Δε θα «πεθάνουμε» ποτέ
Τάκης Τρακουσέλλης
Δε θα «πεθάνουμε» ποτέ
Ο… πόλεμος ξεκίνησε πριν περίπου μία πενταετία. Ηταν τότε που η Κυβέρνηση Καραμανλή κάνει τις πρώτες κινήσεις και υπερφορολογεί το ήδη υπερφορολογημένο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά και με την αμέριστη συμπαράσταση των τραπεζών, οι Έλληνες δεν πτοούνται. Θέλουν νέο αυτοκίνητο για να κινούνται με ασφάλεια και άνεση, για να καίνε λιγότερα καύσιμα, για να ρυπαίνουν όσο το δυνατόν πιο λίγο, για να μπουν στο… μάτι του γείτονα, για να τους το παρκάρει ο παρκαδόρος πρώτη μούρη στην μπουζουκλερί!
Στην Ελλάδα, τότε, πωλούνταν περί τα 270.000 νέα αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, ο παραλογισμός και η Ελληνική υπερβολή, εμφανίζεται και σε αυτό τον τομέα και η χώρα μας παραμένει στην πρώτη θέση με τον γηραιότερο (και συνάμα ρυπογόνο) στόλο οχημάτων στην Ευρώπη. Ναι, οι Έλληνες αγόραζαν καινούργια αυτοκίνητα. Όμως έπαιρναν το δεύτερο, τρίτο ή ακόμα και τέταρτο της οικογενείας. Ο Παππούς και η Γιαγιά, παρότι έχουν αγγίξει τα 75 τους χρόνια, συνεχίζουν να διαθέτουν δίπλωμα (το κρατικοποιημένο… σύστημα δουλεύει καλά), οπότε δεν αποχωρίζονται με τίποτα το σαραβαλάκι. Η εισροή νέων αυτοκινήτων στην αγορά είναι δυσανάλογη από την εκροή παλαιών, που δεν ξεπερνούσε τα 30.000 αυτοκίνητα. Το αδιαχώρητο στους Ελληνικούς δρόμους. Οι συγκοινωνιολόγοι άφριζαν. Ακόμα και οι «αυτοκινητάδες» τα τελευταία τρία χρόνια φώναζαν έντονα, ζητώντας μονιμοποίηση του μέτρου της απόσυρσης, ώστε να μπαίνει ένα και να φεύγει ένα αυτοκίνητο από την κυκλοφορία. Οι Κυβερνήσεις το μόνο που έβλεπαν στα αυτοκίνητα των Ελλήνων ήταν φρέσκο χρήμα. Το γνωρίζουν καλά ότι ο Έλληνας αγαπάει το αυτοκίνητο, λατρεύει την άνεση, θέλει τον δικό του προσωπικό χώρο, ακόμα και στους δρόμους.
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Ο… πόλεμος ξεκίνησε πριν περίπου μία πενταετία. Ηταν τότε που η
Κυβέρνηση Καραμανλή κάνει τις πρώτες κινήσεις και υπερφορολογεί το ήδη
υπερφορολογημένο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά και με την αμέριστη
συμπαράσταση των τραπεζών, οι Έλληνες δεν πτοούνται. Θέλουν νέο
αυτοκίνητο για να κινούνται με ασφάλεια και άνεση, για να καίνε λιγότερα
καύσιμα, για να ρυπαίνουν όσο το δυνατόν πιο λίγο, για να μπουν στο…
μάτι του γείτονα, για να τους το παρκάρει ο παρκαδόρος πρώτη μούρη στην
μπουζουκλερί!
Στην Ελλάδα, τότε, πωλούνταν περί τα 270.000 νέα αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, ο παραλογισμός και η Ελληνική υπερβολή, εμφανίζεται και σε αυτό τον τομέα και η χώρα μας παραμένει στην πρώτη θέση με τον γηραιότερο (και συνάμα ρυπογόνο) στόλο οχημάτων στην Ευρώπη. Ναι, οι Έλληνες αγόραζαν καινούργια αυτοκίνητα. Όμως έπαιρναν το δεύτερο, τρίτο ή ακόμα και τέταρτο της οικογενείας. Ο Παππούς και η Γιαγιά, παρότι έχουν αγγίξει τα 75 τους χρόνια, συνεχίζουν να διαθέτουν δίπλωμα (το… σύστημα δουλεύει καλά), οπότε δεν αποχωρίζονται με τίποτα το σαραβαλάκι.
Η εισροή νέων αυτοκινήτων στην αγορά είναι δυσανάλογη από την εκροή παλαιών, που δεν ξεπερνούσε τα 30.000 αυτοκίνητα. Το αδιαχώρητο στους Ελληνικούς δρόμους. Οι συγκοινωνιολόγοι άφριζαν. Ακόμα και οι «αυτοκινητάδες» τα τελευταία τρία χρόνια φώναζαν έντονα, ζητώντας μονιμοποίηση του μέτρου της απόσυρσης, ώστε να μπαίνει ένα και να φεύγει ένα αυτοκίνητο από την κυκλοφορία. Οι Κυβερνήσεις το μόνο που έβλεπαν στα αυτοκίνητα των Ελλήνων ήταν φρέσκο χρήμα. Το γνωρίζουν καλά ότι ο Έλληνας αγαπάει το αυτοκίνητο, λατρεύει την άνεση, θέλει τον δικό του προσωπικό χώρο, ακόμα και στους δρόμους.
Ουσιαστικά ο πόλεμος των Κυβερνήσεων εναντίων του αυτοκινήτου ξεκίνησε από την Κυβέρνηση Καραμανλή. Τότε ο κλάδος του αυτοκινήτου δέχονταν χωρίς ιδιαίτερες διαμαρτυρίες, το έγκλημα που ξεκινούσε. Έγκλημα ενάντια και στα δημοσιονομικά έσοδα. Από το 2009 το νέο ΔΣ του κλαδικού οργάνου της αγοράς, είχε αρχίσει να «μυρίζεται» το πρόβλημα που ερχόταν. Ετσι πίεσε την τότε Κυβέρνηση και πήρε κάποια μέτρα στήριξης (μείωση του τέλους ταξινόμησης και απόσυρση ολίγων μηνών). Τα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους αυξήθηκαν κατακόρυφα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων, κάτι που έδωσε μία ανάσα στους τότε Κυβερνώντες.
Όμως αυτοί έφυγαν, κι ήρθαν οι άλλοι οι… μνημονιακοί, οι οποίοι πήραν αποφάσεις που κατέστησαν το αυτοκίνητο απαγορευμένο καρπό και είδος πολυτελείας για τον Έλληνα. Υπερφορολόγησαν τα πάντα: Τι χρήση, την αγορά. Αύξησαν τα τεκμήρια για να πιάσουν μέσω του αυτοκινήτου (άκουσον-άκουσον) τους φοροδιαφεύγοντες. Ετσι, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έριξαν την αγορά κατά 70% και τα έσοδα του κράτους από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο 80%! Εκατοντάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στο αυτοκίνητο, έκλεισαν και χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους. Και το έγκλημα συνεχίζεται...
Κι όμως ο Ελληνας, παρά τις προσπάθειες της Κυβέρνησης, συνεχίσει να αγαπάει το αυτοκίνητο και με την πρώτη ευκαιρία το αποδεικνύει: χιλιάδες κόσμου βρέθηκαν στα βουνά -στις αρχές του Καλοκαιριού- για το Ράλι Ακρόπολις, παρά την Παγκόσμια μείωση του ενδιαφέροντος για το WRC, λόγω κακών επιλογών των διοργανωτών. Ακόμα και σε αναβάσεις, όπως για παράδειγμα της Πορταριάς τον Σεπτέμβριο, ο κόσμος που έδωσε το παρόν ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Από την άλλη, οι τηλεθεάσεις της τηλεοπτικής μετάδοσης της Formula1 στον Alpha, καταγράφουν φέτος ιστορικά ρεκόρ παρά την πρόωρη στέψη του Πρωταθλητή. Και στον ΣΚΑΙ, η Βρετανική τηλεοπτική αυτοκινητική εκπομπή TOP GEAR «χτυπάει» υψηλά νούμερα, παρότι ο Έλληνας αποδεδειγμένα θέλει να ακούει, διαβάζει, βλέπει, δοκιμές αυτοκινήτων από Ελληνες συντάκτες σε Ελληνικούς δρόμους.
Στα του οίκου μας τώρα, η ηλεκτρονική αυτοκινητική στήλη του «Car+Speed» στο site μας www.prorothema.gr, έχει τριπλασιάσει τους «μοναδικούς χρήστες» που εισέρχονται καθημερινά, σε σχέση με πέρσι, τέτοια εποχή. Πάνω από 70.000 διαφορετικοί χρήστες (μοναδικές ips) μπαίνουν καθημερινά στο ηλεκτρονικό «Car+Speed». Ομοίως και οι έντυπες σελίδες μας, κάθε Κυριακή στο «Πρώτο Θέμα», που καταγεγραμμένα πλέον, είναι από τις πιο δημοφιλείς στήλες, της πρώτης εφημερίδας στην Ελλάδα.
Ο Έλληνας, διαβάζει, μαθαίνει, ενημερώνεται για ότι νέο υπάρχει στο αυτοκίνητο, έστω κι αν ένα μεγάλο ποσοστό -προς το παρόν- δεν προχωράει στην αγορά νέου αυτοκινήτου.
Στην Ελλάδα, τότε, πωλούνταν περί τα 270.000 νέα αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, ο παραλογισμός και η Ελληνική υπερβολή, εμφανίζεται και σε αυτό τον τομέα και η χώρα μας παραμένει στην πρώτη θέση με τον γηραιότερο (και συνάμα ρυπογόνο) στόλο οχημάτων στην Ευρώπη. Ναι, οι Έλληνες αγόραζαν καινούργια αυτοκίνητα. Όμως έπαιρναν το δεύτερο, τρίτο ή ακόμα και τέταρτο της οικογενείας. Ο Παππούς και η Γιαγιά, παρότι έχουν αγγίξει τα 75 τους χρόνια, συνεχίζουν να διαθέτουν δίπλωμα (το… σύστημα δουλεύει καλά), οπότε δεν αποχωρίζονται με τίποτα το σαραβαλάκι.
Η εισροή νέων αυτοκινήτων στην αγορά είναι δυσανάλογη από την εκροή παλαιών, που δεν ξεπερνούσε τα 30.000 αυτοκίνητα. Το αδιαχώρητο στους Ελληνικούς δρόμους. Οι συγκοινωνιολόγοι άφριζαν. Ακόμα και οι «αυτοκινητάδες» τα τελευταία τρία χρόνια φώναζαν έντονα, ζητώντας μονιμοποίηση του μέτρου της απόσυρσης, ώστε να μπαίνει ένα και να φεύγει ένα αυτοκίνητο από την κυκλοφορία. Οι Κυβερνήσεις το μόνο που έβλεπαν στα αυτοκίνητα των Ελλήνων ήταν φρέσκο χρήμα. Το γνωρίζουν καλά ότι ο Έλληνας αγαπάει το αυτοκίνητο, λατρεύει την άνεση, θέλει τον δικό του προσωπικό χώρο, ακόμα και στους δρόμους.
Ουσιαστικά ο πόλεμος των Κυβερνήσεων εναντίων του αυτοκινήτου ξεκίνησε από την Κυβέρνηση Καραμανλή. Τότε ο κλάδος του αυτοκινήτου δέχονταν χωρίς ιδιαίτερες διαμαρτυρίες, το έγκλημα που ξεκινούσε. Έγκλημα ενάντια και στα δημοσιονομικά έσοδα. Από το 2009 το νέο ΔΣ του κλαδικού οργάνου της αγοράς, είχε αρχίσει να «μυρίζεται» το πρόβλημα που ερχόταν. Ετσι πίεσε την τότε Κυβέρνηση και πήρε κάποια μέτρα στήριξης (μείωση του τέλους ταξινόμησης και απόσυρση ολίγων μηνών). Τα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους αυξήθηκαν κατακόρυφα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων, κάτι που έδωσε μία ανάσα στους τότε Κυβερνώντες.
Όμως αυτοί έφυγαν, κι ήρθαν οι άλλοι οι… μνημονιακοί, οι οποίοι πήραν αποφάσεις που κατέστησαν το αυτοκίνητο απαγορευμένο καρπό και είδος πολυτελείας για τον Έλληνα. Υπερφορολόγησαν τα πάντα: Τι χρήση, την αγορά. Αύξησαν τα τεκμήρια για να πιάσουν μέσω του αυτοκινήτου (άκουσον-άκουσον) τους φοροδιαφεύγοντες. Ετσι, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έριξαν την αγορά κατά 70% και τα έσοδα του κράτους από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στο 80%! Εκατοντάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στο αυτοκίνητο, έκλεισαν και χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους. Και το έγκλημα συνεχίζεται...
Κι όμως ο Ελληνας, παρά τις προσπάθειες της Κυβέρνησης, συνεχίσει να αγαπάει το αυτοκίνητο και με την πρώτη ευκαιρία το αποδεικνύει: χιλιάδες κόσμου βρέθηκαν στα βουνά -στις αρχές του Καλοκαιριού- για το Ράλι Ακρόπολις, παρά την Παγκόσμια μείωση του ενδιαφέροντος για το WRC, λόγω κακών επιλογών των διοργανωτών. Ακόμα και σε αναβάσεις, όπως για παράδειγμα της Πορταριάς τον Σεπτέμβριο, ο κόσμος που έδωσε το παρόν ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Από την άλλη, οι τηλεθεάσεις της τηλεοπτικής μετάδοσης της Formula1 στον Alpha, καταγράφουν φέτος ιστορικά ρεκόρ παρά την πρόωρη στέψη του Πρωταθλητή. Και στον ΣΚΑΙ, η Βρετανική τηλεοπτική αυτοκινητική εκπομπή TOP GEAR «χτυπάει» υψηλά νούμερα, παρότι ο Έλληνας αποδεδειγμένα θέλει να ακούει, διαβάζει, βλέπει, δοκιμές αυτοκινήτων από Ελληνες συντάκτες σε Ελληνικούς δρόμους.
Στα του οίκου μας τώρα, η ηλεκτρονική αυτοκινητική στήλη του «Car+Speed» στο site μας www.prorothema.gr, έχει τριπλασιάσει τους «μοναδικούς χρήστες» που εισέρχονται καθημερινά, σε σχέση με πέρσι, τέτοια εποχή. Πάνω από 70.000 διαφορετικοί χρήστες (μοναδικές ips) μπαίνουν καθημερινά στο ηλεκτρονικό «Car+Speed». Ομοίως και οι έντυπες σελίδες μας, κάθε Κυριακή στο «Πρώτο Θέμα», που καταγεγραμμένα πλέον, είναι από τις πιο δημοφιλείς στήλες, της πρώτης εφημερίδας στην Ελλάδα.
Ο Έλληνας, διαβάζει, μαθαίνει, ενημερώνεται για ότι νέο υπάρχει στο αυτοκίνητο, έστω κι αν ένα μεγάλο ποσοστό -προς το παρόν- δεν προχωράει στην αγορά νέου αυτοκινήτου.
Μένει όμως «μάχιμος» αυτοκινητικά, συνεχίζοντας να το αγαπάει, όπως
άλλωστε το αγαπούν όλοι οι κάτοικοι πολιτισμένων χωρών της Ευρώπης. Και
αυτό παρά τις απέλπιδες προσπάθειες της Κυβέρνησης να μας γυρίσει στις
εποχές του Γαϊδαράκου και της άμαξας.
Γιατί, πολύ απλά, εμείς, οι λάτρεις της τεχνολογίας, της εξέλιξης, της ταχύτητας, δηλαδή της αυτοκίνησης, δε θα πεθάνουμε ποτέ κουφάλες… νεκροθάφτες των κοινωνιών και των αγορών…
Γιατί, πολύ απλά, εμείς, οι λάτρεις της τεχνολογίας, της εξέλιξης, της ταχύτητας, δηλαδή της αυτοκίνησης, δε θα πεθάνουμε ποτέ κουφάλες… νεκροθάφτες των κοινωνιών και των αγορών…
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα