Οιδίπους επί Κολωνώ

Οιδίπους επί Κολωνώ

Ένας θίασος αρίστων κατεβαίνει στην Επίδαυρο στις 7 και 8 Ιουλίου, για να παρουσιάσει υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Σταύρου Τσακίρη το κύκνειο άσμα του Σοφοκλή

Το νόημα της μεγάλης αυτής τραγωδίας θα μπορούσε να εκφραστεί με το κείμενο που έγραψε ο Α. Σοπενάουερ: «Δεν υπάρχει κάτι σταθερό στην ασταθή ζωή· ούτε ατέλειωτος πόνος, ούτε αιώνια ευχαρίστηση, ούτε εντύπωση που ν’ αντέχει, ούτε ενθουσιασμός που να μην ξεθυμαίνει, ούτε υψηλή ιδέα που να στέκει ακλόνητη σαν κανόνας σ’ ολόκληρη την ύπαρξη. Όλα διαλύονται στον χείμαρρο των χρόνων» και συμπέραινε παρακάτω: «Η ζωή είναι ένα δάνειο που το παίρνουμε από τη γέννησή μας και οι πόνοι και τα βάσανα είναι οι καθημερινοί τόκοι». Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στην υπόθεση του έργου...

Ο «Ξένος» Οιδίπους, μετά από τη δεκαετή περιπλάνησή του στον κόσμο των ανώνυμων και των κυνηγημένων, φτάνει τυφλός και ρακένδυτος στο άλσος του Κολωνού, στις παρυφές της πόλεως των Αθηνών, ζητώντας «φιλοξενία» από τους ντόπιους. Χρειάζεται επιτέλους έναν τόπο για να αναπαυθεί. Διαισθάνεται ότι το τέλος πλησιάζει. Μόνος συμπαραστάτης του, η κόρη και αδελφή του Αντιγόνη. Μετά από διαπραγματεύσεις με το τάγμα των φυλάκων και τον ίδιο τον βασιλιά Θησέα, του επιτρέπεται να κατοικήσει στα σύνορα. Ένα ενδιάμεσο διαφορετικών πολιτισμών, ένα ενδιάμεσο στη νομιμότητα και την παρανομία, βιώνοντας το ανάμεσα στη Ζωή και τον Θάνατο.  Μέσα από τις συναντήσεις του με τον Θησέα, τον Κρέοντα, τη μικρή του κόρη- αδελφή Ισμήνη, αλλά και τον γιο - αδελφό του Πολυνείκη, κάνει την τελευταία ανασκόπηση της ζωής και στοχάζεται για το παράλογο του ανθρώπινου Βίου. Δίκαια, λοιπόν, θεωρείται πως αυτή η τραγωδία αποτελεί το δραματουργικό πυρήνα των έργων του Μπέκετ και του Καμύ και, ίσως, όλου του σύγχρονου θεάτρου.



Η καινούρια μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, μέσα από την ιδιαίτερη χρήση των ιστορικών διαστρωματώσεων της ελληνικής γλώσσας, δίνει τον καμβά για μια πνευματική συνάντηση θεατών και θιάσου με την παράδοση και τη μοντερνικότητα. Ο Σταύρος Τσακίρης ερευνά μια φόρμα αφήγησης της τραγωδίας σαν μια κοινή γιορτή θεατών και ηθοποιών, που δημιουργείται τη στιγμή που συναντώνται στον προκαθορισμένο χώρο του θεάτρου. Σ' ένα άδειο τοπίο, με τη χρήση ελάχιστων αντικειμένων, παρακολουθούμε σαν μια  «παραβολή» τις τελευταίες στιγμές του Οιδίποδα.



Ένας παλιός μύθος παρουσιασμένος από έναν θίασο σημερινών ανθρώπων, που προσπαθεί να τον φέρει σε ζωντανό διάλογο με το σήμερα, ώστε να αφυπνίσει τις συνειδήσεις ενάντια στις προκαταλήψεις που μας χωρίζουν. Οι ηθοποιοί «ντύνονται» τους ήρωες, που εμφανίζονται κι εξαφανίζονται σαν οπτασίες του ετοιμοθάνατου Οιδίποδα. Το ίδιο και οι χώροι. Σχηματίζονται, αλλάζουν και αναιρούνται «μαγικά». Η συνεχής παρουσία της μουσικής του Μίνου Μάτσα, σαν ένα παράλληλο κείμενο, που εκτελείται μόνο από τις φωνές τεσσάρων ιεροψαλτών, δίνει στο θέαμα τον χαρακτήρα παρουσίασης ενός επικολυρικού ποιήματος. Στον ομώνυμο ρόλο, ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός Κώστας Καζάκος, επικεφαλής ενός θιάσου που αποτελείται από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της νέας γενιάς (Δημήτρης Λιγνάδης, Κόρα Καρβούνη, Τζέννυ Κόλλια, Άρης Τρουπάκης, Δημήτρης Ήμελλος, Δημήτρης Λάλος). O Δημήτρης Λιγνάδης επωμίζεται έναν ιδιαίτερο ρόλο, που «ενώνει» το σήμερα με τον μύθο.

Info
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Στις 7 και 8 Ιουλίου 2017 και ώρα 21.00

ΣΧΟΛΙΑ (5)

chris

Nα έρθουν και οι προδότες που μετανάστευσαν για να θαυμάσουν από κοντά τον βολεμένο αριστερό

Αγύριγο κεφάλι

Θα πάμε ΟΛΟΙ στην φοβερή και τρομερή και πανέφημη Επίδαυρο στα φετινά ΕΠΙΔΑΥΡΙΑ, στις αρχές Ιουλίου (7 Ιουλίου Παρασκευή της Αγίας Μεγαλομάρτυρος ΚΥΡΙΑΚΗΣ και 8 Ιουλίου Σάββατο, του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Προκοπίου) να ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ στο πανέμορφο Αργολικό Θέατρο μόλις πέσει ΛΙΓΟ το φως και αρχίσει το τραγούδι ο Γρύλος, στην ησυχία του καυτού από τον Ήλιο Αργολικού Τοπίου, τον Κώστα Καζάκο στον ΓΙΓΑΝΤΙΟ ρόλο του Οιδίποδος επί Κολωνώ του Σοφοκλέους! 20.000 Θεατές σε κάθε του παράσταση θα έχει. Θα ΒΟΥΛΙΑΞΕΙ η Επίδαυρος!

Μεγάλος;

Ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός Κώστας Καζάκος .......... Υποθέτω αναφέρεστε στην ηλικία του...... Το άλλο δεν παίζει......

Yiannis

Ωραία παράσταση θα είναι λόγω Λιγνάδη αλλά παίζει ο Καζακος ο κύριος τα παίρνω από παντού, μαύρο λοιπόν.

κωστας

Μια σαπια ντοματα στο ξεφτιλισμενο κουμουνι τον Καζακο θα την εριχνα. Αλλα οχι να κατσω να δω και παρασταση με τον ασχετο που ο μονος πραγματικος τιτλος του ηταν "αντρας της Καρεζη".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

marketplace-music

Ένα μουσικό Μarketplace θα φιλοξενηθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης για να συστήσει τον σύγχρονο ελληνικό μουσικό ήχο σε παραγωγούς της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας οι οποίοι έρχονται για να γνωρίσουν και να ακούσουν μουσικούς από όλη την Ελλάδα –στο Music Showcase Greece

enantiosi

Η έκθεση “Εναντίωση - Η τέχνη σε σκοτεινά χρόνια, 1967-1974” που φιλοξενείται στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ) βρήκε ανταπόκριση από το αθηναϊκό κοινό και πήρε παράταση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου

poutetsi-new

Η δημοσιογράφος Χριστίνα Πουτέτση είχε μια ιδέα που ξεπήδησε μέσα από τα ίδια τα έργα της ζωγράφου μητέρας της και η ιδέα κατέληξε στο The Art & Fashion Project που βρήκε την Ιθάκη του σε μια βιοτεχνία μεταξιού στο Σουφλί που συνδυάζει την παράδοση με την ψηφιακή τεχνολογία

1
tsalaxouris

Ο 49χρονος συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης, αναβιώνει με το έργο του «Ακάθιστο Requiem για την Ποιήτρια Άννα Αχμάτοβα» την ιστορία της Ρωσίδας ποιήτριας, –με την συμμετοχή ηθοποιών, μουσικών, ερμηνευτών και καλλιτεχνών– στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival του Ιδρύματος "Σταύρος Νιάρχος"

singthe-positions

Ο 37χρονος Γιάννης Μανταφούνης, χορευτής και χορογράφος, παρουσιάζει ένα έργο, το οποίο κινείται μεταξύ χορευτικής παράστασης και μουσικής συναυλίας –με την συμμετοχή της Manon Parent- στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

rem-kipos

H νέα παράσταση της Άννας Κοκκίνου, παίρνει παράταση και θα συνεχίσει να παρουσιάζεται στο θέατρο Σφενδόνη μέχρι τις 24 Ιουνίου