Η αστειότητα των τελών κυκλοφορίας
Τάκης Τρακουσέλλης
Η αστειότητα των τελών κυκλοφορίας
Ηδη το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει την αποστολή των σημάτων των τελών κυκλοφορίας για το 2012, τα οποία, θυμίζω, είναι κατά 10% προσαυξημένα από τα περσινά. Η αλήθεια είναι ότι ο υπολογισμός των τελών από τις εκπομπές ρύπων είναι κάτι δίκαιο αλλά και ευρωπαϊκό, αφού αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ωστόσο, σε αυτόν τον ευρωπαϊκό νόμο δεν μπορούσαμε να μη βάλουμε την ελληνική σφραγίδα - τα τέλη των δύο ταχυτήτων.
Ηδη το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει την αποστολή των σημάτων των τελών κυκλοφορίας για το 2012, τα οποία, θυμίζω, είναι κατά 10% προσαυξημένα από τα περσινά. Η αλήθεια είναι ότι ο υπολογισμός των τελών από τις εκπομπές ρύπων είναι κάτι δίκαιο αλλά και ευρωπαϊκό, αφού αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ωστόσο, σε αυτόν τον ευρωπαϊκό νόμο δεν μπορούσαμε να μη βάλουμε την ελληνική σφραγίδα - τα τέλη των δύο ταχυτήτων.
Δηλαδή, τον υπολογισμό με βάση τα κυβικά εκατοστά στα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί από τις 31/10/2010 και πίσω και τον υπολογισμό με βάση τις εκπομπές ρύπων στα νέα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί από την 1/11/2010 και μέχρι σήμερα. Με λίγα λόγια, κάτοχος Mercedes C-Class 200CDi, για παράδειγμα, με τον diesel κινητήρα των 136 PS θα πληρώσει 137,5 ευρώ τέλη κυκλοφορίας εφόσον το αγόρασε σήμερα, ενώ αυτός που πήρε το προ facelift μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα θα πληρώσει 660 ευρώ. Και αυτό όταν το ίδιο αυτοκίνητο, τόσο το σημερινό όσο και πριν από τη σχεδιαστική του ανανέωση, εκπέμπει τους ίδιους ρύπους.
Μιλάμε δηλαδή για ένα παράλογο, άδικο και ιδιαίτερα ανορθόδοξο σύστημα, του οποίου ο εμπνευστής, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αλλά και το σημερινό επιτελείο που συντηρεί αυτή την αδικία έχουν ως μοναδικό σκοπό να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερα με άλλο ένα άδικο μέτρο. Και όσοι υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται αντικίνητρο χρήσης παλαιών αυτοκινήτων και κίνητρο για να αποκτήσουν ένα νέας (και πιο «πράσινης») τεχνολογίας, απλώς δεν ξέρουν τι λένε, με το ίδιο το υπουργείο να εφαρμόζει ένα δυνατό κίνητρο διατήρησης των παλιών αυτοκινήτων, απαλλάσσοντας τα άνω των 12 ετών και με 2.000 cc (τα πιο ρυπογόνα δηλαδή) από την έκτακτη εισφορά.
Ηξεις αφίξεις, δηλαδή, από μια πολιτική ηγεσία που το μόνο που τη νοιάζει είναι οι αριθμοί. Γιατί, αν πραγματικά νοιαζόταν το υπουργείο Οικονομικών να δώσει κίνητρο να χρησιμοποιούμε καινούρια αυτοκίνητα, που και πιο ασφαλή είναι και αναμφίβολα πιο οικολογικά, θα μπορούσε χωρίς κανένα κόστος να μονιμοποιήσει το κίνητρο της απόσυρσης, ρύθμιση η οποία λήγει σε λίγες ημέρες, αυξάνοντας μάλιστα την έκπτωση φόρου...
Ιδού η Ρόδος ιδού και... το πήδημα. Και από αυτό άλλο τίποτα την τελευταία διετία, μόνο που ο λαός είναι μονίμως σε παθητικό ρόλο...
Δηλαδή, τον υπολογισμό με βάση τα κυβικά εκατοστά στα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί από τις 31/10/2010 και πίσω και τον υπολογισμό με βάση τις εκπομπές ρύπων στα νέα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί από την 1/11/2010 και μέχρι σήμερα. Με λίγα λόγια, κάτοχος Mercedes C-Class 200CDi, για παράδειγμα, με τον diesel κινητήρα των 136 PS θα πληρώσει 137,5 ευρώ τέλη κυκλοφορίας εφόσον το αγόρασε σήμερα, ενώ αυτός που πήρε το προ facelift μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα θα πληρώσει 660 ευρώ. Και αυτό όταν το ίδιο αυτοκίνητο, τόσο το σημερινό όσο και πριν από τη σχεδιαστική του ανανέωση, εκπέμπει τους ίδιους ρύπους.
Μιλάμε δηλαδή για ένα παράλογο, άδικο και ιδιαίτερα ανορθόδοξο σύστημα, του οποίου ο εμπνευστής, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αλλά και το σημερινό επιτελείο που συντηρεί αυτή την αδικία έχουν ως μοναδικό σκοπό να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερα με άλλο ένα άδικο μέτρο. Και όσοι υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται αντικίνητρο χρήσης παλαιών αυτοκινήτων και κίνητρο για να αποκτήσουν ένα νέας (και πιο «πράσινης») τεχνολογίας, απλώς δεν ξέρουν τι λένε, με το ίδιο το υπουργείο να εφαρμόζει ένα δυνατό κίνητρο διατήρησης των παλιών αυτοκινήτων, απαλλάσσοντας τα άνω των 12 ετών και με 2.000 cc (τα πιο ρυπογόνα δηλαδή) από την έκτακτη εισφορά.
Ηξεις αφίξεις, δηλαδή, από μια πολιτική ηγεσία που το μόνο που τη νοιάζει είναι οι αριθμοί. Γιατί, αν πραγματικά νοιαζόταν το υπουργείο Οικονομικών να δώσει κίνητρο να χρησιμοποιούμε καινούρια αυτοκίνητα, που και πιο ασφαλή είναι και αναμφίβολα πιο οικολογικά, θα μπορούσε χωρίς κανένα κόστος να μονιμοποιήσει το κίνητρο της απόσυρσης, ρύθμιση η οποία λήγει σε λίγες ημέρες, αυξάνοντας μάλιστα την έκπτωση φόρου...
Ιδού η Ρόδος ιδού και... το πήδημα. Και από αυτό άλλο τίποτα την τελευταία διετία, μόνο που ο λαός είναι μονίμως σε παθητικό ρόλο...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα