Στο πλαίσιο της αλλαγής του χρονοδιαγράμματος για τη πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η Volvo ανακοίνωσε πως θα διατηρήσει τους θερμικούς κινητήρες τουλάχιστον μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η Volvo έχει αναθεωρήσει το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την μετατροπή της σε αμιγώς ηλεκτρικό κατασκευαστή και αυτό αλλάζει πολλά σε σχέση με τις αποφάσεις για τις τεχνολογικές κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας, Χόκαν Σάμιουελσον: «Χρειαζόμαστε μια δεύτερη γενιά οχημάτων Plug-in Hybrid τα οποία θα διαρκέσουν ως τα τέλη της δεκαετίας του 2030. Συνεπώς δεν μπορούμε να υπαγορεύσουμε το τέλος των θερμικών κινητήρων».
Αυτό σημαίνει πως η Volvo αποσύρει την αρχική δέσμευση της για πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ως το 2030 αναγνωρίζοντας πως κάτι τέτοιο δεν συμβαδίζει με τις τάσεις της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της έχουν μειωμένες ταξινομήσεις. Συγκεκριμένα, το πρώτο εννιάμηνο του 2025 οι πωλήσεις τους ήταν κατά 21% λιγότερες από αυτές του ίδιου περυσινού χρονικού διαστήματος. Αντιθέτως, στα μοντέλα της με κινητήρα υβριδικής διάταξης PHEV η αντίστοιχη μείωση ήταν 1%, η οποία θεωρείται αντιμετωπίσιμη από τα στελέχη της Volvo.
Πλέον, η στρατηγική της εστιάζει στη δεύτερη γενιά των Plug-in υβριδικών οχημάτων της, όπως και στα ηλεκτροκίνητα τα οποία διαθέτουν θερμικό κινητήρα που θα λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία τού αυτοκινήτου («range extender»). Ο Σάμιουελσον ανέφερε, επίσης, πως αυτά τα μοντέλα θα καλύψουν την περίοδο μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2030.
Η επιλογή αυτή αντανακλά δύο βασικές παραδοχές: Πρώτον, ότι η τεχνολογία φόρτισης, οι υποδομές και η παγκόσμια αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων δεν μετασχηματίζονται με την ταχύτητα που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Δεύτερον, ότι οι κατά μέρους αγορές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ γεωγραφικών περιοχών του πλανήτη (π.χ. Ευρώπη, ΗΠΑ ή Κίνα) ως προς τον ρυθμό μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Αλλού είναι πιο έντονος ενώ σε άλλες περιοχές γίνεται με πιο αργό ή επιβραδύνεται από τον αρχικό (σημ.: ρυθμό). Συνεπώς, τα στελέχη της Volvo δείχνουν ότι υιοθετούν μια πιο ρεαλιστική επιχειρηματική στρατηγική αναφορικά με το τέλος χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρατείνοντας την τοποθέτησή του στα μοντέλα της εταιρείας κατά τουλάχιστον μία δεκαετία.
Η La Roche-Posay γιορτάζει 50 χρόνια δερματολογικής φροντίδας προσφέροντας καινοτόμες λύσεις που συνδυάζουν ορατά αποτελέσματα και σεβασμό στην επιδερμίδα.