LIVE

Κορωνοϊός

agiandriti01

Μην πυροβολείτε το lifestyle!

Τζένη Αγιανδρίτη

Εμείς τα παιδιά του lifestyle –αυτό που σήμερα πολλοί ξορκίζουν ως το κακό της μοίρας τους λες και ο «τρόπος ζωής» είναι ντελικατέσεν για μεταξωτούς οισοφάγους- ζούμε μία σχιζοφρένεια: αφενός δεν πρέπει να ασχολούμαστε με τους ελαφρούς ως εκτός πραγματικότητας και μας πούνε ηλίθιους αφετέρου δεν μας παίρνει να ασχολούμαστε και με τους βαριούς και ασήκωτους ως εκτός πεδίου μας και άρα μας πούνε και ξερόλες!

Κανείς βέβαια δεν δικαιούται να σου πει ποιος είναι του «ελαφρού ρεπερτορίου» και ποιός είναι του «ποιοτικού» αφού ούτως ή άλλως τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Από την άλλη, οι πρώην λυσσαλέοι πολέμιοι του σατανικού lifestyle συναγελάζονται με τους κατεξοχήν εκπροσώπους του, κάτι που προσωπικά δεν με χαλάει αλλά υποτίθεται ότι χαλάει αυτούς.

Εμείς τα παιδιά του lifestyle –αυτό που σήμερα πολλοί ξορκίζουν ως το κακό της μοίρας τους λες και ο «τρόπος ζωής» είναι ντελικατέσεν για μεταξωτούς οισοφάγους- ζούμε μία σχιζοφρένεια: αφενός δεν πρέπει να ασχολούμαστε με τους ελαφρούς ως εκτός πραγματικότητας και μας πούνε ηλίθιους αφετέρου δεν μας παίρνει να ασχολούμαστε και με τους βαριούς και ασήκωτους ως εκτός πεδίου μας και άρα μας πούνε και ξερόλες!

Κανείς βέβαια δεν δικαιούται να σου πει ποιος είναι του «ελαφρού ρεπερτορίου» και ποιός είναι του «ποιοτικού» αφού ούτως ή άλλως τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Από την άλλη, οι πρώην λυσσαλέοι πολέμιοι του σατανικού lifestyle συναγελάζονται με τους κατεξοχήν εκπροσώπους του, κάτι που προσωπικά δεν με χαλάει αλλά υποτίθεται ότι χαλάει αυτούς.

Η ουσία όμως δεν αλλάζει. Είναι κακό να πίνεις σαμπάνια; Είναι σκανδαλώδες να κάνεις μπάνιο στην πισίνα με τους φίλους σου -αν δεν είναι αυθαίρετη; Είναι παράδοξο να θέλεις να είσαι σε πάρτι και να φλερτάρεις με όμορφους ανθρώπους; Είναι βλασφημία να θέλεις να απολαμβάνεις τις χαρές της ζωής –είτε βγάζεις 3 είτε 53 χιλιάδες ευρώ το μήνα; Τα ερωτήματα είναι ρητορικά διότι απλά ο καθένας διαχειρίζεται τον χρόνο και τη ζωή του όπως αρέσκεται –κάτι που δεν καθιστά οξύμωρο σχήμα να διαβάζεις Ντοστογιέφσκι και Ιονέσκο και συγχρόνως να βάζεις λάδι καρύδας σε πολυτελές resort ούτε να είσαι άνεργος αλλά να ονειρεύεσαι να πάς στην Καραϊβική για σέρφινγκ.

Το lifestyle που τόσο δαιμονοποιήθηκε προσφάτως επειδή κάποια περιοδικά-κορωνίδες του φαλίρισαν και μαζί με αυτά και κάποιοι επιχειρηματίες που υποτίθεται ότι το «πουλούσαν» δεν είναι ελληνική πατέντα. Ούτε εγχώρια εμμονή. Υπήρχε ανέκαθεν πριν καν γεννηθεί το σταρ σύστεμ διότι πάντα υπήρχαν άνθρωποι που δεν ήθελαν απλά να ζουν αλλά να ζουν με στυλ. Και δεν ήταν μόνο οι πλούσιοι που απολάμβαναν το δικαίωμα των μικρών και μεγάλων απολαύσεων. Ηταν και είναι άνθρωποι κάθε κοινωνικής και οικονομικής τάξης –άσχετο αν στην πορεία χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια και μπερδέψαμε τη σημασία στη λεπτομέρεια με την ξιπασιά και τους φτηνούς εντυπωσιασμούς του νεοπλουτισμού.

