εγρήγορση. Βιβλιοθηκονόμοι επεξεργάζονται και καταχωρούν τα τεκμήρια ακατάπαυστα, συντηρητές τυλίγουν με βαμβακερές ταινίες στήριξης βιβλία που έχουν υποστεί φθορά και μεταφορείς τοποθετούν με μεγάλη προσοχή τις συλλογές στις επενδυμένες με αφρώδες υλικό, τροχήλατες βιβλιοθήκες που όταν γεμίσουν σφραγίζονται για να μεταφερθούν στο νέο κτήριο, υπό την επίβλεψη πάντα του προσωπικού της Εθνικής Βιβλιοθήκης και σύμφωνα με τις διεθνείς καλές πρακτικές.

Για τους επόμενους τρεις μήνες, όταν και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταφοράς, οι πολύτιμοι θησαυροί θα μεταφέρονται από τα μεταλλικά βιβλιοστάσια που σχεδίασε ο σπουδαίος Έρνστ Τσίλερ, στα ράφια του Πύργου Βιβλίων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και από το συγκεντρωτικό κτήριο με το κεντρικό αναγνωστήριο στο νέο, πολυώροφο οικοδόμημα των οκτώ αναγνωστηρίων και όλων των άλλων ψηφιακών υπηρεσιών. 



Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται απλά για μία μεταφορά βιβλίων αλλά για τη μετάβαση στη νέα εποχή, μία εποχή που η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, απαγκιστρωμένη από τις δυσκολίες του παρελθόντος, επιθυμεί να έχει νέο ρόλο στη κοινωνία, να είναι περισσότερο εξωστρεφής με εκσυγχρονισμένες λειτουργίες και διευρυμένες παρεχόμενες υπηρεσίες για τους πολίτες.
 
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά άλλωστε και η κ. Βασιλειάδου, πολιτικός μηχανικός της ΕΒΕ «Πονέσαμε όταν ξεκίνησε να αδειάζει το Βαλλιάνειο κτήριο γιατί έχουμε ταυτιστεί και έχουμε αγαπήσει αυτόν εδώ το χώρο, βλέποντας όμως τις δυνατότητες που μπορεί να έχει πλέον ο θεσμός στις νέες εγκαταστάσεις έχουμε θετικά συναισθήματα και ανυπομονησία για να δούμε όλη αυτή τη δουλειά να αποδίδει καρπούς». 






















ΣΧΟΛΙΑ (1)

demi

To κτιριο τηs Eθνικηs Βιβλιοθηκηs τι θα γινει? Μακαρι να συνεχιζε τη λειτουργια του ωs αναγνωστηριο και να τη διευρυνε. Xρειαζομαστε περισσοτερα αναγνωστηρια στην Αθηνα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

stelios-tzakos

Ο Τζάκο Καράσσο με βαθιές ρίζες στην επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης – 4η γενιά μιας οικογένειας κλωστοϋφαντουργών- ξεκίνησε να πουλάει βρεφικές πάνες μέσα από το διαδίκτυο και πέτυχε! Σήμερα, η εταιρεία του διαθέτει μια ολοκληρωμένη σειρά βρεφικής φροντίδας και παίρνει το ένα μετά το άλλο τα διεθνή βραβεία

jinandjazz

Μια σαββατιάτικη βραδιά με gin & jazz σε ένα all day στέκι στο κέντρο της Χαλκίδας όπου μεταξύ των μουσικών της μπάντας υπάρχει και μια ιδιαίτερα ξεχωριστή παρουσία

vincent-river

Ένα έργο – Vincent του Philip Ridley- που έχει στο πυρήνα του το φαινόμενο της ομοφοβίας παίζεται στο Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ με τη Μαρία Σκουλά και τον Δημήτρη Φουρλή

babounis

«Το Σάββατο του Παραγωγού», μια πρωτοβουλία με στόχο την ανάδειξη των τοπικών αγροτικών προϊόντων, την ενημέρωση για τις ιδιαιτερότητες της γεωργικής παραγωγής και την προβολή της Μεσογειακής ∆ιατροφής ως σύγχρονου τρόπου υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, συνεχίζεται και το 2019, για 4η χρονιά στο φιλόξενο σπίτι της Ελληνικής Εταιρείας στη Πλάκα!

kalyma

Οι διοργανωτές παρουσίασαν τα poster του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα οποία σχεδίασε η Ιφιγένεια Βασιλείου με τους συνεργάτες της Αφροδίτη Σπυροπούλου και Ευτυχία Βλάχου

maltezos

Επανακυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Εστίας το εξαντλημένο βιβλίο του Πέτρου Στ. Mακρή-Στάϊκου για τη στυγερή δολοφονία του Κίτσου Μαλτέζου από τους πρώην συντρόφους του στην κατοχική Αθήνα