Οι πίστες της Formula 1

Οι πίστες της Formula 1
1.Αυστραλία, Μελβούρνη, 25-27 Μάρτιου

Παρότι είχε σα θέση στο πρόγραμμα το Νο 2 η πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα γίνει τελικά  σε μια πανηγυρική ατμόσφαιρα στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Η Αυστραλία φιλοξενεί την κορυφαία διοργάνωση από το 1985, ωστόσο από το 1996 οι ομάδες ταξιδεύουν στο πάρκο της Μελβούρνης για τον αγώνα.  Οι πιλότοι θα περάσουν από τη γραμμή της εκκίνησης 58 φορές καθώς το μήκος της πίστας είναι 5.303m. Το σιρκουί της Αυστραλίας είναι απαιτητικό στα φρένα και σχετικά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 km/h, πριν μπουν στην πρώτη στροφή.

2.Μαλαισία, Κουάλα Λαμπούρ, 8-10 Απριλίου

Στον δεύτερο αγώνα της σεζόν ομάδες και πιλότοι έχουν ένα πραγματικό δύσκολο έργο. Το κλίμα της Μαλαισίας με ζέστη και βροχή προβληματίζει τους μηχανικούς για τον τρόπο που θα στήσουν τα μονοθέσια τους.  Χαρακτηριστικό της πίστας οι συχνές αλλαγές, καθώς οι μεγάλες ευθείες διαδέχονται τις κλειστές στροφές, 15 τον αριθμό. Ο αγώνας ολοκληρώνεται, ύστερα από 56 γύρους.

3.Κίνα, Σαγκάη, 15-17 Απριλίου

Στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στη Σαγκάη θα διεξαχθεί ο τρίτος αγώνας της χρονιάς.  Χαρακτηριστικό της πίστας οι τρεις μεγάλες ευθείες , όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 317 χλμ. την ώρα. Τις ευθείες διαδέχονται οι 8 στροφές, οι οποίες δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες για προσπεράσματα. Η κεντρική κερκίδα μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές, ενώ σχεδόν το 80% βλέπει ολόκληρη την πίστα.

4.Τουρκία , Κωνσταντινούπολη, 6-8 Μαΐου

Σε μια υπερσύγχρονη πίστα φιλοξενείται ο τέταρτος αγώνας της σεζόν, στην Κωνσταντινούπολη. Η γειτονική Τουρκία υποδέχεται την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2005.  Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πίστας είναι ότι τα μονοθέσια γυρίζουν με αντίστροφή φορά από τους δείκτες του ρολογιού, όπως συμβαίνει και στην πίστα της Βραζιλίας. Το Instabul Park αποτελείται από 14 στροφές, ενώ υπάρχουν γρήγορα και αργά κομμάτια.  Η στροφή Νο 8 είναι ίσως η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος για το εμπρός δεξί ελαστικό.

5.Ισπανία, Καταλονία, 20-22 Μαΐου

Ίσως μια από τις πίστες που οι πιλότοι γνωρίζουν πιο καλά από οποιαδήποτε άλλη, καθώς εκεί πραγματοποιούνται οι επίσημες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Χαρακτηριστικό της πίστας είναι η καταπόνηση των ελαστικών ειδικά του εμπρός αριστερού. Η έξοδος από την τελευταία στροφή είναι σημαντική για την τελική ταχύτητα που θα πιάσουν στην ευθεία που ακολουθεί πρόκειται για το μοναδικό σημείο που μπορεί να προσπεράσει κανείς.

6.Μονακό, Μόντε Κάρλο, 27-29 Μαΐου

Ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους του Πριγκιπάτου, με πολλούς αστέρες από όλους τους χώρους του star system να το παρακολουθούν.  Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας του Μόντε Κάρλο είναι ο πιο αργός, οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς δεν υπάρχει κανένα περιθώριο λάθους. Πονοκεφαλιάζουν όμως έχουν και οι μηχανικοί, καθώς τα μονοθέσια απαιτούν ιδιαίτερο στήσιμο για να είναι δυνατή η διέλευσή τους από τους δρόμους του Πριγκηπάτου.

7.Καναδάς, Μόντρεαλ, 10-12 Ιουνίου

Μια ιστορική διαδρομή στο νησάκι της Παναγίας στο Μόντρεαλ. Τον Οκτώβριο του 1978 οι πιλότοι έτρεξαν για πρώτη φορά στην πίστα του Μόντρεαλ, με τον Ζιλ Βιλνέβ να φτάνει στην πρώτη νίκη της καριέρας του.  Το 1982 η συγκεκριμένη πίστα μετονομάστηκε σε «Ζιλ βιλνέβ», ύστερα από το θάνατο του πιλότου στο βελγικό γκραν πρι. Η πίστα αποτελείται από 14 στροφές, ενώ κύριο χαρακτηριστικό της είναι οι μεγάλες ευθείες. Είναι μια διαδρομή ιδιαίτερα απαιτητικά στα φρένα αλλά και στα ελαστικά.

8.Ευρωπαϊκό GP, Βαλένθια, 24-26 Ιουνίου

Στους δρόμους της Βαλένθια και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι της πόλης, θα πραγματοποιηθεί ο όγδοος αγώνας της σεζόν. Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων. Μάλιστα, στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας τα μονοθέσια αγγίζουν τα 315χλμ. την ώρα. Οι εικόνες από την παραλία της πόλης κάνουν το γύρο του κόσμου με την Ισπανία να απολαμβάνει την προβολή.

9.Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστον, 8-10 Ιουλίου

Για ακόμη μια χρονιά η ιστορικότερη πίστα της Formula 1 θα φιλοξενήσει τον ένατο αγώνα της χρονιάς.  Σ' αυτήν την πίστα πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1.  Αρχικά το Σίλβερστον είχε κατασκευαστεί ως αεροδρόμιο, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των μεγάλων ευθειών, όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 295 χλμ. την ώρα. Οι περισσότερες ομάδες έχουν γύρω από την πίστα την έδρα τους και για τους Βρετανούς αποτελεί ζήτημα τιμής η νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα.

10.Γερμανία, Χοκενχάιμ, 22-24 Ιουλίου

Απο το 1977 μέχρι το 2006 η πίστα του Χοκενχάιμ φιλοξενούσε τη Formula 1, με εξαίρεση το 1985, όπου το Γερμανικό GP πραγματοποιήθηκε στο Νίρμπουργκρινκ. Τα τελευταία χρόνια το Γερμανικό GP εναλλάσσεται στις δυο πίστες. Η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει αφήσει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς εκεί έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ατυχήματα, μερικά εκ των οποίων και θανατηφόρα, όπως το 1980 με τον Πατρίκ Ντεπαγιέ.  Στο Χοκενχάιμ οι πιλότοι αγγίζουν τα 326 χλμ. την ώρα, ενώ στην πρώτη στροφή η καταπόνηση στα φρένα αγγίζει τα 3.2 G.

11.Ουγγαρία, Βουδαπέστη, 29-31 Ιουλίου

Μόλις 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα Ουγγαρόρινγκ, σε μια κοιλάδα που η μορφολογία δημιουργεί φυσικές κερκίδες που φιλοξενούν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.  Πολλοί χαρακτηρίζουν τη στενή διαδρομή ως «Μονακό χωρίς μπαριέρες» καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα.
Πρόπερσι στη συγκεκριμένη πίστα ο Φελίπε Μάσα είχε ένα σοβαρό ατύχημα, όταν ένα ελατήριο από το μονοθέσιο του Μπαρικέλο τον χτύπησε στο κεφάλι, με συνέπεια να υποβληθεί σε εγχείρηση και να μείνει εκτός για το υπόλοιπο της σεζόν.

12.Βέλγιο, Σπα, 26-28 Αυγούστου

Στο καταπράσινο τοπίο του Βελγίου βρίσκεται η πίστα Σπα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, 7.004 χιλιόμετρα. Το Σπα είναι μια απαιτητική πίστα, καθώς τις μεγάλες ευθείες διαδέχονται οι γρήγορες στροφές, με τους πιλότους στις περισσότερες στροφές να δέχονται δυνάμεις 3 G.
Κυριότερο χαρακτηριστικό της πίστας η στροφή «Eau Rouge» μια από τις πιο θεαματικές στροφές του πρωταθλήματος.

13.Ιταλία, Μόντσα, 9-11 Σεπτεμβρίου

Μια τέτοια πίστα δεν θα μπορούσε να λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο «Ναός της ταχύτητας», αποτελεί τη δεύτερη πιο μεγάλη πίστα, με τα κοντέρ να ξεπερνούν τα 360km/h λίγο πριν τα φρένα για το πρώτο σικέιν. Οι τιφόζι κάνουν αισθητή την παρουσία τους και το πάθος τους για τη Ferrari ειδικά αν κερδίσει οδηγός της Ιταλικής ομάδας στην απονομή επικρατεί πανζουρλισμός. Πολλοί είναι οι συμπατριώτες μας που επιλέγουν την Ιταλική πίστα και συνδυάζουν τη F1 με μια βόλτα στο φθινοπωρινό Μιλάνο.