Υπό αυτή την έννοια το lifestyle ούτε πέθανε ούτε πρόκειται. Αν κάτι ξεπεράστηκε είναι τα μαζικά κλισέ περί καλής ζωής προκειμένου να είσαι in οδηγώντας στο μπάχαλο του «κουτσοί-στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα» και στα διακοποδάνεια για να έχεις ξαπλώστρα-πρώτη μούρη στην Ψαρρού. Τα λεγόμενα ας πούμε lifestyle περιοδικά εδώ και παγκοσμίως δεν σου δείχνουν τη ζωή όπως είναι. Αυτή την ξέρουν όλοι, τη βιώνουν στο πετσί τους και στην σκληρή πραγματικότητα. Τα περιοδικά σε συστήνουν με το όνειρο της καλής ζωής και δικαίωμα στο όνειρο έχουν όλοι. Οι σταρ, οι κροίσοι, οι επαύλεις, τα ρούχα τους, τα ταξίδια τους ήταν ανέκαθεν το επίκεντρο των mainstream περιοδικών απλά επειδή πουλάνε στο ευρύ κοινό που ονειρεύεται τη ζωή που δεν έζησε.

Τα περιοδικά είναι εμπορικό προϊόν και όχι πνευματική τροφή. Υπό αυτή την έννοια αν δεν ενδιέφεραν το κοινό οι σταρ και οι συνήθειές τους, θα επέλεγαν άλλα πρόσωπα για το εξώφυλλό τους. Αλλωστε υπάρχουν και τέτοια περιοδικά. Τα εναλλακτικά. Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σε κατηγορήσει για ανεγκέφαλο επειδή γουστάρεις τη Μαντόνα όπως κανείς δεν μπορεί να σε αναγορεύσει σε άνθρωπο υψηλού πνευματικού επιπέδου επειδή κοιμάσαι αγκαλιά με το Τολστόι. Οι άνθρωποι δεν είναι απαραίτητα μονοδιάστατοι ούτε αμαρτωλοί επειδή ονειρεύονται να αποκτήσουν ένα σύνολο Chanel. Τώρα αν μαϊμουδίζεις υιοθετώντας συνήθειες μεγιστάνα ενώ μέσα στο ψυγείο σου έχεις μόνο μία φέτα λεμόνι, σε αυτό δεν φταίνε τα περιοδικά αλλά η ηλιθιότητα. Η δική σου.

Η Ελλάδα λοιπόν, της ηλιοφάνειας, των αμέτρητων και υπέροχων ακτών, της φυσικής ομορφιάς, του πάλαι ποτέ μποέμ τρόπου ζωής, είναι η προσωποποίηση του lifestyle με την έννοια ότι θα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε high end τουριστικό προορισμό. Στην σημερινή ειδικά ρημαγμένη Ελλάδα του κραχ, νοοτροπίες της αρπαχτής, του βολέματος, της δηθενιάς, του ακαματισμού και της προχειρότητας έχουν ήδη ταφεί δίπλα-δίπλα με αδερφές νοοτροπίες περί fake ευδαιμονίας και άκριτου μιμητισμού. Αν όμως η μόνη βιομηχανία που διαθέτουμε ως χώρα είναι η τουριστική, τότε το lifestyle και οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου είναι αυτό που μπορεί να σε «ψήσει» ότι όντως «ζεις τον μύθο σου» στην Ελλάδα.

Και αυτός δεν προϋποθέτει απαραίτητα και αναδευτήρα αφρού σαμπάνιας.....   

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (11)

ΜΑΚΕΤΑ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΗΣ Κ.ΑΓΙΑΝΔΡΙΤΗ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗ ΠΙΤΕΡ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΜΙΑ PRADA" ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ.

Παλαβός

"κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σε κατηγορήσει για ανεγκέφαλο επειδή γουστάρεις τη Μαντόνα". Εντάξει, θα έλεγα κάτι αλλά προσπαθώ να μη γελάσω...

Petros

Είναι τουλάχιστον ατυχές (για να μην πω τίποτα άλλο) το σκεπτικό σας. Παίρνεται όσα παίρνεται για παραγωγή και αναπαραγωγή σκουπιδιών και μας μιλάτε για πισίνες για πάρτι και για όμορφους ανθρώπους. Και από την άλλη άνθρωποι που πρόσφεραν κάτι στην κοινωνία αυτοκτονούν μετά από 35 χρόνια δουλειάς γιατί δεν μπορούν να ζήσουν με την σύνταξη τους… Αυτά συμβαίνουν βέβαια όταν οι δημοσιογράφοι αποκόπτονται από τον απλό κόσμο και την κοινωνία …

Θανος

Εσυ η ιδια που υπερασπιζεσαι το lifestyle ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ τι ειναι στην πραγματικοτητα και του δινεις ο,τι ναναι ορισμο! Το lifestyle δεν ειναι να ζεις με στυλ, το lifestyle ειναι ο τροπος ζωης (αν ξερεις αγγλικα θα μπορουσες να το μεταφρασεις)! Ολοι οι βλαχοκαγκουρες Ελληναρες ονομασαν lifestyle την σαμπανια, τα μπουζουκια και τα ακριβα αμαξια! Τα αμερικανικα lifestyle περιοδικα εχουμε θεμα το σπιτι, τον κηπο και οχι την καθε καημενη που πληρωνει 1000 ευρω σε καθε εξοδο και νομιζει πως καποια ειναι! Αιντε γιατι ο καθενας ο,τι γουσταρει λεει.... Να χαιρεσαι τα πτυχια σου!!!

