Μία διαστημική αποστολή με αφετηρία το Πλανητάριο

Η νέα παραγωγή του Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου μάς ταξιδεύει από τη Ζώνη των Αστεροειδών μέχρι την ευρύτερη περιοχή της Ζώνης Kuiper

Ο θόλος του Νέου Ψηφιακού Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου γεμίζει από σήμερα, Τρίτη 21 Μαρτίου, με αστεροειδείς και κομήτες, αλλά και με μη επανδρωμένα διαστημικά σκάφη, τα οποία θα μας ταξιδέψουν στις γωνιές του Ηλιακού Συστήματος και θα λύσουν αρκετές απορίες σχετικά με τη Γη και την ευρύτερη γειτονιά μας. Όλα αυτά, στο πλαίσιο της νέας ψηφιακής πλανηταριακής παράστασης «Ταξιδευτές του Ηλιακού Συστήματος: Αστεροειδείς και Κομήτες».

Παρακολουθώντας τις διαστημικές αποστολές που πραγματοποιούνται για την εξερεύνηση αυτών των ουράνιων σωμάτων, θα ταξιδέψουμε από τη Ζώνη των Αστεροειδών μέχρι την ευρύτερη περιοχή της Ζώνης Kuiper με σκοπό να κατανοήσουμε την προσπάθεια των αστρονόμων να απαντήσουν σε πολλά καίρια επιστημονικά ερωτήματα. Τα ερωτήματα αυτά σχετίζονται με την απαρχή του Ηλιακού μας συστήματος, με την προέλευση του νερού, αλλά και των πρώτων πολύπλοκων οργανικών μορίων, τα οποία αποδείχτηκαν καθοριστικά για την απαρχή της ζωής στην Γη, καθώς και με τους πιθανούς τρόπους αποφυγής μίας ενδεχόμενης σύγκρουσής τους με τον πλανήτη μας στο μέλλον.

Η επίσημη παρουσίαση της νέας παραγωγής πραγματοποιείται στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου σήμερα, με δύο προβολές (στις 18:30 και στις 20:00) με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Απαραίτητα είναι μόνο τα δελτία εισόδου, η διανομή των οποίων θα πραγματοποιείται από το ταμείο του Πλανηταρίου από τις 18:00. Κάθε ενδιαφερόμενος/η θα μπορεί να προμηθευτεί έως δύο δελτία εισόδου. Η παράσταση εντάσσεται στο τρέχον πρόγραμμα του Πλανηταρίου από την Τετάρτη 22 Μαρτίου και προτείνεται για παιδιά άνω των 10 ετών και ενήλικες.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ξεκινώντας από τη γέννηση του Ηλιακού μας συστήματος, η παράσταση αυτή εστιάζει στους αστεροειδείς και στους κομήτες, καθώς και στην Δήμητρα και τον Πλούτωνα, δύο από τους γνωστότερους νάνους πλανήτες, που βρίσκονται στην Ζώνη των Αστεροειδών και στην ευρύτερη περιοχή της Ζώνης Kuiper αντίστοιχα. Παράλληλα, παρουσιάζονται ορισμένες από τις σημαντικότερες διαστημικές αποστολές που έχουν υλοποιηθεί για την εξερεύνηση αυτών των ουράνιων σωμάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στην διαστημική αποστολή Rosetta για την μελέτη του κομήτη Churyumov–Gerasimenko, καθώς και στην αποστολή του New Horizons, που «επισκέφθηκε» τον Πλούτωνα τον Ιούλιο του 2015.

Οι αστεροειδείς και οι κομήτες διατηρούν στο εσωτερικό τους σχεδόν αναλλοίωτα τα αρχέγονα υλικά της δημιουργίας τους, γι’ αυτό και αποτελούν μοναδικό «εργαλείο» για τη μελέτη της γένεσης και των πρώτων σταδίων της εξέλιξης του Ηλιακού συστήματος. Εκτός αυτού, οι επιστήμονες μελετούν τους κομήτες και τους αστεροειδείς και για έναν ακόμη λόγο, ο οποίος σχετίζεται με τον βομβαρδισμό της πρώιμης Γης από τέτοιους διαστημικούς εισβολείς και τη συναρπαστική πιθανότητα ο βομβαρδισμός αυτός να συνέβαλε στον εμπλουτισμό του πλανήτη μας με νερό, αλλά και πολύπλοκες οργανικές ενώσεις, που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εμφάνιση και στην εξέλιξη της ζωής σ’ αυτόν. Η μελέτη αστεροειδών και κομητών, τέλος, διεξάγεται και για έναν επιπρόσθετο και ιδιαίτερα σοβαρό λόγο, που αφορά στους πιθανούς τρόπους εκτροπής ενός δυνητικά «επικίνδυνου» για τον πλανήτη μας αστεροειδούς από την αρχική του πορεία.

θρακιώτης

Τρεις φορές πήγα στο πλανητάριο, αλλά δυστυχώς και τις τρεις δεν είχε θέσεις και έφυγα. Ρώτησα, αν μπορώ να κάνω κράτηση με είπαν όχι. Απ ότι φαίνεται μόνο για τους Αθηναίους είναι το πλανητάριο.

theo

ΚΑΛΑ ΡΕ ΣΥ, ΤΗΝ ΤΑΜΠΕΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ) ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΑΚΟΜΑ???????????

mavragani

Η 40χρονη Σοφία Μαυραγάνη, χορογράφος και δημιουργός έργων με κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα, παρουσιάζει τον Ιούνιο μια παράσταση χορού «στα όρια του θεάτρου και της μουσικής» –ένα ποιητικό χειμαρρώδη λόγο που ξετυλίγει επί σκηνής το νήμα της γυναικείας αφήγησης– στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

rem

“REM/ κήπος” είναι ο τίτλος της νέας παράστασης της Άννας Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Μία παράσταση που επιχειρεί να μας υπενθυμίσει την ποιητική και ονειρική πλευρά της πραγματικότητας, που συνειδητά επιλέγουμε να αγνοούμε.

ekklisies_arthro

Μια ιστορία που περιλαμβάνει 7 επιλογές περιοχών και νησιών της Ελλάδας, περιέχεται στην ιστοσελίδα www.religiousgreece.gr της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, προτείνοντας ιδανικές παραλίες, αξιοθέατα και δραστηριότητες, συνδυασμένα με τον θρησκευτικό τουρισμό των περιοχών

autt

Ένα ευρύ πλέγμα υπηρεσιών φέρνει μαζί του το autoduder, η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα σύγκρισης συνεργείων στην Αττική – μια πλατφόρμα που αυξάνει τις επιλογές και δίνει τον έλεγχο στο πελάτη αλλά και μειώνει τα κόστη έως και 60%.

surfart