14.Σιγκαπούρη, 23-25 Σεπτεμβρίου

Ένας αγώνας που τραβά όλα τα βλέμματα, καθώς πραγματοποιείται κάτω από το φως των προβολέων. Το συγκεκριμένο GP διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού, σε μια σχετικά αργή διαδρομή. Οι 1600 προβολείς άναψαν για πρώτη φορά το 2008. Το σιρκουί της Σιγκαπούρης αποτελείται από 23 στροφές, οι περισσότερες αρκετά κλειστές. Οι εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου έχουν βάλει για τα καλά τη Σιγκαπούρη στον παγκόσμιο χάρτη.

15.Ιαπωνία, Σουζούκα 7-9 Οκτωβρίου

Η πίστα που από ψηλά μοιάζει με το νούμερο 8, φιλοξενεί τον 15ο αγώνα της χρονιάς. Κυριότερο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι η τεραστίων διαστάσεων ρόδα λούνα παρκ, η οποία είναι ορατή από όλα τα σημεία της πίστας. Η Σουζούκα απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική στις στροφές , με την «Spoon» να είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές του πρωταθλήματος, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 312 χλμ. την ώρα πριν φρενάρουν για αλλαγή πορείας 180 μοιρών.

16.Κορέα, Γέοκαμ, 14-16 Οκτωβρίου

Αμέσως μετά την Ιαπωνία η Formula 1 ταξιδεύει στην Κορέα. Το σιρκουί της Γέοκαμ βρίσκεται 400 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σεούλ.  Αποτελείται από 18 στροφές με την τρίτη να είναι ιδιαίτερα κλειστή γεγονός που θα καταπονεί τους πιλότους.  Η περσινή κακοκαιρία οδήγησε σε έναν από τους πιο μεγάλους σε διάρκεια αγώνες της F1 με τελικό νικητή τον Αλόνσο. Οι οργανωτές υπόσχονται μια καλύτερη παράσταση φέτος.

17. Ινδία, Βομβάη, 28-30 Οκτωβρίου

Πρόκειται για τον πρώτο αγώνα που θα διεξαχθεί στη συγκεκριμένη πίστα και χώρα. Οι Ινδοί αναμένεται να πάθουν υστερία με τη συμμετοχή του συμπατριώτη τους Ναράι Καρθικέγιαν που αγωνίζεται με τα χρώματα της Hispania Raicing Team. Η Ινδία έχει και την δική της ομάδα στο πρωτάθλημα την Force India. Ο αγώνας αυτός αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την F1 που επιμένει ανατολικά, εκτός Ευρώπης.

18.Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα, 11-13 Νοεμβρίου

Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Formula 1. Ο περσινός τελικός που ανέδειξε ως πρωταθλητή το Σεμπάστιαν Φέτελ τράβηξε το ενδιαφέρον όλου του πλανήτη. Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές.
 
19. Βραζιλία, Σάο Πάολο, 25-27 Νοεμβρίου

Η περιοχή προοριζόταν για ανέγερση κτιρίων. Ωστόσο, η ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης έκτασης οδήγησε στην κατασκευή πίστας που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Το Ιντερλάγκος για πίστα ανάμεσα στις λίμνες φαίνεται σαν να έχει χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα με τις ευθείες και το άλλο με τις διαδοχικές (8) στροφές, που δυσκολεύει το έργο των πιλότων, καθώς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική.  Στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει τελικό πρωταθλήματος πολλές φορές, ο τελευταίος που αναδείχτηκε εκεί πρωταθλητής ήταν ο Τζένσον Μπάτον το 2009.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

hamilton-baku18-a1000X600

Μία πολύ σημαντική βαθμολογικά νίκη πανηγύρισε στην Ισπανία ο Lewis Hamilton, με τη Mercedes να κάνει το 1-2 στον πέμπτο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

REDBULL

Ήταν ένας αγώνας που επί 51 γύρους μας κρατούσε σε συνεχή αγωνία, περιελάμβανε πολλές μάχες, κάποιες εξ αυτών με ατυχείς καταλήξεις, λάθη, ατυχήματα, συνολικά 70 προσπεράσεις αυτοκίνητα ασφαλείας και μία κατάταξη που ουδείς μπορούσε να προβλέψει. Είναι χαρακτηριστικό πως στις βαθμολογούμενες θέσεις βρίσκονται οδηγοί από 8 ομάδες!

vettel-china

Σε μονόλογο της Scuderia Ferrari εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Κίνας, τρίτου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Sebastian Vettel κατέκτησε ξανά την pole position, επικρατώντας οριακά του Kimi Raikkonen, την ώρα που οι Mercedes έμειναν μισό δευτερόλεπτο πίσω!