Ίωνας

3.000 το μήνα βγάζω εγώ αγαπητέ μου. (δουλεύοντας έντιμα και με πληρωμένους όλους τους φόρους - εισφορές κτλ). Πειράζει?!?! 

ΜΑΚΕΤΑ

 ΧΑΧΑΧΑΧΑ, ΝΑ ΣΕ ΚΑΛΑ ΤΖΕΝΗ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΓΕΛΑΣΑΜΕ! 20 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟ ΣΤΥΛ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ, ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΕΝΕΧΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ LIFESTYLE ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗΣ ΒΛΑΧΟΑΣΤΙΚΗΣ ΨΩΡΟΕΛΙΤ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙΣ.

Anergos

 To lifestyle δεν είναι παραγωγική δραστηριότητα,καταριόμαστε οτι στην Ελλάδα δεν έχουμε παραγωγή και αναλωνόμαστε σε "παρασιτικές" δραστηριότητες.Ναι είναι αμάρτημα να θέλεις κάποιος στην Ελλάδα των 1.500.000 ανέργων να έχει την απαίτηση να του φέρει κάποιος σαμπάνια εσύ θα πίνεις σαμπάνια ενώ οι συμπολίτες σου θα πεθαίνουν καθημερινά,δίπλα σου.Τι πιο μονοδιάστατο απ'το να αδιαφορείς για τους πάντες και τα πάντα παραβλέποντας τον μαρασμό του άλλου,για τον οποίο δεν ευθύνεται ο ίδιος και εσύ συμμετέχοντας με την αδιαφορία σου να ασχολείσαι με μπούρδες;

Χ.

 3000 το μήνα?! Ποιός βγάζει τόσα? Και τι μας νοιάζει εμάς τι κάνει η κάθε θείτσα που έχει στραβώσει το στόμα της από τις πλαστικές?

louk

 Τζένη, τζένη...Το life style που νοιωθεις την αναγκη να υπερασπιστείς, από τη φύση του ανήκει και ζεί στις παρυφές της αννθρώπινης δραστηριότητας..αναφέρομαι στα μέσα που ασχολούνται με αυτό.Το αντικείμενό του δεν έχει αντικείμενο..Πρόκειται για μια ακατάσχετη μπουρδολογία που στην πραγματική μας ζωή δεν πρόκειται ποτε να συζητήσουμε για οτιδήποτε αφορά το life style..είναι απλά ένας τρόπος να λανσαρεις εμπορικά προιόντα και πρόσωπα με σκοπό τη διαφήμιση και τίποτε άλλο.Πρόσωπα δημόσια δηλαδή,χωρίς να μας απασχολεί η ιδιότητα τους που συνδέονται με δραστηριότητες και αντικείμενα εμπορεύσιμα.Με λίγα λόγια είναι μια έμμεση διαφήμιση με μπόλικο χρόνο.Μην αυταπατάσαι ότι μοναδικό αντικείμενό του έιναι η πρωόθηση προιόντων. Η διαφήμιση από τη φύση της είναι επίπεδη, δεν εχει βαθος και δεν χρειάζεται να εχεις κριτικό πνευμα για να γινεις κοινωνός της. ειναι απλά μια υπενθύμιση ότι υπάρχει το προιόν. Δεν αφορά κανεναν περαν των δημοσιογρα΄φων που ζουν από αυτό και των διαφημιστών..Οπότε μην μπαίνεις στον κόπο να πεις ότι ειναι κατι περισσότερο..Εκτίθεσαι τουλάχιστον σε αυτούς που μπορούν και και καταλαβαίνουν το αυτονόητο..

Chanel και Camus

 Επιτέλους κάποιος έχει το σθένος να πει τα πράγματα με το όνομα τους.Όλα είναι θέμα επιλογών και τίποτα δεν είναι μονοδιάστατο. "Τώρα αν μαϊμουδίζεις υιοθετώντας συνήθειες μεγιστάνα ενώ μέσα στο ψυγείο σου έχεις μόνο μία φέτα λεμόνι, σε αυτό δεν φταίνε τα περιοδικά αλλά η ηλιθιότητα. Η δική σου. " Πολύ σωστά τα γράφετε.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία